Upgrade moederboard / ram geheugen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 679555

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw Moederbord, zodat ik mijn computer een beetje kan upgraden. Momenteel is het moederbord beperkt tot 4GB ram geheugen. Graag zou ik 8GB Ram geheugen hebben om toch enkele games wat sneller te kunnen spelen!

Ik ben dus op zoek naar een nieuw Moederbord wat aan de volgende 'eisen' voldoet:
  • Intel 3e generatie I7
  • PCI-E 2 slot voor mijn gfx
  • PCI-E 3 slot om te kunnen upgraden naar een nieuwe gfx.
  • min. 8gb 1600mhz Ram geheugen.
Ook ben ik (misschien) op zoek naar een nieuwe case, afhankelijk van de grootte van het nieuwe moederbord

Mijn budget is niet heel beperkt. Ik heb een tijdje geleden de MSI z97-g43 gekocht. Toen ik deze wou installeren kwam ik erachter dat het moederbord te groot was voor mijn behuizing (En 4e generatie intel support, geen 3e generatie..) Dit moederbord kost een kleine €110,-

Omdat ik maximaal een 24x24 moederbord kan houden in deze behuizing en 'grotere moederborden' vaak sneller zijn en sneller te vinden zijn, vind ik het ook geen probleem om een nieuwe behuizing te kopen. Budget is afhankelijk maar ik denk dat ik voor €50,- of €60,- een nette case kan vinden. (Het liefst een case zonder te veel LED e/d).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde (merk)voorkeuren. Ik zoek betrouwbare componenten waar ik een tijdje mee kan doen. Voor het RAM geheugen heb ik gekozen voor de Corsair Vengeance series.
Ik ben zelf een liefhebbern van de Corsair cases, maar deze zijn vrij prijzig! (De uitstraling van die cases vind ik zelf erg mooi).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem bestaat momenteel uit:
  • i7 3770 3.2gHz
  • 4GB ddr2 RAM
  • Nvidia GeForce GT630
De computer is een 'standaard' Medion, ongeveer een jaar geleden gekocht.

Ik denk dat wanneer ik mijn RAM upgrade, en in de toekomst de mogelijkheid heb om mijn GFX te vervangen door wat nieuws (en misschien de PSU, maar dat zie ik dan wel..) een redelijk leuke computer heb. Ik speel momenteel veel CS:GO, soms wat League of Legends. Ook heb ik GTA V gekocht via steam, maar dat is onspeelbaar op dit moment (vooral mijn RAM geheugen is te weinig, en DDR2!). Hopeplijk is dit na deze upgrade beter te spelen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zou je alle specificaties van het systeem ook volledig kunnen noemen? Sowieso heb je geen DDR2, de geheugencontroller ondersteunt namelijk alleen DDR3.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 19:42
De gegevens die je opgeeft kloppen niet met de specificaties van die generatie.
Intel draait sinds de 1e generatie I5/I7 al op DDR3, dat Medion hier DDR2 van maakt lijkt me zeer sterk.
Verder is PCI-E gen 3 backwards compatible en werkt een gen 2 kaart ook gewoon. Hij zal alleen niet de volledige snelheid kunnen gebruiken.

Misschien is het handig om het type te vermelden van de Medion computer die je nu gebruikt? Ik weet ook niet hoe je aan de gegevens bent gekomen van je huidige computer, maar ik heb sterke twijfels dat het correct is.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:06
Neles7 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:42:
Verder is PCI-E gen 3 backwards compatible en werkt een gen 2 kaart ook gewoon. Hij zal alleen niet de volledige snelheid kunnen gebruiken.
De PCI-E gen2 zorgt zelf niet voor limitaties met een Nvidia Titan X op 4K dus dat is opzich geen probleem. Ik vond zijn MoBo combinatie al raar ten eerste de processorsocket kan niet ten tweede een z97 met een non-k processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 19:42
Demian Brunt schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:50:
[...]

De PCI-E gen2 zorgt zelf niet voor limitaties met een Nvidia Titan X op 4K dus dat is opzich geen probleem. Ik vond zijn MoBo combinatie al raar ten eerste de processorsocket kan niet ten tweede een z97 met een non-k processor?
Wist niet dat gen-2 niet voor limitaties zorgde, weer wat geleerd dus :)

Verder geeft de TS aan dat hij een Z97 kocht en uiteindelijk erachter kwam dat deze:
1) Niet past in zijn kast
2) Niet geschikt is voor zijn huidige CPU.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Demian Brunt schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:50:
[...]

