• NijnKonijn
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik wil graag kunnen gamen op mijn nieuwe (tweedehands) aankoop. Het is een hp proliant dl380 g5 met 2 Xeon cpu's. Nu heb ik er een videokaart voor nodig, maar ik kan niet vinden welke type/versie pci-e erin kan. Kunnen jullie me helpen? Ik heb erin gekeken en gegoogled, maar kwam er niet uit.

Hier een link, die misschien helpt.

http://www8.hp.com/h20195...aspx/c04282492.pdf?ver=40

Alvast bedankt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gamen op een server? 8)7 8)7 Serieus?
Verkopen en game-pc'tje voor kopen. In die DL380 ga je geen fatsoenlijke game-kaart in kwijt kunnen (en terecht...)

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 10-12-2015 22:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NijnKonijn
Ik ben blut, ik heb hem voor 50 euro gekocht, er zit 12gb werkgeheugen in en 2 xeon 3ghz cpu's, met een videokaart erin, moet ik hem toch gewoon voor games kunnen gebruiken?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Wat voor games wil je spelen?

spoiler:
En als je blut bent kan je beter je tijd verdoen met het vergaren van geld dmv werk ipv te gamen...

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• NijnKonijn
League of Legends en Fallout 4

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb een DL380 G5 (proof) en geloof me: die 50 euro had je beter kunnen besteden aan een NES ofzo :X Dat ding is een server en daar is 'ie op gebouwd en écht niet geschikt om op te gamen :X (tenzij je boter-kaas-en-eieren of een potje schaak wil spelen :P )
:') Sorry, maar nu verdenk ik je serieus van trollen...

Je hebt dit gekocht en verwacht dit :X :X

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 10-12-2015 22:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:54:
Ik heb een DL380 G5 (proof) en geloof me: die 50 euro had je beter kunnen besteden aan een NES ofzo :X Dat ding is een server en daar is 'ie op gebouwd en écht niet geschikt om op te gamen :X (tenzij je boter-kaas-en-eieren of een potje schaak wil spelen :P )

[...]

:') Sorry, maar nu verdenk ik je serieus van trollen...
Dat is niet helemaal waar, wel is het veel gedoe. YouTube: Under $150 Budget Gaming 8 Core CPU, Motherboard & 16GB RAM

• NijnKonijn
Haha, dat filmpje was inderdaad waarom ik hem gekocht heb.

2 snelle cpu's, 12 gb ram, dan zou het in principe toch gewoon moeten kunnen als ik er een videokaart in steek?

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34

Kraz

Saving the world

NijnKonijn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:48:
Ik wil graag kunnen gamen op mijn nieuwe (tweedehands) aankoop. Het is een hp proliant dl380 g5 met 2 Xeon cpu's. Nu heb ik er een videokaart voor nodig, maar ik kan niet vinden welke type/versie pci-e erin kan. Kunnen jullie me helpen? Ik heb erin gekeken en gegoogled, maar kwam er niet uit.

Hier een link, die misschien helpt.

http://www8.hp.com/h20195...aspx/c04282492.pdf?ver=40

Alvast bedankt.
Als degene die m aan je verkocht heeft dit van tevoren wist dan heeft hij jou mooi 'gen****'.
Er is op zo'n bak nou eenmaal niet te gamen. Daar zijn ze niet voor bedoeld. Er zijn ook geen videokaarten voor te krijgen.
Het is leuk dat er veel geheugen in zit etc, maar zelfs dat is in de meeste gevallen niet te hergebruiken in een normale PC.
Daar komt nog bij dat zo'n ding veel! stroom verbruikt en veel! herrie maakt.

Ik vrees dat je de bekende 'kat in de zak' hebt gekocht.

Zie het als een (duur) leermoment.

[ Voor 3% gewijzigd door Kraz op 10-12-2015 22:59 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Van de tienduizenden mogelijkheden / alternatieven voor dat geld is het inderdaad een (onmeunig lastige, moeilijke, waarschijnlijk nog veel te dure) mogelijkheid. Helemaal onderaan die lijst.
Kraz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:58:
Zie het als een (duur) leermoment.
Nja, €50 valt nog te overzien... maar als je ze in de fik had gestoken had je er meer lol van gehad :X

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 10-12-2015 23:00 ]

Over mij

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dacht je nu werkelijk dat je op dat systeem een gloednieuwe game kan spelen die zelf nog geen maand geleden al duurder was dan die € 50 die je aan je systeem hebt uitgegeven?

Beetje logisch nadenken graag :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Verwijderd

RobIII schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:58:
[...]

