Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 13:13
Akaendra schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:06:
[...]

Als je Retrial hebt is die ball trophy echt zo gedaan. Slechte wapens en gaan met die banaan :)
Ah ja, goed punt! Dat kan ik wel eens doen :)

Dat was toch degene waar ik het meeste tegenop keek. Nog wat levels grinden voor de laatste Dream Door (mogelijk in de maze, om ook wat leuke drops te krijgen) en dat stuk afronden, daarna moet ik voornamelijk nog de crafting randzaken doen. Misschien lukt dat vanavond wel...

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Laatst online: 11-09 10:25
Grumpmeister schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:42:
Ik heb dit weekend het verhaal uitgespeeld en ben nu bezig met wat end-game content en het verzamelen van trophies. Gisteren de 'dreaded' God of War trophy te pakken gekregen, dus een van de lastigste is gedaan :)

Platinum is niet ver weg, maar ik moet nog wat levels grinden (en orbs pakken, stomme ball boy trophy ><).

Erg fijne game, inderdaad wat simpel, maar het speelt wel heerlijk weg.
Op welk level heb jij de story afgerond als ik vragen mag? Ik ben nu level 65 en zit ook op het einde van de story volgens mij (chapter 9 en ik kan naar dat eiland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:13:
[...]

Op welk level heb jij de story afgerond als ik vragen mag? Ik ben nu level 65 en zit ook op het einde van de story volgens mij (chapter 9 en ik kan naar dat eiland)
Ook rond dat level, ik was level 66 toen ik het laatste stuk in gang had gezet, en aan het einde was ik lvl 68-69.

Prima te doen op dat level in ieder geval :)

[ Voor 3% gewijzigd door Grumpmeister op 14-05-2018 15:18 ]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ball Boy trophy gisteren binnengeharkt door de laatste Dreamer's Maze. Qua levels begon die locatie toch wat te lastig te worden, dus ik ben uiteindelijk rond vloer 24 eruit gestapt. Ik zat zelf eerder ook pas op lvl 73 en door de maze op 75.

Maar goed, ik heb genoeg gehoord over de baas die erin zit, dus ik ga vanavond wat levels grinden (door de laatste baas nog wat keren te doen, ong. 5 minuten per half level). RPG Limit Break marathon op de iPad ernaast, dan komt dat wel goed :P

Verder moet ik ook nog de 50x awakened trophy, maar daar zit ik al heel dicht tegen aan. Ik kan in ieder geval de platinum trophy nu wel ruiken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 12:03
Grumpmeister schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:13:
Ball Boy trophy gisteren binnengeharkt door de laatste Dreamer's Maze. Qua levels begon die locatie toch wat te lastig te worden, dus ik ben uiteindelijk rond vloer 24 eruit gestapt. Ik zat zelf eerder ook pas op lvl 73 en door de maze op 75.

Maar goed, ik heb genoeg gehoord over de baas die erin zit, dus ik ga vanavond wat levels grinden (door de laatste baas nog wat keren te doen, ong. 5 minuten per half level). RPG Limit Break marathon op de iPad ernaast, dan komt dat wel goed :P

Verder moet ik ook nog de 50x awakened trophy, maar daar zit ik al heel dicht tegen aan. Ik kan in ieder geval de platinum trophy nu wel ruiken :')
Heb zelf ook de game geplatinum'd en moest ook nog dezelfde trophies als jij op het laatst.

tip #1 voor dreamer maze boss:
Ga met Tani (karakter) en een boog die een hoge kans op poisoning geeft op een afstand staan en schiet/dodge op de boss. Max 5-10 minuten heb je nodig en je kan het op level 70 doen. Zelf ook zo gedaan en was simpel. De attacks van de boss zijn zo lomp en zie je van een kilometer afstand al aankomen. Refresh je mana met de sage secrets (?) als ik het goed heb.

tip #2: Ik moest zelf nog 32/50 voor die trophy. Heb bij de retrial van de laatste boss (horned one) waar je met Lofty je awakening kan opladen tot aan 50 geteld (18 keer gedaan dus). Daarna bij een taunted enemy gewacht tot ik een 'golden ball kreeg, trophy popte toen. Hij telt die keren van Lofty dus mee alleen krijg je dat niet te zien in je stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Roybs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:23:
[...]

Heb zelf ook de game geplatinum'd en moest ook nog dezelfde trophies als jij op het laatst.

tip #1 voor dreamer maze boss:
Ga met Tani (karakter) en een boog die een hoge kans op poisoning geeft op een afstand staan en schiet/dodge op de boss. Max 5-10 minuten heb je nodig en je kan het op level 70 doen. Zelf ook zo gedaan en was simpel. De attacks van de boss zijn zo lomp en zie je van een kilometer afstand al aankomen. Refresh je mana met de sage secrets (?) als ik het goed heb.

tip #2: Ik moest zelf nog 32/50 voor die trophy. Heb bij de retrial van de laatste boss (horned one) waar je met Lofty je awakening kan opladen tot aan 50 geteld (18 keer gedaan dus). Daarna bij een taunted enemy gewacht tot ik een 'golden ball kreeg, trophy popte toen. Hij telt die keren van Lofty dus mee alleen krijg je dat niet te zien in je stats.
Tip 1 is wel nice, ik zal eens kijken of ik er een goede boog voor heb.

De tweede zat ik ook een beetje op te hopen dat ze mee zouden tellen, als een bal dan het trigger moment is kan het goed zijn dat ik 'm de eerstvolgende keer al zal krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Ik heb gisteren de story afgerond en dat was inderdaad prima te doen op level 65. Ik ben ook van plan om de platinum te halen maar daarvoor moet ik nog redelijk wat doen. Ik moet nog zo’n 15 citizens, 25 skirmishes, hele boel balls en een paar dreamers doors. Maar doe dat allemaal lekker op mijn gemakje want ik vermaak me nog steeds prima met deze game. Heb hier persoonlijk meer plezier mee dan God of War eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Grumpmeister schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:29:
[...]

