Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Topicstarter

Ervaringen met de Lumia 550

Waarom dit topic?

Dit topic is een plek om over ervaringen met de Microsoft Lumia 550 te praten. Het is een zwart of wit toestel met een 4,7" 720p LCD, wat voor een pixeldichtheid van 315 ppi zorgt. Het hart van het toestel is een Snapdragon 210 van Qualcomm met vier cores die tikt op 1,1 GHz, bijgestaan door 1GB RAM. Qua opslag is er 8GB flashgeheugen aanwezig en een sd-kaartslot. De simkaart is van het nanoformaat en qua connectiviteit ondersteunt de 550 LTE (4G) op banden 1,3,7,8 en 20. De Nederlandse adviesprijs voor het toestel is €129.

Dit topic is niet bedoeld voor prijzen, levertijden en accessoires. Voor de eerste twee kun je in Telecomproviders en Leveringen terecht en voor het laatste in Wearables, Navigatie en Overige.

Relevante links

Productinformatie
Lumia 550 op Microsofts website
Specs op Microsofts website

Nieuwsbericht op Tweakers over aankondiging
nieuws: Microsoft brengt Lumia 550 op de markt voor 129 euro - update

Specificaties

Basics
  • 136,1x67,8x9,9 mm, 141,9 g.
  • 4.7" LCD (1280 x 720) (315 ppi) met Glance-ondersteuning
  • Quad-core 1.1 GHz Snapdragon 210
  • 1 GB RAM
  • 8 GB intern geheugen
  • 2100 mAh Li-Ion (verwijderbaar)
  • microsd-kaartslot tot 200GB
  • 5 MP camera met enkele LED-flitser.
  • 2 MP frontcamera
  • FM-radio via koptelefoon

Aansluitingen & netwerken
  • USB 2.0
  • Nano-SIM
  • 3.5 mm audio jack
  • Bluetooth 4.1
  • WLAN IEEE 802.11 b/g/n
  • LTE (150/50 Mbps) 2600, 2100, 1800, 900 & 800 MHz
  • WCDMA (42,2/5,76 Mbps) 2100, 900 & 850 MHz
  • GSM (EGPRS 296,08/236,8 kbps) 1900, 1800, 900 & 850 MHz

GPS
  • A-GLONASS
  • A-GPS
  • A-BeiDou

In de doos
  • Lumia 550
  • Oplader (geen losse kabel)
  • Accu
  • Snelle gebruikershandleiding
En verder...
De TS zal z.s.m. uitgebreid worden met foto's, hands-ons etcetera. Als je wil helpen de TS bij te houden dan kun je een DM sturen :)

Evest wijzigde deze reactie 08-12-2015 23:41 (6%)

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum. - Seneca

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:16
Twijfel, Twijfel, Twijfel om deze gewoon voor de lol te kopen. Ik ben benieuwd naar Windows 10 en hij is erg goedkoop. Helemaal overstappen zal ik denk ik niet doen, dan mis ik Clash of Clans teveel :)

• MarvinJames
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-10 20:59
quote:
Signs schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:04:
Twijfel, Twijfel, Twijfel om deze gewoon voor de lol te kopen. Ik ben benieuwd naar Windows 10 en hij is erg goedkoop. Helemaal overstappen zal ik denk ik niet doen, dan mis ik Clash of Clans teveel :)
Dan is er nog altijd het prachtige alternatief Clash of Lords 2. ;)
Maar vertel me alsjeblieft dat je niet de keuze van je smartphone laat afhangen van een spelletje... :X

Overigens vind ik dit echt een bizar goede bang-for-buck telefoon! Nu al voor €118,95 verkrijgbaar in de pricewatch. Inclusief Windows 10. Zelfs een degelijke concurrent van de Lumia 640. Mooi man! :*)

MarvinJames wijzigde deze reactie 09-12-2015 09:12 (17%)

i5-6600k @ 4.6GHz - 1.186V | Gigabyte Z170X Gaming 7 | MSI R9 380 Gaming 4GB | NZXT X62 Kraken | NZXT S340 Elite White | Samsung S8

• ikhebgelijk
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11-12-2015
Ik wacht eerst wel tot een paar reviews over hoe de Snapdragon 210 het doet icm windows 10.

Hier al een hands on

• Signs
  • Laatst online: 10:16
quote:
Tsux schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:10:
[...]

Dan is er nog altijd het prachtige alternatief Clash of Lords 2. ;)
Maar vertel me alsjeblieft dat je niet de keuze van je smartphone laat afhangen van een spelletje... :X

Overigens vind ik dit echt een bizar goede bang-for-buck telefoon! Nu al voor €118,95 verkrijgbaar in de pricewatch. Inclusief Windows 10. Zelfs een degelijke concurrent van de Lumia 640. Mooi man! :*)
Echt wel ;) :+

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gisteren maar gelijk gehaald, ik kon de scherven van het scherm plukken van mijn 930 (en de printplaat was ook al zichtbaar :X). Hij bevalt goed, hoewel de prestaties natuurlijk wel even wennen zijn.

Windows 10 bevalt ook goed op enkele kleine details na. Zo krijgt op de live tile van de kalender een afspraak voor de hele dag voorrang op een afspraak met een beperkte tijdsduur. Je ziet dus de hele dag je afspraken niet :{ Er zal vast een logische gedachte achter zitten maar ik mis hem volledig.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Narathan
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:07
quote:
kenneth schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:53:
Gisteren maar gelijk gehaald, ik kon de scherven van het scherm plukken van mijn 930 (en de printplaat was ook al zichtbaar :X). Hij bevalt goed, hoewel de prestaties natuurlijk wel even wennen zijn.

Windows 10 bevalt ook goed op enkele kleine details na. Zo krijgt op de live tile van de kalender een afspraak voor de hele dag voorrang op een afspraak met een beperkte tijdsduur. Je ziet dus de hele dag je afspraken niet :{ Er zal vast een logische gedachte achter zitten maar ik mis hem volledig.
Zou je mij kunnen Pm'en waar je deze besteld hebt? Dit om niet offtopic te gaan :+ .

Ben verder heel benieuwd naar je ervaringen. Ik draai nu W10M op mijn 640 XLen dat bevalt mij er goed.

Maar ik ben vooral benieuwd naar de usability. Hoe ligt hij in de hand? Is het scherm een beetje goed qua contrast en formaat? Ik dacht dat het een Amoled scherm was maar dit is niet het geval. Ik weet alleen dat het LCD op mijn 640 XL prima te noemen is en als het daar een beetje op lijkt ben ik al heel tevreden.

4.7" lijkt mij ideaal want ik ben die 5.x" schermen een beetje moe. 5.7" (640 XL) is mij te groot en het is erg onhandig nu ik veel moet fietsen voor mijn werk in Barneveld waar ze niet van bussen hebben gehoord :9 (industrieterrein).

• Luppie
  • Laatst online: 00:20

Luppie

www.msxinfo.net

Weet iemand toevallig of de beschermfolie op het scherm een 'echte' screenprotector is, of gewoon een folie is om transportschade te voorkomen ?