Van de tienduizenden mogelijkheden / alternatieven voor dat geld is het inderdaad een mogelijkheid. Helemaal onderaan die lijst.
Daar ben ik het zeker mee eens! :Y

Maar compleet onmogelijk is het niet. :P dus als die er erg veel tijd aan wil besteden is het mogelijk, of het de moeite waard is dat is aan hem.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:59:
[...]

Daar ben ik het zeker mee eens! :Y

Maar compleet onmogelijk is het niet. :P dus als die er erg veel tijd aan wil besteden is het mogelijk, of het de moeite waard is dat is aan hem.
Meestal levert normaal werken meer op dan je uitspaart door zelf te knutselen :P

Dergelijke knutselprojecten worden gedaan als hobby, niet om er iets mee te verdienen/besparen, en aangezien TS al een hobby heeft (gamen)....

• NijnKonijn
Allemaal vriendelijk bedankt voor jullie input, maar ik heb nu al zoveel tijd in dit ding gestoken, dat ik ook gewoon wil dat hij werkt.

Eerst die server gekocht, op de fiets naar huis gesleept. Bleek er geen schijf in te zitten. Schijf gekocht, windows met moeite geinstaleerd.

Come hell or high water hier gaat op gegamed worden.

Verwijderd

Ardana schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:00:
[...]

Meestal levert normaal werken meer op dan je uitspaart door zelf te knutselen :P

Dergelijke knutselprojecten worden gedaan als hobby, niet om er iets mee te verdienen/besparen, en aangezien TS al een hobby heeft (gamen)....
Nogmaals, helemaal mee eens. :Y

Ik zou het ook zeker niet zo doen, hem aanraden die server weer te verkopen en iets langer te sparen voor een tweedehands game bak uit de V&A. Een leuk startersetje met een Core 2 Quad kun je wel voor 100 euro uit de V&A plukken, GPU voor een euro of 50 erbij uit de V&A en je hebt een veel prettiger werkend systeem voor 150 euro. :)

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:21

Tribits

Onkruid vergaat niet

Je ziet de vraag toch wel eens vaker voorbij komen omdat dergelijke systemen vaak goedkoop verkocht worden. Maar servers slurpen energie, maken een herrie als een vliegtuig, zijn slecht uit te breiden en zijn vaak zwaar verouderd tegen de tijd dat ze een keer weggedaan worden. Tegen de tijd dat ze verkocht worden zit eigenlijk niemand er meer op te wachten om de hiervoor genoemde redenen. Als bedrijf kan je ze bovendien niet meer inzetten omdat ze alleen nog verouderde software draaien die niet meer ondersteund wordt. Daarom kan je ze vaak voor een habbekrats kopen, maar je hebt er eigenlijk ook vrijwel niets aan.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

NijnKonijn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:02:
Come hell or high water hier gaat op gegamed worden.
In dat geval, probeer Flight Sim. Dat moet wel kunnen en dat ding produceert waarschijnlijk sowieso al het geluid van een straaljager.

credits to Tribits

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 10-12-2015 23:07 ]

• Quad

Quad

Doof

Maar zonder gekheid, ik heb nog wel een GTX460 liggen mocht dat voldoen.

PVOutput☀️

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Laatst nog voor € 150,00 een leuk PC'tje weggedaan, draaide veel spellen t/m een jaar of vier/vijf geleden heel goed.

Wil je geen geld meer kwijt?

Ik zou er een persoonlijke uitdaging van maken om met die DL380 geld te gaan maken. Denk daar maar eens over na. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• NijnKonijn
Jullie gaan me niet vertellen welke kaart erin kan he....

• Jumpman
NijnKonijn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:08:
Heb je een riser kit?

Hint: http://community.hpe.com/...Installation/td-p/6134211.

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 10-12-2015 23:12 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Beste gok om hier een game systeem van te maken lijkt me met een tweedehands GTX670 of zo, maar dat gaat je nog steeds een euro of 100 kosten. Zal er bovendien wel vanaf hangen wat voor CPU er precies in zit, ik zie dat het ding met een hele rits verschillende processors geleverd is waarvan sommige een single core prestatie hadden die nog niet de helft van een hedendaagse i5 is. Bovendien is het de vraag hoeveel vermogen de voeding op de 12v kan leveren. Ook zal je ook wel wat verloopstekkers aan moeten sluiten om er überhaupt een videokaart van enige betekenis in te kunnen plaatsen. Daarnaast zal er ook geen onboard sound chip aanwezig zijn gok ik. Misschien zie ik nog iets over het hoofd, maar dat zijn wel de problemen waar je mee te maken gaat krijgen.

edit: aangenomen dat je de optionele riser hebt, anders ben je beperkt tot een halfhoog kaartje, dan worden je mogelijkheden nog eens ernstig beperkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Tribits op 10-12-2015 23:16 ]

• NijnKonijn
Kerel, op dit punt zaag ik de zijkant eruit en ducttape ik die kaart erin.