Tip 1 is wel nice, ik zal eens kijken of ik er een goede boog voor heb.

De tweede zat ik ook een beetje op te hopen dat ze mee zouden tellen, als een bal dan het trigger moment is kan het goed zijn dat ik 'm de eerstvolgende keer al zal krijgen :)
Heb je een Ring of Rancor? Aandoen namelijk, verhoogd de kans op poison bij iedere hit (of andere statussen zoals confused etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Welk level moet je zijn voor die mazes? Ik ging erin als 22, maar al snel zat ik tussen level 40 enemies.
Scalen die enemies mee, of zijn die mazes makkelijker als je later terug komt ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
-SaveMe- schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:21:
Welk level moet je zijn voor die mazes? Ik ging erin als 22, maar al snel zat ik tussen level 40 enemies.
Scalen die enemies mee, of zijn die mazes makkelijker als je later terug komt ?
Dat varieert. De eerste maze (na die van de story) heeft een level 25 boss en dat loopt steeds verder op. Hoe meer floors een maze heeft, hoe hoger level de vijanden. Ook stijgt het level van de vijanden met het stijgen van het danger level. Vijanden scalen niet mee. Dus even doorlevelen is wel handig als je veel moeite hebt ;)

Hier de locaties:

http://www.powerpyx.com/n...amer-door-maze-locations/

[ Voor 9% gewijzigd door Joetje079 op 16-05-2018 06:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Roybs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:09:
[...]

Heb je een Ring of Rancor? Aandoen namelijk, verhoogd de kans op poison bij iedere hit (of andere statussen zoals confused etc)
Goede tip, ik ben uiteindelijk met level 82 erin gegaan en zonder moeite die baas neergekregen.

Nog wat clean-up trophies gedaan (craften van items, cooking, etc) en de laatste errands (moest er nog 10), en sinds gisteravond dus de platinum trophy binnen :) . Ik ga Ni No Kuni nu wel wat rust geven (al zou ik eigenlijk de laatste paar Tainted nog eens moeten doen, maar daar zit geen verdere reward achter O-) ).

Nu bedenken wat ik als volgende game op ga pakken... :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
@Joetje079 Ondertussen level 32, dus ik ga die eerste maar eens proberen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Hoe kun je Higgledies 'opnemen' om je spells te verbeteren ?

Chapters gaan wel hard, zit nu in Ch6. Wel weer zooi side quests erbij. Kingdom kan nog enorm worden uitgebreid, geld gaat echt slooooooooooooow

[ Voor 55% gewijzigd door -SaveMe- op 17-05-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
-SaveMe- schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:25:
Chapters gaan wel hard, zit nu in Ch6. Wel weer zooi side quests erbij. Kingdom kan nog enorm worden uitgebreid, geld gaat echt slooooooooooooow
Dan begint nu alles langzamer te worden.
Vanaf Ch6 veranderd het e.e.a. en kun je per chapter een sloot aan sidequests verwachten.
Ook de skirmishes meepakken uiteraard.

En geld in je Kingdom gaat vanzelf harder, de sidequests blijven doen en vooral nieuwe citizens recruiten.
Echt Swift solutions goed in de gaten houden ook.
Na elke chapter wissel zijn er nieuwe citizens te halen namelijk.

Higgledies opnemen voor een spell is mij ook nog niet gelukt, maar moet eerlijk zijn dat ik daar ook nog niet echt aandacht aan gegeven heb.

Volgens mij gewoon de skill gebruiken als de "summoning circle" er is van het bijbehorende type higgledy

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Jup ik was tussen chapter 6-10 echt vooral bezig met sidequests, citizen quests en Swift Solutions te doen. Daarnaast de skirmishes en nog wat andere dingen. Moest mijzelf echt er naar toe zetten om de main quest te doen na een grote tijd, had ik die gedaan, waren er weer een boel andere dingen bijgekomen.

Tip: Blijf vooral researchen in je kingdom. Lategame maakt het best wel een verschil en (ik neem aan) als je de platinum wilt hebben, het werkt zoooo veel in je voordeel als je telkens geld blijft investeren. Waar ik de boot in ben gegaan is bij het verzamelen van items. Ik had keiveel mensen in de niet gatherer buildings zitten waardoor ik lategame aardig wat uurtjes idle heb gestaan in base voor ik één bepaald item had die ik nodig had voor een higgledy stone oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
@Malignant @Roybs Thanks voor de tips! Swift Solutions heb ik al meer dan 50 tasks gedaan :) Zit op 32 citizens nu. Ik zet ze gewoon op buildings waar ze een ster voor hebben. Heb nu de unlock spell, dus ga alle kistjes die ik niet kon openen ff langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Laat je ook niet intimideren door de 'recommended' level van skirmishes, dat deed ik in het begin wel. Als je wat research gedaan heb en de squad de boosts geeft (vrij goedkoop qua kingsguilders), dan is bijv. met een level 23 squad een level 40-45+ nog prima te doen. De enige waar ik moeite mee had was de tweede Tyran skirmish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:01
De enige Skirmish waar ik moeite mee had was die van lvl 16 met het vluchtende mannetje :P
De AI in die skirmishes is niet gigantisch goed wat mij betreft, en dat zorgde ervoor dat ik die wel een keer of 2 heb verloren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Vond de skirmish in dat ijs gedeelte ook lastig waar je eerst 2 (simpele) waves moet afslaan die twee van jouw kampen aanvallen, maar de derde wave ben je;

1) out of position
2) spawnen er van zo'n wyverns (of hoe ze ook alweer heten haha) die redelijk lastig te killen zijn
3) een grote orc met nog wat kleine legertjes aan de andere kant van de map

