Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:32

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Aankondiging + trailer:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SpfHPS3xuhI]
Na het fantastische Ni No Kuni: Wrath of the White Witch op de Playstation 3, werkt Level-5 nu aan het tweede deel: Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom. De game werd aangekondigd tijdens de PlayStation Experience 2015-persconferentie.

Director's cut trailer (ruwweg een minuut langer)::

De game bevat een totaal nieuw verhaal en nieuwe characters, het lijkt er dus zeer op dat we Mr. Drippy helaas niet terug gaan zien. In Revenant Kingdom speel je als Roland, die de jonge koning Evan moet helpen bij een staatsgreep. Veel ontwikkelaars die meewerkten aan deel één, werken ook weer mee aan dit deel. Zo staat Akihiro Hino weer aan het roer en verzorgt Joe Hisaishi weer de soundtrack.

Een releasedatum is nog niet bekend, de game zal exclusief voor de Playstation 4 verschijnen.

TS wordt aangevuld bij nieuwe info.

[ Voor 65% gewijzigd door Niku op 09-12-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Ik ben enorm excited over deze game, Ni No Kuni was voor mij de beste game die ik gespeeld heb op de PS3.

Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-05 20:12
Heb Ni No Kuni nooit helemaal kunnen spelen. Had hem aangeschaft op de PS3 van mn broer. Maar kwam er nooit zo aan toen. Moest hem toen hebben aangezien ik een enorme Ghibli fan ben haha.

Hoop dat deel 1 dag nog naar de PS4 komt op een of andere manier zodat ik die alsnog kan afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LunaTempesta schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:18:
Heb Ni No Kuni nooit helemaal kunnen spelen. Had hem aangeschaft op de PS3 van mn broer. Maar kwam er nooit zo aan toen. Maar moest hem toen hebben aangezien ik een enorme Ghibli fan ben haha.

Hoop dat deel 1 dag nog naar de PS4 komt op een of andere manier zodat ik die alsnog kan afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij komt vanzelf naar ps now als je hem per se wilt spelen. ( quoten wou niet lukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Nieuwevolger schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:58:
Hij komt vanzelf naar ps now als je hem per se wilt spelen. ( quoten wou niet lukken)
Je post editten kan ook altijd.

Enfin, zoals gezegd, deel één was geniaal, zeker proberen om een keer (verder) te spelen zou ik zeggen.

Ni No Kuni was overigens mijn eerste platinum trophy besef ik me net, heb die game echt helemaal stuk gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil niet meteen het topic verpesten, maar ik kon niet op verstuur drukken tijdens het quoten, ook niet toen ik wou wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Nice! Ik ben zeker blij met deze aankondiging. Ni No Kuni heb ik met zeer veel plezier uitgespeeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Deel 1 nooit gespeeld, want ik had geen PS3. Dit deel gaat er zeker komen :D

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Peter_Aragorn schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:17:
Deel 1 nooit gespeeld, want ik had geen PS3. Dit deel gaat er zeker komen :D
Voor deel één kun je prima een PS3 aanschaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:13
Moet toch echt eens wat tijd gaan vinden om deel 1 te spelen.Heb die hier al sinds de release liggen, maar ben nooit verder geraakt dan een uurtje of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113451

Deze game houd ik zeker in de gaten. Heb met veel plezier deel 1 gedaan! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
eindelijk een RPG spel waarvan ik zeg "JA daar kopen we een PS 4 voor"
deel 1 was een meesterwerk en deel 1 overtrof de verkoopverwachting en was in het begin zelfs erg schaar te krijgen op disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
HADES2001 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:00:
eindelijk een RPG spel waarvan ik zeg "JA daar kopen we een PS 4 voor"
Als ik nog geen PS4 gehad had, was dit een absolute system seller geweest voor me. Wordt denk ik ook de enige game ooit die ik ga preorderen.

Niet helemaal waar, heb Skyrim ook gepreordered toen ie uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calivaty
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-04 17:59
Hoewel ik het eerste deel ongelooflijk gaaf vond heb ik hem nooit helemaal afgemaakt. Binnenkort maar eens oppakken. Deel 2 ziet er prachtig uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Revenant kingdom is overigens wellicht slechts een timed exclusive. Zou dus na een periode ook naar de Xbox kunnen komen. Beetje onduidelijk.

http://www.psx-sense.nl/2...lijk-tijdelijk-exclusief/

[ Voor 4% gewijzigd door Niku op 09-12-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostigroover
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-04 09:33
Deze aankondiging was een verrassing voor me. Ik wist niet dat Ni no Kuni het zo goed had gedaan dat ze een opvolger aandurfden. Zeker in het Westen verbaast het me. Positief, uiteraard. Studio Ghibli weet me altijd te bekoren en het eerste deel vond ik ook vermakelijk alhoewel niet perfect. Vooral de AI van je teamgenoten kon wat mij betreft stukken beter want hoe vaak die wel niet stierven ondanks mijn ALL DEFEND-commando's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 15:03
calivaty schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:27:
Hoewel ik het eerste deel ongelooflijk gaaf vond heb ik hem nooit helemaal afgemaakt. Binnenkort maar eens oppakken. Deel 2 ziet er prachtig uit! :)
Hier hetzelfde en mijn grootste probleem is dat ik na een lange pauze altijd opnieuw begin voor het verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Kijk er ook naar uit, ondanks dat ik het eerste deel niet heb gespeeld (want geen PS3) maar mij wel zeer aansprak na het bekijken van wat beelden.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:44
Heb het eerste deel nooit gespeeld, had geen PS3. Maar dit ziet er erg goed uit, ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Iedere keer als ik een post in dit topic zie, begin ik weer te kwijlen. Kan echt niet wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 10:54
Nice, deel 1 met heel veel plezier uitgespeeld en zo'n beetje alles in het spel gedaan. Ik heb nu al zin in deel 2.

