Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Momenteel heb ik hier een Apple Thunderbolt display staan met daaraan een Macbook. Dat werkt uiteraard. De Macbook gaat vervangen worden door een Windows-systeem, maar als 't kan is het net zo handig de monitor te blijven gebruiken.

Thunderbolt op notebooks is lastig te vinden, zeker op notebooks met een schappelijke levertijd.
Wat ik me afvroeg, kan ik zo'n display ook aan een displayport, waarbij ik uiteraard functies verlies van netwerk en USB, maar dat is niet erg, ik zoek een notebook uit die voorziet in die poorten, waardoor ik die op de monitor niet meer nodig heb.

Op internet lees ik wisselende verhalen, de ene zegt dat het wel kan, maar je dus functionaliteit verliest, de ander zegt dat het niet kan, en je alleen een displayport monitor op de thunderbolt aansluiting van de mac kan zetten.

Dus mijn vraag, is er hier iemand die het ooit heeft geprobeerd?

De notebook die eraan komt te hangen is waarschijnlijk een MSI GS70 of MSI GS60
pricewatch: MSI Gaming Series GS70 6QE-012NL of pricewatch: MSI Gaming Series GS60 6QE-029NL
Die beschikken beide over DP1.2, maar niet over Thunderbolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:26
Ik heb in het verleden een Apple Thunderbolt Display op mijn MacBook Pro met (mini)displayport aangesloten.
Resultaat: geen beeld.
Pas toen ik kort daarna een MacBook Pro met Thunderbolt port had kreeg ik beeld op de ATD.

[ Voor 14% gewijzigd door sonderpa op 02-12-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee dat kan niet. Ik heb een laptop en een pc met mini displayport en die kan ik niet op mijn Thunderbolt Display aansluiten. Ik heb nog wel gekeken naar Thunderbolt-uitbreidingskaarten voor pc's maar die zijn schaars en werken ook alleen op een paar moederborden van Asus en Gigabyte. De enige laptop waarvan ik weet dat hij Thunderbolt ondersteunt is de Lenovo W540/541.

Inmiddels heb ik het Thunderbolt Display bij mijn vriend gezet en twee 24" Apple Cinema-displays gekocht. Die hebben een mini displayportaansluiting en die doen het dus wel met mijn laptop en pc. Ze werken ook met de Thunderboltuitgang van MacBooks, want andersom is het wel compatible.

Er zijn ook 27" Cinema Displays met mini displayport. Zien er verder hetzelfde uit als Thunderbolt Displays. Daar kun je zelfs een nieuwe MacBook met usb-c op aansluiten via een verloopje, iets wat met een Thunderbolt Display nooit zal lukken.

Overigens hoop ik al lang dat er ooit nog een actieve adapter komt die van mini displayport een Thunderbolt-signaal kan maken. Want dan werkt het ineens ook met dvi, displayport en hdmi, die zijn wel uitwisselbaar in beide richtingen. Wachten op zo'n adapter lijkt echter kansloos.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Adapter zou mooi zijn, maar kan me voorstellen dat die niet snel komen.
Bedankt voor de verhelderende antwoorden. Misschien dat hier ook nog wel een monitor staat met enkel displayport, dan kan ik gewoon wisselen, anders dan misschien toch maar een losse monitor kopen met een displayport erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Kan niet. Ik heb bijv. een MacBook uit 2009 aangesloten op zo'n scherm: werkt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:10
Hier gaat nooit een adapter voorkomen, Thunderbolt is PCI-express over een kabeltje met daarbij optioneel beeldsignaal. Dat gaat niet met MDP ookal is de aansluiting fysiek gelijk.

Als je het mij vraagt kun je dan beter je TB Display verkopen voor ~700,- en er een mooi 4K scherm voor kopen zoals de Dell P2715Q.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

bokkow schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:08:
Hier gaat nooit een adapter voorkomen, Thunderbolt is PCI-express over een kabeltje met daarbij optioneel beeldsignaal. Dat gaat niet met MDP ookal is de aansluiting fysiek gelijk.
Dat begrijpen we, daarom noemde ik het ook een actieve adapter. Of converter, als dat duidelijker is.
Het idee zou zijn om in de adapter een null-/void-/controle-PCIe-signaal samen te voegen met het minidisplayport-signaal, en dat vervolgens als Thunderbolt weer uit te sturen.

Technisch zal het wel mogelijk zijn, de doelgroep is alleen verwaarloosbaar klein: alleen bezitters van een Thunderbolt Display of een iMac van na 2011, die daarop een Mac van vóór 2011/2012 of een pc willen aansluiten.

Een ander merk beeldscherm is voor mij geen optie die ik overweeg, ik wil per se een glanzend, vlak beeldscherm.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:10
Nou ja dat was mij niet duideijk dat 'we' dat begrijpen, uit bovenstaande reacties.

Maar goed, de Thunderbolt techniek werkt niet net als MDP waar je een actieve adapter voor kon kopen. Thunderbolt heeft aan beide zijdes een controller nodig, zo'n controller is ook nog ns prijzig (zie de dockingstations welke nu op de markt zijn) en als je een ingaand MDP signaal om wil zetten om via een Thunderbolt controller door te geven kijk je eigenlijk naar een soort van PC als 'actieve adapter', dat lijkt me niet het idee waar je heen wil, al is het technische mogelijk ;)

Ik wist trouwens niet dat het hier om een scherm voor jou ging Canaria maar om een optie voor Terw_Dan. Ik kan me voorstellen dat je niet graag van het Thunderbolt Display design af stapt inderdaad, om die reden heb ik mijn TBD nog gehouden al maak ik er niet echt gebruik meer van.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08

Kek

3flix

Gaat zoals eerder al gezegt niet (standaard)..

er zijn binnen de hackintosh scene wel wat mensen die het (half) werkend hebben gekregen, door pricewatch: Asus ThunderboltEX II te gebruiken op hun hackintosh, maar op een laptop is dat een nogo :s
Pagina: 1