En jij moet je beide kampen overeind houden (of opnieuw rebuilden als ze kapot zijn), en tegelijkertijd die laatste wave verslaan. Daar heb ik wel een keer of 10 voor nodig gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik snap eerlijk gezegd nog niks van die skirmishes. Ik loop maar wat rond en houd steeds vierkantje ingedrukt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Mwah zoveel anders deed ik ook niet, behalve af en toe de units wat ronddraaien voor een (blauwe pijl) gunstigere fight effectiveness. Verder af en toe wat powers (armour up/armour down) en dat was 't wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Als je alle research in een gebouw hebt gedaan, dan heeft het denk ik geen zin om de citizens daar te laten staan en kun je ze beter naar een ander gebouw (gathering) overzetten, right ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
-SaveMe- schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:17:
Als je alle research in een gebouw hebt gedaan, dan heeft het denk ik geen zin om de citizens daar te laten staan en kun je ze beter naar een ander gebouw (gathering) overzetten, right ?
Yes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Akaendra schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:38:
De enige Skirmish waar ik moeite mee had was die van lvl 16 met het vluchtende mannetje :P
De AI in die skirmishes is niet gigantisch goed wat mij betreft, en dat zorgde ervoor dat ik die wel een keer of 2 heb verloren :P
Die heb ik ook een paar keer overnieuw moeten doen inderdaad.
Als je eenmaal door hebt wat je moet doen is het nog tricky, maar dan gaat het wel.

Gisteren de main story uitgespeeld, kingdom naar level 4 met alle citizens.
Nog het e.e.a. aan research doen, en dan word het grinden ben ik bang.

Normaal nooit de drang om een platinum te halen, maar met deze game jeukt het wel heel erg.
Eens kijken hoe ver ik ga komen :)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Malignant schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:41:
[...]

Als je eenmaal door hebt wat je moet doen is het nog tricky, maar dan gaat het wel.

Gisteren de main story uitgespeeld, kingdom naar level 4 met alle citizens.
Nog het e.e.a. aan research doen, en dan word het grinden ben ik bang.

Normaal nooit de drang om een platinum te halen, maar met deze game jeukt het wel heel erg.
Eens kijken hoe ver ik ga komen :)
Ik ben ook klaar met de main story, kingdom naar level 4 geleveld en nog maar een paar side missions open. Maar ik kan wel bevestigen dat het een lange grind is. Ik moet bijvoorbeeld voor een quest “smelly shoes” hebben maar die heb ik al verkocht zonder het in de gaten te hebben dat ik die later nog wel eens nodig kon hebben voor een quest. Nu ben ik dus achter elkaar dreamers mazes aan het doorlopen in de hoop eens van die smelly shoes uit een kist te trekken. Dat begint wel een beetje tegen te staan. Gisteren wel de trophy gehaald voor het halen van 50 unieke skirmishes gelukkig, want daar was ik ook wel een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
Malignant schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:41:
[...]

Ik kwam er tijdens deze skirmish pas achter dat je met X kan rennen. :o

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Wat is het nut van al die verschillende 'zelfde' gebouwen? 5x mining lodge, 5x bazar, etc ... ?

Level 64 nu. Kan niks meer in mijn Kingdom doen nu. Alles wat kan is gebouwd en geupgrade en om verder te researchen of te bouwen moet of het Kingdom level 4 zijn of mis ik de juiste poppetjes met de benodigde skill. Heb 66 Citizins nu. Maar weer eens verder met de main story maar :)

[ Voor 60% gewijzigd door -SaveMe- op 26-05-2018 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
-SaveMe- schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:26:
Wat is het nut van al die verschillende 'zelfde' gebouwen? 5x mining lodge, 5x bazar, etc ... ?
Elk van die gebouwen heeft weer unieke materials die je later weer nodig hebt voor allerlei upgrades, quests en higgledie stones. Als je voor de platinum gaat zal ik ze wel allemaal gebruiken en upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Uhmz, ben maar eens begonnen met het upgraden van mijn spells en higgledies, had ik eigenlijk nog niet gedaan tot nu toe ... 8)7

Meeste tainted monsters pak ik gelijk aan als ik ze tegen kom, tenzij ze echt veel hoger level zijn. Maar er zijn er twee van rond 48, die echt mijn kont schoppen, een soort van jelly en een boar. Die jellies zijn steeds nixable en splitsen zich en doen belachelijk veel en snel damage. En die boar die gaat echt totally beserk! Die bewaar ik voor wat later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Gisteren weer 4 trophy's binnen gehengeld.
Cooking, armor & weapon crafting trophy's en ook de God of War.
Was wel even zoeken zeg, miste 1 random skirmish daarvoor.

Enige wat er nu op zit is grinden zodat ik de dreamers maze trophy nog kan halen, maar ben al lvl 76 dus gaat hard. En nog de awakenings trophy en dan ben ik er :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Malignant schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:37:
Gisteren weer 4 trophy's binnen gehengeld.
Cooking, armor & weapon crafting trophy's en ook de God of War.
Was wel even zoeken zeg, miste 1 random skirmish daarvoor.

Enige wat er nu op zit is grinden zodat ik de dreamers maze trophy nog kan halen, maar ben al lvl 76 dus gaat hard. En nog de awakenings trophy en dan ben ik er :)
Met level 76 is die boss in de laatste dreamers maze prima te doen. Zorg ervoor dat je de higgledies “Boss-Woss the Bruiser, Popple the Pure, Frabjous the Fusiler en Charnel the Churlish” bij je heb op max level, neem poison ranged weapons mee en equip al je party members met poison weapons, epuip iedereen met een ring of spite en die laatste baas is in een mum van tijd neer :) Volgens mij was ik nog geen twee minuten bezig zonder ook maar een keer geraakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 13:52
Ik zit nu ongeveer op 13 uur aan speeltijd. Ondanks dat ik dit al gelezen had, valt het combat systeem me erg tegen. Er zit, tot nu toe, echt 0,0 diepgang in. Het is eigenlijk enkel maar light/heavy attacks spammen en voor de fun (ja echt) wat skills gebruiken.

