Toon posts:

Apple Thunderbolt Display op Displayport, kan dat of niet?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Momenteel heb ik hier een Apple Thunderbolt display staan met daaraan een Macbook. Dat werkt uiteraard. De Macbook gaat vervangen worden door een Windows-systeem, maar als 't kan is het net zo handig de monitor te blijven gebruiken.

Thunderbolt op notebooks is lastig te vinden, zeker op notebooks met een schappelijke levertijd.
Wat ik me afvroeg, kan ik zo'n display ook aan een displayport, waarbij ik uiteraard functies verlies van netwerk en USB, maar dat is niet erg, ik zoek een notebook uit die voorziet in die poorten, waardoor ik die op de monitor niet meer nodig heb.

Op internet lees ik wisselende verhalen, de ene zegt dat het wel kan, maar je dus functionaliteit verliest, de ander zegt dat het niet kan, en je alleen een displayport monitor op de thunderbolt aansluiting van de mac kan zetten.

Dus mijn vraag, is er hier iemand die het ooit heeft geprobeerd?

De notebook die eraan komt te hangen is waarschijnlijk een MSI GS70 of MSI GS60
pricewatch: MSI Gaming Series GS70 6QE-012NL of pricewatch: MSI Gaming Series GS60 6QE-029NL
Die beschikken beide over DP1.2, maar niet over Thunderbolt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Adapter zou mooi zijn, maar kan me voorstellen dat die niet snel komen.
Bedankt voor de verhelderende antwoorden. Misschien dat hier ook nog wel een monitor staat met enkel displayport, dan kan ik gewoon wisselen, anders dan misschien toch maar een losse monitor kopen met een displayport erop.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee