Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:52

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Momenteel heb ik een full-time baan als knowledge manager bij een van de grootste bedrijven ter wereld, en ben gestationeerd in Praag. Wegens bepaalde recente gebeurtenissen en mijn huidige taken en verantwoordelijkheden (nu denk ik niet van belang, kan altijd nog uitweiden indien blijkt van wel) niet meer zo happy met mijn functie en bijbehorend salaris. Gezien de kans klein is dat daar binnen aanzienlijke tijd verandering in komt, ben ik maar eens op zoek gegaan naar iets anders.

Nu ben ik gecontacteerd door een recruiter over een functie die momenteel nog niet bestaat, maar n.a.v. het lezen van mijn LinkedIn profiel denkt ze dat ik geschikt ben. Ze kon moeilijk omschrijven wat de functie precies inhoud, en stelde daarom voor om een gesprek aan te gaan, ook met de betreffende manager. Allemaal prima natuurlijk, maar toen vroeg ze me wat ik graag wil verdienen. Ik heb gezegd dat dat natuurlijk erg lastig is te zeggen, gezien ik nog niet eens weet wat de functie ook maar ongeveer in houdt. Ze vroeg me erover na te denken, en dat ze het graag in het gesprek wilde horen.

Ik kan mezelf geen enkele reden indenken dat welk antwoord ik ook zal geven voordeel voor mij kan betekenen. Stel ik noem een erg hoog bedrag, dan kan dat afstoten, maar anderzijds kan ik ook te laag inschatten en loop ik daardoor wellicht geld mis. Nee, ze hebben ongetwijfeld een maximum en ideaal bedrag in gedachten, en het kan voor hun dus alleen maar voordeliger uitpakken indien ik te laag inzet. Ik zat te denken aan het volgende antwoord wanneer ze mij die vraag stelt: "Actually I'm much more curious to what salary you had in mind to offer me, and based on that I can tell you whether I will be satisfied with that" (NL: Eigenlijk ben ik veel meer benieuwd naar welk salaris jullie in gedachten hebben voor deze functie, dan kan ik daarop gebaseerd wel vertellen of ik daar tevreden mee zou zijn of niet.).

Wat zijn jullie gedachtes hierover? Welke voor- en nadelen kleven er aan het al dan niet vertellen van een salarisverwachting? Wat zijn jullie ervaringen met deze vraagstelling? Ik hoor het graag! :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze op basis van jouw profiel met een functie komt zou het vreemd zijn als die op een totaal anders salarisniveau zou liggen als jouw huidige functie. Tegelijkertijd neem ik aan dat je een stap vooruit wilt zetten. Ik weet natuurlijk niet of je huidige salaris gezien jouw profiel relatief hoog of laag is. Maar ik herken het wel dat recruiters willen weten of jouw verwachtingen niet totaal anders zijn dan wat ze te bieden hebben voordat ze verder gaan. Hier geen antwoord op hebben kan de indruk wekken dat je zelf niet kunt inschatten wat je 'waard bent'.

Mijn advies zou zijn om niet een bedrag te noemen, maar een range waar je in elk geval niet onder wilt zitten. Afhankelijk van de functie, groeimogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden zal je in zo'n range tevreden kunnen zijn. Met zo'n toelichting en een enigszins realistische (maar uiteraard positief ingeschatte) range zit je denk ik best goed in het gesprek. En aangeven dat je hier gerichter antwoord op kunt geven als je meer informatie hebt over de functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:49
Ik heb weleens een bedrag genoemd waar ik tevreden mee was. Dat werd meteen gehonoreerd, maar omdat ik er tevreden mee was heeft me dat nooit gestoord. Ik had al een relatie met het bedrijf en zij vroegen me daar in dienst te komen.

Normaliter zou ik zeggen: "Wat vinden jullie de functie waard?"

Bij een sollicitatie werd ook weleens gevraagd naar mijn huidige salaris. Ik heb toen gezegd: "Ik zie niet in waarom dat relevant is".
Mijn gesprekspartner zij toen: "Dat klopt inderdaad" en lachte daarbij. Uiteindelijk was het aanbod niet veel beter dan wat ik al had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een recuiter die niet eens de functie weet te omschrijven is geen goeie recruiter. Die weet niet wat die zoekt, en is enkel bezig om een bestand op te bouwen met mensen en voor welk geld die personen weggezet kunnen worden.

Ik zou dus eerst meer informatie van die functie eisen, eer je uberhaupt kan inschatten wat jij vind dat je voor die werkzaamheden moet krijgen.