Meestal vergelen transportfolies en/of laat de lijm vervelende resten achter, als die te lang op het scherm zit.

Misschien ben ik wel een echte Hollander, maar € 10,- voor een screenprotector voor een toestel van € 120,- vind ik een beetje te 'duur'.

-------------
Zijn er ook al Lumia 550 bezitters, die het toestel afgelopen maandag al in hun bezit hadden en een NL-Alert hebben ontvangen ?

Ik zit met mijn toestel op het KPN 4g netwerk en heb geen NL-Alert ontvangen. Cell Broadcast zou al vanaf 8.1 in Windows Mobile zitten, maar zonder enige mogelijkheid om het te configureren. Ik vraag me dus af of dit een netwerk issue is, of dat CB (nog) niet in Windows 10 zit.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Yanze
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-07 13:08
Hoe is het scherm van deze 550? Ik heb voor mijn dochter destijds de 535 gekocht maar ik (en zij ook) zijn zeer ontevreden over dat scherm en dan met name hoe het reageert op touch. Het lijkt te soft te zijn, vaak worden letters vervangen door spaties, etc.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
Narathan schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:23:
Zou je mij kunnen Pm'en waar je deze besteld hebt? Dit om niet offtopic te gaan :+ .

Maar ik ben vooral benieuwd naar de usability. Hoe ligt hij in de hand? Is het scherm een beetje goed qua contrast en formaat? Ik dacht dat het een Amoled scherm was maar dit is niet het geval. Ik weet alleen dat het LCD op mijn 640 XL prima te noemen is en als het daar een beetje op lijkt ben ik al heel tevreden.
Hij ligt mij prettiger in de hand dan de 930 omdat hij wat smaller is. Hij voelt wel minder solide aan (plastic in plaats van metaal en glas). Het scherm is bijna net zo helder als bij de 930 en stukken beter dan bij de 520. Hoewel lcd wel iets minder mooi is dan amoled, overtreft de schermkwaliteit mijn verwachting.
offtopic:
Gisteren de Mediamarkt binnen gelopen voor een zwarte. Coolblue had alleen het witte model op voorraad.
quote:
Luppie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:25:
Weet iemand toevallig of de beschermfolie op het scherm een 'echte' screenprotector is, of gewoon een folie is om transportschade te voorkomen ?
Hij zit in een zakje, er zit geen transportfolie omheen.
quote:
Misschien ben ik wel een echte Hollander, maar € 10,- voor een screenprotector voor een toestel van € 120,- vind ik een beetje te 'duur'.
Die tien euro ben je over een week vergeten :)

edit:
Qua touch: ook veel beter dan de 520 waarvan ik nog steeds vermoed dat hij stiekem resistive touch heeft. Alleen de soft buttons onderaan lijken niet altijd te reageren (vooral back).

kenneth wijzigde deze reactie 09-12-2015 14:23 (6%)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Yanze
quote:
kenneth schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:22:
Hoewel lcd wel iets minder mooi is dan amoled, overtreft de schermkwaliteit mijn verwachting.
Qua touch: ook veel beter dan de 520 waarvan ik nog steeds vermoed dat hij stiekem resistive touch heeft. Alleen de soft buttons onderaan lijken niet altijd te reageren (vooral back).
Voelt dit LCD scherm ook zo 'soft' aan? (zie ook mijn vraag net voor jouw post) Ik wil de 550 eigenlijk best graag voor mijn vrouw kopen als kerstkadootje maar niet als het scherm zo aanvoelt en reageert als op de 535.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:10
quote:
Yanze schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:19:
Hoe is het scherm van deze 550? Ik heb voor mijn dochter destijds de 535 gekocht maar ik (en zij ook) zijn zeer ontevreden over dat scherm en dan met name hoe het reageert op touch. Het lijkt te soft te zijn, vaak worden letters vervangen door spaties, etc.
Ik kan niet anders concluderen met jouw uitleg dat je gewoon mis zit te tikken. Als je een spatie krijgt dan tik je ook op de spatie. Het kan gewoon niet dat als je op een letter tikt en die ook raakt dat je dan een spatie krijgt.

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-10 10:14
quote:
Yanze schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:26:
[...]

Voelt dit LCD scherm ook zo 'soft' aan? (zie ook mijn vraag net voor jouw post) Ik wil de 550 eigenlijk best graag voor mijn vrouw kopen als kerstkadootje maar niet als het scherm zo aanvoelt en reageert als op de 535.
Ik heb van alles gehad, maar hier geen problemen mee gehad. De 535 ken ik niet, maar wel de 620, 630, 635 en 640. Geen problemen met het scherm.

Overigens ben ik nog wel benieuwd naar een vergelijking tussen de 535 en 640. Verschil is volgens mij niet groot.

coenox wijzigde deze reactie 09-12-2015 14:31 (10%)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
Yanze schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:26:
[...]

Met de 535 geen ervaring maar mijn moeder heeft mijn oude 520 en dat is af en toe nog wel ruzieën om een letter ingetikt te krijgen of een swipe uit te voeren. Dat heb ik totaal niet met deze.

• JP_S
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:21
quote:
ciris schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:29:
[...]

Ik kan niet anders concluderen met jouw uitleg dat je gewoon mis zit te tikken. Als je een spatie krijgt dan tik je ook op de spatie. Het kan gewoon niet dat als je op een letter tikt en die ook raakt dat je dan een spatie krijgt.
De 535 heeft gewoon een verschrikkelijk brak touchscreen waardoor hij inderdaad soms/regelmatig verkeerd registreerd. Dat heeft niets met verkeerd typen te maken. Ik ben ook benieuwd of ze dit bij de 550 wel goed hebben gedaan. De 535 is een prima toestel voor de prijs, maar het touchscreen is echt een draak!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• JP_S
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:21
quote:
coenox schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:30:
[...]

Ik heb van alles gehad, maar hier geen problemen mee gehad. De 535 ken ik niet, maar wel de 620, 630, 635 en 640. Geen problemen met het scherm.

Overigens ben ik nog wel benieuwd naar een vergelijking tussen de 535 en 640. Verschil is volgens mij niet groot.
Het scherm van de 640 is een stuk beter

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• Yanze
quote:
JP_S schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:09:
[...]
De 535 heeft gewoon een verschrikkelijk brak touchscreen waardoor hij inderdaad soms/regelmatig verkeerd registreerd. Dat heeft niets met verkeerd typen te maken. Ik ben ook benieuwd of ze dit bij de 550 wel goed hebben gedaan. De 535 is een prima toestel voor de prijs, maar het touchscreen is echt een draak!
Dank je, blij dat ik (lees: mijn dochter) niet de enige ben!
quote:
kenneth schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:06:
[...]
Met de 535 geen ervaring maar mijn moeder heeft mijn oude 520 en dat is af en toe nog wel ruzieën om een letter ingetikt te krijgen of een swipe uit te voeren. Dat heb ik totaal niet met deze.
Aan jouw ervaring te lezen hebben de 520 en 535 dus eenzelfde soort scherm? Als de 550 dat brakke scherm dan niet heeft krijgt mijn meisje een nieuwe telefoon!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nee, met de 535 heb ik geheel geen ervaring :P Met de voorloper ervan dus wel en die is waardeloos (helemaal als je een 820 gewend bent). De 550 reageert praktisch zo goed als de 930, 925 of 820. De enige verschillen zijn dat de telefoon zelf natuurlijk wat trager is en dat de soft buttons (back/home/search) niet altijd even goed reageren.

