Toon posts:

Overclock naar 5.6ghz niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Tweakers !

Ik had vanmiddag mijn cpu ( AMD FX-9590 ) met een stock koeler overclocked naar 5,6 ghz en nu start mijn pc niet meer op! :(

Eerst deed die het nog wel maar onder load werd die 94 graden :s

Ik heb dit geprobeerd:
De batterij uit de moederbord gehaald en 10 seconden lang gewacht.

Help!! wat moet ik doen

Mvg, Prik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:30
Een nieuwe processor en als je pech hebt ook een nieuw moederbord kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
boers706 schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:53:
Een nieuwe processor en als je pech hebt ook een nieuw moederbord kopen ;)
Hoezo moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Als je het gaat doen dan liefst in kleine stapjes waarbij je de stabiliteit en temperatuur in de gaten houd. Probeer eens 10 seconden je reset ingedrukt te houden als hij aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal eerst de stroom maar eens van PC af, haal dan alle spanning van mobo af door aanknop even in te houden, probeer dan nog eens bios batterij eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
siren schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:55:
Als je het gaat doen dan liefst in kleine stapjes waarbij je de stabiliteit en temperatuur in de gaten houd. Probeer eens 10 seconden je reset ingedrukt te houden als hij aanstaat.
En testen met orthos of prime95. Pas als die stabiel lijkt voor een 10 minuten, dan verder clocken. Totdat die niet meer door de test heenkomt en dan voltage hoger of stappen terugnemen en langer testen.

Bios kan je ook resetten met een jumpertje verplaatsen naar de andere 2 pins > knop aan/uit > jumpertje terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Het lijkt mij dat je je niet goed hebt ingelezen in overclocken en de do's en don'ts ervan.

5,6ghz is praktisch onhaalbaar, met een stock koeler al helemaal.
Verder heb je je niet ingelezen in hoe te testen, hoe te resetten als het misgaat en hoe je je voltages e.d. aanpast.

Ik stel voor dat je je in dit topic: AMD CPU Overclock Topic #7 even inleest in de gang van zaken.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 15:33
Ik vraag me af wat je voor een voltage er doorheen gejaagd hebt :X . In ieder geval is 95 graden voor een FX CPU veel en veel teveel. De laatste paar generaties Intel CPU's kunnen wat warmer worden, die gaan zelf throtllen net boven de 100 graden meen ik. De AMD FX serie heeft zover ik weet een harde limiet van 90 graden, kom je daarboven dan slaat de hele pc af.
Ik zou een FX CPU eigenlijk niet verder dan iets van 75 graden laten komen onder een benchmark, tijdens normale (gaming/rendering) load het liefst nog wat lager.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imprezzion schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:08:
Het lijkt mij dat je je niet goed hebt ingelezen in overclocken en de do's en don'ts ervan.

5,6ghz is praktisch onhaalbaar, met een stock koeler al helemaal.
Verder heb je je niet ingelezen in hoe te testen, hoe te resetten als het misgaat en hoe je je voltages e.d. aanpast.

Ik stel voor dat je je in dit topic: AMD CPU Overclock Topic #7 even inleest in de gang van zaken.
Oke danku wel !
Pagina: 1