Bij bcc nu wel heel goedkoop. Twijfel of ik hem moet halen.
Wat vinden jullie van de camera?
Wat vinden jullie van de camera?
Ik heb de 550 voor mijn schoonmoeder gekocht. Ze is nog niet jarig dus ik heb de telefoon hier nog in huis en kan er dus even mee spelen. Zelf heb ik een 735. Grappig is dat de telefoons even groot zijn, al is de 550 een fractie dikker. In gebruik vind ik de 550 sneller dan mijn 735. Kan ook aan win10 liggen met kortere animaties, maar het valt wel op. Beeldscherm is goed en eigenlijk is de telefoon véél beter dan ik had verwacht.Mee_ schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:37:
Ik ben teruggegaan naar mijn Lumia 520 op 8.1...
Ik vind de 550 een mooi toestel met leuke extra features tov de 520, maar Windows 10 op die 'Snap'dragon 210 is mij gewoon te traag. Bij álles wat ik doe moet ik wachten, en dat is bij die 520 (die ik nu net gereset heb) op 8.1 niet het geval. Echt een verademing om daar opnieuw mee te werken, werkt zoveel vlotter...
Wat ik wel ga missen is de hogere (en deftige automatisch) helderdheid en resolutie van het scherm, de flash-led, de front-camera, de glance-functie en over het algemeen W10 - inclusief al de actieknoppen ipv de 4 die ik er nu heb. En de 1 GB ram die de GoPro-app nodig heeft.
Wat ik niet ga missen is de extra grootte (voor mij moet een gsm handzaam zijn, geen halve tablet) en het ontbreken van de cameraknop: waarom zijn ze toch van die handige knop afgestapt? Snel een foto nemen? -> zijdelingse knop indrukken en je komt meteen in de camera-app terecht. Handig!
Ook blij dat ik Here Drive+ nu terug heb.
Bij deze mijn relaas.
... en gaat over tot de orde van de dag
Dat heeft ze dus gisteren weer een gebruiker gekost.icecreamfarmer schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:32:
[...]
Ik ben voor dat laatste ook bang. Omdat mijn moeder bij WP wil blijven maar iets beter wil dan haar 635 ben ik bijna alleen toegewezen aan een tweedehands 800 serie.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Huh, waar heeft ze geen 950 en wel een iPhone 6?icecreamfarmer schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:22:
[...]
Dat heeft ze dus gisteren weer een gebruiker gekost.
Ze konden alleen een lumia 830 aanbieden welke een betere camera had maar dezelfde trage processor.
Wilde je beter dan zat je vast aan de grote 950 welke mijn moeder niet wilde.
Lang verhaal kort een iphone 6 gekocht. Enige wat in de buurt kwam was een Z3 compact maar android (ondanks dat ik het zelf fijner vind) leek mij niet geschikt. Erg jammer want mijn moeder vond het besturingssysteem erg makkelijk en gebruikersvriendelijk.
Omdat die veel groter was en eigenlijk overkill.Berlinetta schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:00:
[...]
Huh, waar heeft ze geen 950 en wel een iPhone 6?
(Je wilt bij Windows blijven, maar je neemt toch een iPhone.)
[ Voor 16% gewijzigd door icecreamfarmer op 03-02-2016 19:28 ]
Laat het gaan. Het is in dit geval een iPhone geworden. Hier gaat het over de Microsoft Lumia 550.troftnom schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:17:
Ik mis de Lumia 550 link in je verhaal...
Kan het ook niet helemaal volgen, de 950 is toch nauwelijks groter dan de 830?
Als je meer performance zocht voor een schappelijke prijs kan ik het wel begrijpen, daar zit echt een gat tussen de 550/640(XL) en de 950(XL). Maar een iPhone 6 is qua prijs juist vergelijkbaar met de 950.
De lumia 550 is geen upgrade vanaf een 635.troftnom schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:17:
Ik mis de Lumia 550 link in je verhaal...
Kan het ook niet helemaal volgen, de 950 is toch nauwelijks groter dan de 830?
Als je meer performance zocht voor een schappelijke prijs kan ik het wel begrijpen, daar zit echt een gat tussen de 550/640(XL) en de 950(XL). Maar een iPhone 6 is qua prijs juist vergelijkbaar met de 950.
