Toon posts:

Wat is de robuustste hardware die je hebt gehad...

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een setje NE-1000 NICs, hebben al een dozijn LAN's overleefd, is toch best een prestatie vind ik...

• Whuzz
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Ik denk dat mijn oude Commodore 16 toch wel het robuust van allemaal is. Het ding doet het immers nog steeds (eind '84 kocht m'n pappa hem), hetgeen ik helaas niet van al mijn andere ooit gekochte hardware kan zeggen :(

Pics? tataaa :)
Afbeeldingslocatie: http://www.arrgh.demon.co.uk/lib/hardware/c16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gironet.nl/home/rpmhhoen/c16.jpg

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn keyboard van mijn Bright 286 en de diskdrive uit diezelfde bright. Die zitten nu aan/in mijn AMD 400! Echt heerlijk spul.

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Zo'n IBM XT "laptop". Het was eerder een naaimachine, behuizing van gietstaal gemaakt. In '92 2dehands gekocht voor de leut voor 500bef ofzo. Der zat nog geen lcd schermpje in, maar een echte (bruin monochrome) beeldbuis van mischien 10" ofzo. De grote floppy's vervangen door een 720k floppy en een hd van 10 gig, tot dat ding van de trap viel (ik had het net helemaal tot boven gelsleurd), maar er was geen schrammetje aan, alles deed het nog, behalve de HD, die verdacht tikte >:). Ik heb dat ding (toen in mijn destructieve jaren >:) ) nog 2 keer van de trap gezwierd, maar het wou maar niet kapot (achteraf gezien, gelukkig), en heb daar dan maar een 20mb in gestoken. (ik zal is zien voor pics....

Nu typt m'n oma er nog steeds briefjes in (in wordstar).

M'n amigatje heeft spijtig genoeg die ene regenbui buiten niet kunnen verdragen. Ik zat buiten te spelen toen het opeens begon te regenen, en knets, beeld weg :( , ik zat nochthans onder een afdakje... Beeld is nooit meer terug gekomen :'(
Ik heb hier ook nog ergens een zx80 liggen die nog werkt met de volle 4k geheugen, die ook nog werkt (normaalgezien toch, deed het +-1 jaar geleden toch nog toen ik hem het laatst probeerde :) )

Een gewone HP Deskjet (nog geen versienummers hier, let op, de allereerste versie) staat hier ook nog. Een jaar of 3 geleden begonnen echter die rubberrolletjes te verduren en nam die z'n papier niet meer goed op. Maar die mechaniek, zaalig, nix platiek, allemaal mooi onverwoestbaar metaal...

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 21:39
Mijn Commodore 64 (ken namen van spellen niet meer :( ik was best klein)

en mijn Diamond Monster Voodoo 2 kaart, daar heb ik echt lang plezier van gehad. zit nog steeds in de andere computer.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

Afbeeldingslocatie: http://iae.net/users/pb0aia/cm/p3105a.jpg

zelfde model, hadden wij ook, maar nu met

* 1x 5,25 inch drive
* 20MB harddisk

echt revolutionair voor die tijd,. had zelfs al 16 kleuren EGA kaartje erin,. leuk om larry,spacequest,kingsquest op te spelen..
>:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• nimm2
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

pc in mijn sig doet het nog steeds goed. zelfs toen ik 'm van een metershoge trap heb laten vallen, tjidens een enigszins verlate verhuizing... Gebruik ik nog steeds om digger en simcity mee te spelen

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Mijn hamer... heeft al zo'n 15 PC's, 33 modems en 1 vriendin overleefd ;)

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

kheb hier nog 2 hele oude isa 3com netwerkkaartjes werken altijd perfect en een heel oud isa 56 k modem dat ook nog als een trein werkt.

En natuurlijk oude beeldschermen gaan ook nooit kapot :)

kzal is effekes plaatjes gaan zoeken

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
- Western Digital 10,2 GB Harddisk

Echt een van de stilste 7200 rpm HD's die er is. Doet al 2 jaar goed zijn werk :)

- EPoX EP-BX3 met Intel i440/BX Chipset :P

Zoals Abaddon al zei, de i440 rulez nog steeds na zo'n lange tijd. Er zit nu een PIII 800 in. Ondersteund maximaal een PIII 866 op 100 fsb...koop ik denk ik nog wel binnenkort :D

Afbeeldingslocatie: http://www.epox.com/common/images/motherboard/ep-bx3.jpg

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Toch wel mijn oude Soundblaster Pro, uit Amerika.. Mijn gezicht toen ik de doos binnenkreeg.. :D

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Een schroevendraaier. >:)

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
klinkt misschien maf:

Philips CDD3600 (scsi versie van de CDD3610, zelfde brander, ander interface) cd rewriter. Ondanks alle negatieve geluiden die ik er hier over hoor, heb ik er drie jaar plezier van gehad! Intensief gebruik! Hij gaat nu naar een andere gebruiker. (Doet het nog steeds dus).

Daarnaast net twee weken geleden na vier jaar trouwe dienst mijn Monster3DII de deur uit gedaan (doet het ook nog!).

