Wijziging User Review 168647 en 363817

Pagina: 1
Acties:
  • 1.898 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vluggejapienl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-06 15:38
Beste Mrfu en overige lezers,

Zojuist heb ik een review van 1 ster op alle vlakken ontvangen, nadat ik een defect product heb ontvangen en hier uitgebreid gemotiveerd heb aangegeven waarom ik de feedback bij verkoper aangaf. Graag zou ik deze onredelijke review van mijn profiel verwijderd zien.

Tot noch toe heb ik niet zoveel gehandeld via tweakers, maar wel naar tevredenheid, zoals ook blijkt uit de 5 andere reviews waar mensen de moeite voor genomen hebben deze bij mij in te vullen. Ik heb Mrfu een gemotiveerde feedback gegeven van 9 sterren uit de 15 (respectievelijk 3, 5 en 1 ster), omdat dit product (HDMI kabel) defect was. Vervolgens krijg ik een haat-feedback van 3 sterren (1 ster op elk vlak). 1 ster is volgens mij heel raar, omdat ik o.a. vooraf betaald heb, conform afspraken en altijd snel gereageerd heb op messages. Prima dat je het op een of andere manier niet eens bent met mijn handelswijze, maar ik heb niets fout gedaan, alleen ben je het niet eens met mijn mening over een defecte kabel.

Vervolgens krijg ik van meneer berichten dat door mijn feedback honderden euro's aan deals zijn afgekapt bij hem. Hij plaatst direct een zeer negatieve feedback op mijn profiel. Hij benadert mij daarna nog een aantal keren per DM bericht en geeft hierin oa aan dat hij deze feedback geplaatst heeft omdat ik negatieve feedback bij hem geplaatst heb en hij dit wel wil aanpassen op het moment dat ik mijn eerlijke feedback bij hem ga verwijderen. Ik ben het hier niet mee eens. Ik heb naar aanleiding van zijn eerste bericht een extra adendum gedaan op mijn review bij hem. Hierin motiveer ik nog extra mijn beoordeling en beveel ik alsnog al zijn andere feedback aan (edit 1). Naar aanleiding van verdere berichten gedurende de dag heb ik edit 2 en 3 gedaan.

De review die ik graag verwijderd, of in elk geval redelijkerwijs aangepast zou willen zien isdeze.

Mrfu, het woord is aan jou, je hebt DM ontvangen met linkje naar dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door vluggejapienl op 16-12-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Als tweakers beide reviews verwijdert, vindt ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vluggejapienl
Zie hier de meedenkendheid van deze medetweaker. Ik ben toch niet onredelijk in mijn review richting jou? Waar wringt de handschoen daar voor jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Laatst online: 09:48
Modbreak:V&A feedback requests zijn uitsluitend voor betrokkenen

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-12-2015 13:34 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Bardi-1 heeft gelijk.

Ik vind het onredelijk dat ik een 1 ster feedback krijg voor het leveren van een werkend product. Dus beide reviews mogen wat mij betreft verwijdert worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-12-2015 13:34 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vluggejapienl
Je krijgt geen 1 ster feedback: Je krijgt een 9 ster feedback. Jij bent de enige die een 1 ster feedback op mijn profiel zet. Ik ben eerlijk geweest in mijn feedback en heb dat er ook duidelijk bijgezet. Er is geen woord van gelogen. Mod mag wat mij betreft het hele verkeer inzien.

En laat er geen twijfel over bestaan, er is geen werkend product geleverd, zoals Mrfu het idee wekt in zijn post van17.25: "1 ster feedback voor een werkend product". Er is geen werkend product geleverd. Ik kan enkel oproepen de review die ik op zijn profiel geplaatst heb te lezen en dan zelf te oordelen of ik zo iets raars geschreven heb. Vergelijk dat dan even met het bommetje dat hij op mijn profiel heeft achtergelaten.

