Budget game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oryx7716
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-04 15:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games spelen zoals Far Cry 4, Batman Arkham series, World of Tanks, CS:GO.
Natuurlijk op normal/high of indien mogelijk ultra graphics en dat de FPS 60 of hoger is.
Daarnaast wil ik het ook gebruiken voor photoshop en coderen voor mijn opleiding.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is max €750,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen flauw idee, ik heb hier zelf niet zoveel verstand van, daarom post ik het hier ook B)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik wil gewoon graag games op normal/high/ of mogelijk ultra graphics spelen en ook soepele FPS hebben (60 of hoger)
Als het goedkoop kan wil ik dat natuurlijk graag! ;)
Het zou dus mooi zijn dat ik advies zou krijgen over welke onderdelen ik het best kan kopen voor goede prestaties, voor een zo laag mogelijke prijs

[ Voor 7% gewijzigd door Oryx7716 op 03-12-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Heb je zelf al gekeken?
Er zijn een boel topics met precies dezelfde vraag.
http://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=game+pc+750
Zo krijg je zelf ook een beetje inzicht in wat je nodig denkt te hebben.
De meeste hier zijn ook maar hobbyisten die soms ook duidelijke meningen hebben, dus je niet perse het beste adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-06 21:35

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Lees het DAA beleid even door: DAA beleid; vooral het kopje "3. Verricht eigen onderzoek".
Zodat je zelf al een duidelijk beeld hebt wat de computer aan moet kunnen, waardoor wij jou beter van advies kunnen voorzien.

Zie ook Handleiding Pricewatch; zodat je een eigen lijstje kan maken nadat je je eigen onderzoek hebt verricht.
Het duurde mij vroeger ongeveer drie uurtjes om inzicht te krijgen in videokaarten, processors, SSD's enz. Andere threads bekijken helpt ook enorm om te zien welke producten kwaliteit leveren i.c.m. een goede prijsverhouding.

Een aantal andere vragen/opmerkingen:
1. Aangezien je een budget hebt van €750,- en je wilt gamen/photoshoppen zou ik kijken naar een combinatie van een goede videokaart en processor, GTX 960(?), i5, wellicht i7(?) als dat binnen de budget mogelijkheden zit.
Je zou kunnen beginnen met dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1ASRock B85M Pro4€ 63,95€ 63,95
1Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro€ 238,25€ 238,25
1Corsair Carbide 100R€ 51,95€ 51,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 35,95€ 35,95
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
1Crucial BX100 500GB€ 161,67€ 161,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 787,78

2. Je hebt niet aangegeven op welke resolutie je wilt gaan gamen. Ultra graphics en 60 fps zegt niet zoveel, want als je op 1080p gamed vraagt dat minder van de videokaart dan als je 1440p wilt gaan gamen.
3. Verhouding kostenprestatie per onderdeel: Als je vooral veelt gaat gamen en soms een beetje photoshoppen, zou je wellicht wat meer kunnen uitgeven aan een videokaart dan aan een processor, vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guides van juli, september en november.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Dit topic is gesloten.