eGlobal Central BE - misleidende prijzen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinande
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
eGlobal Central BE hanteert prijzen aan invoertarief, hetgeen totaal niet te vergelijken valt met andere prijzen. In de prijs van eGlabal Central BE moet nadien nog extra BTW en invoer-rechten betaald worden, zodat hun prijs ver boven de beste koop komt, niettegenstaande ze op deze site als beste koop uitkomen.

Door daarenboven de zogezegde totaalprijs te vermelden inclusief verzending (hetgeen ik alleen kan toejuichen) wordt de indruk nochthans gewekt dat zij de goedkoopste zijn, maar in het geval van eGlobal Central BE komt de totaalprijs HELEMAAL NIET :( overeen met de werkelijk te betalen prijs voor het produkt.

Ik vond de misleidende info op tweakers: http://tweakers.net/pricewatch/350950/nikon-d610-zwart.html.

Als u doorklikt op de site naar "Algemene voorwaarden voor verkoop" : http://www.eglobalcentral...te-be.html?self_rewrite=1 , vermeldt de site : "Par conséquent, le prix figurant sur notre site est le prix final que vous allez payer pour que votre commande soit livrée à votre porte, sans aucun frais caché et aucun retard de dédouanement.". Dit betekent dat het produkt wordt geleverd en dat het voor die prijs ook wordt geleverd, ... dat daarenboven geen vertraging opgelopen wordt door invoerrechten, doch ... dat de kosten (stilzwijgend) voor invoerrechten niet vermeld zijn, dus nog moeten betaald worden :'( .

Het lijkt me dan ook aangewezen om zulke adverteerders van de site te bannen, of om de TOTALE prijs werkelijk te vermelden, om de naam van deze site hoog te houden.

Vriendelijke groeten, Ferdinande

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Onze Belgische collega's zijn hiermee bezig, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakemens
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 19:18

lakemens

Sure!

Heb de 'waarschuwingen' over eGlobal gezien, maar desondanks een EOS750D met 18-135 lens besteld. Duurde even, maar deze week ontvangen. Website is een tikkie vreemd, maar ik ben uiteindelijk tevreden. Alleen verpakking klopte niet helemaal (doos van EOS750D/18-55mm kit), maar inhoud wel.

En prijsverschil is gigantisch. Goedkoopste onlineprijs in België en Nederland is 888 euro, prijs staat nu op 730 euro bij eGlobal. Is voor mij het risico waard geweest en met creditcard kun je je er toch niet gauw een buil aan vallen.

Ik ben er gelukkig mee!

Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starf
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10-2024
Na wat opzoekingswerk heb ik niemand gevonden die al extra kosten heeft moeten betalen op de goederen.

Ze worden aangekocht binnen de EU en ze worden verzonden van binnen de EU.

Oftewel werkt eglobalcentral met extreem kleine marges maar ik ga er niet van wakker liggen, support zal ik wel rechtstreeks met nikon doen, toch?

Gisteren besteld, mocht ik een brief met douanekosten krijgen zal ik het hier laten weten.

Ik kijk al uit naar m'n nieuwe full frame waar ik het anders met minder had moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-09 19:49
Zijn er nog andere mensen met ervaringen bij deze webshop? Dan gaat het me voornamelijk om evt. invoerrechten/btw. Ik kan op de site nergens info vinden over waar de producten vandaan komen.

Ik zie bijvoorbeeld de DJI Phantom 4 op eglobalcentral.nl aangeboden worden voor 1239 euro, wat erg goedkoop is omdat deze pas uit is en nergens onder de 1599 euro te krijgen is. Maar als daar nog btw/invoerrechten bovenop komen schiet je er ook weinig mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGeZ
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 22:50
Ik heb afgelopen jaar in september een Zenfone 5 bij eglobal.eu besteld. Goede prijs en geen invoerrechten en BTW moeten betalen. Ik moet er wel bij vermelden dat ze op het douaneformulier Lion batterij hadden vermeld ipv een telefoon. Dus echt kosjer kan je het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een recente ervaring met Eglobal die ik ter info met jullie wil delen, waardeoordelen zal ik proberen te vermijden.

1. Begin juni heb ik een lens besteld (webiste gaf "op voorraad" aan) die hier 500,- kost, en via Eglobal 360,- (+ risico inportkosten).

2. Omdat mijn bestelling na een week nog stadium "verwerking" had heb ik per email gevraagd of de verwachte verzenddatum al bekend was.

3. Eglobal reageerde dat het product niet op voorraad was, en dat ze nog bezig waren via de leverancier om de leverancie te laten plaatsvinden.

4. vier dagen later kreeg ik een mailtje waarin stond dat de bestelling was geannuleerd vanwege "een van de volgende redenen":
- De leverantie zou meer dan 5 dagen duren om te regelen.
- De veiligheidscontrole was niet succesvol doorgekomen

5. Ik heb hierop een email verzonden waarin ik aangeef dat de bestelling dus niet moet worden geannuleerd, en dat ik wel wat langer wil wachten op het product. Ook geef ik aan dat ik de opmerking omtrent de "veiligheidscontrole" absoluut niet kan plaatsen. Ik heb afgerond met het verzoek mij te bevestigen dat de leverantie gewoon plaatsvind.

6. Eglobal stuurt mij nu het verhaal dat het product bij transport is beschadigd en dat ze daarom niet voor dezelfde prijs meer willen leveren, leverantie kan nog wel maar dan voor dezelfde prijs als het hier in de winkel kost.

7. Ik heb de reactie gestuurd dat ik het onaanvaardbaar vind dat wanneer Eglobal producten stuk maakt, de klant meer moet gaan betalen. Ik heb nogmaals aangedrongen dat ik een bevestiging wil dat de leverantie gewoon plaatsvind, aangezien leverantie dus wel mogelijk is voor Eglobal.

8. Eglobal stuurt alleen een reactie terug dat de bestelling is geannuleerd en dat daarmee de zaak af is. Het reeds betaalde bedrag (via Creditcard) zou nog worden teruggestort.

Persoonlijk heb ik geen vertrouwen meer in dit bedrijf, omdat vertrouwen voor mij 100% noodzakelijk is in geval van garantie of declaratie van extra importkosten zal ik nooit meer met Eglobal in zee gaan. Iedereen is natuurlijk vrij om een mening te vormen omtrent dit aspect, maar ik wou het graag ter info delen.

Na mijn verwachting zal de creditcard maatschappij niets doen met het niet nakomen van inkopen, ik bel ze toch op zodat ze de betaling ongedaan maken.

Grtz, Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Glaanie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:19:
[...]

Onze Belgische collega's zijn hiermee bezig, thanks! :)
Is er hier nog nieuws van? Zelf bestel ik liever niet bij schimmige webshops maar je kan er helaas niet op filteren. De tracker voor mijn favoriete wenslijst is momenteel niet echt bruikbaar omdat eGlobal Central bijna altijd het goedkoopste is en ook loop ik volgens mij Price Alerts mis door deze shop.

Ik snap van talrijke andere topics (voorbeeld) dat het niet meteen de bedoeling is om op shops te gaan filteren maar er zit imo toch een verschil tussen niet willen bestellen bij eGlobal Central BE en pakweg Coolblue. Er zullen toch wel redelijk wat mensen die niet graag bij zo'n zaak bestellen?

edit: vandaag weer twee notificaties van deze grijze import zaak. Alle notificaties van mijn tracker die ik krijg zijn van deze zaak. Jammer dat de prijsalerts nu dus de facto onbruikbaar zijn ;w

[ Voor 10% gewijzigd door Vnze op 16-09-2016 11:21 ]

Pagina: 1