Het lijkt er overigens ook op alsof hij elke negatieve review op deze manier oplost als je even zijn user ID of username door dit forum haalt:
http://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=mrfu

[ Voor 12% gewijzigd door vluggejapienl op 17-12-2015 08:28 ]

• crypt0rr

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-12-2015 13:34 ]

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vluggejapienl
Nee. Ik hoor niets meer in deze topic of DM van Mrfu, alleen maar van jou.

Daarover gesproken btw: De how-to van deze forum sectie geeft aan dat dit soort forum topics niet voor 3e gebruikers zijn. Enkel voor kopers, verkopers en een mod/admin. Al je goede bedoelingen niet kwalijk genomen. Als ik even een regeltjes-nazi mag zijn.

How to - Feedback laten aanpassen
"Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruikers. "

[ Voor 40% gewijzigd door vluggejapienl op 17-12-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06 22:44

[ Voor 87% gewijzigd door Microkid op 08-01-2016 08:30 ]

Intel i7 13700k | RTX 3080 | 32GB Geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vluggejapienl
Hi Mrfu,

Ik hoor net dat je dit trucje wel vaker uithaalt: Krijg berichtjes van anderen die dit topic voorbij zien komen. Zeggen de usernamen Pentiumdualcore, luckeechief en Cybex je iets?

Zij claimen exact hetzelfde met je gehad te hebben: Ze waren niet helemaal blij met de gedane handel, en kregen direct de 1-1-1 feedback van jou op hun profiel. Misschien wil een Mod hier ajb eens naar kijken? Ik zie dat Floppus hier al even in de topic aan het modden is geweest, misschien kan hij dit eens bekijken?

Met vriendelijke groet,

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vluggejapienl
Deze topic loopt nu 2 weken. Gezien mrfu kennelijk niet meer op de inhoud in schijnt te willen gaan wil ik een Mod vragen de betreffende feedback van mijn profiel te verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Nee, jij hebt jouw recht op een feedback (gezien je die niet verwijdert wil zien).
Dan behoudt ik mijn recht. Als je het niet op wilt lossen, moet je niet gaan zeuren ;) :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vluggejapienl
Ik heb je gevraagd waar de handschoen wringt. Ik wil het prima oplossen. Zoals ik zei: Prima dat je het niet eens bent met mijn communicatie, maar dan beoordeel jij mijn communicatie maar slecht. Echter is mijn aflevering naar jou, namelijk geld, direct en instantaan zonder trucjes geweest. Dus die kan nooit als 1 ster beoordeeld worden door jou. Daarnaast de omschrijving van mij naar jou: Ik heb je niks omschreven, dus daar hou je dan maar bij "geen mening". Niet 1 ster. Dit is de inhoud van mijn beoordeling. Je kan niet miepen over een mindere beoordeling op je eigen profiel die goed beargumenteerd is en terug gaan lopen pesten door 1-1-1 reviews op andere profielen te gaan plaatsen. Wat ik frappant vindt is dat je dit gewoon toegeeft en dat de mods daar verder geen mening over hebben kennelijk.
Maar goed: Ik heb t je eerder gevraagd in deze topic, toen heb je besloten niet verder te reageren:
- op welke punten vind jij mijn beoordeling onredelijk? Waar wringt de handschoen voor jou? En waarom?
- ik krijg berichten dat je andere gebruikers in de tang neemt op dezelfde manier, zie vorige post van mij: Wat heb je daarop te zeggen?
- waarom heb je me nog geen 4 euro overgemaakt, als je er zo van overtuigd bent dat je al je problemen oplost
- waarom heb je hier gezegd dat je een werkend product levert terwijl niet niet waar is, en probeer je de staff daarmee op het verkeerde been te zetten?

Misschien zou je bovenstaande vragen even willen beantwoorden en toelichten?

Mvg,

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vluggejapienl
Wederom wordt er al een week niet meer gereageerd zodra het over de inhoud gaat. Ondanks de vele malen ingelogd van Mrfu. Wederom wil ik een mod het verzoek doen om de bedoelde review van Mrfu op mijn profiel te verwijderen, gezien de tegenpartij niet in wenst te gaan op enige inhoud.

