Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Effective Java

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

• Konschu
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 07-03-2017
Weet niet of ik hier op de juiste plaats zit, maar ik waag er toch maar m'n kans op.

Na een kleine zoektocht naar boeken over Javascript ben ik bij het volgende uitgekomen: http://www.amazon.de/Effe...oshua-Bloch/dp/0321356683. Nu vroeg ik me af of er sinds het uitkomen van dit boek (2008) al veel is veranderd, maw. of het nog up to date genoeg zou zijn? En indien niet of er vergelijkbare opties zijn (qua niveau inhoud en prijs, is voor kerstcadeau)...

Alvast bedankt!

• t-town
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 27-10 13:41
Je leest je best nog wat in, Java heeft namelijk enkel de naam gemeenschappelijk met javascript. Dat boek gaat je dus niet helpen.

• Zombaya
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:26
Op de website van Mozilla staat wel uitstekende informatie om je te beginnen in te lezen over javascript.

Zombaya

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:45

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Java is NIET Javascript (ook wel eens ECMAScript genoemd).
Dus zoek, inderdaad zoals hierboven al gezegd is, eerst even uit welke van de twee je (of de ontvanger van je kerstcadeau) nou wil leren.

Verder had je vraag beter in het [Alg] Centraal boekentopic - part II gepast ware het niet dat ik nogal wat eigen inzet mis (zie onze Quickstart). Ik verzoek je dan ook vriendelijk die laatste link even door te nemen en, als dat nog nodig zou zijn, een nieuw topic of een reactie in eerder genoemd boekentopic te plaatsen waarbij je de regels uit de quickstart in acht neemt ;)

Overigens ook relevant: Waar hoort mijn topic?
In grote lijnen, uitzonderingen daargelaten: Java => PRG, Javascript => WEB

Tot slot: als je vergelijkbare boeken zoekt dan zou je eens de zoekfunctie van willekeurig welke boekentoko kunnen gebruiken en daar sorteren op prijs of een prijsbereik aangeven? Je maakt me niet wijs dat je dat niet lukt op bol.com / amazon etc.

[Voor 36% gewijzigd door RobIII op 09-12-2015 01:50]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True