PS4 is echt fantastisch voor JRPG liefhebbers. Straks ook nog FF7 remake... jeetje, en ik heb nog niet eens een ps4. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desune
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Heb sinds laatste tijd weer meer tijd om te gamen en kom erachter dat ik parels als Heavy Rain en Ni No Kuni heb gemist!

Net PRAM batterij vervangen van mn ps3 phat omdatie steeds datum vergat. De fysieke disk besteld voor 22 euro bij nedgame, zat te twijfelen tussen digitaal maar ps3 heeft niet zo'n grote HD.

Ben erg benieuwd, ook een grote Ghibli fan namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Daar ga je geen spijt van krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:10
Hopelijk komt er een bundel met fraaie ni no kuni art op de console of controller. Al moet ik hem uit Japan laten komen... Mijn zoon en ik kunnen niet wachten en zijn maar weer opnieuw in deel 1 begonnen😉

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimNomivaas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Er komt ook een Steam release! Heerlijk, ik heb Ni No Kuni op de PS3 gespeeld, later besloten in het vervolg alleen nog Nintendo + PC gaming te doen dus ik was bang dat deze helaas aan mij voorbij moest gaan. Maar het lijkt er op dat ik dus als nog van dit deel kan gaan genieten! _/-\o_

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Moet Ni No Kuni nog steeds uitspelen. Binnenkort maar eens doen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
Een stevige bump, maar dit spel released al bijna (19 januari). Ik had tot een half uur geleden nog nooit van dit spel gehoord maar het ziet er fantastisch uit, en dan ook nog een pc release via steam, wowiwa!

YouTube: Ni No Kuni II: Revenant Kingdom - PS4/PC – The Light May Yet R...

TT moet gewijzigd worden naar PS4/PC.

[ Voor 4% gewijzigd door SCIxX op 19-11-2017 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:43

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik bump deze ook nog maar even.. 23 maart 2018 is de release datum.. En ik hoop zo dat deze titel de aandacht krijgt die hij behoort te krijgen. Dit zijn echt van die onbekende pareltjes, waarvan ik het zo zonde vind als hij niet in de westerse landen wordt opgepikt.

Diit spel heeft een heerlijke vrolijkheid en kleurigheid die ik vaak mis bij moderne spellen.. het moet altijd maar grauwer en realistischer.. terwijl ik juist wil verdwalen in een fantasierijke wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 09:39
ik kijk wel uit naar deze game. maar ga toch eerst Far Cry 5 spelen. Daarna komt deze waarschijnlijk aan de beurt. Ziet er leuk en goed uit allemaal :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
http://www.metacritic.com...nt-kingdom/critic-reviews

Het gaat lekker alle kanten op met de reviews. 6-10 :) Merendeel is iig dik voldoende. Beetje makkelijk, maar wel goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Beakzz op 19-03-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Staat gemiddeld op een 8.6 mooi cijfertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Mooi. Heb er wel zin in :) Heb deel 1 niet gespeeld, maar dat mag de pret niet drukken. Hier een mooie vergelijking tussen de combat uit deel 1 met deel 2

http://www.pushsquare.com...worse_than_the_first_game

En wat handige tips...

En een uitgebreide review

[ Voor 20% gewijzigd door -SaveMe- op 20-03-2018 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Deel 1 moet ik nog afmaken. Misschien van de week maar weer eens oppakken. Voordat dat gebeurt is komt ie niet in huis in ieder geval.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Deel 1 is een meesterwerk. Het verzamelen van de familiars was een van de leukste elementen van de game. Helaas is dat niet meer aanwezig in het nieuwe deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Het lijkt wel of bijna niemand deel 1 heeft uitgespeeld. Iedereen om me heen was laaiend enthousiast toen die uit kwam, maar we zijn allemaal rond hetzelfde punt gestopt. En waarom :? Echt geen idee. Misschien was het toch teveel van hetzelfde?

Heb momenteel zoveel games waar ik tijd in wil stoppen dat deze nog even moet wachten. Misschien dat ik deel 1 nog een keer ga spelen om er achter te komen waar het mis ging :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orodeth
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:28
Beakzz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:29:
Het lijkt wel of bijna niemand deel 1 heeft uitgespeeld. Iedereen om me heen was laaiend enthousiast toen die uit kwam, maar we zijn allemaal rond hetzelfde punt gestopt. En waarom :? Echt geen idee. Misschien was het toch teveel van hetzelfde?