Ik ben erg tevreden met de Lumia 550 en 3 anderen personen in m'n directe omgeving, die hem daarna ook aangeschaft hebben ook allemaal. Boven verwachting.kdekker schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:03:
Zijn er zo weinig 550 gebruikers, dat dit topic zo'n beetje stilligt? Of is het toestel zo goed, dat iedereen tevreden is? Over de duurdere toestellen wordt meer gezegd (maar ik zoek zelf geen dure smartphone).
[ Voor 26% gewijzigd door Stefan22 op 29-02-2016 23:28 ]
Ik draaide 10586.27, maar gisteren update gedaan naar 10586.107 maar ik heb bij beide builds geen last hiervan. Buiten dat bij sommige apps het e.e.a. geladen moet worden zoals Facebook. Maar animaties in settings, menu's, homescreen e.d. gaan allemaal soepel.Stefan22 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:31:
Is het toestel snel met Windows 10 Mobile build 10586.107? Ik las namelijk in een review dat de animaties soms niet zo soepel gingen. Is dit nog steeds zo? En wat zal sneller werken met Windows 10 Mobile? De Lumia 550, of de Lumia 635 (Snapdragon 400, maar wel 512MB)?
Ik twijfel nog of de 650 zijn extra geld waard is (effectief bijna het dubbele). Dat is wel heel erg veel (voor iemand die mobieltjes in de prijsklasse <20 euro gewend isspeedhaste schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:18:
[...]
Ik ben erg tevreden met de Lumia 550 en 3 anderen personen in m'n directe omgeving, die hem daarna ook aangeschaft hebben ook allemaal. Boven verwachting.
Verwijderd
Het laden van de Spotify app duurt een paar seconden en als ik de eerste track afspeel dan hapert hij wel af en toe een aantal keer. Is de boel eenmaal goed gebufferd dan is het haperen weg.Stefan22 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:13:
Werkt de Spotify app inmiddels goed? In dit topic stond namelijk een bericht dat Spotify haperde.
[ Voor 13% gewijzigd door dubbeldekkert op 03-03-2016 16:25 ]
Copyright and left by SED...
Mijn schoonmoeder heeft een 550 (zie eerder in dit topic) en is er razend enthousiast over. Elke keer als ik iets doe op haar telefoon verbaast het me hoe soepel het allemaal loopt. Ik vergelijk het met w8.1 op een lumia 735. Windows 10 is een stuk soepeler. Als mijn 735 aan vervanging toe is (bedrijfstelefoon) mag het van mij zo een 550 worden. No problemo.Stefan22 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:31:
Is het toestel snel met Windows 10 Mobile build 10586.107? Ik las namelijk in een review dat de animaties soms niet zo soepel gingen. Is dit nog steeds zo? En wat zal sneller werken met Windows 10 Mobile? De Lumia 550, of de Lumia 635 (Snapdragon 400, maar wel 512MB)?
[ Voor 4% gewijzigd door SED op 04-03-2016 21:42 ]
Collega van mij heeft ook een 550 gehaald en kwam ook van een S4.Tom.Gerritse schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:56:
Mijn S4 begint het nu enorm te begeven, en ik twijfel nu of ik voor een 550 of tweedehands 640 zal gaan... Allebei niet duur maar ik kan niet echt kiezen... iemand tips/ervaringen in snelheid en dergelijke?
Goed om te horen! Ik zit nog enorm te twijfelen en te kijken of ik ergens een 640 vandaan trek (tweede hands) of gewoon een nieuwe 550 haal. Ik twijfelde eerst ook over de 650 maar die vindt ik gewoon te duur voor wat je ervoor krijgt en vooral: wat ik ermee wil gaan doenlifeguard schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 08:52:
[...]
Collega van mij heeft ook een 550 gehaald en kwam ook van een S4.
Hij heeft er gemengde gevoelens bij, en mist sommige apps. Wat betreft het OS is hij wel zeer tevreden. Camera is beter volgens hem. Alleen schakelen tussen apps duurt langer. Vaak het hervatten scherm en dergelijke.
Dat laatste kan ik beamen. Op mijn L640xl is het makkelijker om een app van het homescreen te starten, dan het pijltje in te houden en te swypen na de laatst gebruikte app. (multitasken) en dan krijg je dus het hervatten-scherm.