• Narathan
Dank je voor je reactie Kenneth, ik ga dan toch een 550 bestellen. Plastic gevoel ben ik wel gewend van mijn 640 XL dus dat is geen probleem :)

• MarvinJames
En een plastic gevoel voor een telefoon van €120 lijkt me ook niet heel vreemd... Een premium gevoel zou ik hier niet verwachten. :)

i5-6600k @ 4.6GHz - 1.186V | Gigabyte Z170X Gaming 7 | MSI R9 380 Gaming 4GB | NZXT X62 Kraken | NZXT S340 Elite White | Samsung S8

• Apart
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:01
Ik heb sinds eergisteren de Lumia 550 in bezit. Hiervoor had ik de 520 en de 710.

Hij bevalt me tot nu toe zeer goed, alleen heb op dit moment het probleem dat de Store Apps niet worden geupdate en Windows 10 Mobile zelf ook niet. De progessiebalkjes blijven op 0% staan voor zeker enkele uren en dan geven ze het zelf op.

Iemand misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• Whiskeyjack
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-01 14:35
hm gister de witte gehaald bij mediamarkt. misschien een detail, maar de witte heeft dus een ander oppervlak dan de zwarte. De zwarte heeft meer grip, een andere texture.

Om deze reden zou ik eigenlijk toch liever de zwarte hebben. Voor wie het uitmaakt, pak ze allebei eens vast in de hand voordat je hem koopt :).

• Whiskeyjack
overigens had ik een 535, maar die is praktisch onbruikbaar door de touchscreen. Maar dat mede door de barst die erin zit. ik moet wel zeggen dat ik het idee had dat de touchscreen vanaf het begin niet zo super was.

• skandalouz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 16:04
Ik heb de mijne nu ook een paar dagen binnen. Ik had hiervoor een 920 en een galaxy s3.

Misschien dat als ik er een 950 oid naast leg dat het opvalt, maar de snelheid van de 550 heeft me positief verrast. Paar puntjes die me wel tegenstaan: double tap to wake mist nog, glance screen is af en toe gewoon niet leesbaar omdat het niet helder genoeg is (vooral in het donker), en er lijkt een kleine opstaande rand rondom de hele voorkant te zitten, alsof de voorkant verzonken ligt.

Ik heb overigens de (glossy) witte, maar qua grip mankeert er niks aan.

• tomuitrotterdam
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-10 23:03
ik nu ook (2 dagen) in bezit (uit BE-129euro), maar ook hier dus een vreemd iets met store: lijkt alsof alles "pending" is voor een update. Maar dat lijkt me bij een flink aantal (nieuw geïnstalleerde) apps onwaarschijnlijk, wellicht dat melding gewoon niet klopt..

Heb wel idee dat batterij niet echt heel veel capaciteit heeft, of dat systeem toch wat veel gebruikt: ben geen heavy gebruiker, maar lijkt me niet dat ik een (werk) dag ga doorkomen met een lading :(

Eerste opmerkingen: goed scherm, snel reagerend handig in elkaar zittend os (kom van Android LG), wel nog een aantal eigenaardigheden dus.. zullen wel kinderziektes zijn..

• MarvinJames
quote:
tomuitrotterdam schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:23:
ik nu ook (2 dagen) in bezit (uit BE-129euro), maar ook hier dus een vreemd iets met store: lijkt alsof alles "pending" is voor een update. Maar dat lijkt me bij een flink aantal (nieuw geïnstalleerde) apps onwaarschijnlijk, wellicht dat melding gewoon niet klopt..

Heb wel idee dat batterij niet echt heel veel capaciteit heeft, of dat systeem toch wat veel gebruikt: ben geen heavy gebruiker, maar lijkt me niet dat ik een (werk) dag ga doorkomen met een lading :(

Eerste opmerkingen: goed scherm, snel reagerend handig in elkaar zittend os (kom van Android LG), wel nog een aantal eigenaardigheden dus.. zullen wel kinderziektes zijn..
Misschien probeert de telefoon constant contact met internet te maken voor de updates en trekt hij daarom rapper de batterij leeg dan zou moeten? Hierbij denk ik even spontaan hardop.

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-10 17:59
Die store moet je even zn gang laten gaan.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Whiskeyjack
heb hem nu 1 dag, bevalt prima. idd een beetje raar van die vele updates in het begin, maar gewoon even doorheen dan werktie echt geweldig. niet extreem veel schijfruimte in gebruik, en niet veel rare apps. mooi scherm

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Heeft iemand toevallig al een goede flipcover gevonden voor de 550?
Ik zoek er 1tje die de batterijen klepje vervangt omdat ie anders nog wat dikker word.
Heb zelf al wat lopen zoeken maar krijg niks gevonden...

• skandalouz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 16:04
Volgens MobileFun http://www.mobilefun.co.u...ases-from-mozo-announced/ heeft Mozo een cover geintroduceerd ("The Flip Cover even replaces your phone’s back"). Kon hem nog niet op hun site vinden.

• W00fer
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Bij Mediamarkt Utrecht geweest vandaag, was daar op voorraad maar nu niet meer. Komt wel weer binnen. Demo model komt er ook aan, op de plek van de 535 werd mij verteld. Grote kans dat die dus op termijn naar de vitrines gaat (of misschien end of life). Wellicht gezien de prijs nog niet, aangezien deze 2 tientjes goedkoper is maar wie weet daalt de prijs van de 550 ook nog wel.

W00fer wijzigde deze reactie 14-12-2015 02:23 (4%)

• Narathan
quote:
tomuitrotterdam schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:23:

Mijn accu gaat ook niet echt lang mee, of kan langer mee gaan voor mijn gevoel. Heb een drain van 12% na 7 uur stand-by. Het toestel is ook vrij warm als ik bijvoorbeeld Whatsapp gebruik of Groove Music. Ik herinner mij dat ik dit ook had op mijn 640 XL na een update van W10M dus ik gooi hem momenteel in de reset. Accuduur was prima voordat ik de .29 update er op zette, wellicht niet een goede upgrade gehad o.i.d. Mijn 640 XL eindigdt altijd met 75% accu en die is 900 mAh groter qua accu (2100 vs 3000) dus ik kan mij niet voorstellen dat de accu van de 550 *zo* zwak is.

Al met al echt een fijn toestel!

Narathan wijzigde deze reactie 14-12-2015 08:22 (0%)
Reden: typo

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16:48
Hoe zit het met Outlook in WP10?
Duurt het laden van langere threads nog steeds zo lang?

