Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 08:46

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een WTW unit aangepast voor een ruimte van ongeveer 140 m3 en dit werkt verrassend goed. De lucht van 9 graden buiten wordt met een comfortabele 19 graden binnen geblazen.

Nu was ik even aan het klussen in een ander klein appartementje hier in Amsterdam (48m2) en toen ik binnen kwam viel mij meteen de muffigheid op. Meteen even een raam opengezet maar die blijft natuurlijk normaal dicht omdat het dan te koud is.

Toen was ik eens gaan zoeken naar kleine WTW's. Liefst ook qua omvang klein want er is echt weinig ruimte. De beste optie die ik heb is om de unit boven het toilet te plaatsen deels in het plafond. Er is boven het plafond ongeveer 20cm ruimte, en als ik het plafond dan nog 10 tot 20 cm verlaag dan zou het net kunnen.

Omdat het toilet strategisch in midden in de woning zit hoef ik maar een paar gaten te boren en dan heb ik de slaapkamer, woonkamer en douche al bereikt. Tevens is er al een afzuig aanwezig voor het toilet, ik hoef dan alleen ergens een buis door de gevel te leggen voor de aanzuig. Qua buizen wilde ik 10cm dikte gebruiken, de volumes zijn allemaal beperkt (ik kom minimaal aan 200 m3). Aan het einde van elke buis een flink akoestische slang zodat er geen overspraak is. Eventueel zou ik in de woonkamer nog 2 of 3 ventielen kunnen maken (er is nog 20 cm boven het plafond ongeveer). Ik heb het allemaal al uitgedacht.

Maar vervolgens lijkt er eigenlijk geen markt te zijn voor deze kleine WTW's. Er zijn er een paar die 300m3 per uur doen maar die zijn meteen 70x50x30 cm. Dat is eigenlijk al veel te groot voor dat toilet. Ik zoek echt iets van 50x50 maximaal. Hebben mensen ervaringen met kleine WTW's?

edit:
Goedkoopste dat ik kan vinden is deze warmtewisselaar:
http://nl.aliexpress.com/...01644_5,searchweb201560_6

En dan daar twee losse ventilatieunits aan hangen, eentje voor aanzuig en afblaas. Ik heb een optie om de unit eventueel op het dak op te stellen maar dan zit ik wel met elementen (o.a. vorst e.d.).

edit2:
http://www.renewaire.com/products/residential-products/br70

Deze lijkt dicht in de buur te komen bij wat ik zoek. 25cm diep en dan 65x45 cm. Maar US model, 110V etc relatief onbruikbaar hier en nog steeds 600 dollar excl shipping.

[ Voor 15% gewijzigd door LauPro op 01-12-2015 00:01 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:10
Fabrikant 1

Fabrikant 2
(deze heeft nog 1 kleinere tot 180m3 die ik ook nog wel zou durven plaatsen voor 48m2 en eventueel ook nog grotere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 08:46

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Heb je gekeken naar de afmetingen qua formaat? Ze zijn beiden 120cm lang. Dat krijg ik echt met veel moeite weggewerkt.

Ben echt op zoek naar een form factor van 50x50x25 of hooguit 60x60x25.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjenhoekstra
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-03-2023
Hallo,

Kijk eens op ebay.de. Zoek naar 'Lüftungsgerät'. Er staan een aantal modellen vermeld. De kleinste wordt aangeboden voor 499 euro. Deze wordt aangeboden door untroma.de. Het eigenlijke merk is een Vents. Het kleinste model is de mini VUE 100 P of mini VUT 100 P. De kast is 50 x 37.5 x 22. Ik ben hier ook mee bezig omdat ik een klein apparaat wil inbouwen op mijn boot.
gr.
Jurjen Hoekstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Ik heb, een paar jaar geleden, lang gezocht en deze http://www.ventilation-system.com/cat/138/ gevonden en gekocht.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017