Wellicht een interessant topic om te lezen over recruiters, waarbij dit een exact voorbeeld is waar men terecht eigenlijk over klaagt: Waarom is het zo moeilijk om JAVA-developers te vinden?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Standaard recruiters trucje. Ze vragen wat je wilt verdienen en op basis daarvan weten ze al wat ze er al evt zelf aan kunnen verdienen qua marge, en of dat binnen de marge past van hun opdrachtgever, etc. Oftewel: of je voor hen en de opdrachtgever uberhaupt interessant bent.
Zou het lekker laten schieten en zelf op zoek gaan. Als die functie nog niet eens bestaat dan weet ik vrij zeker dat die recruiter ook niet weet wat er gevraagd gaat worden, en de opdrachtgever al helemaal niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:03 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:27:
Ik weet natuurlijk niet of je huidige salaris gezien jouw profiel relatief hoog of laag is.
Het bedrijf waar ik voor werk staat er in Praag om bekend onder-gemiddelde salarissen te geven, wat ook reden is dat ze regelmatig moeite hebben met het vervullen van bepaalde vacatures. Bovendien ben ik begonnen met een laag startsalaris, en heb mezelf in anderhalf jaar tijd opgewerkt van associate service desk analyst naar junior consultant (3 stappen vooruit). Met verhogingen van ~5% per keer schiet dat niet heel hard op. Vergeleken met mensen die op hetzelfde level zitten, verdien ik 9/10 keer minder (staat hier in Praag nagenoeg los van aantal jaren dienstverband). Tot slot is mijn manager (senior consultant) iets meer dan twee maand terug ontslagen i.v.m. bezuiniging. Mijn nieuwe manager heeft in theorie die functie overgenomen d.m.v. samenvoeging twee teams, maar in de praktijk snapt zij er niets van en vervul ik die werkzaamheden, inclusief 6 man aansturen.

Lang verhaal kort: mijn huidige functie met bijbehorend lager salaris past niet langer bij wat ik daadwerkelijk doe.
Hier geen antwoord op hebben kan de indruk wekken dat je zelf niet kunt inschatten wat je 'waard bent'.
Los van dat ik het inderdaad niet echt weet :P vind ik het een goed punt. Echter, indien ik de vraag ontwijk m.b.v. mijn wedervraag die ik eerder noemde, laat het wellicht juist een sterkere (onderhandel) kant zien, niet?

Direct het aanbod afslaan lijkt me wel erg kort door de bocht. Ik kan altijd het gesprek aangaan en kijken wat ik waard ben op de markt.

Overigens vergeet ik een wellicht saillant detail te vertellen: aanvankelijk heeft deze recruiter mijn oud manager benaderd voor deze functie, welke dus senior consultant was. Omdat zij een eigen bedrijfje wil beginnen, heeft ze afgeslagen en mijn naam doorgegeven. Dat is dus ook reden waarom ik denk dat het inderdaad wel een ruim hogere salarisschaal kan zijn dan waar ik nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dus je oud manager wil voorzich zelf beginnen, en weet niet hoe ze met jouw in contact moet komen, dus wordt er een dure recruiter opgezet terwijl je potentiele werkgever niet eens kan verwoorden wat je daar zou moeten gaan doen ?

Wat een vaag gedoe zeg..
LankHoar schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:22:
[...]

Haha, nee. Ter verduidelijking: mijn oud manager wil een eigen bedrijfje beginnen, en heeft daarom deze functie afgeslagen, en in plaats daarvan mijn naam doorgegeven omdat ze wist dat ik zoekende ben. :+
Oooohhh.... Dat is wel even wat anders dan wat ik er uit begreep :P

[ Voor 44% gewijzigd door RaZ op 05-12-2015 19:24 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:19:
Dus je oud manager wil voorzich zelf beginnen, en weet niet hoe ze met jouw in contact moet komen, dus wordt er een dure recruiter opgezet terwijl je potentiele werkgever niet eens kan verwoorden wat je daar zou moeten gaan doen ?