Dit is iets waar ik nogal aan kan storen in WP8.1..
Bedankt voor de info alvast :)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:35
quote:
skandalouz schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:18:
Volgens MobileFun http://www.mobilefun.co.u...ases-from-mozo-announced/ heeft Mozo een cover geintroduceerd ("The Flip Cover even replaces your phone’s back"). Kon hem nog niet op hun site vinden.
Ik zoek ook een flipcover voor mijn moeders telefoon. Alleen dan en top down. En niet side.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
kenneth schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:53:
Zo krijgt op de live tile van de kalender een afspraak voor de hele dag voorrang op een afspraak met een beperkte tijdsduur. Je ziet dus de hele dag je afspraken niet :{
En gefixt met de update van vorige week. Ik vond het al zo stom, het was dus gewoon een bug.

• Narathan
quote:
Loei123 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:53:
Hoe zit het met Outlook in WP10?
Duurt het laden van langere threads nog steeds zo lang?

Dit is iets waar ik nogal aan kan storen in WP8.1..
Bedankt voor de info alvast :)
Geen last van eigenlijk. :)

Accuduur is nu ontzettend goed trouwens na een hard-reset. Van 05:20 en nu 18:18 nog 46% over! Erg indrukwekkend, en dat met redelijk wat gebruik.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Accuverbruik van de 550 vind ik super te noemen. Heb de telefoon op 5 december ontvangen en 'slechts' 3x opgeladen. (De battery app heb ik er pas de 9e opgezet, vandaar dat de graph daar begint)

Op 12 dec. heb ik trouwens de originele lader tijdens het laden er uit gehaald en vervolgens mijn HTC Quick Charger er in gestoken. Resultaat spreekt voor zich :D

Luppie wijzigde deze reactie 15-12-2015 20:43 (15%)

• Thors_Hammer
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 29-09 14:05
Voorlopig ben ik niet echt te spreken over mijn Lumia 550. Het is mijn eerste windows phone, maar na een paar dagen gebruik ben ik geneigd hem alweer om te ruilen..

- ik vind hem traag. Een Samsung S2 die ik tijdelijk gebruikte voelde sneller aan. Dat terwijl ik juist voor deze telefoon heb gekozen omdat hij snel zou aanvoelen (en dat ook zou blijven doen itt android).
- Muziek op Spotify hapert nogal vaak, wifi of 4G maakt geen verschil (bij de S2 nooit een probleem, zelfs niet in de trein)
- Accu gaat erg snel leeg, halverwege dag nog minder dan 50% over, terwijl ik er bijna niets mee doe (af en toe whatsapp)
- Verschillende apps werken niet echt soepel
- Apps willen niet meer updaten sinds vandaag. :/

Nu maar even teruggezet naar fabrieksinstellingen, hopelijk dat het helpt.
Anders morgen terug naar de winkel..

[edit]
Overigens: het OS heeft me positief verrast. Heldere indeling. Vooral de balk met alle apps/instellingen op alfabetische volgorde spreekt me erg aan!

Thors_Hammer wijzigde deze reactie 15-12-2015 20:59 (8%)

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Mijn ervaring is juist, dat de 550 factory default traag is. Met name het updaten (Store en Windows Update) is ontzettend traag. Heb hem met de insider app in de fast ring gezet en na een paar dagen updaten is het een wereld van verschil. Toestel is dan een stuk sneller.

Zou dus afraden om een factory reset te doen om hem sneller te maken.

Weet niet of het uitmaakt, maar als updates in de store blijven haken kan je de opslaglocatie aanpassen naar de SD kaart. Het update scherm aan laten staan (en tussentijds op het scherm tappen dat ie niet uit gaat) met de lader er in. Uiteindelijk kreeg ik zo alle updates geïnstalleerd.

• Thors_Hammer
quote:
Luppie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:19:
Mijn ervaring is juist, dat de 550 factory default traag is. Met name het updaten (Store en Windows Update) is ontzettend traag. Heb hem met de insider app in de fast ring gezet en na een paar dagen updaten is het een wereld van verschil. Toestel is dan een stuk sneller.

Zou dus afraden om een factory reset te doen om hem sneller te maken.

Weet niet of het uitmaakt, maar als updates in de store blijven haken kan je de opslaglocatie aanpassen naar de SD kaart. Het update scherm aan laten staan (en tussentijds op het scherm tappen dat ie niet uit gaat) met de lader er in. Uiteindelijk kreeg ik zo alle updates geïnstalleerd.
Wat bedoel je met "met de insider app in de fast ring gezet"?

En ik heb hem al gereset, hij is nu alle apps aan het updaten (deed ie de eerste keer niet bij mij).

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

quote:
Thors_Hammer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:27:
[...]

Wat bedoel je met "met de insider app in de fast ring gezet"?

En ik heb hem al gereset, hij is nu alle apps aan het updaten (deed ie de eerste keer niet bij mij).
In de Windows Store kan je de Windows Insider App installeren. Als je vervolgens je Microsoft Account registreerd, kan je vervolgens de keuze maken hoe snel je een nieuwe Build wil krijgen.

In principe zijn er 3 'rings':

Zonder de App, volg je gewoon de Windows Updates zoals ze door Microsoft aan het grote publiek worden aangeboden. Vergelijkbaar met RTM

Met de App kan je kiezen voor Insider Slow of Insider Fast

Bij Fast krijg je een Build zodra die beschikbaar is. Vergelijkbaar met Beta.
Bij Slow krijg je een Build zodra die getest is door de Fast ring. Vergelijkbaar met Release Candidate.

• Thors_Hammer
Dank, ga dat ook maar eens proberen.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Dit is trouwens de versie die ik nu draai :

• Death1ord
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:14
Hoe zit het eigenlijk met de camera? Zijn de foto's goed of is het gewoon een "standaard smartphone foto"?

Dit omdat m'n moeder een nieuwe smartphone nodig heeft en zou graag mooie foto's trekken maar de 950 is nogal duur daarvoor.

Is de camera van de 640 stukken beter?

• Gummie
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:24
Kwam op gsmarena nog een goeie review tegen. Misschien wat om in de OP te zetten.

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-10 10:14
quote:
Death1ord schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:24:
Hoe zit het eigenlijk met de camera? Zijn de foto's goed of is het gewoon een "standaard smartphone foto"?

Dit omdat m'n moeder een nieuwe smartphone nodig heeft en zou graag mooie foto's trekken maar de 950 is nogal duur daarvoor.

Is de camera van de 640 stukken beter?
Ik heb nog geen vergelijking gezien, maar ik verwacht dat de camera van de 640 iets beter is omdat die 8 megapixel heeft. Geen stukken beter. Uit reviews komt de camera van de 640 goed uit. Mijn dochter heeft een 640 en is daar erg tevreden over. Ik denk dat je even zou moeten wachten op een vergelijkend review.

coenox wijzigde deze reactie 17-12-2015 13:03 (172%)

• Frans74
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 18:36
Afgelopen weekend even mee gespeeld bij de MM. Vond het een leuk toestel, maar vraag me af of de 640 voor 4 tientjes meer geen betere deal is. Scheelt qua grootte ook bijna niets maar wel merkbaar slanker. Vind de 550 aan de dikke kant.