Meest robuuste hardware: Philips wekkerradio (met digitale uitlezing) van minstens 25 jaar oud. Werkt nog perfect!
Ik doe hem niet weg, vanwege het mooie geluid dat hij maakt als het alarm afgaat! ;)

Pics komen wel een keer!

Verwijderd

mijn oude unisys 286, met 768KB ram en EGA videokaartje en 43MB HD, leuk ding nog hoor, kan oma ook weer DukeNukem 1 en 2 spelen >:) kweet alleen geen pics te vinden

Verwijderd

Mijn 3 segments 24 poorts (ancient) Switch (hier bovenop mijn ancient (classic) Pentium in gloednieuwe 19" behuizing.)

Afbeeldingslocatie: http://213.51.156.36/images/starbase.jpg

Verder MSX-2 en een verzameling Moederborden waar ik nog lijsten voor zoek, zodat ik za aan de muur kan hangen. Moderne kunst!!

Verwijderd

m'n Avance Logic ALS100 ISA soundcardje
zat bij m'n 486 (allereerste PC) en hij werkt nog steeds.
Nu doet hij dienst als muurversiering, samen met een hoop andere hardware, waaronder een 1.7GB Seagate schijfje, dat ik na een wel heel frustrerende ervaring, tegen de muur kapotgeworpen heb, jammer, daar ging al me data

Verwijderd

Heb nog 2 van die ouwe tapedrive`s met 40 tapy`s Gaat wel 100 MB op en werkt nog steeds ( Ideaal voor Website`s )

Helaas geen pics...

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
M'n toetsenbord, zat al bij m'n 486 van Escom |:(
Dingetje doet het nog altijd goed.

FF schoonmaken, gewoon in een bak met sop, zonder elektronica eruit te halen. Al een keer of 20 gedaan, doet het nog steeds...

Is inmiddels al toe aan de volgende beurt, de spatiebalk wil niet meer zo...

Verwijderd

De Sega Master System.. Wonderboy roeleert nog steeds ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.sega-parts.com/products/images/mastersystem-products/fmaster-system-power-base1.jpg

Owwja en mn Atari MegaST en 1040ST :)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Nou.... over plezier gesproken.....:(
Dat heb ik wel gemerkt met een Philips 460 brander :r.
Tot 3x een nieuwe en de laaste die dus ook al kapot.
Iedere keer is het de zelfde fout. Fout met laser calibratie. Het ergste is dat dat kreng net 2 maanden buiten de gerantie valt. Dus weg 550,- ;(.

Dit doe ik dan ook nooit weer.... PHILIPS :(
Gelukkig heb ik nu een LiteOn :P.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Mijn veeeeeel te grote kast die nu de flatserver in zich heeft:
Afbeeldingslocatie: http://oxonium.student.utwente.nl/images/photos/giertank.jpg

Een 2-tal pentium 100 compu's, die nu een klein clustertje vormen (een zelfs in zo'n handige highscreen kast (met zo'n kaartenklem):
Afbeeldingslocatie: http://oxonium.student.utwente.nl/images/photos/serverpark.jpg

Een AMD K2-2 400 @ 415 (op 100MHz bus ging de northbridge brakken):
Afbeeldingslocatie: http://oxonium.student.utwente.nl/images/server/P6290001.JPG

En nog een bult 286/386 spul, wat te weinig geheugen heeft om nog een nuttige taak op zich te nemen.

edit: die K6 is inmiddels wat geupgrade (30.7Gb HD erin, AGP kaartje, 256Mb RAM, 2 3com 905 [of zaten die er op de foto ook al in?] en een zwaardere voeding). Tis inderdaad een bedla waar het geheel (bij gebrek aan ATX kast) inligt, zie:
Afbeeldingslocatie: http://oxonium.student.utwente.nl/images/server/bedmod.jpg

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:59
Mijn "good old voodoo". Zijn 2 Diamond Voodoo2 kaartjes. Is toch ook al weer dikke 3 jaar oud. Draait nog steeds als 2x 12MB sli naast mijn G400 max
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mnagelkerke/test/sli.gif

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
mijn ouwe trouwe WD7000 fasst2 scsi-kaart

ooit in mijn ouwe 486 met een echte 800mb wd schijf. maar hellaas windhoos ondersteunde hem niet meer duzz
doet hij tegenwoordig dienst in mijn mandrake servertje. met een echte 300mb quantum schijf en mijn 1 speed cdrom

• Bluezy
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Mijn stealth S3 met 2mb geheugen (f 650,00)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.knot/stealths3.jpg

en zo'n fijne thrustmaster gamecard, waarvan het nut me nu even ontschoten is
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.knot/gamec.jpg

I'm partial to your abracadabra

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Ik chargeer graag

Mijn awe 64, ik gebruik hem nog steeds O+

Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

mijn oude BX440 board:
Afbeeldingslocatie: http://www.titan.demon.nl/graphics/ax6bc-b.gif
Nu met Celeron 800:)

en natuurlijk mijn AMD 386DX40 kloon met 200MB MAXTOR HD, draaid nog steeds Novell. Ooit gekocht als een van de eerste 386's (SX16) en later naar DX40.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Verwijderd