Net gekeken, ja, een riser, als dat het ding is waar je kaarten schuin in kunt zetten.

[ Voor 38% gewijzigd door NijnKonijn op 10-12-2015 23:12 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NijnKonijn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:08:
Niet omdat we dat niet wíllen maar omdat er praktisch niks van betekenis in kán (laat staan past). En zo'n bak wil je echt niet zonder cover laten draaien :X

Over mij

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 19:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

NijnKonijn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:11:
Kerel, op dit punt zaag ik de zijkant eruit en ducttape ik die kaart erin
Dan heb je nog geen geluid...

• NijnKonijn
I hate you all so much

Verwijderd

Jawel, zoveel dat je mogelijk zelfs een gehoorbeschadiging oploopt. :P die servers maken niet normaal veel lawaai.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:48
Haha mooi topic dit! Come on NijnKonijn, niet opgeven! Make it work. Graag een foto als het gelukt is :)!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Omdat jij een miskoopt begaan hebt en omdat wij je confronteren met de realiteit? Okaaaaay...

Je zult in ieder geval je verwachtingen waaaay naar beneden moeten bijstellen. FO4? No way. Niet zonder er 't budget van een fatsoenlijke game-pc tegenaan te smijten. En dan is dus de vraag: waarom niet gewoon meteen een game-pc kopen i.p.v. een frankenstein bouwen? :X

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 10-12-2015 23:17 ]

Over mij

• Jumpman
Hier ga je nog zo'n € 150,00 aan moeten verspijkeren (GPU, voeding, kabels, geluid, verloopjes) en dan mis je nog eens de software performance van een (oud) 'mainstream' game systeem.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ach je hebt in ieder geval wel een goede work-out gehad.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Please don't shoot the messenger :-(

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Daarnaast zal er ook geen onboard sound chip aanwezig zijn gok ik.
Klopt, een geluidskaart zit er niet in. Geen chip onboard, geen connectors, niks. Op zich ook niet zo verwonderlijk in een server die bedoeld is om headless te draaien ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• NijnKonijn

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En wat verwacht je dat we daarop gaan zien wat we niet al wisten?

Over mij

• spone
  • Niet online
Aan het riser board heb je niks. Dat is PCI-X en daar worden geen videokaarten voor gemaakt.

Degene naast het riser board ziet eruit als een PCI Express 1.0 x4/x8(?) slot. Daar zou een low profile videokaartje in moeten kunnen.

Ik vraag me wel af waar je de stroom vandaan gaat halen, want voor zover ik weet heeft een 380G5 geen loshangende power connectors die je (al dan niet via een verloopje) in een videokaart kan prikken. Dus dat beperkt je tot een low-profile single slot, bus powered (75 Watt) kaartje, wat op zijn best onderkant midrange is.

Bijvoorbeeld de Sapphire Low Profile HD7750, die voldoet aan deze criteria.

[ Voor 47% gewijzigd door spone op 10-12-2015 23:28 ]

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 00:29

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Nogmaals ja, het kan wel, maar dan puur als hobby. Op zich zou het best moeten passen met een risertje en een beetje tweaken (En hopen dat het mobo hem lust). De DL380 (nieuwere versie, dat wel..) wordt in de enterprise omgeving ook zeker gebruikt voor GPU calculaties.

Dat TS een domme aankoop gedaan heeft staat wel vast, maar laten we nu eens onze tweakers spirit naar boven halen en het gewoon eens proberen. Think out of the box.

Opdracht voor de TS: Pak de handleiding er eens eventjes bij, en ga eens kijken wat er in die handleiding staat, een wereld gaat voor je open :P

EDIT: Even voor de duidelijkheid, zelf heb ik niet gekeken naar de G5 (We zijn inmiddels bij G9) versie ofzo, dus je moet het zelf gaan onderzoeken... Be a tweaker :)