Als ik je dan nog een tip mag geven, ga dan voor de 640xlTom.Gerritse schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:55:
[...]
Goed om te horen! Ik zit nog enorm te twijfelen en te kijken of ik ergens een 640 vandaan trek (tweede hands) of gewoon een nieuwe 550 haal. Ik twijfelde eerst ook over de 650 maar die vindt ik gewoon te duur voor wat je ervoor krijgt en vooral: wat ik ermee wil gaan doen
Niet alleen prijstechnnisch is er een verschil. Wat te denken van een 5,7'' scherm versus een 4,7'' scherm. Een vergelijk met de gewone 640 is dan realistischer.SED schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:31:
Er si prijs technisch nogal een verschil tussen de 640xl en de 550. Da tzit met name in de grotere batterij en de betere camera.
Zie dit vergelijk.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/436723;463956/
De camera van de 550 is echt geen hoogvlieger maar maakt aardige foto's. Batteirjduur op w10 is bij mij momenteel ca 40uur. Dat bij normaal regelmatig gebruik, bellen, wifi, edge, BT etc..
Je hebt gelijk. Dat scherm had ik over het hoofd gezien.P_Tingen schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:45:
[...]
Niet alleen prijstechnnisch is er een verschil. Wat te denken van een 5,7'' scherm versus een 4,7'' scherm. Een vergelijk met de gewone 640 is dan realistischer.
[ Voor 4% gewijzigd door SED op 07-03-2016 15:50 ]
Weet je dat zeker?SED schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:50:
[...]
Je hebt gelijk. Dat scherm had ik over het hoofd gezien.
Dealbreaker bij de 640 was voor mij de onbrekende ondersteuning van 4G. Die heb ik echt nodig.
( de 640XL heeft die namelijk net als de 550 wel!)
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 07-03-2016 15:52 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
JA?
Verwijderd
Dat de 640 wel degelijk een 4G versie heeft.SED schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:06:
[...]
JA?
mm, geen idee wat je wilt vertellen.
de 640 heeft geen 4G de 640XL en de 550 wel.. Wat klopt hier niet aan?
[ Voor 20% gewijzigd door SED op 07-03-2016 16:49 ]
[ Voor 39% gewijzigd door SED op 22-03-2016 11:37 ]
[ Voor 16% gewijzigd door robkrekel op 25-03-2016 02:33 ]
[ Voor 33% gewijzigd door kdekker op 01-04-2016 18:24 ]
Op je 2e vraag heb geen antwoord. Op je 1e vraag wellicht (in aanmerking nemend dat de 550 de eerste smartphone is waar ik mee gespeeld heb): de 550 is prima mee te werken. Soms moet je een enkele seconde wachten, maar voor de rest voelt alles vlot (genoeg) aan. De laatste updates staan er op (niet fast ring).matjojo schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:53:
Ik ben zeer aan het overwegen deze telefoon te kopen. Mijn budget is rond de €100,- en deze telefoon is objectief (qua specs) de beste voor die prijs, echter lees ik in een review hier: Link dat de performance van deze telefoon over het algemeen vervelend traag is. Daarentegen lees ik in de comments dat het grootste deel van de problemen is opgelost met softwareupdates. Wat merken jullie hiervan, is het erg verbeterd, of merken jullie nog steeds veel problemen?
Ook, heb ik een iets algemenere vraag: Kan ik mijn instellingen/data overzetten van lumia 625(huidig) naar Lumia 550? Ik zou wel (volgens mij) beide telefoons aan mijn laptop kunnen hangen en alle data(die ik kan zien) overzetten van 625 naar 550, maar ik vraag mij af of daar ook een tooltje voor is bij de telefoon.
~Matjojo
Dankjewel, Ik heb nu een 8GB sd-kaart, en die is in combinatie met de 8GB in de 625 nog niet half vol, (heb nu in totaal 7,5GB gevuld.) dus dat zal niet een probleem zijn.kdekker schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:03:
[...]
Op je 2e vraag heb geen antwoord. Op je 1e vraag wellicht (in aanmerking nemend dat de 550 de eerste smartphone is waar ik mee gespeeld heb): de 550 is prima mee te werken. Soms moet je een enkele seconde wachten, maar voor de rest voelt alles vlot (genoeg) aan. De laatste updates staan er op (niet fast ring).
