Beste Tweakers,
Ik ben ten einde raad.
Sinds september heb ik last van een vervelende error 41 Kernel-Power (63).
De computer start vanzelf opnieuw op. Dit gebeurd voornamelijk bij het spelen van games. (Anno 2205, Fallout 4 en GTA 5)
Nu heb ik het geheugen getest, en dit was prima. Voor de zekerheid ander geheugen geprobeerd. Toen was het weg, maar dat was het daarna met mijn oude geheugen ook. Het vervelende, er is geen pijl op te trekken. Soms gaat het een week goed, en soms gebeurd het meerdere malen per dag. Overigens blijft de CPU netjes op 50 graden hangen, en de GPU op 70 tijdens het gamen. Vaak kom ik tegen dat het de voeding zou kunnen zijn, echter lijkt mij dat onwaarschijnlijk. De computer is nu 1,5 jaar oud.
Hieronder de specs, en daaronder de foutmelding die Windows geeft in het logboek.
Specs:
i7 4770
MSI H87 G43 Gaming
Samsung Evo 240 256
2X 2 TB WD Green
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 X2
Corsair CX600M voeding
MSI GTX780
Foutmelding:
EventData
BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0
Heeft iemand tips of een oplossing? Het meeste wat op internet staat heb ik al gedaan. Alvast hartelijk bedankt!
Ik ben ten einde raad.
Sinds september heb ik last van een vervelende error 41 Kernel-Power (63).
De computer start vanzelf opnieuw op. Dit gebeurd voornamelijk bij het spelen van games. (Anno 2205, Fallout 4 en GTA 5)
Nu heb ik het geheugen getest, en dit was prima. Voor de zekerheid ander geheugen geprobeerd. Toen was het weg, maar dat was het daarna met mijn oude geheugen ook. Het vervelende, er is geen pijl op te trekken. Soms gaat het een week goed, en soms gebeurd het meerdere malen per dag. Overigens blijft de CPU netjes op 50 graden hangen, en de GPU op 70 tijdens het gamen. Vaak kom ik tegen dat het de voeding zou kunnen zijn, echter lijkt mij dat onwaarschijnlijk. De computer is nu 1,5 jaar oud.
Hieronder de specs, en daaronder de foutmelding die Windows geeft in het logboek.
Specs:
i7 4770
MSI H87 G43 Gaming
Samsung Evo 240 256
2X 2 TB WD Green
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 X2
Corsair CX600M voeding
MSI GTX780
Foutmelding:
EventData
BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0
Heeft iemand tips of een oplossing? Het meeste wat op internet staat heb ik al gedaan. Alvast hartelijk bedankt!