Toon posts:

Aankoop nieuwe pc 800-900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Games, films, downloaden
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?[b]Alle nieuwste games spelen (en games die gaan uitkomen)[/b]

Wat mag het systeem gaan kosten?800-900
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? toetsenbord,scherm,muis,harddisk,voeding,kast
Wees specifiek en noem merk en model
kast: coolermaster 430
voeding: stealthxstream 500w
harddisk;wdc 640gb
scherm; 1080p 24 inch

Wat denk je allemaal nodig te hebben?videokaart,cpu,moederbord,geheugen,ssd
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?niet echt van plan
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?wil obv meer prestatie als het kan :D

Wat verwacht je van ons?Even helpen met kijken of dit het beste bang for the buck is atm. En of alles past
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,80€ 214,80
1MSI B150 PC MATE€ 89,95€ 89,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,95€ 363,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13R€ 55,95€ 55,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,33€ 80,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 804,98

Heb zelf al wat samengesteld.

Weet wel niet of mijne huidige voeding dit gaat trekken? En is dit moederbord goed?

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06 12:11
Voeding trekt het en het is het juiste moederbord voor de cpu.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Het enige wat ik nog zou kunnen aanraden is een after-marked cooler. De standaard cooler is in principe voldoende maar onder load komen toch wel hogere temperaturen en meer geluid.

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
Voor een kleine 3 10tjes in prima cooler

Verwijderd

Jou voeding is dat de SteathXtreme 500w of de 500w V2?

Verwijderd

Topicstarter
MichaelvD2203 schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:56:
Het enige wat ik nog zou kunnen aanraden is een after-marked cooler. De standaard cooler is in principe voldoende maar onder load komen toch wel hogere temperaturen en meer geluid.

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
Voor een kleine 3 10tjes in prima cooler
Ja, daar zat ik ook al aan te denken, een stille computer is natuurlijk wel fijn :)
Jou voeding is dat de SteathXtreme 500w of de 500w V2?
Dat zal gewoon de StealthXtreme 500w zijn.

Verwijderd

Die is dan ook al een jaar of wat oud en toen al niet van beste kwaliteit. Het beste is de voeding te vervangen. Een goede kwaliteit 400w is genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:04:
Die is dan ook al een jaar of wat oud en toen al niet van beste kwaliteit. Het beste is de voeding te vervangen. Een goede kwaliteit 400w is genoeg.
5 jaar geleden gekocht :9

Tja, als jij denkt dat het niet goed gaat werken zo dan koop ik een nieuwe. Maar liever niet natuurlijk!

Verwijderd

Buiten dat het matige kwaliteit is heeft de OCZ ook geen ondersteuning voor de energiebesparende features van Skylake. Voeding advies en informatie topic - Deel 31

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:24:
Buiten dat het matige kwaliteit is heeft de OCZ ook geen ondersteuning voor de energiebesparende features van Skylake. Voeding advies en informatie topic - Deel 31
Hmm, dat is jammer. Welke raad jij me aan dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ok nice. Hoe kan het eigenlijk dat deze wel zou werken met 400w en mijn huidige niet met 500w?

Verwijderd

Je oude voeding zal wel gaan werken maar de prestaties van een voeding gaat in verloop van tijd achteruit. Een voeding heeft niet het eeuwige leven. Dan kan je beter bij aanschaf van een nieuw systeem een goede nieuwe voeding kopen dan dat je oude voeding na, bijvoorbeeld, 1 jaar kapot gaat en daarbij mogelijk andere onderdelen in de pc meeneemt.
Daarbij is het gebruik van een oude voeding die de C6/C7 powerstates niet ondersteunt ook niet geheel zonder risico in een Skylake systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ah zo, nja beter safe than sorry dan!

In ieder geval bedankt voor jullie hulp. Ga het vanavond dan allemaal bestellen waarschijnlijk.

Echt zin in haha. :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een vraagje. Ik ben student en dat betekent dat je gratis windows 10 kan krijgen. Weet iemand hoe dit werkt? Want ik moet natuurlijk een cd krijgen om het op een gloednieuwe pc te installeren. Op internet zie ik namelijk alleen upgrade/downloads staan.

Verwijderd

Via www.slim.nl of via je onderwijsinstelling. Windows 10 Education.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2015 21:14 ]

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Via je school krijg je een key (slim.nl of dreamspark) daar kun je ook een ISO downloaden die je op een USB zet (google bootable Windows USB)
Van die USB kun je opstarten en installeren

Verwijderd

Topicstarter
Dutchdeveloper schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:16:
Via je school krijg je een key (slim.nl of dreamspark) daar kun je ook een ISO downloaden die je op een USB zet (google bootable Windows USB)
Van die USB kun je opstarten en installeren
Ah top, thanks!

Nog één vraagje :9. Ik heb dus een harddrive die ik opnieuw wil gaan gebruiken. Hoe kan ik alle data (inclusief windows enzovoort) verwijderen zodat hij weer zoals nieuw uit de doos is?

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Opstarten van een live USB (of Windows USB die je maakt via slim of dreamspark) onder de installatie kun je formatteren kiezen

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

heb alles binnen gekregen en al in elkaar gezet :D. Pc start gewoon zoals het hoort. Alleen nu heb ik op surfspot windows 10 education upgrade gekocht (voor 0,00 euro). Plus ik heb een usb gemaakt met de windows 10 install erop. Maar als ik windows 10 wil installeren en de product key die ik heb gekregen invoer, doet hij het niet. Hij zegt dat de code onjuist is. Iemand weet wat ik moet doen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Omdat je een upgrade licentie gekocht hebt. Die mag niet op een lege pc. Dat staat ook heel duidelijk in de voorwaarden op de bestelpagina.

Gelukkig kostte het je niets ;).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik dan vervolgens te werk gaan? Ik heb dus nog die harddrive met windows 7 erop. Zal ik die dan erin doen en upgraden naar windows 10, om vervolgens windows 10 clean te installen op de SSD en de harddrive dan helemaal leeg te maken (of weggooien aangezien hij toch al vrij oud is).

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:58
Niet makkelijkste maar imo wel het beste.
Win7 opnieuw installeren op de SSD en dan updaten naar Win10.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:51:
k heb dus nog die harddrive met windows 7 erop.
Tenzij dat een retail versie is, mag dat officieel ook niet. Je licentie zit vast aan je moederbord.
Pagina: 1