Wat me wel opviel: als je geen SD kaart erbij koopt, ben je al vrij snel (met een paar apps erbij) op de helft van die 8GB interne storage. Alles staat nu op de SD kaart, en er zouden nog apps verwijderd kunnen worden. Het blijft nu steken op ca 50% in gebruik. Volgens mij is een SD kaart erbij een must-have (en voor 2 tientjes heb je 64Gb).
Er lijkt een 'transfer my data' app te zijn: https://www.microsoft.com...sfer-my-data/9wzdncrfj3dr. Wellicht is dat wat voor je? Ik zag ook iets met bluetooth (https://www.microsoft.com...ingleTopic&topic=FA140263), maar dat heeft nog betrekking op Windows 8. Ik weet hier verder niet meer van. Google is your friend (sometimes).
't Is trouwens micro-SD...matjojo schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:32:
[...]
Dankjewel, Ik heb nu een 8GB sd-kaart, en die is in combinatie met de 8GB in de 625 nog niet half vol, (heb nu in totaal 7,5GB gevuld.) dus dat zal niet een probleem zijn.
Ik zal kijken naar 'transfer my data' en zal ook nog even zoeken op google.
dankjewel voor de hulp!
Dat klinkt handig. Dankjewel voor de tips.triflip schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:24:
Instellingen (en apps) van je oude telefoon kan je zo terug halen, gewoon een backup maken op je 625 en bij het instellen van je Microsoft account op de 550 zal je gevraagd worden om deze backup terug te plaatsen.
Daarna je telefoon even laten liggen (hij gaat alle apps opnieuw downloaden) en na een uurtje staat zelfs je startscherm weer zo als hoe deze op je 625 stond.
[ Voor 20% gewijzigd door kdekker op 26-05-2016 21:35 ]
Bij mij met af en toe Facebook checken, af en toe whatsapp en een enkele website lezen als gebruik zo'n 3 dagen. Bij intensiever gebruik toch nog zo'n 2 dagen.kdekker schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:34:
Hoe lang werkt een batterij bij jullie? Hier net aan dag. Dat is best kort. Minimaal gebruik (op school mag het niet). Je moet dus perse iedere dag opladen. 't Gaat niet om een toestel van mezelf maar van 1 van onze kinderen. Het toestel zelf bevalt wel.
Verwijderd
Ik vind dat mijn 550 met minimaal gebruik rustig 2 dagen uithoudt. Met intensief gebruik zou het dan m.i. prima een volle (werk-)dag kunnen uithouden.kdekker schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:34:
Hoe lang werkt een batterij bij jullie? Hier net aan dag. Dat is best kort. Minimaal gebruik (op school mag het niet). Je moet dus perse iedere dag opladen. 't Gaat niet om een toestel van mezelf maar van 1 van onze kinderen. Het toestel zelf bevalt wel.
Geen insider. Volgens mij is het gros whatsapp. En geen internetbundel (staat ook allemaal uit). Wel WiFI, voor zover ik weet alleen thuis, van een netwerk dat de SSID niet uitzendt. Dat schijnt ook extra power te kosten. Maar goed, bij de buren kennen ze de term WiFietsen (naar de dichtstbijzijnde WiFi spot = bibliotheek of snackbar).MBMarduk schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:42:
[...]
Ik vind dat mijn 550 met minimaal gebruik rustig 2 dagen uithoudt. Met intensief gebruik zou het dan m.i. prima een volle (werk-)dag kunnen uithouden.
Misschien gebruikt jouw kind hem toch iets meer dan dat 'ie vertelt![]()
Of heeft het toevallig Insider Preview build erop zitten, want dat vergt ook aardig wat extra van de accu? Of misschien verblijft het toestel lang in plaatsen met weinig/geen bereik?
Ik kan alleen mijn eigen router aanpassen. Daarbuiten zal een telefooon, als WiFi aanstaat, altijd zoeken als er geen verbinding is. Ik vraag me af, als er een verbinding is met een WiFi netwerk dat geen SID uitzend, of het echt zoveel uitmaakt. De rest wat je zegt klopt, maar de meeste PC/smartphone gebruikers weten toch te weinig, en dan is SSID niet uitzenden nuttig. Wat men niet ziet, wat men niet gebruikt...SED schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:10:
Een "onzichtbaar"" netwerk heeft twee gevolgen:
de telefoon blijft voortdurend op zoek naa die SSID en dat kost massief veel stroom. Ook buiten de thuissituatie! Snel aanpassen dus.
