Aanleggen en aankopen nieuw netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mole4food
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-06 17:02
Hallo Tweakers,

Mijn vriendin en ik hebben ons huis verkocht en zijn opzoek naar een nieuw huis.
Aangezien we dan toch wat dingen aan zullen gaan passen aan het huis dat we nu op het oog hebben zou ik graag direct een goed netwerk aan willen leggen.

Het idee dat ik nu heb is:

modem van mijn provider --> pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X --> pricewatch: Zyxel GS1900-8HP --> 2 of 3x pricewatch: Zyxel NWA1123-AC

Kan dit aansluittechnisch? En is PoE+ backwards compatible met PoE? (volgens: http://www.networkworld.c...--which-do-you-need-.html wel namelijk..)

Dit hele systeem wil ik dan aansluiten met Cat. 6 kabels zodat ik een stabieler en zuiverder signaal heb.

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden en alvast bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

En waarom denk je dat CAT6 een stabieler en zuiderde sugnaal geeft? CAT 5e geeft ook goede werking. Veel bedrijven hebben gewoon CAT 5e en werkt prima. Ik heb thuis ook CAT 5e liggen, en ik trek gewoon de switch tot 850 Mbps open.

Maar als je voor de toekomst kijkt, ja, dan kan je beter CAT 6a erin legen. Stabieler en zuiverder zal het niet zijn, maar je zal later wel profijt ervan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:51

Zenix

BOE!

CAT6 is voldoende voor 10Gb tot 50m daarboven moet je CAT6A gebruiken.

Die router is niet bepaald voor een normale gebruiker. Kan je dat zelf configureren? Zelfde geld voor die managed switch. Want die apparatuur is heel mooi, maar je moet wel wat meer verstand van netwerken hebben wil je het goed configureren. Indien je dat graag zelf wilt doen zou ik zeker dit topic doornemen \[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

Je kan denk ik beter Netgear R700 halen met een normale switch. Voor een thuissituatie is dat meer dan voldoende. Je kan ook meer kabels gaan aanleggen, zodat je alleen draadloze verbinding nodig hebt op je telefoon bijvoorbeeld, dan heb je ook niet al die Access Points nodig. Of koop twee keer zo'n Netgear R7000 voor elke verdieping dan ben je ook klaar.

Wil je bovenstaande apparatuur goed gebruiken? Dan raad ik aan om een professional het te laten installeren en configureren.

[ Voor 39% gewijzigd door Zenix op 14-12-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-06 08:35
Zenix schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:51:
Je kan denk ik beter Netgear R700 halen met een normale switch. Voor een thuissituatie is dat meer dan voldoende.
Waar baseer je dat op?

OP zet een extreem karige TS neer, zonder aan te geven hoe z'n upstream eruitziet of wat hij uberhaupt van een netwerk verwacht, plus wat je zelf al aangeeft, hoe begaan 'ie met netwerkzaken is.

Persoonlijk zou ik een pallet Cisco-ijzer naar binnen rijden en CAT6 op cable elevators leggen voor kraakheldere bits.

Vul die TS eens aan. En voor wat kabels betreft: wat haik01 zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mole4food
Klopt dat het misschien wat karig is.
Ik ben zeker geen expert maar heb er wel heel erg veel plezier en interesse in. Ga me er dan ook zeker in verdiepen!

Dus het aankopen van pro-sumer hardware heeft als reden dat de reviews gewoon erg lovend zijn en ik graag goed materiaal in huis haal.

De R7000 van netgear heb ik toevallig laatst in huis gehaald. Erg prettige router maar het voldoet nog net niet.

Dan de vraag wat wil ik met het netwerk:
Een snel bedraad netwerk door het hele huis. Hieraan wil ik de PoE AP's op aansluiten en enkele PoE camera's. Voor mijn werk gebruik ik mijn NAS veel welke zou baten bij een goede upload (provider).

Maar nogmaals; ik zal als ik het systeem gekocht heb vast vragen hebben over het hoe en wat, maar daar is/zijn Tweakers toch voor?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:26
Ik zou eens naar een draytek 2132ac kijken.
Minimaal dezelfde kwaliteit, maar veel gebruikers vriendelijker

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mole4food
Ben(V) schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:52:
Ik zou eens naar een draytek 2132ac kijken.
Minimaal dezelfde kwaliteit, maar veel gebruikers vriendelijker
Maar ik geloof niet dat die een groot verschil geeft ten opzichte van de pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000) qua functionaliteit, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:26
Jawel hoor.
Meer kwaliteit en functionaliteit.

En verder hoef ik persoonlijk nooit meer netgear of asus spullen,.
Ze suggeren kwaliteit maar is vaak prul,maar dat is mijn persoonlijke mening.

Verder is de support waardeloos en als ze een nieuw model uitbrengen is die support helemaal voorbij.

Dan zit je met een dure router waar geen bug fixes voor uitkomen ook als zijn die bugs er wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Ben(V) op 14-12-2015 23:27 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mole4food
Mij is destijds verteld dat de support van de R7000 nog minimaal 5 jaar na EoL door zal gaan.

Kan iemand mij toch nog even vertellen of PoE+ backwards compatible is met PoE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corteztm3
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:51
Volgends mij is PoE+ niet geheel backwards compatible, dit omdat het voordeel van PoE+ is dat er meer stroom geleverd kan worden. Zeker bij AC accesspoints lijkt mij dat deze niet voldoende stroom krijgen met PoE anders zou PoE wel gebruikt worden :)

Edit;
Mijn excuses; Kijkend naar de specificaties van je AP's zouden die maar 7W gebruiken icm PoE. Kijkend naar je switch zie ik dat die PoE en PoE+ ondersteund, het lijkt mij daarom dat het moet werken. Indien je het zeker wilt weten moet je weten of je AP IEEE 802.3af (poe) of IEEE 802.3at (poe+) praat.

http://www.cisco.com/c/en...ite_paper_c11-670993.html

[ Voor 48% gewijzigd door Corteztm3 op 15-12-2015 09:53 ]

Pagina: 1