[ Voor 11% gewijzigd door TVH7 op 10-12-2015 23:26 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TVH7 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:23:
De DL380 (nieuwere versie, dat wel..) wordt in de enterprise omgeving ook zeker gebruikt voor GPU calculaties.
Ja, G8 en later. Dat is wel even een verschil met een G5...
TVH7 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:23:
Dat TS een domme aankoop gedaan heeft staat wel vast, maar laten we nu eens onze tweakers spirit naar boven halen en het gewoon eens proberen. Think out of the box.
Er is vast iets van te maken, maar geef die jongen niet de (valse) hoop er ooit fatsoenlijk FO4 op te kunnen draaien... En dan hebben we 't nog niet over 't stroomverbruik dat 2, 3 misschien wel 5 keer hoger ligt, 't lawaai en de verloopstekker-op-verloopstekker-constructie die je zult moeten maken... Ik ben 'all for' tweaking en hobbyen, maar dan wel op een realistisch, en haalbaar, project. Voor het budget dat dit "opknappen" of "tweaken" TS gaat kosten is geheid een leuke gaming-rig te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 10-12-2015 23:28 ]

Over mij

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Je kan proberen de server te verkopen om de schade enigzins te beperken, dan doorsparen voor een fatsoenlijke pc. heb je veel meer (plezier) aan.

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Djesse8999 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:25:
Je kan proberen de server te verkopen om de schade enigzins te beperken, dan doorsparen voor een fatsoenlijke pc. heb je veel meer (plezier) aan.
Tenzij je plezier hebt aan het tweaken ervan.. heb je daar als TS geen zin in, dan kan je beter gewoon dat ding verkopen en wat anders kopen..
RobIII schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:25:
[...]

Ja, G8 en later. Dat is wel even een verschil met een G5...

[...]

Er is vast iets van te maken, maar geef die jongen niet de (valse) hoop er ooit fatsoenlijk FO4 op te kunnen draaien... En dan hebben we 't nog niet over 't stroomverbruik dat 2, 3 misschien wel 5 keer hoger ligt, 't lawaai en de verloopstekker-op-verloopstekker-constructie die je zult moeten maken... Ik ben 'all for' tweaking en hobbyen, maar dan wel op een realistisch, en haalbaar, project.
Eens, het is een lastig project, en ik probeer ook niet te zeggen dat het gewoon kan, maar als de TS zin heeft om er tijd in te steken, dan is er zeker iets mogelijk.

Mensen bouwen de gekste dingen, en dan denken we altijd: Why? Omdat het kan? :)

Dus TS; Hebben we zin in een partijtje tweaken?

Of: Is budget hier toch het belangrijkste?

Als het budget hier het belangrijkste is, dan zou ik die servert maar snel verkopen, want anders loop je leeg op je stroomrekening..

[ Voor 58% gewijzigd door TVH7 op 10-12-2015 23:32 ]

• NijnKonijn
http://s2.postimg.org/5hqpdemzd/20151210_232541.jpg

1 is pci-x de andere is pci express, maaaaaaar nu is de vraag, welke versie kan ik erin steken:

A. PCI Express 2.0
B. PCI Express 2.1
C. PCI Express 3.0
D. PCI Express x16 3.0
E. PCI Express 1.0
F. Past allemaal niet, gebruik de volgende kaart...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NijnKonijn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:31:
1 is pci-x de andere is pci express, maaaaaaar nu is de vraag, welke versie kan ik erin steken:
Wikipedia: Conventional PCI
Wikipedia: PCI-X

Uit je eigen (topicstart) specs:
Expansion Slots:
Four available PCI-Express slots, optional mixed PCI-X / PCI-Express configurations available (see "Standard Features - Expansion Slots" section below for more details)
En dan pagina 5/6 bekijken.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 10-12-2015 23:34 ]

Over mij

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat zijn de twee kaartjes die nu in de riser zitten? Je kunt in die pcix riser alleen in slot 3 mogelijk een VGA plaatsen, maar dan moet de bios m ook nog gaan herkennen ntrlk. Even afgezien van de onzinnigheid.

3 PCIe X8 X16 23 0 Full length, full height slot

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

NijnKonijn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:31:

A. PCI Express 2.0
B. PCI Express 2.1
C. PCI Express 3.0
D. PCI Express x16 3.0
E. PCI Express 1.0
PCI-X
http://www.tomshardware.co.uk/forum/188738-33-video-cards
"used to make", topic komt uit 2006...

Als je gewone PCI hebt zou er misschien een gt610 (pci versie) in kunnen, maar daar ga je never nooit fatsoenlijk fallout op runnen...

• NijnKonijn

http://postimg.org/image/j2l26jbc9/full/

A. PCI Express 2.0
B. PCI Express 2.1
C. PCI Express 3.0
D. PCI Express x16 3.0
E. PCI Express 1.0

nu met 2 verschillende plaatjes

• NijnKonijn
Als ik een PCI Express slot heb, zoals op het plaatje staat, kunnen alle versies daarin?