Ik ga zelf toch even afwachten of er begin volgend jaar nog iets nieuws wordt aangekondigd (650?)...

• Pikiwoki
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 14-10 13:59
quote:
Luppie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:33:
Accuverbruik van de 550 vind ik super te noemen. Heb de telefoon op 5 december ontvangen en 'slechts' 3x opgeladen. (De battery app heb ik er pas de 9e opgezet, vandaar dat de graph daar begint)

[afbeelding]

[afbeelding]

Op 12 dec. heb ik trouwens de originele lader tijdens het laden er uit gehaald en vervolgens mijn HTC Quick Charger er in gestoken. Resultaat spreekt voor zich :D
Ik vraag mij af hoe jij op dit resultaat komt.

batterij gedrag is vrij bedroevend op dit moment, en is erger geworden na het installeren van de laatste fast ring build. Van 40% naar 9% in 2 uur. Dit bij minimaal gebruik (af en toe een whatsappje tussen het werken door).

Standby vanacht was wel prima, tussen middernacht en de wekker om 6:30 amper een procent puntje omlaag.

Maar bij licht tot matig gebruik houd hij het echt geen dag uit.:/

Edit: volgens Battery app is Average discharge rate een leuke 8.27% per hour.

Pikiwoki wijzigde deze reactie 18-12-2015 11:32 (3%)

• speedhaste
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 04-09 01:39
quote:
Pikiwoki schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:31:
[...]

Ik vraag mij af hoe jij op dit resultaat komt.

batterij gedrag is vrij bedroevend op dit moment, en is erger geworden na het installeren van de laatste fast ring build. Van 40% naar 9% in 2 uur. Dit bij minimaal gebruik (af en toe een whatsappje tussen het werken door).

Standby vanacht was wel prima, tussen middernacht en de wekker om 6:30 amper een procent puntje omlaag.

Maar bij licht tot matig gebruik houd hij het echt geen dag uit.:/

Edit: volgens Battery app is Average discharge rate een leuke 8.27% per hour.
Ik heb de standaard 10.0.10586.0 build draaien, heb met de eerste keer laden 3 dagen gedaan.
Volgens de battery app 1.48% discharge per uur. Bij mij lijkt het juist dat hij 's nachts sneller leeg raakt > 10% ze zullen nog wel het e.a. finetunen als je het verschil ziet tussen jou insider build en mijn originele build. Kwa gebruik is dit bij mij gebaseerd op wat facebooken, mailen en een aantal telefoon gesprekken. Het viel me wel op dat hij bij gebruik van video (YouTube) wel veel sneller leeg gaat.

• Pikiwoki
Het lijkt inderdaad nog een beetje willekeurig met, dat battery gebruik. Gisteren meer gebruikt, minder drain. Ongeveer 4.1% drain per uur.

Wat gegoogle gaf aan, hoewel er maar een gebruiker ruzie mee had, dat de 50% screen brightness setting niet helemaal juist werkt en om de een of andere reden bij hem voor draining zorgde. Heb hem deze ochtend op 25% met adaptive staan, kijken of het wat uitmaakt.

Los van batterij gebruik en gebrek aan app support tot zover zeer te spreken over mijn eerste ervaring met Windows mobile sinds de T-mobile vario jaren terug. :3

• DeMoN
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-10 11:22

DeMoN

Pastafari

Verkeerde topic, sorry :O

DeMoN wijzigde deze reactie 22-12-2015 10:50 (91%)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:54
Nadat mijn L930 afgelopen weekend na een bierdouche is overleden een L550 besteld als tussendoortoestel tot ik weet wat ik wil, 950/xl vind ik toch nog ff te prijzig. Na een dag gebruikt best tevreden. Is wel wat trager hier en daar, das niet gek, maar valt me alles mee!

• BoGu5
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-10 22:20

BoGu5

hmmmz

Ik ben best tevreden over mijn Lumia 550 als werktelefoon. Ik mis alleen twee opties:
1. doorschakelen is nergens in de telefoonopties te vinden
2. Mijn call log werkt sinds de laatste update niet meer...Kennelijk is het wat rondklikken in de tabjes in dit menu een fix voor dit probleem...

BoGu5 wijzigde deze reactie 23-12-2015 14:06 (18%)

request.getCookies();

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:54
quote:
BoGu5 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:01:
Ik ben best tevreden over mijn Lumia 550 als werktelefoon. Ik mis alleen twee opties:
1. doorschakelen is nergens in de telefoonopties te vinden
Hier staat hoe dat moet.

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

Thanks voor het meedenken. Dit soort guides had ik al gevonden, maar de beschreven opties heb ik niet...

request.getCookies();

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:54
quote:
BoGu5 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:23:
de beschreven opties heb ik niet...
Vreemd, ik zou het niet weten. Gokje: iets met admin rechten ofzo?

Wat waarschijnlijk wel werkt, is als je het via je provider speelt, dus zo:
In the Netherlands for vodafone you can do it with this method
* * 2 1 * number to forward to * 1 1 #
Cancel forwarding # # 2 1 * 1 1 #

... maar dat kan misschien per provider verschillend zijn.

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

Hij is voor KPN inderdaad hetzelfde. Misschien is het een bug die met een update wordt opgelost. Zijn anderen deze optie ook "kwijt"?

request.getCookies();

• Pikiwoki
nope, bij mij staat hij er gewoon. Echter zit ik wel in de fast ring met updates, dus weet ik niet of we dezelfde build hebben. Ook staat mijn telefoon in het engels.

• Barleone
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-09 15:16
Ik heb mijn Lumia misschien wat te simpel willen maken door heel veel opties uit te zetten, maar ik loop tegen de volgende 2 problemen aan:
SMS berichten zie ik niet binnenkomen. (Geen live tile?)
E-mail zie ik niet binnenkomen. (Geen live tile?)
Wie heeft er een tip aan welke instelling dit kan liggen?

Verder is het batterijverbruik compleet lukraak van heel veel drain tot heel weinig drain. Whatsapp kan er wat van natuurlijk...

Barleone wijzigde deze reactie 24-12-2015 19:41 (7%)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Topicstarter
quote:
Barleone schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:39:
Ik heb mijn Lumia misschien wat te simpel willen maken door heel veel opties uit te zetten, maar ik loop tegen de volgende 2 problemen aan:
SMS berichten zie ik niet binnenkomen. (Geen live tile?)
E-mail zie ik niet binnenkomen. (Geen live tile?)
Wie heeft er een tip aan welke instelling dit kan liggen?
Heb je geen live tile van e-mail en SMS? Die kun je dan krijgen door bij de apps lang te drukken en ze vast te maken op het startscherm. Verder zou je bij de notificaties moeten instellen dat ze in het action center terecht komen...