Los van de moeilijkheidsgraad, die erg laag ligt, vind ik het erg jammer dat er geen enkele vorm van synergy is. Je hoeft bijvoorbeeld nergens rekening mee te houden of naar toe te werken (combo's of zo).

Dit ontneemt toch wel een groot deel van de fun weg bij me, aangezien ik ook niet "gedwongen" wordt om beter te worden en/of betere gear te verzamelen.

Wordt dit later in de game nog wat diepgaander, of blijft dit gedurende de hele game zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
SparksNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:15:
Ik zit nu ongeveer op 13 uur aan speeltijd. Ondanks dat ik dit al gelezen had, valt het combat systeem me erg tegen. Er zit, tot nu toe, echt 0,0 diepgang in. Het is eigenlijk enkel maar light/heavy attacks spammen en voor de fun (ja echt) wat skills gebruiken.

Los van de moeilijkheidsgraad, die erg laag ligt, vind ik het erg jammer dat er geen enkele vorm van synergy is. Je hoeft bijvoorbeeld nergens rekening mee te houden of naar toe te werken (combo's of zo).

Dit ontneemt toch wel een groot deel van de fun weg bij me, aangezien ik ook niet "gedwongen" wordt om beter te worden en/of betere gear te verzamelen.

Wordt dit later in de game nog wat diepgaander, of blijft dit gedurende de hele game zo?
Combat blijft de hele game zo. Ik vind de combat wel tof, lekker chaotisch. Moeilijk is niet, zelfs de meeste tainted monsters zijn redelijk easy. Game speelt gewoon als een lekker sweet tussendoortje, maar wel een die best lang duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
-SaveMe- schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:52:
[...]

Combat blijft de hele game zo. Ik vind de combat wel tof, lekker chaotisch. Moeilijk is niet, zelfs de meeste tainted monsters zijn redelijk easy. Game speelt gewoon als een lekker sweet tussendoortje, maar wel een die best lang duurt ;)
Daar was ik al een beetje bang voor. Ik vind de moeilijkheidsgraad niet zo erg, maar wel dat je er gewoon niet bij na hoeft te denken. Ben nu level 25 en net weer 1 uurtje met moeite weggespeeld net. Weet niet of ik deze game ga uitspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
SparksNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:29:
[...]

Daar was ik al een beetje bang voor. Ik vind de moeilijkheidsgraad niet zo erg, maar wel dat je er gewoon niet bij na hoeft te denken. Ben nu level 25 en net weer 1 uurtje met moeite weggespeeld net. Weet niet of ik deze game ga uitspelen :P
Zodra je met je kingdom aan de slag kan wordt het wel leuker! :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Raem schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:38:
[...]

Zodra je met je kingdom aan de slag kan wordt het wel leuker! :)
Dat heb ik al vrijgespeeld en dat vind ik inderdaad wel één van de leukere dingen om te doen. Maar of dat lang genoeg leuk blijft... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
De Skirmishes vind ik eigenlijk het minste aan het spel en het zijn er ook zoveel. Komt geen einde aan ...

Ook de story afgerond! De laatste dingen moet je dan met die save vlak voor de eindbaas doen neem ik aan ?
Moet nog 15 citizens voor level 4 Kingdom.

Heb 9 dreamers doors gedaan, alleen de laatste nog. Is die te doen als level 71? (met dat level ben ik de story geeindigd)

Ff moed verzamelen om de laatste dingen ook allemaal te doen ...

[ Voor 62% gewijzigd door -SaveMe- op 30-05-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Damn, een hoop dingen kun je pas afronden als je die laatste Dreamers MAze hebt gedaan, right? Dan pas krijg je de 100e citizen?

Spotify op de achtergrond en alle eindjes aan het afronden. Lvel 75, niet genoeg voor de laatste boss begrijp ik ?

[ Voor 31% gewijzigd door -SaveMe- op 31-05-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
-SaveMe- schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:40:
Damn, een hoop dingen kun je pas afronden als je die laatste Dreamers MAze hebt gedaan, right? Dan pas krijg je de 100e citizen?

Spotify op de achtergrond en alle eindjes aan het afronden. Lvel 75, niet genoeg voor de laatste boss begrijp ik ?
Maze 9 bedoel je toch neem ik aan ?
Ik heb ze alle 100 en heb enkel de boss van Maze 10 nog niet gedaan.

Post game zijn alle citizens gelijk te halen.

Gisteren weer 2 trophy's gedaan, LVL5 Danger in een Maze en de Higgeledy Gaggle :)
Nog maar 5 te gaan nu.

De Higgeldy stones, 50 Higgledies gecraft, 50x awakening, Maze 10 en dan de plat.
Lvl 78 nu, hopelijk van het weekend gedaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
-SaveMe- schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:40:

Maze 10 boss is super makkelijk. Gebruik een ranged poison wapen en een ring of rancur voor hoge %kans op poison en gewoon van afstand schieten. Dodgen van zijn attacks wordt hierdoor erg makkelijk.

YouTube: Ni no Kuni™ II: Revenant Kingdom OP poison build easy 10 dream...

Ik heb met wat mana regen (ben ff de juiste naam kwijt sorry) eigenlijk gewoon de hele tijd dmg kunnen doen zonder te wachten (wat in het filmpje wel het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Final Boss Awakenings tellen ook voor de trophy, zie je alleen niet terug in de stats :)
Zult daarna wel nog een keer een gouden bal moeten oprapen om het te laten tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Mze 10 bedoel ik inderdaad. Ben level 79 nu. Moet nog 3 citizens, de crafting en higgledies en de laatste Boss/maze dus. Dan heb ik volgens mij alles gedaan. Ga denk ik eerst ff power levellen en die posion trick die ga ik zeker toepassen :)

@Roybs Met welk character heb je de ranged attacks gedaan ? Ik speel met Roland en die heeft ook de strekste ranged attack bij mij, alleen geen poison weapon ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roybs
@-SaveMe-
Uhh ik met Tani. Ik had toevalligerwijs die boog nog ergens in mijn inventory zitten. Maar ik ben er wel zeker van dat je in de shop in je kingdom er een kan kopen. Powerlevelen is niet nodig dan. Ik heb die boss ook op level 71 gedaan en geloof mij, je kan 'm zelfs nog op lvl 20 doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Roybs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:17:
@-SaveMe-
Uhh ik met Tani. Ik had toevalligerwijs die boog nog ergens in mijn inventory zitten. Maar ik ben er wel zeker van dat je in de shop in je kingdom er een kan kopen. Powerlevelen is niet nodig dan. Ik heb die boss ook op level 71 gedaan en geloof mij, je kan 'm zelfs nog op lvl 20 doen denk ik.
Ok, zal eens kijken. Wil sowieso een keer of twee de 10e maze doen voor de mats (nodig voor Legendary gear?).