Wat een vaag gedoe zeg..
Haha, nee. Ter verduidelijking: mijn oud manager wil een eigen bedrijfje beginnen, en heeft daarom deze functie afgeslagen, en in plaats daarvan mijn naam doorgegeven omdat ze wist dat ik zoekende ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Standaard antwoord: kies voor het salaris wat in Nederland als ethisch verantwoord wordt beschouwd. Wet normering topinkomens, 1.0 Mark Rutte dus :)

Serieus, zonder te weten wat de financiele mogelijkheden van je werkgever zijn, wat jouw functie zou inhouden en wat jouw profiel is, valt er geen pijl op te trekken. Wees in ieder geval niet de eerste om een bedrag te noemen, dat is een universele onderhandeljngstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 10:08
Met een grapje brengen? "Eigenlijk wil ik €123.456,78 per maand verdienen, maar dat krijg ik vast rond bij jullie. Dus met *insert eigen salaris+xy%* ben ik ook tevreden."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik heb deze vraag ook gehad toen ik werd benarderd (niet door een recruiter overigens) en heb toen geantwoord dat het van het totaalpakket afhangt.
Salaris zelf was voor mij niet het belangrijkste, secunadaire voorwaarde wel.
Zo heb ik (bij wijze van) liever 4k bruto met lease auto, goede pensioenopbouw, extra vakantiedagen, goede opleidingsmogelijkheden, vaste afspraken over doorgroeien de eerste x jaar, etc
In plaats van 5k bruto en geen auto, geen pensioenopbouw, geen opleiding, geen afstaken over doorgroeien, etc.

Pas dus op met een bedrag te noemen, ala je nog niet het totaalpakket hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastaRhymez schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:36:
Ik heb deze vraag ook gehad toen ik werd benarderd (niet door een recruiter overigens) en heb toen geantwoord dat het van het totaalpakket afhangt.
Salaris zelf was voor mij niet het belangrijkste, secunadaire voorwaarde wel.
Zo heb ik (bij wijze van) liever 4k bruto met lease auto, goede pensioenopbouw, extra vakantiedagen, goede opleidingsmogelijkheden, vaste afspraken over doorgroeien de eerste x jaar, etc
In plaats van 5k bruto en geen auto, geen pensioenopbouw, geen opleiding, geen afstaken over doorgroeien, etc.

Pas dus op met een bedrag te noemen, ala je nog niet het totaalpakket hebt
Precies dit idd. De range in dit voorbeeld is 4 tot 5k per maand, afhankelijk van totaalpakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
The Eagle schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:00:
Standaard recruiters trucje. Ze vragen wat je wilt verdienen en op basis daarvan weten ze al wat ze er al evt zelf aan kunnen verdienen qua marge, en of dat binnen de marge past van hun opdrachtgever, etc. Oftewel: of je voor hen en de opdrachtgever uberhaupt interessant bent.
Zou het lekker laten schieten en zelf op zoek gaan. Als die functie nog niet eens bestaat dan weet ik vrij zeker dat die recruiter ook niet weet wat er gevraagd gaat worden, en de opdrachtgever al helemaal niet.
Standaard recruiters en dan praat je over Michael Paige, KornFerry en Russel Reynolds werken transparant en verwachten gewoon je totale jaaropgave. Hier wordt niet over gediscussieerd om precies juist te voorkomen of jou verwachtingen niet in verhouding staan met een mogelijke positie. Kun je moeilijk over doen, dan laten ze je jou CV lekker liggen. Uiteindelijk willen zij jou zo snel mogelijk ergens plaatsen zodat ze hun commissie kunnen opstrijken en zijn ze erbij gebaat om het proces zo duidelijk mogelijk te maken. Enerzijds is dit in het voordeel van de werkgever, je weet wat je voor je neus krijgt en inderdaad het budget daarop aan te passen (zowel door soms je salaris op te rekken of inderdaad te verlagen en verdere bijkomstigheden). Anderzijds als kandidaat ga je geen gesprekken zodoende aan die toch een waste of time zijn.

Ik heb met deze partijen zelf ervaring opgedaan en eigenlijk allemaal positief onder voorbehoud dat je geen junior toegeschoven krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook gewoon voor jezelf uitrekenen wat jij denkt dat je waard bent en wilt verdienen. Dan zet je er 10% bij op voor wat onderhandelingsruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
@nam3le55: niet iedereen heeft een jaaropgaaf. Ik kan mijn jaarcijfers neerleggen, maar van dat bedrag zal een werkgever aardig schrikken ;)

Bovendien staat je nieuwe beloning los van je oude. Het is immers een nieuwe functie bij een nieuwe werkgever, misschien op een andere plaats, en je neemt een bepaald risico door de stap te wagen.
Een loonstrook kun je prima overleggen ter bevestiging van je arbeidsverleden, maar nooit voordat er is gesproken over de beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
n4m3l355 schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:55:
[...]

