Upgrade GFX, cpu koeler, Case en Power supply

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 679555

Topicstarter
Hoi Tweakers,

omdat de laatste keer goed bevallen is en er snel advies werd gegeven, heb ik besloten hier nog een topic te plaatsen om mijn computer wat upgrades te geven! (Vorige topic: Upgrade moederboard / ram geheugen. )
Ik zoek een?
Zoals de titel stelt, ben ik op zoek naar het volgende:

• Grafische Kaart

• CPU koeler

• Nieuwe Case

• Nieuwe power supply

Wat is je budget?
Ik heb geen vastgesteld budget. Ik ben op zoek naar componenten die een goede prijs/ kwaliteit verhouding hebben en waar ik een tijdje mee kan doen.
Voor de gfx schat ik rond de 100 euro, de rest van de compnents heb ik geen goed idee van, ergens rond de 150 euro, als dat lukt natuurlijk!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde (merk)voorkeuren. Ik zoek betrouwbare componenten waar ik een tijdje mee kan doen.
Ik ben zelf een fan van de Corsair cases(Vrij prijzig, ik zoek geen design case maar meer een functionele!) en ik geloof dat corsair ook wel goede psu's kan leveren!
Ik heb de laatste tijd een beetje problemen met het koel houden van mijn processor, vandaar dat ik ook op zoek ben naar een nieuwe koeler / case (met opties voor extra fans? zodat ik m'n systeem wat beter kan koelen).
De nieuwe case is voor nu optioneel, maar ik weet niet zeker of de cpu cooler in de case 'past', omdat er vrij beperkte opening zijn voor koele lucht. Als het moet kan ik foto's maken en deze uploaden!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Momenteel bestaat mijn systeem uit de volgende onderelen:
i7 3770 3.2gHz (+ standaard fan cooler)
8GB ddr3 RAM
Nvidia GeForce GT630
MSI B75MA-E33
Medion case
450 W psu (geen 'a-merk' geloof ik 8)7 )

Alvast bedankt voor de reacties, als er vragen of onduidelijkheden zijn, vraag maar raak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Op welke resolutie wil je gamen? Alles hoger dan 1080P op Low/Medium met een videokaart van ~100 euro gaat moeilijk/niet lukken. Zeker aangezien je zegt dat je er een tijdje mee wilt doen zou ik je aanraden om tenminste 200-250 in je grafische kaart te steken, en dan een 2dehands GTX 970/GTX 960 4GB aan te schaffen, hier kan je dan 2 jaar - 3 jaar op High/Ultra op 1080P gamen.

CPU-koeler zou ik een Scythe Mugen 4 (PCHG) aanraden.

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DieVeenman schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:01:
Op welke resolutie wil je gamen? Alles hoger dan 1080P op Low/Medium met een videokaart van ~100 euro gaat moeilijk/niet lukken. Zeker aangezien je zegt dat je er een tijdje mee wilt doen zou ik je aanraden om tenminste 200-250 in je grafische kaart te steken, en dan een 2dehands GTX 970/GTX 960 4GB aan te schaffen, hier kan je dan 2 jaar - 3 jaar op High/Ultra op 1080P gamen.

CPU-koeler zou ik een Scythe Mugen 4 (PCHG) aanraden.
Ik speel vooral Counter-Strike, verder vind ik het geen probleem om op medium graphics te spelen waar nodig. Ik denk vooral dat het nodig is om mijn grafische kaart te upgraden, omdat degene die ik nu gebruik vrij oud is (?). Zou het eventueel mogelijk zijn om op meerdere slots in mijn moederbord een gfx te gebruiken? dus degene die ik nu heb behouden en er een extra kaart bij in zetten? Daar heb ik rekening mee gehouden bij de aanschaf van m'n moederbord (pcie2 én 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Anoniem: 679555 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:27:
[...]

Ik speel vooral Counter-Strike, verder vind ik het geen probleem om op medium graphics te spelen waar nodig. Ik denk vooral dat het nodig is om mijn grafische kaart te upgraden, omdat degene die ik nu gebruik vrij oud is (?). Zou het eventueel mogelijk zijn om op meerdere slots in mijn moederbord een gfx te gebruiken? dus degene die ik nu heb behouden en er een extra kaart bij in zetten? Daar heb ik rekening mee gehouden bij de aanschaf van m'n moederbord (pcie2 én 3).
Ligt eraan of je een ATI en Nvidia kaart naast elkaar wilt hebben, zo ja nee, dat gaat niet (drivers). Zo niet zou het kunnen maar de meerwaarde van 2 grafische kaarten zou ik alleen niet snappen (stroomverbruik, meer aansluitingen vanuit PSU nodig, tenzij je een splitter hebt steeds de HDMI/DVI/DisplayPort kabel wisselen tussen de 2 videokaarten etc.)

Het kan natuurlijk wel als de 2 kaarten hetzelfde zijn, dan gebruik je een techniek genaamd SLI voor AMD/ATI kaarten en SLI voor Nvidia kaarten maar een aantal games ondersteunen dit echter niet met als gevolg dat je in sommige gevallen zelfs een verminderde FPS hebt i.p.v. een verbetering of geen verbetering.

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar was ik al bang voor, dat het dezelfde kaarten zouden moeten zijn. In ieder geval bedankt voor je input! Ik zal eens even rondkijken voor een 2e hands kaart, als er verder nog input is hoor ik dit graag!