Als je dood gaat in een maze (nog nooit gebeurd) ben je dan al je exp en items die je tot dan toe verzameld hebt ook kwijt of moet je slechts alleen overnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
-SaveMe- schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:35:
[...]

Ok, zal eens kijken. Wil sowieso een keer of twee de 10e maze doen voor de mats (nodig voor Legendary gear?).

Als je dood gaat in een maze (nog nooit gebeurd) ben je dan al je exp en items die je tot dan toe verzameld hebt ook kwijt of moet je slechts alleen overnieuw beginnen?
Weet niet of het je voornamelijk gaat om de legendary gear of voor de platinum maar ik heb die 10e maze 2x doorlopen, 1) was toen ik niet wist dat die boss zo sterk was 2) met de poison build waardoor ik het haalde.

Als je dood gaat tijdens de maze dan ga je gewoon terug naar je vorige save, en dat is (meestal) net voor je de maze in gaat. Ja; je gaat dus dood en verliest je exp en items. Wat je kan doen is op de voorlaatste floor gewoon ipv continue to next floor > exit floor/maze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Roybs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:57:
[...]

Weet niet of het je voornamelijk gaat om de legendary gear of voor de platinum maar ik heb die 10e maze 2x doorlopen, 1) was toen ik niet wist dat die boss zo sterk was 2) met de poison build waardoor ik het haalde.

Als je dood gaat tijdens de maze dan ga je gewoon terug naar je vorige save, en dat is (meestal) net voor je de maze in gaat. Ja; je gaat dus dood en verliest je exp en items. Wat je kan doen is op de voorlaatste floor gewoon ipv continue to next floor > exit floor/maze.
Ok, dat laatste wist ik. Dus inderdaad alles kwijt. Ga ik twee runs doen voor mats en dan een derde voor de Boss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Hmmmmmm, laatste Dreamers maze: Vanaf ongeveer floor 20 kom ik allemaal level 100+ enemies tegen, zelfs met danger level 1. Kom ik echt met moeite soms doorheen ? Ben zelf nu 85 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
-SaveMe- schreef op zondag 3 juni 2018 @ 00:51:
Hmmmmmm, laatste Dreamers maze: Vanaf ongeveer floor 20 kom ik allemaal level 100+ enemies tegen, zelfs met danger level 1. Kom ik echt met moeite soms doorheen ? Ben zelf nu 85 ...
Gisteren platinum gehaald.
Viel achteraf eigenlijk wel mee, maar een heel klein beetje grinden voor de Awakenings Trophy.
Laatste Maze op lvl 78 al gehaald, was achteraf relatief makkelijk.

Boss battle stelde niet al te veel voor eigenlijk.

Niet al de laatste tainted monsters gedaan, maar daar voel ik ook weinig voor.
De laatste was volgens mij nummer 55 ofzoe, BL-itzer van lvl 78 volgens mij.
Zo lang op in staan te hakken, was gewoon niet leuk meer.
Die laatste tainteds hebben zoveel HP.
En geen zin meer om te grinden dus game inmiddels verkocht aan een mede tweaker :)

Moet wel zeggen dat ik mezelf er ongeveer 70 uur heerlijk mee vermaakt heb.
Niet moeilijk, maar wel een heerlijk nostalgische JRPG dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik heb die laatste boss ook gehaald, niet op de ranged poison manier, maar gewoon hakken ;) Was zo neer. Had wel ff gepowerleveld van 85 naar 99, maar dat was echt zo gebeurd! Enige wat ik moet zijn nog een stuk of 10 skirmishes, dat wordt ff zoeken en doorzetten, vind die skirmishes echt geen drol aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
-SaveMe- schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:36:
Ik heb die laatste boss ook gehaald, niet op de ranged poison manier, maar gewoon hakken ;) Was zo neer. Had wel ff gepowerleveld van 85 naar 99, maar dat was echt zo gebeurd! Enige wat ik moet zijn nog een stuk of 10 skirmishes, dat wordt ff zoeken en doorzetten, vind die skirmishes echt geen drol aan ...
spoiler:

Veel plezier met het laden van je game want het is constant anders :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
Akaendra schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:04:
[...]

spoiler:

Veel plezier met het laden van je game want het is constant anders :P
Kuni je ergens zien welke je gehad hebt?

EDIT
En platinum. Laatste paar skirmishes was wel ff zoeken. Blij dat die voorbij zijn, echt het grote minpunt aan de game wat mij betreft. Geef de game een 7,5. Combat is leuk en op een of andere manier was de game vermakelijk, terwijl het vol zit met fetch quests. Ben wel halverwege gestopt met de teksten te lezen van de quests. Lekker doorklikken :9

[ Voor 32% gewijzigd door -SaveMe- op 04-06-2018 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:32
Is er al iets bekend over een DLC/Uitbreiding of heb ik iets gemist ?
Ik weet dat er een season pass is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
jori040 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:56:
Is er al iets bekend over een DLC/Uitbreiding of heb ik iets gemist ?
Ik weet dat er een season pass is.
Ik wist niet eens dat er een season pass is :) Maar wat mij betreft ook niet echt interessant. Als je de game uit en op Platinum hebt, dan heb je het volgens mij wel gehad met deze game. Ik wel in elk geval :)

Enige wat ik er over heb kunnen vinden:
Two Ni no Kuni 2 Expansions Coming
Further Ni no Kuni 2 DLC has yet to be revealed, but we are promised two expansions! Bandai Namco should be announcing further details shortly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
-SaveMe- schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:17:
[...]

