De laatste tijd heb ik last van willekeurige uitval van mijn pc. Hij valt spontaan uit en herstart na 10 seconden of soms na 2 minuten. Tijdens het booten wil hij dan ook nog wel weer eens uitvallen. Het gebeurde tijdens basic taken zoals internetten, maar ook na 5-10 minuten gamen. In de logboeken van Windows 8.1 kan ik lezen dat er een fout is opgetreden, namelijk "41 - Kernel-Power". Aan de titel hiervan heb ik besloten om mijn voeding er uit te halen, schoon te maken en opnieuw te plaatsen. Hierna geen spontane uitval meer gehad na het normale gebruik of na 2 uur lang Company of Heroes 2.
Ik dacht dus hiermee het probleem te hebben opgelost, maar helaas toen ik vanmorgen tegen mijn bureau stompte, freezde de computer. Hij viel niet uit, maar ik kon niks meer. Door de powerknop een tijdje ingedrukt te houden, ging de pc wel uit. Vervolgens weer in de logboeken gekropen en ook wederom gaf hij "41 - Power-Kernel" aan. Door een keer op mijn bureau te slaan, freezde hij weer, maar viel niet uit.
Temperaturen heb ik gemeten (HWmonitor draaiende) tijdens het spelen van CoH2, CPU werd niet warmer dan +-55 graden en de videokaart niet warmer dan 80 graden. Nu heb ik eigenlijk geen idee waar ik het moet zoeken en welke tests ik eventueel nog zou uit moeten voeren. De computer is nu net 2 jaar uit en ben dus net over mijn garantiedatum heen, dus dat is wel balen.
Iemand die enig idee heeft wat ik nog eventueel kan proberen?
Edit: ik heb trouwens geen BSOD. Althans, BlueScreenView kan niks vinden en WhoCrashed ook niet.
Hmm, tijdens een campaign missie in CoH 2 weer een freeze, viel me ook op dat mijn verlichting van de toetsenbord en muis uitvielen, maar die van de headset niet. In de logboek weer dezelfde error.
Uiteindelijk grotendeels opgelost door dit te doen: YouTube: Windows 8.1 Event 41 Kernel-Power (Random Reboots)
Ik dacht dus hiermee het probleem te hebben opgelost, maar helaas toen ik vanmorgen tegen mijn bureau stompte, freezde de computer. Hij viel niet uit, maar ik kon niks meer. Door de powerknop een tijdje ingedrukt te houden, ging de pc wel uit. Vervolgens weer in de logboeken gekropen en ook wederom gaf hij "41 - Power-Kernel" aan. Door een keer op mijn bureau te slaan, freezde hij weer, maar viel niet uit.
Temperaturen heb ik gemeten (HWmonitor draaiende) tijdens het spelen van CoH2, CPU werd niet warmer dan +-55 graden en de videokaart niet warmer dan 80 graden. Nu heb ik eigenlijk geen idee waar ik het moet zoeken en welke tests ik eventueel nog zou uit moeten voeren. De computer is nu net 2 jaar uit en ben dus net over mijn garantiedatum heen, dus dat is wel balen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Asrock H77 Pro4/MVP | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Sharkoon T9 Value Green edition | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU | € 49,57 | € 49,57 |
| 1 | Corsair CX600M | € 68,90 | € 68,90 |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 149,95 | € 149,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 620,87 | |
Iemand die enig idee heeft wat ik nog eventueel kan proberen?
Edit: ik heb trouwens geen BSOD. Althans, BlueScreenView kan niks vinden en WhoCrashed ook niet.
Hmm, tijdens een campaign missie in CoH 2 weer een freeze, viel me ook op dat mijn verlichting van de toetsenbord en muis uitvielen, maar die van de headset niet. In de logboek weer dezelfde error.
Uiteindelijk grotendeels opgelost door dit te doen: YouTube: Windows 8.1 Event 41 Kernel-Power (Random Reboots)
[ Voor 4% gewijzigd door BlackthunderAwf op 19-07-2015 09:48 ]