Standaard recruiters en dan praat je over Michael Paige, KornFerry en Russel Reynolds werken transparant en verwachten gewoon je totale jaaropgave. Hier wordt niet over gediscussieerd om precies juist te voorkomen of jou verwachtingen niet in verhouding staan met een mogelijke positie. Kun je moeilijk over doen, dan laten ze je jou CV lekker liggen. Uiteindelijk willen zij jou zo snel mogelijk ergens plaatsen zodat ze hun commissie kunnen opstrijken en zijn ze erbij gebaat om het proces zo duidelijk mogelijk te maken. Enerzijds is dit in het voordeel van de werkgever, je weet wat je voor je neus krijgt en inderdaad het budget daarop aan te passen (zowel door soms je salaris op te rekken of inderdaad te verlagen en verdere bijkomstigheden). Anderzijds als kandidaat ga je geen gesprekken zodoende aan die toch een waste of time zijn.

Ik heb met deze partijen zelf ervaring opgedaan en eigenlijk allemaal positief onder voorbehoud dat je geen junior toegeschoven krijgt.
Ik heb de relatie/vraag nooit begrepen tussen wat je verdiende bij je oude werkgever en je nieuwe werkgever. Waarom zou je een jaaropgaaf of loonstrook voorleggen?!
Je wordt benaderd voor een nieuwe baan, dan staat het los wat je bij je huidige/oude baan verdient of verdiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb de relatie/vraag nooit begrepen tussen wat je verdiende bij je oude werkgever en je nieuwe werkgever. Waarom zou je een jaaropgaaf of loonstrook voorleggen?!
Vroeger als recruiters me belden, dan vertelde ik wel eens mijn huidige loon, maar tegenwoordig zeg ik gewoon dat het voor het gesprek niet relevant is hoe veel ik verdiende. Waar het om gaat is hoe veel ik wil verdienen. En dan noem ik gewoon mijn gewenste tarief.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het knap dat je een salarisindicatie voor een niet omschreven functie moet geven. Oftewel: niet op in gaan, laat hun maar met een bod komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
BastaRhymez schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:13:
Je wordt benaderd voor een nieuwe baan, dan staat het los wat je bij je huidige/oude baan verdient of verdiende.
Nee. Ze willen jou snel ergens plaatsen zonder teveel gedoe, begrijpelijk. Om dit te realiseren dienen ze de wensen onderling af te stemmen, maw jou huidig inkomen en verwachtingen dienen te stroken met je toekomstige werkgever.

Verder een beetje recruiter weet normaal al op voorhand bij werkgevers hoe de schalen/tredes functioneren. Dus als jij aangeeft welke functie je nu hebt, hoeveel ervaring je hebt kunnen ze al vrij goed inschatten wat je nu verdient zeker bij grote MNC's is dit erg transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je spreekt je jezelf tegen. Eerst geef je aan dat ze je salaris moeten weten zodat ze je snel willen plaatsen, en vervolgens geef je aan dat ze je salaris prima kunnen inschatten.

We hebben niet te maken met een liefdadigheidsorganisatie. Ze weten idd prima jouw salaris in te schatten, maar willen het nog even bevestigt zien zodat ze zeker weten dat ze geen marge laten liggen (in hun voordeel uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 11:15
"Ik wil er natuurlijk op vooruit gaan qua loon en extralegale voordelen tov mijn huidige job. Bovendien wil ik op zijn minst marktconform verdienen. Gezien ik nog altijd niet weet over welke functie het gaat, dan wel welke sector kan ik hier onmogelijk een antwoord op geven"

Persoonlijk denk ik dan: als de recruiter nog niet eens in staat is om een functie te omschrijven, blijf je er misschien beter gewoon van weg. Zolang ze jou geen bedrijf, sector, en high level overzicht geeft, is het gewoon een verlies van tijd om hierop in te gaan. Moest het interessant genoeg zijn, zou het het wel proberen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Zeker in een kennismakingsgesprek zeg ik niks over salaris en als ze me de vraag geven. Dan krijgen ze als antwoord dat ik het in een kennismakingsgesprek daar niet over wil hebben. Daar zijn namelijk de onderhandelingen voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
EvilItSelf schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:24:
Zeker in een kennismakingsgesprek zeg ik niks over salaris en als ze me de vraag geven. Dan krijgen ze als antwoord dat ik het in een kennismakingsgesprek daar niet over wil hebben. Daar zijn namelijk de onderhandelingen voor.
Dat werkt ook wel weer beide kanten op lijkt me. Ik heb gesprekken op de voorhand kunnen afschrijven omdat we vooraf al veel te ver uitklaar lagen. Je verdoet uiteindelijk alleen elkaars tijd er mee dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het is er even bij ingeschoten om tussentijds te reageren, maar ik wil jullie allemaal nog even bedanken voor de goede bijdrages ;) :)