Ik wist niet eens dat er een season pass is :) Maar wat mij betreft ook niet echt interessant. Als je de game uit en op Platinum hebt, dan heb je het volgens mij wel gehad met deze game. Ik wel in elk geval :)

Enige wat ik er over heb kunnen vinden:

[...]
Ik zag dat ook pas toen ik straks voor de grap eens in de store keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Een update om vrolijk van te worden: https://gematsu.com/2018/...d-expert-difficulty-modes

Nu heeft het prachtige combat systeem ook echt nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:55
jori040 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 09:52:
Een update om vrolijk van te worden: https://gematsu.com/2018/...d-expert-difficulty-modes

Nu heeft het prachtige combat systeem ook echt nut.
Ben nu bij chapter 4, ben m met patch 1.03 begonnen op hard, maar merk dat de battles nog steeds makkelijk zijn. Rode vijanden zijn alleen amper te doen, maar normale witte vijanden gaan easy down. Schijnt dat je betere drops krijgt, ik zou t niet weten, speel m voor t eerst. Moet wel zeggen, je krijgt echt equipment en items naar je kop geslingerd zijn, enorm veel meuk en elke keer maar kijken of je 2 dmg omhoog gaat... Maar wel vermakelijke game so far!

Kingdom managen wel geinig, geen idee of de tijd door loopt als je in rest mode gaat ? Of krijg je allen geld en research time spent door in game te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Sjoerdje131 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:36:
[...]

Ben nu bij chapter 4, ben m met patch 1.03 begonnen op hard, maar merk dat de battles nog steeds makkelijk zijn. Rode vijanden zijn alleen amper te doen, maar normale witte vijanden gaan easy down. Schijnt dat je betere drops krijgt, ik zou t niet weten, speel m voor t eerst. Moet wel zeggen, je krijgt echt equipment en items naar je kop geslingerd zijn, enorm veel meuk en elke keer maar kijken of je 2 dmg omhoog gaat... Maar wel vermakelijke game so far!

Kingdom managen wel geinig, geen idee of de tijd door loopt als je in rest mode gaat ? Of krijg je allen geld en research time spent door in game te zijn?
Alleen ingame helaas, dus rgeelmatig terug voor upgrades en spul te managen, scheelt je postgame weer wat tijd micht je voor de platinum trophy willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:05
Eigenlijk wordt het wel eens tijd dat ik het spel maar eens platinum haal, moet alleen die laatste Dreamer's Maze nog.
Hiernaast moet ik die 10 tainted monsters en nog 4 Higgledies, maar dat gedoe dat je die items alleen in de maze kan krijgen is toch wel vervelend. Dit is echter optioneel en ik zie er niet echt de lol van in. Wel een beetje jammer van die Higgledies, heb de rest namelijk allemaal wel en ook nog eens op hun max level.

Benieuwd wanneer die DLC komt. Kan er helemaal niets over vinden, behalve dat de season pass aangeeft dat er wat komt. Iemand toevallig meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:39
Op de teller staat nu iets van 85 uur. Daarvan is wellicht een uur of 75 echt. Ik heb het spel ook wel eens aan gelaten terwijl ik ondertussen ergens anders was. Ik heb nu een alliance met alle koninkrijken, ik kan naar het laatste eiland en mijn characters zitten rond de level 65.......

Ik denk dat ik vooral de eerste 50-60 uur echt dusdanig enthousiast was dat ik mij bijna op een positieve manier verslaafd voelde aan dit spel. Op hard misschien nog steeds iets aan de makkelijke kant maar gewoon nog steeds erg leuk. Maar na een tijdje vallen dan toch ook de negatieve punten op. Zoveel "gefetch" heb je een item nodig voor een quest dan moet je om dat item te krijgen weer 10 andere items vinden. Verhaal had meer in kunnen zitten. Nadat je de zoveelste alliance maakt kan je 't wel voorspellen allemaal...

Waarom ik 't mede blijf spelen is de sfeer, die vind ik erg sterk maar ook de muziek en de heerlijke combat.. Beetje ook omdat ik er wel van houd om te levelen en te exploreren... Achja ik denk nog een uurtje of 20-30 en dan ga ik dit spel eens clearen. Hopelijk met een level 70-80 team, maar dat gaan we zien. Ik wil die endboss wel reckn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
MetalSonic schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:24:
Op de teller staat nu iets van 85 uur. Daarvan is wellicht een uur of 75 echt. Ik heb het spel ook wel eens aan gelaten terwijl ik ondertussen ergens anders was. Ik heb nu een alliance met alle koninkrijken, ik kan naar het laatste eiland en mijn characters zitten rond de level 65.......

Ik denk dat ik vooral de eerste 50-60 uur echt dusdanig enthousiast was dat ik mij bijna op een positieve manier verslaafd voelde aan dit spel. Op hard misschien nog steeds iets aan de makkelijke kant maar gewoon nog steeds erg leuk. Maar na een tijdje vallen dan toch ook de negatieve punten op. Zoveel "gefetch" heb je een item nodig voor een quest dan moet je om dat item te krijgen weer 10 andere items vinden. Verhaal had meer in kunnen zitten. Nadat je de zoveelste alliance maakt kan je 't wel voorspellen allemaal...

Waarom ik 't mede blijf spelen is de sfeer, die vind ik erg sterk maar ook de muziek en de heerlijke combat.. Beetje ook omdat ik er wel van houd om te levelen en te exploreren... Achja ik denk nog een uurtje of 20-30 en dan ga ik dit spel eens clearen. Hopelijk met een level 70-80 team, maar dat gaan we zien. Ik wil die endboss wel reckn :+
Dat gefetch is volgens mij RPG eigen. Hoort er gewoon bij. Ik hou wel van de hele vibe en sfeer.
Heb zelf nu 50 uur op de teller staan. En ben bij level 55.