Heb momenteel zoveel games waar ik tijd in wil stoppen dat deze nog even moet wachten. Misschien dat ik deel 1 nog een keer ga spelen om er achter te komen waar het mis ging :+
Het probleem wat mij weerhield was dat ik rond de 20+- uur in, even een andere game ging spelen en ik daarna heel moeilijk terug in de flow kon komen. Daarnaast kocht ik het spel aan het einde van de ps3 cyclus en kan ik hem nu ook niet meer spelen (heel moeizaam in ieder geval). Toch kijk ik heel erg uit naar dit deel :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Beakzz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:29:

Deel 1 ben ik een keer goed voor gaan zitten en binnen een paar weekenden uitgespeeld. Het was een goed spel, qua verhaal, animatie, etc. Maar uiteindelijk was het familiar gebeuren toch wat magertjes (er waren een paar wel vrij sterk die je vroeg in het spel al kon krijgen, waardoor je niet veel hoefde te wisselen). Hetgeen wat mij juist spelende hield was het geheel van de spelwereld, en de voice acting (van oa. Mr. Drippy) was geweldig. Mijn hoop was dan ook dat ze dit iets meer uit zouden diepen, maar misschien is dan een compleet nieuw gevechtssysteem niet eens zo slecht.

Bij NNK2 maak ik me met name zorgen over het 'RTS' gedeelte. De meer traditionele gevechten zal ik vast wel pruimen en leuk vinden, maar het RTS verhaal... Mwah, ik weet het niet zo. Als het geheel weer goed in elkaar zit, zal ik het waarschijnlijk wel halen. Maar er is nog te veel twijfel dat ik 'm niet gepre-ordered heb.

(Overigens haalt het wel prima scores, maar lijkt het RTS gedeelte toch het zwakkere stuk van het spel te zijn welke je niet volledig links kan laten liggen...)

[ Voor 5% gewijzigd door Grumpmeister op 20-03-2018 14:11 ]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:59
Iemand al begonnen aan de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Laatst online: 19:04
Vannacht 3 uur gespeeld.[Gekocht op PSN]

Het eerste deel had wat meer charme maar voor de rest vind ik het nu al een erg leuk spel.

Bij het RTS gedeelte ben ik nog niet beland.Sommigen zeggen wel dat je dat links kan laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:32
Heeft iemand de kings edition besteld via bol.com? Ik zou hem vandaag ontvangen moeten hebben maar er is logistiek iets misgegaan. Het lijkt alsof ze het als een briefpost wilde versturen. Jammer :( Nu krijg ik hem pas maandag :'(

Edit: Blijkbaar ander Track en Trace nummer, hij is binnen! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Omniferious op 23-03-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ben benieuwd naar wat eerste indrukken! Nog erg leeg hier in het topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

jori040 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:29:
[...]
Bij het RTS gedeelte ben ik nog niet beland.Sommigen zeggen wel dat je dat links kan laten liggen.
Ik heb net een video op YT gezien waar er gezegd werd dat je er wel wat aandacht aan moet besteden omdat je anders later in de game in de problemen kan komen met eindbazen ?.

Geen idee verder, i'm just the messenger :)

Ik wacht een sale af voor dit spel denk ik (kan poosje duren ik weet het), ik begin altijd vol enthousiasme aan dit soort spellen maar dat ebt altijd gauw weg helaas.
Ziet er wel top uit :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Wat combat tips voor nieuwkomers ... Hier te lezen :9

En hier is nog een paar guides om je te helpen je Kingdom te bouwen, voor de mazes en meer!

[ Voor 31% gewijzigd door -SaveMe- op 23-03-2018 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Die gasten van GK zeggen mij echt helemaal niks tbh ... Maar de meeste reviews op het web zijn zeer positief. Gewoon een leuke game dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
-SaveMe- schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:42:
Die gasten van GK zeggen mij echt helemaal niks tbh ... Maar de meeste reviews op het web zijn zeer positief. Gewoon een leuke game dus :)
Nou Skate & Kevin kan je wel serieus nemen hoor.Zeker Skate is met zijn volwassen leeftijd een gamer in hart en nieren.

Je blijft dat altijd houden dat je bij bepaalde sites mensen hebt die er wel een show van willen maken dus ook bij Gamekings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
De stijl van de game ziet er er erg mooi uit ! Nog nooit gehoord van eerste deel, maar die was ook goed.

Is deze game niet al te moeilijk... RPG ligt me niet zo omdat ik vaak de combo / mogelijkheden niet zie (ben een 50 er ... dan krijg je dat .. ) maar deze schijnt vrij gemakkelijk te zijn met prachtige muziek en dito stijl.

Ik hoop eigenlijk op een demo maar dat kennen ze tegenwoordig maar amper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Gandalf68 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:52:
De stijl van de game ziet er er erg mooi uit ! Nog nooit gehoord van eerste deel, maar die was ook goed.

Is deze game niet al te moeilijk... RPG ligt me niet zo omdat ik vaak de combo / mogelijkheden niet zie (ben een 50 er ... dan krijg je dat .. ) maar deze schijnt vrij gemakkelijk te zijn met prachtige muziek en dito stijl.

