Ik zoek een?
Samsung Galaxy S6 of OnePlus two
Wat is je budget?
500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Webbrowsen, chatten, Spotify en filmpjes kijken. Af en toe een spelletje zoals Fallout Shelter of Clash of Clans. Ik wil zonder gedoe een dag door komen zodat ik de telefoon in de avond weer kan opladen. Ik wil leuke foto's kunnen maken. Het allerbelangrijkste vind ik dat de telefoon lekker vlot moet kunnen werken na anderhalf jaar gebruik (eventueel met een custom ROM).
Ik heb talloze reviews gekeken/gelezen over de S6, OP2 en andere telefoons zoals Motorola's of Nexus' telefoons. Beide Nexus telefoons vind ik niet handig met een vingerafdrukscanner op de achterkant. Ik vind Motorola gewoon geen fijn merk (ik zou bijvoorbeeld ook niet snel een TV kopen van LG). De iPhone 6 of 6S vind ik gewoon te duur en ik heb nu drie jaar mijn iPhone 5 gehad dus ik wil weer een keertje Android proberen.
Dus ik kwam op de S6 of OP2 uit. Eerst zal ik de voordelen en nadelen van de S6 opsommen en daarna van de OP2.
Samsung Galaxy S6:
Voordelen:
Erg goede camera
Super scherp scherm met goed contrast
Erg snel
Mooi design
Erkend bedrijf met ongetwijfeld een goede Customer Care
Quick charge & Wireless charge
S health is grappig
Nadelen:
Batterij schijnt niet zo goed te zijn
Samsung skin is niet bijzonder mooi
Samsung vond ik persoonlijk nooit een 'mooi' merk door plastic telefoons
Ik heb de neiging om te zeggen dat een Samsung telefoon na anderhalf jaar begint te haperen en vast te lopen
Redelijk oud (uit maart 2015, over 4 maanden komt de S7 uit, misschien moet ik daar op wachten)
Hij is iets duurder
OnePlus Two
Voordelen:
Erg goed scherm (niet zo goed als de S6)
Goede batterijduur (ik weet het niet zeker maar reviews zeggen dat hij beter is dan de S6)
Snel
Goede camera (niet zo goed als de S6)
Vriend van mij heeft de OPO en die is na een jaar nogsteeds erg snel
Double tap to start en als je een vinger op de scanner houdt dan gaat hij direct open.
USB-C
Oxygen Os ziet er strak uit en heeft dark mode (de vraag is of de S6 dit ook kan hebben)
Nadelen:
Veel mensen zeggen dat OnePlus slechte customer care heeft
Bugs als je de telefoon krijgt en dan problemen met een nieuwe krijgen
Chinees merk is toch een beetje spannend
Geen Quick charge & Wireless charge
Iets minder mooi design dan de S6
Scherm en camera zijn minder goed.
Ik denk dat ik zo wel mijn volledige gedachtengang heb beschreven. Als jullie vragen hebben over wat ik hier beschrijf dan hoor ik het graag!
Alvast mega bedankt voor het helpen, ik kom niet uit mijn twijfels.
Samsung Galaxy S6 of OnePlus two
Wat is je budget?
500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Webbrowsen, chatten, Spotify en filmpjes kijken. Af en toe een spelletje zoals Fallout Shelter of Clash of Clans. Ik wil zonder gedoe een dag door komen zodat ik de telefoon in de avond weer kan opladen. Ik wil leuke foto's kunnen maken. Het allerbelangrijkste vind ik dat de telefoon lekker vlot moet kunnen werken na anderhalf jaar gebruik (eventueel met een custom ROM).
Ik heb talloze reviews gekeken/gelezen over de S6, OP2 en andere telefoons zoals Motorola's of Nexus' telefoons. Beide Nexus telefoons vind ik niet handig met een vingerafdrukscanner op de achterkant. Ik vind Motorola gewoon geen fijn merk (ik zou bijvoorbeeld ook niet snel een TV kopen van LG). De iPhone 6 of 6S vind ik gewoon te duur en ik heb nu drie jaar mijn iPhone 5 gehad dus ik wil weer een keertje Android proberen.
Dus ik kwam op de S6 of OP2 uit. Eerst zal ik de voordelen en nadelen van de S6 opsommen en daarna van de OP2.
Samsung Galaxy S6:
Voordelen:
Erg goede camera
Super scherp scherm met goed contrast
Erg snel
Mooi design
Erkend bedrijf met ongetwijfeld een goede Customer Care
Quick charge & Wireless charge
S health is grappig
Nadelen:
Batterij schijnt niet zo goed te zijn
Samsung skin is niet bijzonder mooi
Samsung vond ik persoonlijk nooit een 'mooi' merk door plastic telefoons
Ik heb de neiging om te zeggen dat een Samsung telefoon na anderhalf jaar begint te haperen en vast te lopen
Redelijk oud (uit maart 2015, over 4 maanden komt de S7 uit, misschien moet ik daar op wachten)
Hij is iets duurder
OnePlus Two
Voordelen:
Erg goed scherm (niet zo goed als de S6)
Goede batterijduur (ik weet het niet zeker maar reviews zeggen dat hij beter is dan de S6)
Snel
Goede camera (niet zo goed als de S6)
Vriend van mij heeft de OPO en die is na een jaar nogsteeds erg snel
Double tap to start en als je een vinger op de scanner houdt dan gaat hij direct open.
USB-C
Oxygen Os ziet er strak uit en heeft dark mode (de vraag is of de S6 dit ook kan hebben)
Nadelen:
Veel mensen zeggen dat OnePlus slechte customer care heeft
Bugs als je de telefoon krijgt en dan problemen met een nieuwe krijgen
Chinees merk is toch een beetje spannend
Geen Quick charge & Wireless charge
Iets minder mooi design dan de S6
Scherm en camera zijn minder goed.
Ik denk dat ik zo wel mijn volledige gedachtengang heb beschreven. Als jullie vragen hebben over wat ik hier beschrijf dan hoor ik het graag!
Alvast mega bedankt voor het helpen, ik kom niet uit mijn twijfels.