Heeft iemand een handige tip om snel te levelen ? Moet zeggen dat ik het spel erg vermakelijk vind. Maar het levelen gaat nu wel wat langzaam. En aangezien ik bij de laatste chapter ben. Wil ik nu wel wat sneller levelen, zodat ik straks ook sterk genoeg ben om de overige (DLC) trophies te halen. Want met een level 55-60 party ga je het niet redden. Weet überhaupt niet eens of ik het eind gevecht ga redden met een level 55 character. :/

Speel op mijn eigen tempo. Ben vooral bezig met tainted monsters verslaan (moet er nog 15), kingdom building, zijmissies etc etc.

Ben bang dat het sowieso 1 groot grind fest gaat worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:22
Ik ben nu bij het laatste deel, op weg naar Doloran (in the Belly of the Beast). Mijn characters zijn lvl 61, mijn Kingdom is lvl 3 (met 80+ citizens en alle nuttige gebouwen geleveld zover mogelijk). Dreamers mazes ben ik op 5/9.

Als ik nu het spel kan halen met dit level, dan weet ik niet of ik nog de lol kan vinden om door te gaan met levelen van mijn kingdom en het afbouwen en voltooien van alle sidequests en mazes. Het is een leuk spel, maar om er nog eens 20 uur mee bezig te zijn na het hoofdverhaal voltooid te hebben... denk het niet.

Replay value is overigens wel 0,0 bij dit spel wat mij betreft. Goede poging, leuke graphics/sfeer/muziek/battle systeem, maar het gebrek aan originaliteit qua verhaal en ontbreken van goede voice acting nekken het voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Sefaex schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Dat gefetch is volgens mij RPG eigen. Hoort er gewoon bij. Ik hou wel van de hele vibe en sfeer.

Heeft iemand een handige tip om snel te levelen ? Moet zeggen dat ik het spel erg vermakelijk vind. Maar het levelen gaat nu wel wat langzaam. En aangezien ik bij de laatste chapter ben. Wil ik nu wel wat sneller levelen, zodat ik straks ook sterk genoeg ben om de overige (DLC) trophies te halen. Want met een level 55-60 party ga je het niet redden. Weet überhaupt niet eens of ik het eind gevecht ga redden met een level 55 character. :/

Speel op mijn eigen tempo. Ben vooral bezig met tainted monsters verslaan (moet er nog 15), kingdom building, zijmissies etc etc.

Of gefetch kan worden gezien als RPG eigen klopt in een bepaald op zicht wel. Maar de ene wil je meer laten fetchen dan de ander natuurlijk. Bij Secret of mana hoefde ik niks te fetchen terwijl ik bij Ni No wel feel moet fetchen. Ach erg vind ik het niet.

Ik heb het spel uitgespeeld met chars rond de level 75 en dan is mijn kingdom helaas blijven steken op level 3. Ik moet nog 10 citizines vinden maar ik zie ze nergens. Swift solutions weet het ook niet. En na 110 uur op de teller is het echt wel mooi geweest. Na de credits heb ik het spel nog een keer opgestart om te kijken of ik even mijn kingdom naar level 4 kon krijgen want op het internet las ik dat je dan ineens alle citizines kon rectruiten maar na een half uur telporten naar alel steden etc zonder dat ik er één kon toevoegen hoefde 't niet mer.

Spel is dus toch wel minder leuk richting het einde, super spel maar 't heeft toch ook wel zijn "flaws"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
Sefaex schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Beste levelmanier is helaas de final boss battle steeds te grinden. Enige manier om het een beetje snel te doen namelijk. daarvoor is het vooral veel kleine enemies (5 kleine van lvl 55 geven meer xp dan 1 grote van 55, zijn allemaal hetzelfde xp ofzo van wat ik onthouden heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Akaendra schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:59:
[...]

Beste levelmanier is helaas de final boss battle steeds te grinden. Enige manier om het een beetje snel te doen namelijk. daarvoor is het vooral veel kleine enemies (5 kleine van lvl 55 geven meer xp dan 1 grote van 55, zijn allemaal hetzelfde xp ofzo van wat ik onthouden heb)
je kan ook de oude kingmakers battelen in de tempels. Elke keer dat je m hebt gedood wordt hij 5 levels sterker. Uiteindelijk wordt zon monster level 120 ;) imo de beste manier dus om te levelen. Ik vind zelf de water kingmaker de leukste maar dat is een kwestie van smaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Ja, dat van de eindbaas had ik gelezen ja.

Las dat iemand op internet de eindbaas 66x had verslagen om naar level 100 te grinden. Dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. Maar aangezien ik alle trophies wil halen, ga ik in ieder geval een poging wagen. Mocht het echt vervelen. Dan gaat het spel weer even in de backlog. :P

Ik heb nu 60 uur op de teller. Maar ben eigenlijk meer bezig met randzaken; Skirmishes, zijmissies, kingdom builen, dreamers mazes.

Van de 60 uur heb ik schat ik 10-15 uur niets gedaan. Laat mijn PS4 soms even uurtje aan. Zodat die reseaches sneller verlopen.

Ben nu bij level 60 en bij de laatste chapter.
moet nog 8 citizens, 10 tainted monsters en ook de laatste dreamers maze baas verslaan. Kingdom is lvl 3. Dus gaat de goede kant op.