Ik hoop eigenlijk op een demo maar dat kennen ze tegenwoordig maar amper...
Met weinig RPG ervering is deze prima te doen hoor.Je gaat op een leuke manier door de game. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47
Vandaag gekocht bij de MM. Heerlijke game. Pas 2 uur inzitten maar nu al hooked. Hoop niet dat ik al te veel moet grinden? Tegenwoordig niet zoveel tijd meer.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Voor de mensen die nog twijfelen tussen een PSN download of een fysiek exemplaar: er zitten een drietal mooie ansichtkaarten bij de fysieke editie. Heb net een exemplaar opgepikt bij Nedgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Laatst online: 05-05 17:16
Deze game heeft mij interesse behoorlijk gewekt ondanks dat ik er tot voor kort nog nooit van gehoord had. Net even wat reviews gekeken en het lijkt mij wel wat. Volgens mij is de combat ook wel tof. Het is in ieder geval geen turn based want daar heb ik niets mee. Met welke game is dit een beetje te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
En, hoe is de game? Zo stil hier :) Vast een goed teken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
-SaveMe- schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:32:
En, hoe is de game? Zo stil hier :) Vast een goed teken :p
Ik vermaak me er uitstekend mee! Combat is tof en redelijk diepgaand en er zit een goede sfeer in door muziek en art-style. Ik vind het alleen vrij makkelijk allemaal maar dat vind ik trouwens niet een heel groot minpunt aangezien ik nog niet eerder zo’n game gespeeld heb als deze. Ik ben trouwens nog niet op het punt dat ik mijn kingdom heb unlocked want dan schijnt de game pas écht te beginnen. Hier gaan wel aardig wat uurtjes in zitten denk ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44
zo rond de 4 uur gespeeld, best vermakelijke game tot nu toe, alleen overworld stijl past niet bij de rest van de game (imo, weet dat het vanwege de skirmishes is maar toch)
Inmiddels in Goldpaw aangekomen :).

Combat is idd vrij makkelijk, zou eigenlijk niet de bedoeling moeten zijn dat ik monsters van dik 10 levels hoger zonder al teveel moeite kan omleggen, maar goed. We gaan zien wat het verder doet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 20:17
Ik wil op zich NNK1 ook wel spelen. Hoop dat er een remaster voor de PS4 gaat komen.
Nu ~20 uur in NNK2 en vermaak me prima. Leuke artstyle en speelt lekker weg.

Irriteer me wel mateloos aan het (gebrek van) voice acting.
Nu is het geen voiceacting of ze zeggen de eerste paar woordjes van de zin, of ze maken een raar geluidje en heel sporadisch eens een volledig gesprek.

Vind het écht een leuk spel, leuke dialogen, natuurlijk een sprookjesachtig naïef verhaal maar ik vind dat de andere personages wel leuk op de naïviteit reageren. Zou het nu inderdaad een 8 geven, puur door het gemis van de voice acting. Zou dat á la Persona 5 uitgewerkt zijn zou ik het spel een 9,5 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

[b][message=54706753,noline]
Combat is idd vrij makkelijk, zou eigenlijk niet de bedoeling moeten zijn dat ik monsters van dik 10 levels hoger zonder al teveel moeite kan omleggen, maar goed. We gaan zien wat het verder doet allemaal.
Hangt ook van de moeilijkheid graat af lijkt me? Hoorde in de GK review dat ze juist geen monsters konden aanvallen van een al te hoog lvl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Chaoss schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:41:
[...]

Hangt ook van de moeilijkheid graat af lijkt me? Hoorde in de GK review dat ze juist geen monsters konden aanvallen van een al te hoog lvl.
Kan je die ergens instellen dan?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
[...]

Er is geen moeilijkheidsgraad (nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Valandin schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:48:
[...]

Er is geen moeilijkheidsgraad (nog niet)
Zit dit er wel aan te komen dan? Want dan ga ik nu niet verder en wacht ik daar liever op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Peter_Aragorn schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:49:
[...]

Zit dit er wel aan te komen dan? Want dan ga ik nu niet verder en wacht ik daar liever op.
Meen van wel. Je kan het wel zelf modden om wat moeilijker te maken.

Zit zelf te wachten om een update om de stutters op de GTX1070/GTX1080 te fixen. Echt irritant dat je soms van die stutters en drops hebt. Ga vaak van 200-220 FPS voor een paar seconden naar 30 FPS en weer terug.. Game gebruikt ook maar 300MB ram verder :X

[ Voor 31% gewijzigd door Valandin op 26-03-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
[...]

tja, Gamekings, dan noem je ook wat :P
op lvl 10 totaal geen moeite gehad met monsters van lvl 20-21. Duurt wat lang maar dezelfde attack patterns enzo. Plus higgledies maken dingen ook makkelijker.
Tactic Tweaker ook, hoor van veel spelers dat ze dat niet eens gebruiken om het moeilijker te maken.
Er zit voor zover geen difficulty level in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:59
Ik heb er een goede 3 uur inzitten. Buiten het woordje Ding Dong Dell heb ik totaal niet het idee dat ik Ni No Kuni zit te spelen. Ja de stijl is een beetje hetzelfde, maar het battle systeem is zo compleet anders. Ik vermaak me er prima mee hoor, begrijp me niet verkeerd. Vind het ergens toch jammer dat we niet meer familiars gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 16:50
Ik heb nooit de eerste Ni No Kuni gespeeld, moet zeggen dat het op het begin even wennen was aan de game. Ik snap wel waarom ze voor dit battle systeem hebben gekozen, het werkt echt super smooth namelijk. Wat dat betreft kan ik me deze game ook niet voorstellen als turn based. We zitten hier tenslotte niet meer in de jaren 90. De laatste turn based game die ik zelf heb gespeeld is Pokemon Red, en dan moet ik toch zegen dat dit systeem veel leuker is :) Waar ik me wel aan erger in deze game zijn de dialogen, heel vaak zit hier geen echte stem bij. En dan soms ineens weer wel. Lijkt wel alsof ze de game perse al wilde releasen, maar nog niet alles klaar hadden. Voor de rest vermaak ik me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 18:37
Ik ben nu net een paar uur op weg, maar euhh.. Wanneer wordt dit moeilijker?! Zou wel echt een gemiste kans zijn, als zo'n smooth combatsysteem zo makkelijk blijft.

