Ik heb 2 stringen op een Hosola 3680. Op elke string zijn 11 Ameri solar 5m 200W panelen aangesloten.
Ik heb van het gelijkstroomdeel vandaag een query gemaakt.
V en A worden gelogd. P niet. Die ik heb ik uitgerekend door V en A te vermenigvuldigen.
Ik heb van beide stringen, P in een grafiek tegen de tijd weggezet.

Merk op hoe sterk de tweede string verspringt.
Het zou kunnen zijn dat 3 panelen in deze string door een verplaatsing achteraf omgekeerd zijn aangesloten. Kan dit het springerige gedrag verklaren? PV2 presteert minder dan PV1, waarschijnlijk was dat voorheen niet zo.
Verdere info:
Alle panelen liggen op dezelfde orientatie naar het Zuidoosten.
In PV1 liggen 8 panelen op 20 graden en 3 panelen op 15 graden. Allemaal portrait.
In PV2 liggen 8 panelen portrait en 3 panelen landscape (de mogelijk omgekeerde). Allemaal op 20 graden.
Op PV1 komt ca 13:00 met deze laagstaande zon een slagschaduw van een pijpje.
Vroeguh lagen alle panelen op 20 graden, allemaal potrait. Op aanwijzen van het bevoegd gezag moest e.e.a. worden aangepast. Ik heb loggegevens van eerdere data, maar dat was met een andere omvormer (Omnik 4TL).
Ik heb van het gelijkstroomdeel vandaag een query gemaakt.
V en A worden gelogd. P niet. Die ik heb ik uitgerekend door V en A te vermenigvuldigen.
Ik heb van beide stringen, P in een grafiek tegen de tijd weggezet.

Merk op hoe sterk de tweede string verspringt.
Het zou kunnen zijn dat 3 panelen in deze string door een verplaatsing achteraf omgekeerd zijn aangesloten. Kan dit het springerige gedrag verklaren? PV2 presteert minder dan PV1, waarschijnlijk was dat voorheen niet zo.
Verdere info:
Alle panelen liggen op dezelfde orientatie naar het Zuidoosten.
In PV1 liggen 8 panelen op 20 graden en 3 panelen op 15 graden. Allemaal portrait.
In PV2 liggen 8 panelen portrait en 3 panelen landscape (de mogelijk omgekeerde). Allemaal op 20 graden.
Op PV1 komt ca 13:00 met deze laagstaande zon een slagschaduw van een pijpje.
Vroeguh lagen alle panelen op 20 graden, allemaal potrait. Op aanwijzen van het bevoegd gezag moest e.e.a. worden aangepast. Ik heb loggegevens van eerdere data, maar dat was met een andere omvormer (Omnik 4TL).