Onterecht negatieve review, en koper komt afspraak niet na.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMath
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-06 23:33
Ik ben nieuw op Tweakers dus nog niet helemaal op de hoogte met de gang van zaken, maar inmiddels 2x een advertentie geplaatst. Beiden keren een veiling. De eerste verliep perfect, de tweede leek ook perfect af te lopen aangezien een gebruiker met veel goede reviews een acceptabel bod had geplaatst.

Vlak na afloop van de veiling heb ik contact opgenomen met de koper, maar deze meldde doodleuk dat hij al elders een TV had gekocht omdat hij dacht dat mijn TV al verkocht was (hij was natuurlijk in principe ook verkocht, aan hem!).

Nu had ik meerdere bieders en besloot de koper het voordeel van de twijfel te geven, ondanks dat hij zelf geen enkele moeite had gedaan contact op te nemen en mijns inziens niet netjes had gehandeld. Zie ik daarnet dat de koper die zijn afspraak niet is nagekomen mij ook nog eens een onterecht negatieve review heeft gegeven!

Ik ga er vanuit dat de negatieve review kan worden verwijderd: http://tweakers.net/aanbod/rating/279114/

Daarnaast vraag ik me af wat de normale gang van zaken is rond veilingen op Tweakers. Voor zover ik weet is het idee dat de veiling loopt tot de vooraf vastgelegde eindtijd, en dat de hoogste bieder dan de koper is. Zo werkt het op andere online veilingen in ieder geval, maar op tweakers blijkt dit anders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

PaulMath schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:41:
Daarnaast vraag ik me af wat de normale gang van zaken is rond veilingen op Tweakers. Voor zover ik weet is het idee dat de veiling loopt tot de vooraf vastgelegde eindtijd, en dat de hoogste bieder dan de koper is. Zo werkt het op andere online veilingen in ieder geval, maar op tweakers blijkt dit anders??
Veilingen zijn niet bindend, zie daarvoor de reviews: Tweakers FAQ: V&A Voorwaarden
quote: punt 13
Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Ik zou aanraden een verzoek tot verwijderen volgens How to - Feedback laten aanpassen te doen. Ik geef je goede kans want volgens mij geld normaal de regel dat reviews alleen mogen na een daadwerkelijke deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
in de review staat een aanvulling waarin de "schuldige" aangeeft iets te voorbarig te zijn geweest en dat de tv wel degenlijk nog voor hem te koop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMath
@Evest: Bedankt voor de reactie.

Ik begrijp dat de koper er volgens de regels nog vanaf kan zien, dat had ik eigenlijk ook al geaccepteerd (zie "voordeel van de twijfel" in mijn OP). Maar een koper die dit doet, zonder goede reden of overleg, is wat mij betreft toch in ieder geval een bijzonder slechte koper en verdient zelf een negatieve review. Ik als verkoper ben nu dubbel benadeeld door deze "koper".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
maar de koper heeft toch nu aangegeven in de review dat de fout aan zijn kant lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMath
mission schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:12:
in de review staat een aanvulling waarin de "schuldige" aangeeft iets te voorbarig te zijn geweest en dat de tv wel degenlijk nog voor hem te koop was.
Ja, mijn forum bericht en zijn aanpassing hebben elkaar gekruisd. Ik zit echter nog wel met en laag aantal sterren, vooral communicatie en aflevering, terwijl ik beiden niet beter had kunnen doen en de koper het op deze punten juist heeft laten afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMath
Dorus schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:11:
Ik zou aanraden een verzoek tot verwijderen volgens How to - Feedback laten aanpassen te doen. Ik geef je goede kans want volgens mij geld normaal de regel dat reviews alleen mogen na een daadwerkelijke deal.
Dank, ik zal daar naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 22:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Kijk ook hier even, de 'koper' heeft ook een topic geopend, met het verzoek tot verwijderen van zijn review;

Wijziging User Review - PaulMath Artje

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1