Wel een toffe game verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Valandin schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:58:
[...]

Meen van wel. Je kan het wel zelf modden om wat moeilijker te maken.

Zit zelf te wachten om een update om de stutters op de GTX1070/GTX1080 te fixen. Echt irritant dat je soms van die stutters en drops hebt. Ga vaak van 200-220 FPS voor een paar seconden naar 30 FPS en weer terug.. Game gebruikt ook maar 300MB ram verder :X
Ik hoop het! Modden zit er hier niet in namelijk, aangezien ik de PS4 versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Mooi spel weer, met toch wel het sfeertje van de eerste Ni No Kuni. Hoewel ik m'n twijfels had bij het gevechtssysteem (omdat ik redelijk recent het eerste deel nog gespeeld had (half jaartje geleden ofzo)), werkt dit best lekker. Het is inderdaad niet erg lastig, maar ik verwacht (al dan niet met optionele dungeons, etc) dat er wel wat lastigers in zit.

Ik ben gisteren gestopt na de eerste skirmish, welke niet zo erg was als ik dacht. Ook het stijltje op de world map kan ik prima mee leven. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de rest nu, ik zit er in ieder geval goed in :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 16:50
Spud82 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:52:
Ik ben nu net een paar uur op weg, maar euhh.. Wanneer wordt dit moeilijker?! Zou wel echt een gemiste kans zijn, als zo'n smooth combatsysteem zo makkelijk blijft.

Wel een toffe game verder!
Je kunt het jezelf moeilijker maken door niet te veel monsters aan te vallen in de open world momenten, dan haak je op een bepaalt moment dusdanig achter in level dat het een ander verhaal wordt qua moeilijkheidsgraad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Laatst online: 18:03
Heb een aanbieding om wat games om te ruilen voor NNK2. Beide zijn +- evenveel waard dus qua € vs € niet slecht. Nu heb ik eigenlijk nog nooit eerder tot een paar dagen geleden gehoord van deze game. Voor de kenners, en om mij vergelijkmateriaal te geven. Wat kan ik verwachten? Ligt deze game aan de hand van mijn gespeelde games in hetzelfde hoekje of totaal niet? Dat het een andere graphic stijl heeft, japans is of wat voor reden dan ook doet mij niet zoveel. Als de gameplay en de game mechanics maar redelijk overeen komen.

psnprofile:
https://psnprofiles.com/Snitsky1

Top 5:
Uncharted series
Dark Souls/Nioh/Bloodborne
BioShock
Witcher 3
Dishonored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Roybs schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:54:

Top 5:
Uncharted series
Dark Souls/Nioh/Bloodborne
BioShock
Witcher 3
Dishonored
Game mechanics komen totaal niet overeen met dit lijstje. Tis een jRPG, met wat kingdom building (Denk sim city in het klein) en RTS (denk Total War in het heel klein) invloeden. Gevechten zijn real time.
Kijk gewoon wat videos en maak dan je keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roybs
-SaveMe- schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:10:
[...]

Game mechanics komen totaal niet overeen met dit lijstje. Tis een jRPG, met wat kingdom building (Denk sim city in het klein) en RTS (denk Total War in het heel klein) invloeden. Gevechten zijn real time.
Kijk gewoon wat videos en maak dan je keuze!
Heb wat gekeken en de combat lijkt wat meer op dat van Nier? Hack en Slash en met drops. Hmm denk wel dat ik 'm haal. Is wel geschikt voor mijn smaak gok ik zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Roybs schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Heb wat gekeken en de combat lijkt wat meer op dat van Nier? Hack en Slash en met drops. Hmm denk wel dat ik 'm haal. Is wel geschikt voor mijn smaak gok ik zo :+
Combat doet me denken aan Tales of Berseria (sommige geven Kingdom Hearts aan, maar daar heb ik geen ervaring mee). De Higgledies zijn wel leuke extra's maar voor normale gevechten heb je nooit echt de kans om ze in te zetten.

Even een vlugge blik op je profiel geworpen, en dan lijkt dit toch een vreemde eend in de bijt met je game-keuzes. Het kan alsnog goed uitpakken, maar informeer je gewoon even goed en kijk inderdaad wat gameplay video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Grumpmeister schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:52:
[...]

Combat doet me denken aan Tales of Berseria (sommige geven Kingdom Hearts aan, maar daar heb ik geen ervaring mee). De Higgledies zijn wel leuke extra's maar voor normale gevechten heb je nooit echt de kans om ze in te zetten.