• Barleone
quote:
evest schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:47:
[...]

Heb je geen live tile van e-mail en SMS? Die kun je dan krijgen door bij de apps lang te drukken en ze vast te maken op het startscherm. Verder zou je bij de notificaties moeten instellen dat ze in het action center terecht komen...
Ik heb wel tiles, maar ze zijn niet live. Er komen geen cijfers op van aantal nieuwe mails of berichten. :?

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Topicstarter
quote:
Barleone schreef op donderdag 24 december 2015 @ 22:53:
[...]

Ik heb wel tiles, maar ze zijn niet live. Er komen geen cijfers op van aantal nieuwe mails of berichten. :?
Dat is bijzonder; cijfer zou ongeacht grootte moeten verschijnen. Je hebt dus wél nieuwe berichten maar geen cijfer op de live tile?
Komen de berichten wel binnen in het notificatiecentrum (als je dat hebt aanstaan tenminste)?

• Barleone
quote:
evest schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:06:
[...]

Dat is bijzonder; cijfer zou ongeacht grootte moeten verschijnen. Je hebt dus wél nieuwe berichten maar geen cijfer op de live tile?
Komen de berichten wel binnen in het notificatiecentrum (als je dat hebt aanstaan tenminste)?
Opgelost na wat zoeken. Bij privacy had ik alles uitgezet. Bepaalde achtergrond apps moeten wel toestemming krijgen. Berichten en Mail bijvoorbeeld.

Al met al even wennen t.o.v. WP7

• Hadespuiter
  • Laatst online: 14-10 02:33
Hoe is bij jullie de kleuruniformiteit van het scherm? Mij is opgevallen bij een wit scherm dat de linkerzijde ietsje helderder/geler lijkt dan rechts.

Ik las in een gebruikersreview in de pricewatch ook al zoiets dus het is niet iets exemplarisch.
Moet je hier gewoon mee leven bij telefoons in deze prijsklasse?

• Hadespuiter
  • Laatst online: 14-10 02:33
Dat webpagina's steeds opnieuw geladen moeten worden, hebben alle toestellen met 1GB werkgeheugen hier last van?

• Mee_
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 23:08
Goed begin met mijn nieuwe 550: kan geen apps downloaden/installeren, ook niet de 40 (!) apps die eerst moeten worden geupdate. Al toestel met recovery tool hersteld, maar lukt niet.

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-10 17:59
quote:
Mee_ schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:11:
Goed begin met mijn nieuwe 550: kan geen apps downloaden/installeren, ook niet de 40 (!) apps die eerst moeten worden geupdate. Al toestel met recovery tool hersteld, maar lukt niet.
Updates in de store stoppen, behalve die van de store :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Mee_
Helaas, blijft ook hangen. Serieus irritant, je zou van een nieuw toestel toch mogen verwachten dat het out-of-the-box gewoon... werkt.

Mee_ wijzigde deze reactie 28-12-2015 20:36 (3%)

• Mee_
quote:
Hadespuiter schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:26:
Hoe is bij jullie de kleuruniformiteit van het scherm? Mij is opgevallen bij een wit scherm dat de linkerzijde ietsje helderder/geler lijkt dan rechts.

Ik las in een gebruikersreview in de pricewatch ook al zoiets dus het is niet iets exemplarisch.
Moet je hier gewoon mee leven bij telefoons in deze prijsklasse?
Hier geen last van, is mooi uniform wit.

• dvtxc
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16-06 14:10
Besten,
Ik overweeg om dit toestel voor mijn moeder te kopen. Ik wil haar eens iets geven voor een redelijke prijs (<€125) dat niet na een halfjaar dichtslibt. (Zoals met veel Android toestellen in het low of mid-segment gebeurt.) En overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is.
  • Ik heb echter wel gehoord dat sommigen met steen en been klagen over de accuduur en het verbruik van W10M bij sommige builds. Berichten hierover lopen wel ver uit een. Hoe zit het momenteel met de accuduur van W10M op de 550?
    quote:
    Luppie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:33:

[...]
    Ik heb ook reviews gelezen van mensen waarvan hun telefoon 's nachts van 100% naar 20% blijkt gegaan te zijn. :/
  • Hoe is de responsiviteit bij simpele apps: whatsapp, e-mail, skype en wellicht camera? Meer behoeft ze niet echt. Ik heb nog altijd het imago dat Lumia telefoons een goede responsiviteit hebben, toch is de 550 iets kariger uitgerust. Hoe is de ervaring van W10M qua vlotheid?

dvtxc wijzigde deze reactie 29-12-2015 15:52 (23%)

Canon 70D | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM | GoPro Hero 3+ Black | Sony Xperia Z3 Compact

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik ben erg verwend (930 en daarvoor de 820) en erg kritisch op goedkope toestellen (tijdje de 520 moeten gebruiken, bijna elke dag wilde ik hem uit het raam gooien) maar voor de 550 heb ik niets dan lof.

Accuduur was uit de doos niet zo goed tot na een update en sindsdien haal ik als veelgebruiker makkelijk het einde van de dag.

Whatsapp en e-mail werken vlot genoeg, ik heb nog geen enkele uithetraamgooipoging ondernomen :P

De camera vind ik erg goed voor zo'n goedkoop toestel en de app reageert ook vlot. Met kinderen in de buurt telt elke seconde als je een leuk moment wilt vastleggen en dat lukt me meestal wel. De hardwareknop mis ik wel, opstarten vanuit het notificatiecentrum gaat vlot maar is omslachtig.

Ik vind zelf W10M nog niet helemaal af maar na de laatste update zijn de dagelijkse spontane crashes verdwenen.

9/10 would recommend.

• robkrekel
Ook ik kom van een L930, en na ruim een week die ik het toestel gaf om me niet tot L520 praktijken (ik had hetzelfde als hierboven) te dwingen ben ik overtuigd. Toptoestel! Zeker voor deze prijs. Batterij doe ik makkelijk een dag mee, wat ik met L930 nooit redde, en het toestel werkt gewoon vlot.

• Barleone
Mijn Lumia 550 heeft wat last van kinderziektes lijkt het wel.
  • Het scherm reageert niet snel genoeg op een dubbel-tik om bijvoorbeeld in te zoomen op een stuk webpagina. Er wordt dan maar 1 tik geregistreerd waardoor dus een link geopend wordt.
  • Het scherm kan soms een poosje niet willen reageren.
  • Ik heb vastlopers gehad na een opgehangen gesprek. knopje aan/uit helpt dan wel direct.
Herkennen jullie dingen?

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

quote:
dvtxc schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:49:
Besten,
Ik overweeg om dit toestel voor mijn moeder te kopen. Ik wil haar eens iets geven voor een redelijke prijs (<€125) dat niet na een halfjaar dichtslibt. (Zoals met veel Android toestellen in het low of mid-segment gebeurt.) En overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is.
  • Ik heb echter wel gehoord dat sommigen met steen en been klagen over de accuduur en het verbruik van W10M bij sommige builds. Berichten hierover lopen wel ver uit een. Hoe zit het momenteel met de accuduur van W10M op de 550?