Floppendoos :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:07 schreef EvolutionX het volgende:
[afbeelding]

De eerste pc van mijn ouders...
Philips NMS 9100 }:O
die had ik ook! stond alleen geen philips op.
en ik had hem met vga kleuren monitor! echt vet bakkie toen.
zat nog een echte conner 30mb in.

mijn beste stukkies hardware zijn m'n sb16 (werkte met echt alles en zonder gezeik)
plextor 10/12/32a (errug fijne fikker)
riva 128 (mijn 1e 3dkaart :9~ )

• bigboss
  • Niet online
M'n soundblaster 16 ISA uit 1994 ofzo. Zo'n 20 cm lang, geen plug-n-pray en een geweldig geluid. Heb ik op de HCC dagen voor 5 piek uit een bak ISA rommel gevist. Hij bleek nog te werken ook. Jammer dat de ISA sloten langzamerhand verdwijnen :')

Verder goed spul: IBM toetsenbord met kliktoetsen natuurlijk. Uit +- 1993, nog nooit intern schoongemaakt en werkt nog steeds. Heeft zelfs een PS/2 aansluiting

IBM PS/Valuepoint 486 systemen. Ik had er in 1994 een gekregen. Was toen behoorlijk snel. Later is de 33 Mhz een 66 Mhz geworden een de 4 MB intern 20 MB. Op de HCC dagen van 1999 kwam ik een identiek systeem tegen tussen een berg 486 afval voor 10 piek. Ik kon het niet laten om hem te kopen! Het hele systeem bleek nog helemaal perfect te werken ook.

Sony 2 speed cd-rom speler + bijbehorende ISA interface kaart. Zonder motortje voor de cd-lade, dat wsa goedkoper. Na een druk op de knop schiet het laatje dus een paar cm vooruit en moet je hem zelf verder trekken :) Heeft nadat ik hem in 1995 2ehands kocht heeft ie het altijd perfect gedaan. Doet nog trouwe dienst in de 486.

Mijn oeroude optische muis (volgens mij is het een Genius) . Ik kreeg hem in 1997 (maar is veel ouder). Deze heeft een seriele aansluiting en heeft nog een speciale muismat met een soort raster nodig om te kunnen werken (hij doet het op een goede zwart-wit krantenfoto ook). Heeft 3 oogjes aan de onderkant. Ik heb nog nooit zo'n zelfde muis gezien.

Ik heb helaas geen webcam :(, dus geen foto's

Mijn probleem is dat ik nooit hardware weg kan gooien of kan verkopen als het langer dan een jaar in mijn bezit is geweest :) De rommel hoopt zich op hier :)

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Ach... ouwe Sirex XT op 10 MHz, doet het nog steeds.
Verder doet mijn Trust ramplank het nog steeds (natural look-a-like) na al die jaren (4 jaar geloof ik).
Ow ja, mijn A4-tech trackball doet het ook al een jaar (en da's best een prestatie voor 30 tientjes).

Verwijderd

De bureau, die heeft al wat computers overleefd.

• ipsec
  • Laatst online: 10-08 13:13
Op zaterdag 18 augustus 2001 12:00 schreef The_Greater het volgende:
Nou.... over plezier gesproken.....:(
Dat heb ik wel gemerkt met een Philips 460 brander :r.
Tot 3x een nieuwe en de laaste die dus ook al kapot.
Iedere keer is het de zelfde fout. Fout met laser calibratie. Het ergste is dat dat kreng net 2 maanden buiten de gerantie valt. Dus weg 550,- ;(.

Dit doe ik dan ook nooit weer.... PHILIPS :(
Gelukkig heb ik nu een LiteOn :P.
ik heb nog een Philips PCA 460 RW in gebruik... heeeerrrlijk ding... werd alleen niet ondersteund door bepaalde CloneCD versies... simpel opgelost door een tijdje oudere te gebruiken net zo lang tot ie wel weer werkt.. 4x4.16 is ie :P uit feb. 1999

Verwijderd

M'n HP Laserjet IIp uit 1989 die ik nog steeds op mijn werk gebruik. Print al 12 jaar, zonder dat er ook maar 1 keer een monteur aan te pas is gekomen.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Mijn keyboard en muis... :)

Een plakje van 24,95, van het merk 'keyboard' ;) , ding werkt nu al zo een 3,5 jaar zonder morren; 1 keer in de maand omkeren en op z'n ruggetje kloppen en hij is weer blij :+ :)
Muis is gewoon een kwestie van onderhouden...(eng woord}

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Externe SCSI-behuizinging (3 devices), van een oude Linoserver van Linotype.
Is gemaakt van 3 mm dik gietijzer en weegt meer dan 10 kg.

Houdoe

Verwijderd

Mijn harde schijven. Die zijn al best vaak hardhandig door elkaar geschud >:)
Pagina: 1 2 3 Laatste