Vanmorgen heb ik het betreffende gesprek gehad, en de uitkomst was zeer positief. Los van dat het gesprek gewoon lekker liep en er echt een klik lijkt te zijn, heb ik tactisch gezorgd dat ik niet de eerste was die het bedrag noemde. Toen ze me vroegen wat ik in gedachten had, heb ik gezegd dat ik die vraag graag beantwoord, doch erg benieuwd was naar wat zij in gedachten hebben voordat ik dat doe. Ze stak toen een verhaal over waarom dat nog niet zeker was etc. en er wel gemiddeldes zijn, maar ze het graag zou horen. Toen heb ik hem weer teruggekaatst met de vraag wat die gemiddeldes dan zijn. Het antwoord met bedrag hierop was erg positief, en een tweede gesprek volgt spoedig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 10:07
EDIT: niet meer relevant na bovenstaande.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardbeg10 op 15-12-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LankHoar schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:40:
Het is er even bij ingeschoten om tussentijds te reageren, maar ik wil jullie allemaal nog even bedanken voor de goede bijdrages ;) :)

Vanmorgen heb ik het betreffende gesprek gehad, en de uitkomst was zeer positief. Los van dat het gesprek gewoon lekker liep en er echt een klik lijkt te zijn, heb ik tactisch gezorgd dat ik niet de eerste was die het bedrag noemde. Toen ze me vroegen wat ik in gedachten had, heb ik gezegd dat ik die vraag graag beantwoord, doch erg benieuwd was naar wat zij in gedachten hebben voordat ik dat doe. Ze stak toen een verhaal over waarom dat nog niet zeker was etc. en er wel gemiddeldes zijn, maar ze het graag zou horen. Toen heb ik hem weer teruggekaatst met de vraag wat die gemiddeldes dan zijn. Het antwoord met bedrag hierop was erg positief, en een tweede gesprek volgt spoedig :D
Is je insteek om voor het gemiddelde te gaan, of zie je dat als startpunt van de onderhandelingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:40:
[...]

Is je insteek om voor het gemiddelde te gaan, of zie je dat als startpunt van de onderhandelingen?
Indien ik het gemiddelde krijg, verdien ik letterlijk twee keer zoveel dan nu. Met dat in ogenschouw zou ik het niet erg vinden om daar voor te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09 14:35
Ik heb weinig ervaring, maar ben benieuwd wat de uitkomst is. Dit topic is voor mij persoonlijk ook handig qua tips die er al zoal voorbij zijn gekomen gewoon altijd een marge voor jezelf gebruiken zodat je niet te laag uitkomt bijvoorbeeld. Veel succes met je verdere sollicitatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-09 19:41
LankHoar schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:48:
[...]

Indien ik het gemiddelde krijg, verdien ik letterlijk twee keer zoveel dan nu. Met dat in ogenschouw zou ik het niet erg vinden om daar voor te gaan ;)
Als je dat maar niet zegt tegen je potentiële werkgever ;) Waarschijnlijk kan je met goede argumenten nog iets opschalen. Het zou mij niet verbazen als ze 'het gemiddelde' laag hebben ingeschat. (Werkgevers strooien meestal niet zomaar met geld.) Afijn, leuk om te lezen man.

[ Voor 13% gewijzigd door Crasheeee op 15-12-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ze geven voor Praag goede salarissen, en dat weten ze (gaf ze aan). Als antwoord op de wedervraag wat ik zelf in gedachten heb, ben ik ruim boven mijn eigenlijke verwachtingen gaan zitten, doch ook iets onder door hun genoemde bedrag (wilde niet overdreven overkomen). Achteraf haalt dat mijn handelspositie een beetje weg. Wat nog wel een mooie troef is, is het feit dat er in mijn vakgebied geen tot erg weinig ervaren kandidaten te vinden zijn in Praag (dat zeiden ze niet maar weet ik).

Ik heb inderdaad niet mijn huidige salaris of iets van "wow het dubbele" geroepen, dat zou niet slim zijn :) goede tip van het studiegeld, die ga ik onthouden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gisterenochtend het tweede gesprek gehad, ditmaal met de site manager. Hij stelde erg pittige vragen, die uitdagend waren om te beantwoorden. We hebben ruim een uur zitten praten (niet alleen over werkgerelateerde zaken) en het ging best wel lekker. Hij zei z.s.m. met een antwoord te komen, maar ook te moeten overleggen over een headcount approval, zoals dat wel vaker gaat. Als ik goed tussen de regels door geluisterd heb, dan krijg ik binnenkort de functie aangeboden :)

Pagina: 1