[...]

Ik heb ook reviews gelezen van mensen waarvan hun telefoon 's nachts van 100% naar 20% blijkt gegaan te zijn. :/
  • Hoe is de responsiviteit bij simpele apps: whatsapp, e-mail, skype en wellicht camera? Meer behoeft ze niet echt. Ik heb nog altijd het imago dat Lumia telefoons een goede responsiviteit hebben, toch is de 550 iets kariger uitgerust. Hoe is de ervaring van W10M qua vlotheid?
Over het batterijgebruik: volgens mij is er eoa update geweest om deze extreem te verbeteren. De eerste paar dagen dat ik hem in mijn bezit had deed ik krapaan een dag met een batterij. Sinds die update (weet dus niet welke) gaat hij makkelijk een paar dagen mee. Het is mijn werktelefoon, dus ik laad hem standaard dagelijks op, maar aan het einde van een werkdag met erg weinig gebruik zit er nog zeker 80% in.

request.getCookies();

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Is de dualsim versie van de 550 eigenlijk ergens in Europa te koop?

specs

• dvtxc
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16-06 14:10
De 550 is binnen! De komende dagen eens kijken hoe het toestel zal bevallen. ;)

Canon 70D | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM | GoPro Hero 3+ Black | Sony Xperia Z3 Compact

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Mijn eerste indrukken van het toestel zijn goed. Voor het geld krijg je best veel telefoon.

Ik heb hem als reserve toestel gekocht voor als mijn Galaxy S4 weer eens een paar uur offline is als ik cyanogenmod probeer te upgraden. En om gewoon eens te spelen met Windows 10 mobile.

Alle updates geïnstalleerd. Die bleven eerst op 0% hangen, maar toen ik hem een half uur met rust liet, ging alles toch verder en werd een grote OS update geïnstalleerd. Ook apps bijgewerkt daarna.

Tsja, de apps. Ten opzichte van Android en iOS zijn die een beetje brak. Ik hoop dat daar binnenkort verandering in komt, want voor de rest heeft het platform wel potentie.

De basis is goed. Nu hopen dat derde partijen er ook mee aan de slag gaan.

Ik ben er als backup toestel iig tevreden mee :)

Punt is.. Ik vind Apple gewoon te duur en bij Android zou ik alleen nog voor Nexus gaan, omdat ik recent bijgewerkte software een must vind. Windows 10 is een geinig alternatief waar ik nog geen ervaring mee had.

Als er betere apps komen dan wil ik in de toekomst misschien wel helemaal over.

Ik heb geen zin meer om mij druk te maken om bootloaders en rom's, alleen maar omdat de fabrikant te lui is goede software te brengen voor iets oudere toestellen. Samsung :r

Lethalis wijzigde deze reactie 06-01-2016 17:25 (22%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen.

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Wanneer zijn over het algemeen bij Microsoft lumia de hoesjes beschikbaar?

Wil graag deze Echter is ie nog steeds nergens leverbaar....

• dubbeldekkert
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-10 05:43
quote:
Mee_ schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:11:
Deze telefoon vanmiddag ook even opgepikt als tijdelijke vervanging van m'n overleden Lumia 930. Leuk telefoontje, maar het lukt mij niet om op welke manier dan ook updates voor de telefoon binnen te halen.
Zowel via 4G als WiFi blijven zowel store updates als de .29 update staan op 0%. Heb inmiddels echt alles geprobeerd.

Edit: Factory reset en Windows setup doorlopen zonder een Microsoft account aan te melden helpt. Nu download hij gewoon de updates.

Edit2: Tijdens het downloaden van updates je Microsoft account toevoegen en je apparaat stopt weer met het updaten. Wat is Windows 10 Mobile nog ongelofelijk brak zeg…

dubbeldekkert wijzigde deze reactie 09-01-2016 18:05 (19%)

• troftnom
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 04-10 08:36
Tmobile heeft deze in zijn prepaid assortiment opgenomen. Iemand al ervaren of deze ook simlock vrij is?

• lifeguard
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:26
Is deze beter dan de 535?

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Topicstarter
quote:
Ja.

535 was niet zo'n denderend toestelletje, zeker het scherm niet. 550 lijkt dat een stukje beter te doen. Maar je kunt het beste zelf even reviews lezen ;)

Evest wijzigde deze reactie 22-01-2016 20:35 (35%)

• lifeguard
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:26
quote:
evest schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:34:
[...]

Ja.

535 was niet zo'n denderend toestelletje, zeker het scherm niet. 550 lijkt dat een stukje beter te doen. Maar je kunt het beste zelf even reviews lezen ;)
Maar die zijn zo verschillend. Apps interesseren me niet.
Heb de 535 gehad en het scherm was inderdaad niks. Voelde ook stroef. Slecht leesbaar.
Vind de 550 er netjes uit zien. Heb nu een 4,5 inch dus ga er wel een stukje op vooruit dan :)

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 13:39
Mijn moeder heeft nu een 635 maar wil vooral een betere camera (en een iets sneller toestel zou ook tof zijn).
Is de 550 dan een upgrade of is het de moeite niet waard en moet ik voor een duurder toestel gaan?
Hoe verhoud de snapdragon 200 zich tov de 400?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Dreamvoid
De Snapdragon 210 in de 550 is vrijwel exact dezelfde chip als de Snapdragon 400, voor de snelheid hoef je 't niet te doen.

specs

• icecreamfarmer
quote:
Dreamvoid schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:48:
De Snapdragon 210 in de 550 is vrijwel exact dezelfde chip als de Snapdragon 400, voor de snelheid hoef je 't niet te doen.
Apart dat ze geen upgrade doorgevoerd hebben. Die processor is bijna 2 jaar oud.

• Dreamvoid
Het is goedkoop - geen kosten voor retooling, nieuwe designs integreren, gewoon het oude 32-bit design tegen steeds goedkopere prijzen laten bakken op het oude 28 LP proces bij TSMC. De echte opvolger is er al lang, de Snapdragon 410.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 25-01-2016 10:05 (12%)

specs

• Mee_
Ik ben teruggegaan naar mijn Lumia 520 op 8.1...
Ik vind de 550 een mooi toestel met leuke extra features tov de 520, maar Windows 10 op die 'Snap'dragon 210 is mij gewoon te traag. Bij álles wat ik doe moet ik wachten, en dat is bij die 520 (die ik nu net gereset heb) op 8.1 niet het geval. Echt een verademing om daar opnieuw mee te werken, werkt zoveel vlotter...

Wat ik wel ga missen is de hogere (en deftige automatisch) helderdheid en resolutie van het scherm, de flash-led, de front-camera, de glance-functie en over het algemeen W10 - inclusief al de actieknoppen ipv de 4 die ik er nu heb. En de 1 GB ram die de GoPro-app nodig heeft.
Wat ik niet ga missen is de extra grootte (voor mij moet een gsm handzaam zijn, geen halve tablet) en het ontbreken van de cameraknop: waarom zijn ze toch van die handige knop afgestapt? Snel een foto nemen? -> zijdelingse knop indrukken en je komt meteen in de camera-app terecht. Handig!
Ook blij dat ik Here Drive+ nu terug heb.