Vermaak me prima.
Of het grinden van level +60 naar level 120 leuk gaat zijn. Is natuurlijk een heel ander verhaal.
Gaan we snel achter komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:22
Ik merk aan mezelf dat ik eigenlijk toch een bepaalde vorm van OCD/autisme heb voor mijn kingdom. Ik wil zoveel mogelijk gebouwd hebben en naar max lvl hebben (voor zover mogelijk met kingdom lvl 3). Mijn coffers zijn maximaal, maar die 800.000 gold is sneller op dan je denkt met alle upgrades en researches. Heb nu wel alle spellworks/weaponshop/armor/higglery/etc etc research gedaan. Dus het is voornamelijk bouwwerk en wat afronden in de dimensional labs.

Dan toch maar richting de eindbaas. Kijken of dat lukt met level 61 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Spel vandaag uitgespeeld.
Zit nu op level 66.

Moet nog 4 citizens.

Maar ik begrijp wat @MetalSonic bedoeld. Heb overal gekeken. Maar zie nergens een icoontje van een missie staan oid. Ga vanavond wel even op internet kijken welke citizens ik mis. En hoe ik ze moet unlocken!

Al bij al zeer genoten van deze game. Denk dat ik voor nu alleen even de platinum ga halen. DLC komt een andere keer wel (had de season pass wel al gekocht). Wil ook weer verder met Persona 5 namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Ik ben nu bij lvl 80 en moet nog 1 trophy voor de platinum (die dreamers maze trophy).

Heb besloten om eerst wat levels te grinden in de nieuwe the Lost Lord DLC. De Labyrinth is vergelijkbaar met de dreamers maze. Alleen is er geen danger level.

Die eindbaas 50x verslaan, heb ik geprobeerd. Maar na 3x had ik er al geen zin meer in :P.

In de Labyrinth kan je ook meteen farmen voor higher level gear en weapons. Na 5 min had ik al een 300-400dmg wapen. En mijn higgledies zijn level 10. Dus de meeste higher level bazen krijg ik (tot nu toe) best easy neer.

De Labyrinth heeft 100 verdiepingen. Ik zit nu op floor 48. Kijk wel hoe ver ik kom.

Bij het verslaan van een baas. Ga ik bijna 1 lvl omhoog. Dus ik denk dat deze methode even snel is als de eindbaas methode. Wellicht iets sneller!

Weet alleen niet of the Lost Lord DLC gratis is voor iedereen. Ik heb de season pass. Dus wellicht dat niet iedereen gebruik kan maken van deze methode.

Edit: Net een wapen gevonden met +500 dmg en al bijna lvl 90 ;)
Edit 2: Zojuist platinum gehaald. Dream Maze baas was veel makkelijk dan ik had gedacht,

[ Voor 7% gewijzigd door Sefaex op 19-01-2019 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Lair of the Lost Lord is de eerste betaalde DLC. Die Adventure Pack van augustus was wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Heb vandaag een paar uurtjes gegrinded in De Labyrinth. Was vanochtend lvl 80 en vanmiddag al lvl 92. En heb er niet eens zo heel lang over gedaan (3 uurtjes denk ik).

En heb ook nog gear/wapens gevonden met een dmg van +500.

Als je 500 orbs hebt nadat je een baas hebt verslagen (floor 10 heeft een baas, floor 20, floor 30 etc etc etc). Krijg je extra gouden wapens/gear.

Weet niet of dit de snelste manier is om te levelen. Maar als je variatie wil qua enemies. Dan is deze methode beter, dan continu de eindbaas te verslaan. En je krijgt ook nog goede wapens/gear. Win win dus!

Morgen wat meer grinden. Als ik lvl 120 ben, ga ik naar de eindbaas van de DLC ( op floor 100 :/ ) .

[ Voor 19% gewijzigd door Sefaex op 19-01-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Ik ben nu lvl120.

Ik heb deze methode gebruik om van lvl 95 tot 120 te grinden:

ERG SNEL. Binnen een uur zat ik al op lvl 120.
Ik probeerde deze methode ook al toen ik lvl 70 was. Maar ik was toen nog niet krachtig genoeg.

Heb gisteren ook even de Adventure Pack trophies gedaan; Blackhart en Zeta stelden niet zo veel voor met mijn lvl 120 party.

Die baas van de nieuwe DLC (Prince of Wraith) schijnt wel pittig te zijn. Voor de laatste trophy moet je hem op hard of expert verslaan. En op floor 100 (de labyrint) is hij ook lvl 120. Op expert ben je binnen 1 hit dood. En het is ook nog best een lang gevecht. Dus ik ga binnenkort eerst wat grinden voor betere wapens.

Benieuwd naar de laatste DLC. Hoop wel dat het een story-based DLC wordt. Wat je nu voorgeschoteld krijgt, stelt ook niet zoveel voor qua story.

[ Voor 4% gewijzigd door Sefaex op 21-01-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Ondertussen is de tweede betaalde DLC ook uit voor het spel: Tale of a Timeless Tome.

Ik heb niets meer gevolgd over het spel, behalve release datums van DLC, sinds ik het heb uitgespeeld een paar weken na release. Binnenkort maar eens uitzoeken hoe alles ook weer werkt en kijken wat er allemaal nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:08
Iemand tips? Ben er bijna een jaar uit. Startte het net ff op, maar heb geen flauw idee meer wat ik moet doen of waar ik mee bezig was. Nieuw game is ook weer zo zonde....

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik zie geen Ni No kuni 1 draadje dus ik doe hier maar weer een reactie.

Heb nu 45 uur in Ni no kuni 1 zitten toch wel dé RPG parel voor mij van de afgelopen maanden. De remake/ remaster die ik nu op de pc speel is heerlijk. En dat is best wat omdat ik het spel al heel lang volg en best heb gehyped.

Het is echt een japanse RPG met meeslepende personages, verhaal houd mij erbij en het is vooral een erg leuk en fris combat systeem. Soort pokémon achtig battles maar dan 10 keer zo snel. Heel leuk ook dat vijanden op de wereldmap op je af komen als ze relatief sterk zijn maar vluchten als jij een stuk sterker bent.

Ni no kuni deel 2 trouwens al eerder uitgespeeld. ik speel het in omgekeerde volgorde :)
Pagina: 1 2 Laatste