Even een vlugge blik op je profiel geworpen, en dan lijkt dit toch een vreemde eend in de bijt met je game-keuzes. Het kan alsnog goed uitpakken, maar informeer je gewoon even goed en kijk inderdaad wat gameplay video's.
Ja alleen nogmaals zoals geschreven, ik heb geen vaste keuze in games die ik wel en niet speel. Zolang het goed uitgewerkte gameplay heeft heeft het mijn interesse al te pakken en aan de hand van wat video's denk ik wel dat dit mij trekt. Heb de deal bevestigd dus zal hem na 't weekend wel eens aanzwengelen. Bedankt allen voor de comments :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Hier een hele handige plek met allerlei guides en tips, netjes gerangschikt per gameplay onderdeel
Zack mentioned in his review for Ni no Kuni II: Revenant Kingdom that it just so happens to be one of his favorite RPGs in years. That's due in part to the absolute wealth of content available for those willing to dig a little bit deeper than hanging out on the critical path.

There's no doubt it will be a Game of the Year contender for our site, but before we get to that part of the year, it's important to take a step back and help out those of you who may wish to have a little assistance during your journey.

With that in mind, we have compiled all the guides we have created over the past week into a hub and will include those we will continue to bring to you, our dear readers. If there's anything that isn't here you would like for us to cover, please be sure to leave your suggestions in the comments below!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
-SaveMe- schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:05:
Hier een hele handige plek met allerlei guides en tips, netjes gerangschikt per gameplay onderdeel

[...]
Thnx! Dat ga ik wel even doorlezen :) Ik had trouwens niet verwacht dat ik me zo zou vermaken met deze game. Gelukkig komt er een lang weekend aan zodat ik wat langere speelsessies kan maken. Dit is echt zo'n game die ik de hele dag kan spelen. Farcry moet nog maar even wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-05 19:45
Heb er zo'n 5 uur inzitten, maar door drie vastlopers (ps4) ben ik er wel even klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:07
Ik ben een uur bezig in de game en loop tegen een grote bug aan (digitale versie ps4).
Als ik begin chapter 2 op de worldmap een battle in ga kom ik in een grijs scherm met mijn characters en de enemies, ik kan hier alleen helemaal niks. Als ik vlucht en een nieuwe battle in ga heb ik hetzelfde probleem.
De game en ps4 opnieuw opstarten lost niks op.
Iemand anders ook deze ervaringen?
Chapter 1 is mij te goed bevallen om te kappen met de game maar op deze manier kan ik niet verder.. :)

Never mind. De game verwijderen en opnieuw downloaden heeft het probleem (vooralsnog) opgelost

[ Voor 10% gewijzigd door azazel1983 op 03-04-2018 16:41 . Reden: Update, probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
azazel1983 schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:36:
Ik ben een uur bezig in de game en loop tegen een grote bug aan (digitale versie ps4).
Als ik begin chapter 2 op de worldmap een battle in ga kom ik in een grijs scherm met mijn characters en de enemies, ik kan hier alleen helemaal niks. Als ik vlucht en een nieuwe battle in ga heb ik hetzelfde probleem.
De game en ps4 opnieuw opstarten lost niks op.
Iemand anders ook deze ervaringen?
Chapter 1 is mij te goed bevallen om te kappen met de game maar op deze manier kan ik niet verder.. :)
Ik heb totaal geen bugs of vastlopers gehad in de 35 uur dat ik gespeeld heb. Game loopt in de meeste gevallen soepel al zijn er soms wel wat dips in hectische gevechten. Wel lijkt mijn ps4 pro soms een hovercraft als ik als zo'n klein poppetje in de wereld rondloop. Ik heb hem gisteren even opengemaakt om schoon te maken maar er zat nauwelijks stof in.

Ik vind het een erg leuke game ondanks dat het meestal wel erg makkelijk is. Ik ben bijvoorbeeld nog nooit dood gegaan bij een boss van de story. Tainted monsters kunnen wel behoorlijk pittig zijn. Toch vind ik het jammer dat er geen keuze is in moeilijkheidsgraad.

[ Voor 7% gewijzigd door Joetje079 op 02-04-2018 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 15:11

ye-roon

knaak

Ik had de game al een week in huis, maar vrijdag toch maar besloten om te beginnen. Op zich wel een leuke game. Maar wat me tegenhoud het predicaat super game er op de plakken is de moeilijkheidsgraad. Er zijn in combat 2 abilities, light en heavy attack. Maar heavy is snel genoeg en door gewoon driehoekje te rammen win je elke battle zonder moeite. Ik hou van games die me een uitdaging geven en dat doet deze niet. Ook dat soort van halve RTS spelletje is te makkelijk.

Ik heb wel een vervelende bug gehad. Ik weet niet of het lag aan dat de game al een tijdje open stond of aan de omgeving waar ik was. Maar het was sound distortion. Hij moet geluid afspelen, maar dat lukt niet en dan krijg je alsof je speakers kapot zijn, daarna is de muziek weg en al het andere heel muffled. Als je weer dat geluid triggert komt muziek weer terug en zo ging dat als maar door.

