"Ook T-Mobile komt met tv-dienst gericht op 'millennials'"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:39
Hallo mede-tweakers,

Ik kwam http://nos.nl/artikel/207...richt-op-millennials.html tegen op de NOS site.

In het artikel hebben ze het over de reden waarom mensen voor dit soort diensten zouden kiezen en waarom er in Nederland Weinig "Cord-Cutter" zouden zijn.

Ik ben het met een van de stellingen eens en dat is de reden dat ik een TV abonnement heb. Een goeie internet verbinding komt vaak met TV.

Maar ik kijk het erg weinig. Ik denk dat dit soort diensten erg populair kunnen zijn als ze goed werken. Ik heb in het verleden veel tv shows en film via torrent gekeken omdat ik dan kon kiezen wanneer ik iets keek en zonder veel te lange reclame. ik heb altijd gezegd als er een goed legaal alternatief is ben ik voor. Als voorbeeld noem ik Spotify. Sinds Spotify heb ik geen enkel liedje via torrent illegaal binnengehaald.

Ik heb nog geen netflix account omdat ik veel twijfelde over het aanbod. Ik hoor wel steeds vaker vrienden praten over show X en Y op netflix en dat zorgt ervoor dat ik zit te twijfelen en misschien binnenkort toch een netflix account aanschaf.

Heb net ook even gekeken naar Play van KPN en dat aanbod is echt slecht. Ze bieden gewoon de normale kanalen aan en het on demand gedeelte van HBO en wat andere zenders. Niet echt heel bijzonder.

Ik vraag me vooral af wat andere hier van vinden? Hoe zouden jullie het willen hebben? willen jullie nog gewoon TV of liever alles on demand? en voor welke prijs?
Ik heb in het verleden redelijk vaak gelezen dat een hoop mensen helemaal geen TV meer willen. Gewoon on demand diensten willen. Waar ik dan bang voor ben is als ik alles on demand wil zien moet ik starks een abbonement hebben voor HBO, Netflix, De nederlandse zenders etc... De kosten zullen dan wel oplopen. Alleen HBO kost al 15 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:52
Ik zou vooral graag meer aanbod zien. Ik heb kabel TV, Netflix en vier verschillende sport diensten die ik afneem. In een ideale situatie zou ik bijvoorbeeld een Amerikaanse betaalzender kunnen nemen die wel alle NFL en NBA wedstrijden uitzend zodat ik daar geen aparte dienst voor af hoef te nemen. Aangezien het tegenwoordig niet allemaal meer over de kabel hoeft (waarvan ik begrijp dat daar een zendermaximum aan zit) snap ik niet dat er inmiddels niet meer internationale overeenkomsten zijn ontstaan om zenders op meerdere plekken aan te bieden.

Qua on demand zou ik ook graag veel meer aanbod zien. Ik wil best flink betalen voor een soort super Netflix maar dan moet gewoon zo'n beetje alles te vinden zijn. Ik heb recent een aantal seizoenen House gedownload, ben gestopt met kijken van "The Nanny" (ik snap dat velen mijn smaak nu in twijfel zullen trekken) en heb de DVD box van alle Frasier seizoenen gekocht omdat ik niet wist waar ik die series legaal kon kijken online (semi legale VPN constructies buiten beschouwing gelaten). Als er nou een on demand service was waar ik eigenlijk nooit hoef te twijfelen of een willekeurige film of serie beschikbaar is dan zou ik daar best goed voor willen betalen. Voor muziek idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Cord cutting is hier in Canada en de US veel populairder om een paar makkelijke redenen: veel meer online streaming aanbod (Netflix, HBO, Amazon, Hulu etc), en FTA.

Waar je volgens mij in NL bijna geen gratis kanalen door de lucht hebt kan je in veel Amerikaanse steden makkelijk 30-40 kanalen gratis binnenhengelen met een goede antenne.

Daarnaast lopen alle uitzendinggemist dingen ver achter op de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En zijn dat dan ook kanalen die je wil zien? Zeg maar de grote en belangrijke omroepen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik denk niet dat het de grote omroepen zoals NBC/Fox/ABC/TNT zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Rockvee2 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:22:
Ik denk niet dat het de grote omroepen zoals NBC/Fox/ABC/TNT zijn..
Jawel, kijk hier bv maar eens:
http://www.tvfool.com/?op...=29&q=id%3db97dbb27a13dec

ABC, PBC, CBS, NBC, Fox etc.

Waarom zou je betalen voor een kabelabonnement om naar reclame te kijken?

[ Voor 10% gewijzigd door Megamind op 18-12-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 17:16
Ik kijk eigenlijk ook helemaal geen tv meer. Hooguit alleen het journaal, maar dat al geeneens meer elke dag. De hoeveelheid reclame en de vele zgn. reality / idols achtige shows zijn misselijkmakend. Het gemanipuleer van onze NPO ben ik ook wel goed zat. Ik neem alleen nog tv af voor de tekenfilms die mijn zoontjes graag kijken eigenlijk.
Maar goed ik betaal dan ook geen drol voor TV/Internet (Telfort 27,63)
Heb wel netflix.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Pagina: 1