Bij deze mijn relaas :).

• speedhaste
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 04-09 01:39
quote:
Mee_ schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:37:
Ik ben teruggegaan naar mijn Lumia 520 op 8.1...
Ik vind de 550 een mooi toestel met leuke extra features tov de 520, maar Windows 10 op die 'Snap'dragon 210 is mij gewoon te traag. Bij álles wat ik doe moet ik wachten, en dat is bij die 520 (die ik nu net gereset heb) op 8.1 niet het geval. Echt een verademing om daar opnieuw mee te werken, werkt zoveel vlotter...

Wat ik wel ga missen is de hogere (en deftige automatisch) helderdheid en resolutie van het scherm, de flash-led, de front-camera, de glance-functie en over het algemeen W10 - inclusief al de actieknoppen ipv de 4 die ik er nu heb. En de 1 GB ram die de GoPro-app nodig heeft.
Wat ik niet ga missen is de extra grootte (voor mij moet een gsm handzaam zijn, geen halve tablet) en het ontbreken van de cameraknop: waarom zijn ze toch van die handige knop afgestapt? Snel een foto nemen? -> zijdelingse knop indrukken en je komt meteen in de camera-app terecht. Handig!
Ook blij dat ik Here Drive+ nu terug heb.

Bij deze mijn relaas :).
Weinig last van traagheid hier, misschien een probleem met de Windows build die je draaid?
Natuurlijk moet je hem niet met een high end toestel vergelijken maar traag is het bij mij niet.
Maar zou wel sneller moeten werken als je Lumia 520

Here drive + is tevens weer beschikbaar en kan ik gewoon installeren op de Lumia 550, wel zie ik in de store here drive + er 2 keer in staan waarvan en 1 niet te installeren is. Misschien hebben ze dus een aparte versie voor Windows 10 gemaakt.

Verder sluit ik me wel bij je aan dat ik liever deze telefoon in 4" formaat had gehad, telefoons worden me echt te groot en tevens de dedicated camera button had ik graag gehad.

• Mee_
quote:
speedhaste schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:51:
[...]
Weinig last van traagheid hier, misschien een probleem met de Windows build die je draaid?
Misschien wel ja. Net eens de Spotify app op mijn 520 geopend: dat gaat niet erg vlot, maar is wel goed werkbaar. Dat was een absoluut drama op de 550, met laadtijden van +10 secs en regelmatig kwam hij er gewoon niét door.

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Ik ziet hier nog mijn Dual-core Nokia Lumia 1320 telefoon met een Snapdragon S4.
En hij vliegt letterlijk door alles menu's heem :+)

2019 MBP 15"/iPhone XR/iPad Pro/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/

• Pikiwoki
Spotify werkt hier prima and vrij rap. Zijn wat laadtijden maar geen 10 seconden, en geen vastlopers. dit is op 10586.63.

• icecreamfarmer
quote:
Dreamvoid schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:04:
Het is goedkoop - geen kosten voor retooling, nieuwe designs integreren, gewoon het oude 32-bit design tegen steeds goedkopere prijzen laten bakken op het oude 28 LP proces bij TSMC. De echte opvolger is er al lang, de Snapdragon 410.
Ik snap dat de prijs interessant is maar een 650 hoort hoger gepositioneerd te zijn dan de 550 waarom niet een marginaal duurder proc erin.

• Dreamvoid
Ja dat snapt niemand. Een Snapdragon 617 (ook een 28nm chip) zou logisch zijn en misschien een tientje duurder, maar goed - de wegen van Microsoft zijn ondoorgrondelijk.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 26-01-2016 10:46 (6%)

specs

• FreshM
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
quote:
Dreamvoid schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:45:
Ja dat snapt niemand. Een Snapdragon 617 (ook een 28nm chip) zou logisch zijn en misschien een tientje duurder, maar goed - de wegen van Microsoft zijn ondoorgrondelijk.
Je hebt gelijk, maar zo'n processorverandering betekent wel extra ontwikkeling aan het OS met bijbehorende kosten voor Microsoft. De Lumia 650 wordt kennelijk ook 'gewoon' een Snapdragon 210-telefoon. Windows 10 Mobile bungelt er een beetje bij krijg ik het idee.

• icecreamfarmer
quote:
FreshM schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:53:
[...]

Je hebt gelijk, maar zo'n processorverandering betekent wel extra ontwikkeling aan het OS met bijbehorende kosten voor Microsoft. De Lumia 650 wordt kennelijk ook 'gewoon' een Snapdragon 210-telefoon. Windows 10 Mobile bungelt er een beetje bij krijg ik het idee.
Maar ze willen massa opbouwen waarom dan niet op de midrange betere procs zetten dan op de low end?
Zo wordt het nooit wat.

• Dreamvoid
Er zit nu zo'n waanzinnig performance gat tussen de low/mid range telefoons met Snapdragon 400 en 210, en de topmodellen met Snapdragon 808 en 810.

Het marketing plan zal wel zijn om zoveel mogelijk mensen (735/830 eigenaren en Android gebruikers) te pushen om toch maar extra in de buidel te tasten voor een 950, en dat een 750/850 van circa 250-350 euro met Snapdragon 617, 2-3 GB RAM, 16/32 GB opslag, etc volgens die theorie teveel omzet zou wegtrekken. Ik vermoed alleen dat die mensen voornamelijk hun schouders ophalen en gewoon een Moto G, Xperia M4 of Galaxy A5 kopen.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 27-01-2016 13:45 (3%)

specs

• icecreamfarmer
quote:
Dreamvoid schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:43:
Er zit nu zo'n waanzinnig performance gat tussen de low/mid range telefoons met Snapdragon 400 en 210, en de topmodellen met Snapdragon 808 en 810.

Het marketing plan zal wel zijn om zoveel mogelijk mensen (735/830 eigenaren en Android gebruikers) te pushen om toch maar extra in de buidel te tasten voor een 950, en dat een 750/850 van circa 250-350 euro met Snapdragon 617, 2-3 GB RAM, 16/32 GB opslag, etc volgens die theorie teveel omzet zou wegtrekken. Ik vermoed alleen dat die mensen voornamelijk hun schouders ophalen en gewoon een Moto G, Xperia M4 of Galaxy A5 kopen.
Ik ben voor dat laatste ook bang. Omdat mijn moeder bij WP wil blijven maar iets beter wil dan haar 635 ben ik bijna alleen toegewezen aan een tweedehands 800 serie. 8)7

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Had het al vaker gezien, maar begint nu een beetje te irriteren. Als ik een nieuwe mail wil versturen, dan is mijn handtekening 'scrambled'

Ben ik de enige of zijn er meer mensen die dit hebben ?

• robkrekel
Bij mij is de handtekening spatzuiver
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True