Programma's koppelen/installeren aan 2e Windows account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik draai momenteel Windows 7 en ik zou graag willen weten of het mogelijk is om steam (en de spellen) te koppelen aan een 2e Windows account, zonder dat ik de spellen voor een 2e keer hoef te installeren.

Mijn zoontje is 6 en zou voor hem graag een kale gastaccount willen maken waarbij steam etc al opgestart wordt.

Idem overigens voor de instellingen van een logitech stuur.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mystikal schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:50:
Ik draai momenteel Windows 7 en ik zou graag willen weten of het mogelijk is om steam (en de spellen) te koppelen aan een 2e Windows account, zonder dat ik de spellen voor een 2e keer hoef te installeren.

Mijn zoontje is 6 en zou voor hem graag een kale gastaccount willen maken waarbij steam etc al opgestart wordt.

Idem overigens voor de instellingen van een logitech stuur.
Steam games zijn gekoppeld aan je Steam account, niet je Windows account. Enige wat je moet doen is dat Steam voor alle gebruikers geïnstalleerd is. Dwz, iedereen heeft het icoontje. Ik geloof dat dit al standaard gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ik zou voor je zoontje een nieuw Steam account aanmmaken. Vanop jouw account kan je via Steam Family Sharing je games beschikbaar stellen aan het account van je zoontje. Dat account kan je via Steam Family View een beetje dichtzetten, zodat er geen andere bekeken kunnen worden.

Verdiep je even in wat er mogelijk is met Steam (meer dan je denkt). Wat je wil is geen enkel probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 20:39

TommieW

Numa numa.

Je kan volgensmij ook beide accounts laten verwijzen naar dezelfde map voor games. Zo hoef je games maar één keer te installeren.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Tweaker36 schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:06:
Ik zou voor je zoontje een nieuw Steam account aanmmaken. Vanop jouw account kan je via Steam Family Sharing je games beschikbaar stellen aan het account van je zoontje. Dat account kan je via Steam Family View een beetje dichtzetten, zodat er geen andere bekeken kunnen worden.

Verdiep je even in wat er mogelijk is met Steam (meer dan je denkt). Wat je wil is geen enkel probleem. :)
Bedankt ben er nu mee bezig en het lijkt te zijn gelukt.
TommieW schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:09:
Je kan volgensmij ook beide accounts laten verwijzen naar dezelfde map voor games. Zo hoef je games maar één keer te installeren.
Ik zit alleen nog met de instellingen en software voor het stuurtje etc. Als ik hem laat inloggen met een ander account, moet ik waarschijnlijk ook alle drivers van het stuurtje etc instellen?

Daarnaast wil ik als hij zijn Windows account kiest, dat Steam in big picture wordt opgestart en dat hij eigenlijk zo weinig mogelijk hoeft te doen om te beginnen met spelen (Assetto Corso).

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 13-12-2015 14:04 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mystikal schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:02:
[...]

Ik zit alleen nog met de instellingen en software voor het stuurtje etc. Als ik hem laat inloggen met een ander account, moet ik waarschijnlijk ook alle drivers van het stuurtje etc instellen?
Ja, eenmalig, ja. Je kunt kijken of je instellingen uit %appdata% over kunt nemen.
Daarnaast wil ik als hij zijn Windows account kiest, dat Steam in big picture wordt opgestart en dat hij eigenlijk zo weinig mogelijk hoeft te doen om te beginnen met spelen (Assetto Corso).
Dan stel je Steam dus in dat ie in big picture mode start en zet je Steam in het opstarten (%appdata%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1