Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-02-2024
Hi,
Ik maak sinds een jaar of drie gebruik van een AC Ryan PlayOn! HD2. De laatste tijd krijg ik het gevoel dat m'n AC Ryan trager reageert dan voorheen. Sowieso vind ik het apparaat wat aan de trage kant. Misschien ook niet zo gek sinds het apparaat uit 2012 is.

Ik speel negen van de tien keer Blu-Ray remuxen af en incidenteel een WEB-DL of HDTV. Mijn Home cinema versterker heeft 7.1 geluid. Nu zoek ik een vervanging voor mijn AC Ryan die dus in ieder geval het volgende kan afspelen en liefst ook klaar is voor de toekomst van 4K video:

- MKV (x264/h264/h265)
- TS (BluRay's of losse TS streams)
- MP4, AVI, MPEG
- DTS-HD Master Audio
- FLAC Audio
- Dolby TrueHD
- Dolby Atmos
Het zou leuk zijn als de speler ook Youtube, Netflix en Spotify ondersteunt maar is geen must, dit doe ik anders eventueel via bijvoorbeeld Playstation 4.

Welke speler zouden jullie mij aanraden? Ik probeerde laatst bij iemand een Mede8er 800X3D, maar daar was ik ook niet 100% van overtuigd. Leek me niet echt een upgrade t.o.v. die AC Ryan.

Hartelijk bedankt voor de input alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
En welke modellen had je zelf al gevonden? Speel eens wat met de filters in de pricewatch.

Als je dit doet zul je zien dat de keuze door Dolby Atmos direct beperkt wordt tot 4 modellen. Ik denk dat je wat minder eisen zou moeten stellen om tot een goede keuze te komen. Of je gaat zelf een htpc in elkaar zetten want dan heb je wat meer mogelijkheden en kun je gaandeweg onderdelen upgraden.

Zelf zou ik je adviseren om een Intel NUC of soortgelijke mini-pc te gebruiken. Werkt prettig en heeft voldoende kracht voor het doorsnee htpc-werk.

Ten slotte nog een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
Excuses voor de verkeerde plaatsing en bedankt voor de reply. Ik ga nog even kijken bij Pricewatch!

Misschien moet ik wat Atmos betreft wat duidelijker zijn. Ik wil gewoon dat als bijvoorbeeld een MKV Atmos 7.1 heeft, dat mijn versterker 7.1 afspeelt, dit doet die AC Ryan nu ook al, die geeft het geluid door als TrueHD, althans, dat staat in de display van mijn versterker. Ik weet dat het Atmos principe iets anders is, dat het detecteert hoeveel speakers je hebt en daar het geluid naar aanpast, maar dat zou niet perse hoeven wat mij betreft.

edit:
Oké, ik denk dat een Intel NUC voor mij ook de beste uitkomst zal bieden, nu is de vraag welke? Er zijn zoveel verschillende versies en ik weet niet welke speler sterk genoeg is om bijvoorbeeld 4K video mee af te spelen. Is een NUC met i3 al sterk genoeg, of heb ik een i5 nodig hiervoor bijvoorbeeld?
Wat raden jullie mij aan?

[ Voor 23% gewijzigd door michelono op 01-12-2015 10:56 . Reden: toevoeging data ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
Ik ben voornemens een Intel NUC als HTPC te gaan gebruiken. Na er op het forum op te zijn gewezen dat dit wellicht de beste uitkomst biedt voor mijn wensen (BluRay remuxen, DTS-HD 7.1, 4K video).

Nu ben ik al een paar uur aan het kijken en zoeken, maar er zijn verschrikkelijk veel keuzes en ik heb geen benul wat voor mij de beste optie zou zijn.Ik zoek dus een NUC om als HTPC te gaan gebruiken ook met het oog op de toekomst, dus een vloeiende 4K video ondersteuning bijvoorbeeld, niet dat de processor het met hakken en stoten net aan trekt.

Omdat ik minimaal twee USB 3 poorten prefereer en de ruime zoek voor een eventuele extra 2,5" interne schijf kwam ik op de volgende modellen uit:
- Intel NUC NUC5i3RYH http://tweakers.net/price...-nuc5i3ryh/specificaties/
- Intel NUC NUC5i5RYH http://tweakers.net/price...-nuc5i5ryh/specificaties/

Mijn vraag is eigenlijk of ik voor een HTPC een i5 processor nodig heb of dat een i3 ook al volstaat. En ook de hoeveelheid geheugen, 8GB of 16GB zou ik niet weten.

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Zo, het onnodig aangemaakt topic in Mediaspelers en HTPC's samengevoegd met je reeds lopende topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het is aankoopadvies dus hier hoort het thuis en het nieuw topic is een voortzetting van je lopende zoektocht. Twee topics in niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door S1NN3D op 02-12-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
Excuses D vd V, wist niet dat dit onder Aankoopadvies hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Check ook deze eens Kodi Mediaspeler met Intel NUC's voor algemene informatie.

• michelono
Thnx! Inderdaad een erg handige topic voor mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 18:55
Ik gebruik zelf een Raspberry Pi met Kodi (XMBC) en ben er tevreden mee. Hier voor had ik een AC Ryan PlayOn HD mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 15:11
Ik zou voor de volgende gaan:

http://www.zidoo.tv/Produ...AyZKKmVViAFMcQ%3D%3D.html

Redelijk goedkoop, lovende reviews, kodi..

http://www.bol.com/nl/p/z...ore-app/9200000050957464/
Pagina: 1