Voor nu zal dat meer een heel relax achter over game worden. Die ik waarschijnlijk wel uitspeel maar niet waar ik het gevoel heb het zo snel mogelijk uit te spelen. Het is een game waar als er een nederlandse vertaling van was ik m'n neefje van 8 prima mee kan laten spelen en hem zo een soort van z'n introductie tot RPG's had kunnen geven. Gemiste kans in dat opzicht.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 00:03

ctc

Wat ik vooral erg jammer vind, is dat hij niet voor de switch is uitgekomen. (J)rgp's zijn echt zo relaxed op dat ding, ach wie weet dat ze 1 en 2 wel porten(denk het niet)

I reject your reality and substitute my own!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Nu ongeveer 13 uur in de game zitten, chapter 5 pas. Combat is te simpel, maar goed, dat kan ik nog wel hebben aangezien heel dat kingdom managen leuk is, daar had wel wat meer mee gedaan kunnen worden ook.

Ik vermaak me in ieder geval nog wel, zoveel mogelijk sidequests e.d doen voor nieuwe citizens etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik heb de game vandaag ook ontvangen. ga nog niet beginnen, eerst GoW, maar wel even snel gekeken en het ziet er goed uit zo op het eerste gezicht. Lijkt me een leuke game :)

Overigens ook de eerste patch voor de game, 1.02:
PS4 & PC improvements:

Improved the game stability
Added a shortcut for "SAVE" in the main menu
Added specie icon on the message that appear before the battle with tainted monsters
Added region names on the map menu when zoomed out
Made "Lock-Unlock settings" for users to lock/unlock the equipment when changing them at the main menu
Changed the color of skirmish flag effect when the battle is cleared
Changed the timing of the pose during the victory screen when the battle is finished
Added help comment for citizen rank up and save
Fixed the bug during the side quest 051 "Trainee Priestess Speio" where quest will not proceed even when the magic "Rejuvenate" is learned
Fixed the bug caused by the order of the actions during Chapter 6, the Factory floors.
Fixed other minor bugs

PC-specific improvements:

Improved camera movements when a PC mouse is used
Fixed the screen blackout when (CapsLock) key and (Q) key is pressed at the same time during the full screen mode
Fixed the drop of framerate when 2 monitor screens are used

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:42
Helaas niet de te kleine en snelle flavor text issues aangepakt zo te zien.
Dat is gewoon echt niet te volgen tijdens de game.

Moet zeggen dat ik er nu een uur of 10 in heb zitten, nog in chapter 3, maar op het moment dat je losgelaten word is het ineens wel heel erg leuk. Ga veel uurtjes zoet zijn met deze game heb ik al in de gaten.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Eergisteren de game uitgespeeld, nu voor de platinum, ga die eerst halen voordat ik begin met GoW. Gezien Dark Souls voor de Switch is uitgesteld dus kan ik dat mooi doen en vervolgens GoW spelen.
Moet nog wel even kijken naar welke monsters/citizens ik nog moet en even alle higgledy stones weer afgaan.

Fijn dat die skirmishes wel nu aangegeven zijn welke gecleared zijn :)

Game was mij betreft te makkelijk, maar dit is wel een ideale instapper in het genre daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Heb er ook zo'n 10 uurtjes inzitten en de game is na een (voor mijn gevoel) zwak begin écht een stuk leuker geworden. De skirmishes, kingdom management en sidequests hebben de game sterk geopend t.o.v. de main quests.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik ben klaar met God of War, dus ga ik deze maar eens aanslingeren :) Heb ff wat tips bekeken, maar verder ga ik er blank in.... Zin an! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 19:44
Ben er ook vandaag weer mee begonnen.
Had het spel al sinds de release. Heb op day 1 ook al 4 uurtjes gespeeld. Maar toen begon ik ineens andere games te spelen. Daarna kwam God of War ook uit (je kent het wel).

Heb nu eindelijk tijd voor Ni No Kuni 2. Aangezien ik de platinum wil halen, denk ik dat ik hier wel 50-100 uur mee bezig zal zijn. Dus dat wordt de komende weken veel Ni No Kuni 2 spelen.

Persona 5 staat ook nog in mijn backlog. Maar Ni No Kuni 2 lijkt mij als beginner in dit genre, een betere game om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik ga nu ook vol voor Ni No Kuni II. Leg hem pas weer aan de kant als ik er klaar mee ben. Combat is tot nu idd wel erg makkelijk, en wat chaotisch... Maar wel lekker laid back :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Ik ga eerst even God of War afmaken en dan ga ik ook weer verder met deze game. Heb al zo’n 50 uur in Ni No Kuni 2 zitten maar ben nog lang niet klaar. Het is inderdaad niet zo moeilijk maar dat maakt het voor mij niet minder leuk. Hele relaxte game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Welke party members gebruiken jullie ? En met welk character speel je? Ik speel zelf met Roland, vind Evan zo'n kneus :)

Kun je tijdens een battle ook van character wisselen?

Skirmishes is wel raar, ik doe maar wat en tot nu toe gaat dat goed :)

En wat respawnen mobs en items snel, niet normal joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ik heb heel de game niet van members geswitched.
Inmiddels platinum trophy ook binnen.