• Quad

Quad

Doof

Ik zie alleen de tekst PCI express.. Verder niks.

PVOutput☀️

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Systeem is van voor het PCI express 2.0 tijdperk, zal dus wel gewoon een PCI express 1.0 slot zijn. Voor zover ik uit de specs op kan maken 8x. Nog een extra vertragende factor dus.

• NijnKonijn
Weet je wat ik doe, ik zoek een grote doos, gooi alles erin, en morgen gaat de hele zooi mee naar de dichtstbijzijnde computer winkel en vraag ik of ze er wat van kunnen maken. Helemaal niets past.

http://s11.postimg.org/xif5kf1qr/20151210_234016.jpg

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

NijnKonijn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:43:
Weet je wat ik doe, ik zoek een grote doos, gooi alles erin, en morgen gaat de hele zooi mee naar de dichtstbijzijnde computer winkel en vraag ik of ze er wat van kunnen maken. Helemaal niets past.

Ik snap dat je baalt, maar gewoon de hele zooi verkopen en doorsparen voor een fatsoenlijk systeem is het beste wat je kan doen.

Zoals al meerdere keren is gezegd: je hebt een miskoop gedaan, goedkoop is in dit geval duurkoop...

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Misschien kunnen ze er een konijnenhok van maken? Is dat nog een optie?

• NijnKonijn
Oh nee, ik geef niet op, links of rechtsom, hier gaat fallout op draaien.

ps. met geluid!

[ Voor 11% gewijzigd door NijnKonijn op 10-12-2015 23:46 ]

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

NijnKonijn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:46:
Nee, dat gaat je niet lukken.

Ja tenzij je fallout koopt en een motortje op de server monteert waarop je de disk van fallout laat rondraaien...

[ Voor 20% gewijzigd door Djesse8999 op 10-12-2015 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

ps. met geluid!
Vergeet. Dat.

Over mij

• NijnKonijn
Afbeeldingslocatie: http://vignette2.wikia.nocookie.net/playstationallstarsbattleroyale/images/d/d2/Challenge-accepted.png/revision/latest?cb=20121206013236

• Quad

Quad

Doof

Beste TS, als ik jou was zou ik er geen tijd of energie in steken, desnoods steek je hem in brand, op je volgende date.

PVOutput☀️

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

Over mij

• NijnKonijn
Ik kwam hier om te vragen welke videokaart er in mijn nieuwe computer kon, 30 post, en niemand heeft me het verteld.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTfzTO_tE9ea1QHevvritXsdXFvTxX2FEp7DYx04DI4VFsjqN7u

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

NijnKonijn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:52:
Ik kwam hier om te vragen welke videokaart er in mijn nieuwe computer kon, 30 post, en niemand heeft me het verteld.

[afbeelding]
Ik heb je verteld dat er misschien een gt610 in zou kunnen.

... En dat dat geen nut zou hebben want fallout gaat daar nooit fatsoenlijk op draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Djesse8999 op 10-12-2015 23:53 ]

• spone
  • Niet online
Ik wel. Een HD7750 low profile.

• Quad

Quad

Doof

[afbeelding]
Met een hamer past alles.

Maar zoals ik al zei.. Er past vast een GTX460 in, met de nodige voeding en de vrije ruimte..

Er is input zat geleverd maar jij wil niet luisteren of zien.

Verkoop dit ding, koop een roos en verbrand het.

PVOutput☀️

• NijnKonijn
Top, ik kijk welke het beste is, en koop die. Thanks

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee, je vraag is: welke kaart kan erin waar ik FO4 en LoL op kan spelen. Aangenomen dat je meer dan 3FPS wil zijn dit je opties:

Afbeeldingslocatie: http://discovermagazine.com/~/media/import/images/2/0/5/desert.jpg

Minimum specs

NVIDIA GTX 550 Ti 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB or equivalent

En dan leg ik die even langs de in dit topic tot hier voorbij gekomen opties met daarnaast de goedkoopste van die twee de GTX 550:

GTX460 valt af: te weinig ram, HD7750 valt af vanwege te lage 3D Mark

Andere genoemde kandidaten

GTX 670: kost meer dan een complete gaming PC, GT610 3d mark om te huilen.

En dan hebben we 't nog niet gehad over 't feit dat je servertje geheid uberhaupt de helft, zo niet meer, van die kaarten niet eens vreet / afstoot / niet compatible is.

