[Windows 10] Clean install nieuwe laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 20:37
De postbode drukt straks een nieuwe Lenovo laptop door de brievenbus. Draait op W10, maar ik wantrouw Lenovo, qua spyware, adware en andere meuk. Wil een clean install uitvoeren, ben ik gelijk van de andere bloatware af.
Nu lees ik dat W10 die functie standaard aan boord heeft en dat je daarbij kunt kiezen met, of zonder behoud van data. Omdat ik liever lui dan moe ben nijg ik naar deze optie :z
Maar: bereik ik daarmee wat ik wil bereiken?
Of is de weg via .iso, usb een betere? Zo er al verschil is.
Ik wil niet rommelen met partities o.i.d. Zit toch maar klein ssd-tje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Marcva schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:19:
De postbode drukt straks een nieuwe Lenovo laptop door de brievenbus. Draait op W10, maar ik wantrouw Lenovo, qua spyware, adware en andere meuk. Wil een clean install uitvoeren, ben ik gelijk van de andere bloatware af.
Nu lees ik dat W10 die functie standaard aan boord heeft en dat je daarbij kunt kiezen met, of zonder behoud van data. Omdat ik liever lui dan moe ben nijg ik naar deze optie :z
Maar: bereik ik daarmee wat ik wil bereiken?
Of is de weg via .iso, usb een betere? Zo er al verschil is.
Ik wil niet rommelen met partities o.i.d. Zit toch maar klein ssd-tje in.
Wat dacht je van het juiste topic daar voor [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen O-)
Maar iso/usb gebruiken voor clean install is beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 20:37
Alternative schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:52:
[...]

Wat dacht je van het juiste topic daar voor [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen O-)
Maar iso/usb gebruiken voor clean install is beter
OK tnx :)
Ik begeef me nooit in deze contreien van Tweakers. Mss kan de moderator e.e.a. verhuizen.

Met de media creation tool op mijn oude PC een stick aangemaakt. Installatie was vervolgens een fluitje van een cent. Ik ben er niet moe van geworden :+