Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
Ok, gisteren op bezoek bij vrienden van ons. Hebben in Februari een heel mooi vrijstaand huis met een vloeroppervlak van ruim 200m2 gekocht.

Het huis is uit 1986 en de originele CV ketel zit er nog in. Aangezien er een kind van bijna 4 thuis is, hij min of meer fulltime thuis werkt en zijn vrouw nogal een koukleum is, draait de CV ketel vaak..... Echt zuinig zal die niet meer zijn, dus we raakten hier gisteren over aan de praat.

Hij wil graag zijn gasverbruik minderen.... Ik gaf aan dat er tegenwoordig ook meerdere mogelijkheden bestaan om te stoken op elektra in plaats van op gas.... De complete gasaansluiting kan er nog niet uit (geiser/boiler nog aanwezig + koken op gas) maar dat zou eventueel een volgende stap kunnen zijn....

We zaten te filosoferen en de bedenken wat de mogelijke stappen zouden kunnen zijn...

Ik heb hem de ELGA eens genoemd, maar ik zag dat daar nog een CV ketel bij moet (en de huidige is aan vervanging toe na bijna 20 jaar)... Lucht/lucht warmtepompen lijkt me niet ideaal omdat er nogal wat ruimtes zijn om dan te voorzien van een binnenunit....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Dubbel: Slim en duurzaam stoken

Slotje

Dit topic is gesloten.