Ik weet geen kont van videokaarten en zou je er geen kunnen adviseren met en pistool op m'n hoofd maar ik kan je wél vertellen dat "passen" (in het slot), zéker bij een server, niet meteen ook werken betekent.

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 11-12-2015 00:08 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ga desnoods met dat ding naar een computerzaakje, leg uit dat je wat wilt proberen en wellicht hebben zij wat om te testen. Straks koop je een GPU, werkt niet en zit je met de kat in de zak opgescheept.

PVOutput☀️

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Dat is denk ik nog je beste optie, een beetje moderne videokaart in een systeem met een 8x PCIe 1.0 bus prikken blijft sowieso een gok. Zoals gezegd, in theorie zou het moeten werken maar het zou me niets verbazen als je in de praktijk toch tegen een of ander compatibiliteitsprobleem aanloopt.

• NijnKonijn
Ik ga het proberen, mocht het niet werken breng ik de kaart gewoon weer terug. Nogmaals bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Keep us updated. Ik zit met popcorn en al te genieten van dit topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethereal73
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 10:38
Doet deze dinosaurus het uberhaupt nog?
Zo ja heb ik vast nog wat antiek spul liggen, maar fallout kun je echt vergeten! Arkanoid in een simulator is ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Enige wat gaat werken is zoals omschreven kaarten zonder externe voeding. Al kun je compleet mad gaan en een verloop kabeltje maken vanaf 12V punten op het board naar de videokaart. De voedingen hebben vermogen zat om een dikke kaart aan te drijven dus daar zal het niet aan liggen. Maak een extra opening voor wat koeling rondom de kaart, kaart in de riser en gaan.

Of het handig, praktisch en zinvol is laat ik me niet over uit ;) Maar het kan wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17

Nemesizz

Untouchable

offtopic:
Buiten dat het moeilijk word om zo'n ding geschikt te maken voor gamen.... maar, 50 euro voor zo'n bak, waarom kom ik zulke koopjes nooit tegen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ps. met geluid!
Waarom open je een topic als je het toch allemaal zelf beter weet? Als je het advies dat je krijgt niet wil horen moet je er niet om vragen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nemesizz schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:32:
offtopic:
Buiten dat het moeilijk word om zo'n ding geschikt te maken voor gamen.... maar, 50 euro voor zo'n bak, waarom kom ik zulke koopjes nooit tegen? ;(
offtopic:
Ik heb onlangs bij de Kringloop in Hengelo OV enkele van deze servers gedumpt.. Wellicht liggen ze er nog.

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 11-12-2015 12:33 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leve PCI keying. PCI-X is 3.3V, dat is een 5V PCI kaart. Al zou het fysiek passen, het gaat niet werken.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/15/PCI_Keying.svg/500px-PCI_Keying.svg.png

Ik ga hier even tegendraads zijn en stellen dat als je erg weinig geld hebt, serverhardware ivm extreme afwaardering interessant kan zijn, en dat met flink wat creativiteit aardig wat mogelijk is. Maar...

1) Dit is 7-jaar oude serverhardware. Zelfs al zou je het in kunnen zetten als high-end gaminghardware, dan heb je het over high-end gaminghardware anno 2008, oftewel een vroege Core2Duo/Quad. Daar kun je prima casual gaming mee doen nu, maar een flagship high-end game van eind 2015 ga je er niet zinnig op kunnen draaien, evenmin als je dat zou kunnen op een gamingsysteem met een Core2Quad Q6600. Wees realistisch.
2) Als je hardware wilt gebruiken op manieren die nooit bedoeld zijn, zul je zoals gezegd creatief moeten zijn. Noodzakelijk voorwaarde daarvoor is dat je je flink in de materie verdiept, grondige kennis krijgt van de gebruikte bussen, de gebruikte voedingen. Op basis daarvan kun je dingen gaan hacken. Heb je geen zin je erin te verdiepen, dan moet je ECHT niet aan iets als dit beginnen. Tot nu toe laat je totaal geen zin in die richting zien en daar reageren mensen net zo hard op als op je onrealistische verwachtingen.
3) Vergeet het idee dat je dit naar een winkel kunt brengen voor support met wat jij wilt. 95% kans dat ze simpelweg weigeren, uit gebrek aan specifieke kennis, uit overtuiging dat wat dan ook ze doen niet te supporten valt, en uit twijfel of het aan de praat te krijgen is. De 5% heeft genoeg kennis en zelfvertrouwen om het werkend te krijgen. Maar gaat er ook tig uur aan kwijt zijn. Ga uit van EUR 25/u minimaal. Hoe groot was je budget ook al weer?