Heb zelf ook de hele game doorlopen met Roland, je kunt met de dpad tijdens combat wisselen van wie je speelt overigens :P

Net zoals deel 1 platinum ook een gedeelte grinding, zeker voor een bepaalde trophy moet je wel high lvl 80 zijn enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zojuist de game opgepikt voor 3 tientjes, is nu aan het installeren Zal me benieuwen hoe het bevalt, ik hou wel van Rpg's maar jrpg's liggen me vaak wat minder. Zoveel positiefs gehoord en gezien over deze game dat het toch maar ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Op aanraden ff de eerste 3 chapters alleen de main quest gedaan en zonder al te veel uit te wijken. Nu opent het spel zich pas echt en kun je side missions en kingdom building gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb nu zo'n 6 uur in de game zitten dus net mijn kingdom begonnen, ben nu met de quest bezig om hout te krijgen.

De game viel me in het begin tegen, ik had veel positieve verhalen over de grafics gehoord maar daar merk je in het begin niets van. Het gedeelte door het kasteel en riool is bijna lelijk alleen maar kale gangetjes zonder inrichting. Eenmaal buiten wordt het een stuk beter, vooral de Heartlands zijn mooi.

En verder echt een gemiste kans dat niet alle tekst gesproken is, of op zijn minst de tekst van de main characters. De gesprekken zijn nu echt een domper je hoort ook geen omgevingsgeluiden, doodse stilte en dan maar tekst lezen. Dat valt toch wel een beetje als 15 jaar terug in de tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Chaoss schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:31:
Ik heb nu zo'n 6 uur in de game zitten dus net mijn kingdom begonnen, ben nu met de quest bezig om hout te krijgen.

De game viel me in het begin tegen, ik had veel positieve verhalen over de grafics gehoord maar daar merk je in het begin niets van. Het gedeelte door het kasteel en riool is bijna lelijk alleen maar kale gangetjes zonder inrichting. Eenmaal buiten wordt het een stuk beter, vooral de Heartlands zijn mooi.

En verder echt een gemiste kans dat niet alle tekst gesproken is, of op zijn minst de tekst van de main characters. De gesprekken zijn nu echt een domper je hoort ook geen omgevingsgeluiden, doodse stilte en dan maar tekst lezen. Dat valt toch wel een beetje als 15 jaar terug in de tijd :+
Ik heb precies dezelfde ervaring ;) Vooral ook inderdaad het missen van gesproken tekst. Ik moet me nu inhouden om maar niet snel de regels text weg te klikken. Haalt me wel een beetje uit de game ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 19:44
Ik vind de art style persoonlijk erg vet. Het verhaal spreekt mij tot nu toe ook wel aan.
Ik vind het gameplay wise alleen wel erg makkelijk. Voor de afwisseling is zo'n game wel eens fijn. Maar een klein beetje uitdaging mag wel.

Ik heb er nu 5 uur inzitten. Ben bij chapter 3. En verveel me eigenlijk geen moment. Best een laid back game (ook vanwege de erg lage moeilijkheidsgraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Sefaex schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:04:
Ik vind de art style persoonlijk erg vet. Het verhaal spreekt mij tot nu toe ook wel aan.
Ik vind het gameplay wise alleen wel erg makkelijk. Voor de afwisseling is zo'n game wel eens fijn. Maar een klein beetje uitdaging mag wel.

Ik heb er nu 5 uur inzitten. Ben bij chapter 3. En verveel me eigenlijk geen moment. Best een laid back game (ook vanwege de erg lage moeilijkheidsgraad).
na chapter 3 wordt het leuker, je hebt je Kingdom, kunt gaan sidequesten en meer. En ik ben al een paar keer flink geasswhooped door veel te hoge tegenstanders, oa in een Dreamers Maze :)

Ben nu level 20, en de game begint net, maar inderdaad lekker laid back, ook wel eens leuk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:42
50 uur verder, aan het begin van Chapter 9 nu.
93 citizens al verzameld maar helaas geen sidequests meer om naar de 100 te gaan voor een lvl4 kingdom.
Alle dreamer mazes al gedaan ( behalve nummer 10 )

Ben bang dat ik nu echt verder moet met het verhaal :)
Wat een heerlijke JRPG is dit.
Wel aan de makkelijke kant inderdaad, maar qua opbouw zo veel nostalgie.
Gewoon echt genieten, lang geleden dat ik een game heb gehad waarbij is moeite had om de console uit te zetten :)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik heb dit weekend het verhaal uitgespeeld en ben nu bezig met wat end-game content en het verzamelen van trophies. Gisteren de 'dreaded' God of War trophy te pakken gekregen, dus een van de lastigste is gedaan :)

Platinum is niet ver weg, maar ik moet nog wat levels grinden (en orbs pakken, stomme ball boy trophy ><).

Erg fijne game, inderdaad wat simpel, maar het speelt wel heerlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Grumpmeister schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:42:
Ik heb dit weekend het verhaal uitgespeeld en ben nu bezig met wat end-game content en het verzamelen van trophies. Gisteren de 'dreaded' God of War trophy te pakken gekregen, dus een van de lastigste is gedaan :)

Platinum is niet ver weg, maar ik moet nog wat levels grinden (en orbs pakken, stomme ball boy trophy ><).

Erg fijne game, inderdaad wat simpel, maar het speelt wel heerlijk weg.
Als je Retrial hebt is die ball trophy echt zo gedaan. Slechte wapens en gaan met die banaan :)
Pagina: 1 2 Laatste