Ik heb dat moederbord niet geïnstalleerd! Op de printplaat van mijn moederbord staat 'N1996'. MSI N1996, geloof ik?

Via deze site : http://motherboards.specout.com/l/1316/MSI-MSI-N1996 heb ik de specificaties van m'n moederbord gevonden. Daar staat 'max 4GB' en type : DDR2. Vandaar dat ik ervan uitga dat er 4GB ddr2 ram geheugen in zit.

Het model van medion: PC MT 22
Type : MED MT 8007N
Artikel Nummer: 10017824

Via de site van medion kom ik hier op uit: MEDION AKOYA P5230 D (MD 8843) A-NL. Ik ga even de handleiding downloaden en lezen. Ik zal kijken wat die zegt over de specs!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 679555 op 18-06-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Neles7 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:53:
[...]

Wist niet dat gen-2 niet voor limitaties zorgde, weer wat geleerd dus :)

Verder geeft de TS aan dat hij een Z97 kocht en uiteindelijk erachter kwam dat deze:
1) Niet past in zijn kast
2) Niet geschikt is voor zijn huidige CPU.
Dat had ik gelezen ja maar vind het zo vaag dat hij daar niet eerst naar gekeken had voordat hij hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gewoon een foutje, niet goed gekeken. Ik heb samen met een vriend die iets meer verstand heeft dan computers dan mijzelf gekeken naar een goed moederbord en kwamen tot die conclusie. Achteraf gewoon het verkeerde gekocht. Gelukkig kon ik dezelfde dan m'n geld nog terugkrijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
MSI N1996 is niet het type, dat staat volgens mij op elk MSI moederbord.

Het typenummer van de voeding staat op de voeding zelf trouwens en vindt je normaalgesproken niet in de handleiding.

[ Voor 45% gewijzigd door -The_Mask- op 18-06-2015 10:00 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Anoniem: 679555 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:57:
Gewoon een foutje, niet goed gekeken. Ik heb samen met een vriend die iets meer verstand heeft dan computers dan mijzelf gekeken naar een goed moederbord en kwamen tot die conclusie. Achteraf gewoon het verkeerde gekocht. Gelukkig kon ik dezelfde dan m'n geld nog terugkrijgen!
Als je echt een mooi bordje wilt lijkt dit me een goede hij heeft PCI-E 3.0 en genoeg support voor de rest, helaas worden voor socket 1155 geen MoBo meer gemaakt!

[ Voor 3% gewijzigd door Puddi Puddin op 18-06-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:22
Maar de ts zoekt dus gewoon een socket 1155 mATX mobo (max 244 x 244 mm).

Lijstje met allemaal sata3 pcie3 en usb3 (die nog te koop zijn) http://tweakers.net/categ...AraRVduAs1V_m0mFalwXzun4A

zou zelf voor MSI gaan, is de goedkoopste (E33) of de enige met 4xddr3 (P45 als die belgische winkel goedkoop naar NL levert)

edit> zou geen nieuwe kast kopen, die mATX borden zijn prima er is in ATX nauwelijks keuze onder de €100 en alleen maar met mindere specificaties! (geen usb3 etc)

[ Voor 12% gewijzigd door Rrob op 18-06-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Demian Brunt schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:04:
[...]

Als je echt een mooi bordje wilt lijkt dit me een goede hij heeft PCI-E 3.0 en genoeg support voor de rest, helaas worden voor socket 1155 geen MoBo meer gemaakt!
Thanks! Ik wil ook best een normaal ATX board en een nieuwe case aanschaffen, als er daardoor betere opties te vinden zijn.

Verder ben ik erachter dat er inderdaad DDR3 RAM in de pc zit. Je kunt via medion 'reserveonderdelen' bestellen per product. Daar stonden sticks van 2gb ddr3 ram!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Anoniem: 679555 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:08:
[...]

Thanks! Ik wil ook best een normaal ATX board en een nieuwe case aanschaffen, als er daardoor betere opties te vinden zijn.

Verder ben ik erachter dat er inderdaad DDR3 RAM in de pc zit. Je kunt via medion 'reserveonderdelen' bestellen per product. Daar stonden sticks van 2gb ddr3 ram!
Ik heb zelf ook een micro-ATX in een normale atx zitten geen problemen mee. Verder zijn er niet echt betere opties omdat de socket verouderd is zit zelf ook nog op 1155.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan bij Alternate dit moederbord bestellen : pricewatch: MSI B75MA-E33 . Hij is dan morgen in huis!

Bedankt voor de snelle reactie's!
Pagina: 1