Ik voel iig met je mee qua gat tussen budget en ambities. Ik was ook ooit arme student die letterlijk schroothopen afstruinde voor z'n hardware en dan bijv op LAN-parties aankwam met bigtowers met daarin twee voedingen en 8 stokoude SCSI serverschijven in RAID om toch nog enige opslag en performance te krijgen. Maar ik heb me er dan ook fors in moeten verdiepen om dat soort Frankenstein werkend te krijgen.

Nu, als je er toch iets van wilt maken ga ik een paar tips geven. Ze vergen wat werk en risico's, en ik ga iig nu nog niet alles in detail beschrijven - want hoogstwaarschijnlijk verspilde moeite gezien je houding tot nu toe. Maar als je er verder mee wilt kan ik meer tips geven.

1) PCIe.
Dat ding heeft een PCIe slot op de riser. Het is een PCIe 1.0 8x slot. Meer dan 8 lanes ga je niet krijgen, maar je kunt prima een grotere kaart erin krijgen aangezien het een fysieke 16x slot is. Als het een kortere 8x slot zou zijn geweest: gewoon achterkant slot eruit snijden, dan alsnog 16x kaart erin steken :+

Dan kun je in principe iedere 16x kaart erin steken. De bandbreedte zal nog altijd slechts 8 lanes zijn en dat het slechts PCIe 1.1 is. Dat betekent dat het geen zin heeft een kaart te kopen die bottlenecked zal zijn op de 2GB/s die je daarmee hebt. Nu, er zijn gewoon reviews die daar een antwoord op geven. Kijk maar naar deze:
https://www.techpowerup.c..._980_PCI-Express_Scaling/

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GTX_980_PCI-Express_Scaling/images/perfrel_1600.gif
Het valt dus mee - op 1600x900 (gezien CPU's meest realistische scenario - en tegelijk worst-case voor PCIe bandbreedte) haal je gemiddeld met PCIe 1.1 8x 85% van de performance die je met PCIe 3.0 16x zou halen. En dat getest met een recente high-end GPU. Met andere woorden, het loont waarschijnlijk om de krachtigste GPU erin te zetten die je werkend kunt krijgen.

Maar...

2) fysieke ruimte.
Je PCIe slot is de onderste. Je hebt dus geen ruimte voor een dual-slot kaart. Wat dan ook je kiest, het moet een single-slot koeler hebben.

en

3) voeding.
Zoals al eerder geroepen is, je hebt geen PCIe (6p of 8p) power connectors. Eerste uitdaging is die dingen fysiek krijgen. Dat is vrij eenvoudig, Je hebt een donor-connector nodig (kijk in de kringloop, bedel bij een computerwinkel of regel eentje bij vrienden). Vervolgens offer je een paar Molex-connectoren op om een 6p PCIe connector te voeden: YouTube: How To Install A PCIe Power Plug Into An Older Computer PSU
Tweede uitdaging is de hoeveelheid stroom die de PSU kan leveren op 12V. Geen idee hoe dat zit in de DL380 G5, maar zou er als het goed is op moeten staan (op de PSU zelf dus). Servers voeden meestal flink wat HDDs, dus goede kans dat dat ding genoeg kan leveren voor een moderne mid-range kaart. Zoek het op en reken het uit. Of je in plaats van 6p ook een 8p zou kunnen doen, of zelfs meerdere 6p, hangt af van hoeveel gele en zwarte kabels uit de voeding komen. Je hebt minimaal twee van elk nodig voor een 6p, minimaal vier van elk voor een 8p (of dus twee 6p).
Vind je dit te moelijk: dan ben je beperkt tot een kaart die geen losse voeding nodig heeft.

Dus, om je exacte vraag te beantwoorden - je moet dus kijken naar een PCIe 16x kaart dat in een enkele slot past, en niet meer vermogen trekt dan je bij punt 3 van je voeding kunt krijgen. Je wilt dus een zo zuinig mogelijke kaart. Dat betekent dat je het beste bij de allernieuwste generatie kunt kijken, want daar krijg je hoogste FPS per Watt.
Zoek dus benchmarks op van recente mid/low end GPUs. De meest performante zonder losse voedingsstekker kan er sowieso in. Met genoemde hackwerk kun je de meest performante met enkele stekker (en enkele slot) nemen. Echter, dat gaat waarschijnlijk meer kosten dan die hele Proliant je nu al gekost heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 12-12-2015 01:57 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
dion_b schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 01:55:
hangt af van hoeveel gele en zwarte kabels uit de voeding komen
Geen ;) Nog zo'n "server dingetje" ;)
Voor degenen die nog nooit zo'n ding van binnen gezien hebben: zo (en zo) ziet dat er (werkend) uit.
dion_b schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 01:55:
Echter, dat gaat waarschijnlijk meer kosten dan die hele Proliant je nu al gekost heeft...
Ik ben het 200% eens met je hele verhaal, maar je laatste zin vat de strekking van de rest van 't topic en onze (grotendeels) gedeelde meningen goed samen denk ik.

