Zit een beetje net zoals de vorige topic starter dat ik naar een nieuw systeem wil overstappen, maar speel echt geen games.. Dus voor mij is interne videokaart prima om 2 monitoren aan te sturen FullHD.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gebruik voor beheerwerkzaamheden, en om veel VM’s tegelijk te draaien waaronder virtuele ESXi omgeving die weer meerdere virtuele servers draait. Dus meerdere levels diep. Gebruik daarom ook vaak veel geheugen, gerust bijna 30GB. Werk nu met 32GB en SSD voor OS en 2x SSD van 1TB voor VMware en ontwikkelzaken. Beetje overkill is niet erg, want moet ik weer paar jaar mee vooruit kunnen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2.000 zonder randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem beide monitoren (net nieuwe EIZO’s) mee, en ik denk 1 SSD van 1TB (samsung 850 pro)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD voor OS en voor VMware, minstens 32Gb intern geheugen, en beetje snelle CPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, al bevalt met Gigabyte MB nu erg goed
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Extreem stil..! Heb nu ook onhoorbare PC met Core-i7 3770
Ga je overklokken?
Wat CPU doet, moet genoeg zijn.
Wat verwacht je van ons?
Kijk even over mijn systeem wat ik bij elkaar heb bedacht heen, en geef even reactie als je wilt of je denkt dat het nog beter kan. Heb set samengesteld om hoge snelheid te hebben qua CPU en veel memory en hoge IOPS, maar voor de rest is STIL de belangrijkste drijfveer. Ook ik bestel het liefst de hele set bij Azerty. Geen zin meer in zelfbouw. BBG… Bestellen, betalen, gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gebruik voor beheerwerkzaamheden, en om veel VM’s tegelijk te draaien waaronder virtuele ESXi omgeving die weer meerdere virtuele servers draait. Dus meerdere levels diep. Gebruik daarom ook vaak veel geheugen, gerust bijna 30GB. Werk nu met 32GB en SSD voor OS en 2x SSD van 1TB voor VMware en ontwikkelzaken. Beetje overkill is niet erg, want moet ik weer paar jaar mee vooruit kunnen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2.000 zonder randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem beide monitoren (net nieuwe EIZO’s) mee, en ik denk 1 SSD van 1TB (samsung 850 pro)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD voor OS en voor VMware, minstens 32Gb intern geheugen, en beetje snelle CPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, al bevalt met Gigabyte MB nu erg goed
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Extreem stil..! Heb nu ook onhoorbare PC met Core-i7 3770
Ga je overklokken?
Wat CPU doet, moet genoeg zijn.
Wat verwacht je van ons?
Kijk even over mijn systeem wat ik bij elkaar heb bedacht heen, en geef even reactie als je wilt of je denkt dat het nog beter kan. Heb set samengesteld om hoge snelheid te hebben qua CPU en veel memory en hoge IOPS, maar voor de rest is STIL de belangrijkste drijfveer. Ook ik bestel het liefst de hele set bij Azerty. Geen zin meer in zelfbouw. BBG… Bestellen, betalen, gebruiken.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 399,- | € 399,- |
1 | Gigabyte GA-Z170-HD3P | € 104,95 | € 104,95 |
1 | Fractal Design Define Mini | € 84,95 | € 84,95 |
1 | Sharkoon SATA QP Intern Multi | € 35,- | € 35,- |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 41,- | € 41,- |
1 | be quiet! Pure Wings 2, 120mm | € 7,79 | € 7,79 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2666C16 | € 265,95 | € 265,95 |
1 | Seasonic Platinum Series 460 Watt Fanless | € 127,95 | € 127,95 |
1 | Samsung 850 Pro 1TB | € 420,95 | € 420,95 |
1 | Samsung SM951 (NVMe) 256GB | € 164,95 | € 164,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.652,49 |