Indien de mod dit onredelijk vindt, deze in elk geval aan te passen naar geen mening - 1 ster - 5 ster:
- Ik heb niets aan Mrfu beschreven/verkocht, dus daar kan hij mij ook niet op beoordelen
- Mrfu is het niet eens met mijn communicatie, prima, laat die 1 ster maar staan dan
- Mijn aflevering van geld naar Mrfu is zonder enig probleem of vertraging geschiedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Japie ;)

Leuk dat u probeert feiten zo te verdraaien, dus laten we even een objectief stapje achteruit nemen.

U koopt iets van mij, ik stuur het op.
Ik hoor daar verder niks over.
Plotseling krijg ik een negatieve feedback. (Die zou ik toch niet verdient mogen hebben, gezien ik een werkend product heb verzonden. Toch?)

Dus ik stuur je een normaal en vriendelijk berichtje (niet zoals je in je feedback probeert te verdraaien).
Daarna krijg ik ook normaal en vriendelijk bericht terug. Ik helemaal blij, want ik los het liever op dan dat we een conflict creëren wat helemaal niet nodig is. (Het gaat tenslotte om een kabeltje van 2,50 met 1,50 verzendkosten, waarom zou ik daar moeilijk over moeten doen?)

Ik krijg geen reactie, dus ik plaats eenzelfde feedback terug, dat is net zoveel mijn recht als uw recht (die u inderdaad al zonder contact tussen ons had gebruikt).

En ineens krijg ik talloze boze reacties en zelfs de eer om weer eens in dit prachtige forum te verschijnen! :)

Dus... je wordt boos om een negatieve feedback, terwijl ik die juist hebt geplaatst omdat je mij (zonder enige 'heads up' / kans om het goed te maken) een negatieve feedback hebt gegeven.

Nou, is dat niet een beetje krom? Objectief gezien.

Zoals je waarschijnlijk aan mijn profiel kunt zien, vindt ik het fantastisch leuk om een beetje te knutselen en te hobbyen met andere 'like minded people' hier op Tweakers. En zo heb ik ook al een leuke feedback opgebouwd. Soms gaan dingen mis (PostNL huurt alleen debielen in) en die kun je ook in mijn feedback terug zien, maar dan vooral in positieve zin.

Want als er iets defect / gebroken aan komt, zorg ik ervoor dat het goed komt. Maar als je niks laat weten, kan ik er ook niks aan doen. Dat ik dan bovenop de moeite die ik ervoor doe om het netjes op tijd te verzenden, ook nog eens een negatieve feedback ervoor krijg, vindt ik dat ook niet leuk. (En ik reageer niet eens op de botte manier waarop u uw toon ineens veranderde na mijn feedback op uw profiel.)

Dus wat mij betreft blijft de feedback gewoon overal staan, laten we gewoon open en eerlijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vluggejapienl
Je geeft aan dat je normaal bericht terug ontvangen hebt: Dat heb je altijd. Je hebt nooit lang op antwoord hoeven wachten bij mij, dus je argument dat je feedback hebt geplaatst omdat ik niet zou antwoorden bestrijd ik ten zeerste. Daarbij nodig ik de mod ook rustig uit om even de tijdstippen van onze berichten naast de posting time van de feedback te leggen.

Ook geef je wederom aan dat je een werkend product hebt geleverd: Dat heb je dus niet. Je zegt dat je het getest hebt, prima, dan is het een "post-debiel" geweest zoals jij het noemt. Maar er zitten geen rare kinken in de kabel. Dus hij lijkt niet beschadigd door transport. Maar prima. Shit happens. Maar een werkend product heb je dus niet geleverd. Laat dat voorop staan. Misschien werkend verstuurd, maar niet werkend geleverd.