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 12-12-2015 03:46 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 11:37
Nemesizz schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:32:
offtopic:
Ik heb er nog 2 in de garage liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RobIII schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 03:41:
[...]

Geen ;) Nog zo'n "server dingetje" ;)
Voor degenen die nog nooit zo'n ding van binnen gezien hebben: zo (en zo) ziet dat er (werkend) uit.
Oh ja :P

Maakt het nog steeds niet onmogelijk, wel extra complicerende factor. Er kunnen 8 SAS drives in lees ik, dat betekent minimaal 4 12V lijntjes, dus je kunt alsnog vanaf de drive cages (of als die niet gemonteerd is, vanaf de connector waar de drive cages anders in zou zitten) trekken. Om dat een beetje net te doen zou je een stapel oude (al dan niet defecte) SAS drives moeten nemen en daar de behuizing+connector van nemen...

Maar idd, maakt het er niet eenvoudiger op nee :+
[...]

Ik ben het 200% eens met je hele verhaal, maar je laatste zin vat de strekking van de rest van 't topic en onze (grotendeels) gedeelde meningen goed samen denk ik.
Uhuh. Toch vond ik dat ik het uitgebreide verhaal even moest delen. TS heeft behoorlijk onrealistische verwachtingen en een houding die niet bepaald des Tweakers is, maar dat laatste kun je ook van veel van de replies zeggen. Halve lol van het Tweaken is om dingen te doen met hardware (en/of software) die ver voorbij de oorspronkelijke toepassing gaan. Die lol lijken veel mensen vergeten te zijn hier.

Kanttekening: die lol is er vooral als je jong en onbezonnen bent en vooral meer tijd hebt dan geld. Tegen de tijd dat je meerdere kinderen hebt en een werk dat veel tijd en energie slurpt, kom je niet meer aan dit soort dingen toe. We worden oud :7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Jij misschien, ikke niet :( .... *snif* maar je hebt gelijk ... O-)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17

Nemesizz

Untouchable

buymeball schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 06:28:
[...]
Ik heb er nog 2 in de garage liggen.
offtopic:
Ging me even meer om een compleet dual-771 systeem voor die prijs, niet specifiek de dl380. Een 1U server kan ik zelf eerlijk gezegd ook weinig mee, maar een 4U of tower/workstation is interessanter. Ik kijk regelmatig tussen dat soort dingen hier op V/A maar aan losse onderdelen zijn ze vaak een veelvoud duurder en complete servers/workstation kosten ook vaak aanzienlijk meer dan 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

dion_b schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:26:
Uhuh. Toch vond ik dat ik het uitgebreide verhaal even moest delen. TS heeft behoorlijk onrealistische verwachtingen en een houding die niet bepaald des Tweakers is, maar dat laatste kun je ook van veel van de replies zeggen. Halve lol van het Tweaken is om dingen te doen met hardware (en/of software) die ver voorbij de oorspronkelijke toepassing gaan. Die lol lijken veel mensen vergeten te zijn hier.
Dat komt vooral door het beoogde doel. Als het doel hier was om lekker te hobbyen en gewoon te kijken hoe goed het systeem kan worden dan had vast iedereen hier meegedacht. Het doel is hier echter helemaal niet om lekker te hobbyen maar om heel weinig uit te geven en tóch lekker moderne games te spelen. En dat maakt het even onrealistisch als verwachten dat ik op de fiets 100km/u ga halen.

Als de TS ofwel zijn doel, ofwel zijn verwachtingen bijstelt is er niks aan de hand.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
buymeball schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 06:28:
[...]Ik heb er nog 2 in de garage liggen.
Ik kon ze zo meekrijgen van mijn werkgever, gespeeld met het idee alt thuisserver ( 2 stuks ) maar toen ik wat verder ging kijken, kwam ik op de kosten per jaar uit ;)
Met 2 (x2 ) redundant voedingen zou het spel binnen een jaar al zeker een nieuwe server opleveren ...

Vriendelijk bedankt voor de eer :)
Pagina: 1