Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 713022

Topicstarter
Ik heb achter mijn huis een kleine kroeg gemaakt. Voor de muziek heb ik er destijds snel een goedkoop 5.1 setje in gehangen, maar dat bleek al snel niet echt te voldoen.

Het is een ruimte van ongeveer 50m2 en ik wil muziek kunnen afspelen via CD, Spotify via iPad en USB, maar ik wil ook het geluid van de tv (Digitenne van KPN) en de PlayStation over de geluidsinstallatie laten lopen. Daarnaast moet het natuurlijk ook wel wat volume kunnen produceren voor feestjes en moet ik de speakers kunnen ophangen aan de muur / plafond.

Verder is het niet de bedoeling om heel veel geld uit te geven, dus ik zal met name op zoek gaan naar goede, gebruikte spullen.

Wat raden jullie mij aan? Hebben jullie een advies voor een versterker in combinatie met een bepaald soort speakers? Of toch een 5.1 set die voldoet? En (ik ben hier heel slecht in) hoeveel watt moet ik hebben?

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een stereo versterker heeft doorgaans niet zo'n uitgebreide feature set. Ik zou je adviseren om een surround receiver te kopen met netwerkfunctionaliteit (inclusief AirPlay). Dan kun je makkelijk aan de slag met je iPad, usb-stick, etc. Als je bij merken blijft als Denon, Marantz, Yamaha of Onkyo zit je op zich prima. Vermogen hoef je niet zo op te letten, check de [FAQ] Audio. Nog wat speakers van Marktplaats halen en klaar. Aangezien het vooral bedoeld is om wat herrie te maken op feestjes en het geen high-end spul hoeft te zijn, zou dat al snel prima moeten zijn.

Ten slotte nog een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx voor je snelle reactie en mijn excuses voor het plaatsen in het verkeerde onderwerp!

En ook heb de FAQ gelezen, alleen ben ik er nog niet aan uit. Voor je beeldvorming: er hangt nu in een setje wat ik nog had staan, de Philps HTD3510/12 5.1 home cinema, en het volume is echt bagger. Bij een feestje is het echt onvoldoende en het omgevingsgeluid overstemt de muziek.

Waar moet ik dan aan denken qua vermogen als ik nu kies voor een receiver en speakers?

Ik zie op MP bijvoorbeeld de Denon AVR-3805 staan: een wat ouder model maar, indien het nog goed werkt, is dat dan wat om te gebruiken? En wellicht i.c.m. speakers van Marantz s2400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:29
Nou denk ik dat het al heel snel beter is dan die Philips set, maar hoe belangrijk is 5.1 surround voor dit doeleinde? Zou de ts er niet beter aan doen te kijken naar een paar DJ speakers? Mij lijkt in dit geval 2.0 of 4.0 ruim voldoende. Dit is overigens geen voorstel, maar ik weet wel dat dergelijke speakers vooral power in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LA-384 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 06:17:
Nou denk ik dat het al heel snel beter is dan die Philips set, maar hoe belangrijk is 5.1 surround voor dit doeleinde? Zou de ts er niet beter aan doen te kijken naar een paar DJ speakers? Mij lijkt in dit geval 2.0 of 4.0 ruim voldoende. Dit is overigens geen voorstel, maar ik weet wel dat dergelijke speakers vooral power in huis hebben.
Dank voor je reactie! Wat bedoel je precies met DJ-speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:29
Niet de juiste term waarschijnlijk. Ik bedoelde hiermee;
http://www.bax-shop.nl/speakers/actieve-fullrange
Of
http://www.bax-shop.nl/speakers/passieve-fullrange

Maar nogmaals niet zeker of het werkt, zoals ik denk dat het werkt. Speakers gemaakt voor de woonkamer (home-cinema setje) voldoen volgens mij toch aan andere voorwaarden dan speakers voor in een café, dus daarom lijken mij die sowieso al niet geschikt. Ik heb vaker de genoemde fullrange speakers gehoord en daar schreeuw je niet zomaar overheen. Wat ik niet weet is vanaf welke prijsklasse/vermogen dat is.

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 05-12-2015 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 15:44
Als het niet veel mag kosten maar wel redelijk hard moet kunnen gaan dan kun je gerust de logitech z5500 pakken.

Deze gaat harder dan menig home cinema setje. Eventueel kun je een versterker pakken van 50 euro en 4X bose 301 serie 3, ook voor weinig geld op marktplaats te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-07 09:31

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou een simpele receiver pakken van €50 (Sony 930 QS bijvoorbeeld). Google Chromecast Audio eraan voor streaming. Als speakers een setje JBL 178 speakers. Dan heb je 4 aardige speakers met een actieve sub voor het laag. Moet geheel compleet niet meer dan €250 kosten.
Pagina: 1