Ik heb zelf geen ervaring met het zelf in elkaar zetten van een pc. Mijn vorige pc is ook samengesteld, maar dan door iemand anders. Ik was eerst van plan om een compleet systeem te kopen (Medion, MSi Nightblade), maar als ik zo lees over de nadelen van die systemen dan doe ik liever even wat meer moeite zodat ik een systeem heb met goeie componenten en welke lang mee kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is voorlopig nog geen hoge prioriteit. Ik wil eigenlijk gewoon een krachtig systeem waar ik mee vooruit kan op vele vlakken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1200 euro is mijn limiet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord zijn voorlopig nog goed en ik heb nog een Samsung monitor (geen FullHD) die ik voorlopig nog even blijf gebruiken. Ik heb ook een 5.1 set van Logitech, welke nog goed klinkt en ik nog graag zou willen blijven gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik er lang mee wil kunnen doen ga ik voor de GTX970. Ook veel geheugen (16GB), schijfruimte en een aparte SSD vind ik wel belangrijk. Zoals hierboven al gezegd zou ik ook graag 5.1 geluid behouden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, als het maar goede kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk compact, krachtig en stil.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag feedback op de samenstelling. Zijn er mogelijke compatibiliteitsproblemen? Zal alles in de gekozen behuizing passen?
Mijn zelf samengestelde pc (met dank aan andere topics en de voorgestelde systemen door Tweakers):
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is voorlopig nog geen hoge prioriteit. Ik wil eigenlijk gewoon een krachtig systeem waar ik mee vooruit kan op vele vlakken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1200 euro is mijn limiet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord zijn voorlopig nog goed en ik heb nog een Samsung monitor (geen FullHD) die ik voorlopig nog even blijf gebruiken. Ik heb ook een 5.1 set van Logitech, welke nog goed klinkt en ik nog graag zou willen blijven gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik er lang mee wil kunnen doen ga ik voor de GTX970. Ook veel geheugen (16GB), schijfruimte en een aparte SSD vind ik wel belangrijk. Zoals hierboven al gezegd zou ik ook graag 5.1 geluid behouden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, als het maar goede kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk compact, krachtig en stil.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag feedback op de samenstelling. Zijn er mogelijke compatibiliteitsproblemen? Zal alles in de gekozen behuizing passen?
Mijn zelf samengestelde pc (met dank aan andere topics en de voorgestelde systemen door Tweakers):
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 56.57 | € 56.57 |
1 | Asus H97M Plus | € 92,95 | € 92,95 |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,- | € 178,- |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 77,95 | € 77,95 |
1 | Corsair CS550M | € 80,95 | € 80,95 |
3 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 357,95 | € 357,95 |
1 | Scythe Iori | € 23,95 | € 23,95 |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,99 | € 14,99 |
Totaal | € 1033,21 |