Je hebt inderdaad een leuke feedback opgebouwd, maar zoals ik van andere users direct berichtjes krijg nav dit forum bericht los je elke negatieve feedback op dezelfde manier op: direct een 1-1-1 ster feedback plaatsen en dan zorgen dat de admins beide verwijderen. Ik verdraai geen worden of situatie, maar ik ervaar jouw gedrag als zeer irritant en kinderachtig. Dat is mijn mening. Net als dat jij de situatie met mij als onplezant ervaart. Dit issue over andere gebruikers zwijg je ook elke keer dood, terwijl ik je daar duidelijk om een toelichting om heb gevraagd.

Dan de inhoud van je feedback: Hoe haal je het in je hoofd mijn aflevering aan jou: Geld, met 1 ster te beoordelen? Je hebt per ommegaande direct vooraf geld gekregen. Dat kan dus nooit 1 ster zijn! Verder heb ik jou nooit wat verkocht, dus ook geen advertentie aan je omschreven: hoe kan je dan mijn omschrijving aan jou met 1 ster beoordelen? Dat je het niet eens bent met mijn communicatie: Prima, beoordeel dat dan als 1 ster. Maar dat is ook het enige punt. Dus zoals ik al in mijn vorige post zei: Geen mening-1 ster-5 ster kan ik mee leven.

Daarnaast is je reactie in dit forum pas elke keer nadat je me een tijd compleet negeert. Als ik dan de staff vraag iets te doen, kom je ineens binnen een paar uur met een reactie. Dat vind ik alleen al onbeleefd, gezien je vet vaak online bent en dit dus echt wel voorbij ziet komen, gezien je snelle reactie als ik de mod vraag aanpassingen te doen.

Vervolgens geef je nog aan dat mijn manier van toon veranderde na jouw feedback: Wellicht heb ik inderdaad emotioneler gereageerd na het lezen van de (onterechte) feedback die je achterliet. Echter heb ik nooit een onvertogen woord laten vallen in mijn berichten naar jou. Maar goed, naar mate het conflict opliep hierover, is ook jouw toon veranderd.

Dus wat mij betreft prima dat de feedback blijft staan: Maar dan wil ik wel even dat je heel open en eerlijk bent naar jezelf én naar mij en even nadenkt hoe je bij aflevering 1 ster en beschrijving 1 ster komt. Ik stel voor dat je op die punten je feedback aanpast, naar mijn suggestie, gezien die gewoon op onwaarheden berusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Ik sta achter mijn feedback. Als je geen negatieve feedback wil, moet je ook geen negatieve feedback plaatsen.

Anders hoor ik het wel, ik vind beide feedbacks namelijk nog steeds overbodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:43
mrfu schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:05:
Als je geen negatieve feedback wil, moet je ook geen negatieve feedback plaatsen.
Als ik een moderator was zou ik nu toch eens in gaan grijpen. Want dit is in mijn ogen dus gewoon misbruik van het beoordelingsysteem. Ik ben in ieder geval blij voor de waarschuwing. Ik zal nooit iets bij je kopen.

#Blacklisted

[ Voor 11% gewijzigd door jbhc op 10-01-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vluggejapienl
Wederom weiger je in te gaan op de inhoud. Mod, please help!
Je vergelijkt een 9-ster eerlijke feedback met een 3-ster feedback die op 2 punten onterecht is (zie mijn vorige post voor voorstel tot aanpassing). Je misbruikt het feedback systeem gewoon om iedereen te chanteren die een probleem heeft ervaren met je handelswijze.

Daarnaast krijg ik nog 4 euro van je of een werkende HDMI kabel. Kies maar wat je het prettigst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Goed. Dit duurt mij te lang, ik ga eens ingrijpen.
1) vluggejapienl, als je een product ontvangt dat niet goed werkt meldt je dat eerst bij de verkoper, je gaat niet meteen een review schrijven, en al helemaal niet pas na 2 weken. Geef de verkoper ten minste eerst even de kans om het probleem op te lossen. Daarna kan je een review schrijven.
2) MrFu. Wraak reviews zijn niet toegestaan. Dat is al vaker in dit forum besproken.

Conclusie: beide reviews zijn niet valide en bij deze verwijderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 11-01-2016 20:21 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruikers.