Zo'n IBM XT "laptop". Het was eerder een naaimachine, behuizing van gietstaal gemaakt. In '92 2dehands gekocht voor de leut voor 500bef ofzo. Der zat nog geen lcd schermpje in, maar een echte (bruin monochrome) beeldbuis van mischien 10" ofzo. De grote floppy's vervangen door een 720k floppy en een hd van 10 gig, tot dat ding van de trap viel (ik had het net helemaal tot boven gelsleurd), maar er was geen schrammetje aan, alles deed het nog, behalve de HD, die verdacht tikte

. Ik heb dat ding (toen in mijn destructieve jaren

) nog 2 keer van de trap gezwierd, maar het wou maar niet kapot (achteraf gezien, gelukkig), en heb daar dan maar een 20mb in gestoken. (ik zal is zien voor pics....
Nu typt m'n oma er nog steeds briefjes in (in wordstar).
M'n amigatje heeft spijtig genoeg die ene regenbui buiten niet kunnen verdragen. Ik zat buiten te spelen toen het opeens begon te regenen, en knets, beeld weg

, ik zat nochthans onder een afdakje... Beeld is nooit meer terug gekomen

Ik heb hier ook nog ergens een zx80 liggen die nog werkt met de volle 4k geheugen, die ook nog werkt (normaalgezien toch, deed het +-1 jaar geleden toch nog toen ik hem het laatst probeerde

)
Een gewone HP Deskjet (nog geen versienummers hier, let op, de allereerste versie) staat hier ook nog. Een jaar of 3 geleden begonnen echter die rubberrolletjes te verduren en nam die z'n papier niet meer goed op. Maar die mechaniek, zaalig, nix platiek, allemaal mooi onverwoestbaar metaal...
I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life