Het is beveiligingstechnisch een zinloze feature aangezien elke scantool het gewoon laat zien.
Wat WA betreft, deelname aan veel groepen zorgt voor een erg actief gebruik en dus veels troom. WA kan per gebruiker gigantische verschillen opleveren. De optie om te kijken welke app veel verbruikt is dus erg zinvol om eens door te spitten.
( system, Battery, battery usage per app)
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Fout ontwikkelaars dus ...Peter_Aragorn schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:30:
Ja hier ook Windows 10 bij mijn vriendin. Gek. Even afwachten dan maar...
Het ziet er niet naar uit dat ze ook voor mobile komen.Fenergy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:53:
Ik gebruik nu een paar dagen dit toestel. Het enige wat ik mis zijn browserextensies (b.v. Lastpass). Ik zie dat deze binnenkort wel naar de edge browser komen. Komen ze dan ook voor de mobiele versie? Is er een manier om favorieten te syncen met chrome? Of is er bekend of chrome naar windows 10 phone komt? Ik heb mij suf zitten googlen maar wordt er niet wijzer van.
Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/
Los van het feit dat ze intussen waarschijnlijk uitverkocht zijn, zijn de reviews van Typhone niet bepaald om over naar huis te schrijven. Die telefoons zijn niet voor niets zo goedkoop natuurlijk. Daar zit een addertje onder het gras.Max2000 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:27:
De Lumia 550 is nu te koop voor 49 eurootjes. Bij Typhone.
De 550 is nu overigens al helemaal niet meer te vinden bij Typhone.mind123 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:33:
[...]
Los van het feit dat ze intussen waarschijnlijk uitverkocht zijn, zijn de reviews van Typhone niet bepaald om over naar huis te schrijven. Die telefoons zijn niet voor niets zo goedkoop natuurlijk. Daar zit een addertje onder het gras.
Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/
Meerdere telefoons gekocht met en zonder abbo, altijd goed, winkel is gewoon een BelCompagny onderdeelmind123 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:33:
[...]
Los van het feit dat ze intussen waarschijnlijk uitverkocht zijn, zijn de reviews van Typhone niet bepaald om over naar huis te schrijven. Die telefoons zijn niet voor niets zo goedkoop natuurlijk. Daar zit een addertje onder het gras.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... De inhoud van zelfs de meest lieve negatieve recensie is al dusdanig dat ik het niet gedaan had.jahako schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:50:
[...]
Meerdere telefoons gekocht met en zonder abbo, altijd goed, winkel is gewoon een BelCompagny onderdeel
[ Voor 13% gewijzigd door Barleone op 06-10-2017 16:40 ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Is binnen WA in te stellen. weet zo uit mijn hoofd niet precies de benamingen. Maar als je bij de instellingen van WA zoekt op melding ofzo (waar je bijvoorbeeld in kan stellen welk geluid etc) zie je helemaal onderaan de opties instellingen of status resetten/herstellen. Heb dit probleem ook al eens gehad en met het resetten werkte het weerBarleone schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:38:
Ik ben tevreden met weinig. Helaas begaf mijn originele backcover het al snel (scheurtje in de hoek). De tweede cover (Mozo, blauw) heeft nu 3 kapotte hoekjes. Zonde van zo'n net telefoontje.
Probleem: Wat anders, ik ontvang van Whatsapp geen signalen als berichtjes binnenkomen. Even van de situatie uitgaand dat de telefoon op mijn bureau ligt. Ik kan geen instellingen vinden die dit verhinderen. Kan het zijn dat een rechtenkwestie (privacyoptie) verhindert dat mijn telefoon een berichtje geeft?
Wat gelukkig nog wél: Ik zie wel een whatsapp icoontje op het glimp/lock scherm. Met Whatsapp open in m'n hand komen meldingen van Whatsapp wel vanuit het notificatiescherm + geluidje.
Rara, waar zit em dat in?
Als een mailtje of SMS binnenkomt krijg ik een melding bovenin mijn scherm, een trilling of geluidje. Zo wil ik ook dat Whatsapp zich gedraagt. Iemand die het probleem herkent?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq