Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-08 13:44
hardware-lover schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:21:
[...]

Ik heb begrepen dat data al lokaal wordt opgeslagen in de Easy, of bedoel jij misschien wat anders?

Veilig voor uw privacy
Een belangrijk voordeel van Easy is dat hij geen data opslaat op een externe server. Alle informatie wordt alleen bewaard in de Easy thermostaat zelf en op de gebruikte smart devices.
Hmm, nee, dat bedoelde ik :) Ik had verwacht dat zaken als bv langetermijn gasgebruik alleen in de cloud opgeslagen zouden worden en niet in de Easy zelf.

Deze disclaimer doet inderdaad vermoeden dat de data in de Easy opslagen wordt en dat de backend alleen gebruikt wordt als tussenstation, in welk geval het een stuk makkelijker zal zijn om een eigen backend te hosten (eigen XMPP server draaien waar zowel de Easy als een eigen client mee connecten, en die de taak van de Bosch backend overneemt).

Misschien nog wel een leuk projectje om eens wat beter naar te kijken, want de afhankelijkheid van een derde partij voor het kunnen instellen/uitlezen van m'n thermostaat vind ik ook maar zo-zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
In een ander topic kwam onderstaande video nog naar voren.
Ik kan er verder nog niets over vinden behalve dat IFTTT al lang geleden een keer is aangekondigd.
Ik ben benieuwd hoe dit dan in verhouding staat met de ontwikkelingen in dit topic...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ThaStealth schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:12:
Ik heb in mijn C# library bijna alles aan de gang, alleen de PUT wil nog niet, krijg telkens een HTTP400 (bad request) terug. Kan iemand even checken of deze aanvraag klopt:

Serial: 123456789
accesskey: abcdefghijklmnop
password: wachtw

XML:
1
<message from="rrccontact_123456789@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de/45071d0d" to="rrcgateway_123456789@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de"><body>PUT /heatingCircuits/hc1/temperatureRoomManual HTTP/1.1&amp;#13;Content-Type: application/json&amp;#13;Content-Length:24&amp;#13;User-Agent: NefitEasy&amp;#13;&amp;#13;jrI2v/8/xWuvuy1sznEPqw==</body></message>

Het geencrypte stukje zou
JSON:
1
{"value":15}
moeten zijn

Zijn er trouwens nog meer commando's beschikbaar? Bij voorkeur om het gasverbruik uit te lezen?
In mijn php-code gebruik ik:
PHP:
1
"GET ".$command." HTTP/1.1[hier een ampersand]#13;User-Agent: NefitEasy[hier een ampersand]#13;[hier een ampersand]#13;"

Ik heb de ampersands van brightvalve eruit moeten slopen om het werkend te krijgen.
brightvalve schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:15:
Overigens: over twee weken zit ik bij Nefit/Bosch aan tafel om dit hobbyproject te bespreken :)

Ik kreeg een vriendelijke e-mail van ze waarin ze me uitnodigden om eens te komen praten over de achtergrond van mijn project, en dat Bosch misschien zelf ook een open interface zou kunnen gaan aanbieden.

Mocht je specifieke vragen/opmerkingen/verzoeken hebben, dan hoor ik het graag en ik zal ze proberen mee te nemen naar Deventer.
Cool. Ik ben jaloers! Misschien moet ik de php versie ook maar eens publiek maken (@nefit, helpt dat?)

Qua update van de php-versie, zie onderstaand screenshot van de webpagina. Het geheel is read-only, en ververst periodiek via ajax. Alles werkt, dus: de doeltemperatuur, huidige temperatuur, status van de burner (het rode vlammetje), en of de temperatuur handmatig of via de klok is.

Screenshot php-versie

Het is vrij eenvoudig om via een paar knopjes de temperatuur aan te kunnen passen, en van handmatig naar klok te kunnen gaan. Een ajax push volstaat. Als ik een vrij uurtje heb, zal ik dat erbij bouwen.

Tenslotte als je een synology hebt is het eenvoudig te installeren, en wordt er optioneel data gepusht naar domoticz, namelijk doeltemperatuur, huidige temperatuur, buiten temperatuur, aanvoertemperatuur en druk. Een eenvoudige curl-cronjob is genoeg.

[ Voor 1% gewijzigd door KabouterSuper op 29-01-2016 22:26 . Reden: Edit: de code tags vernaggelden de ampersands ]

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Overigens: over twee weken zit ik bij Nefit/Bosch aan tafel om dit hobbyproject te bespreken :)

Ik kreeg een vriendelijke e-mail van ze waarin ze me uitnodigden om eens te komen praten over de achtergrond van mijn project, en dat Bosch misschien zelf ook een open interface zou kunnen gaan aanbieden.

Mocht je specifieke vragen/opmerkingen/verzoeken hebben, dan hoor ik het graag en ik zal ze proberen mee te nemen naar Deventer.
Je zou terloops eens naar de ontwikkelstatus van de Windows web-omgeving kunnen vragen, want dat ligt al ik weet niet hoelang op zijn gat. Je ziet of hoort er niets meer over.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
hardware-lover schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:32:
[...]

Je zou terloops eens naar de ontwikkelstatus van de Windows web-omgeving kunnen vragen, want dat ligt al ik weet niet hoelang op zijn gat. Je ziet of hoort er niets meer over.
Heb je daar misschien een link bij zodat ik me even kan inlezen erover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
KabouterSuper schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:11:
[...]

Qua update van de php-versie, zie onderstaand screenshot van de webpagina.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

brightvalve schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:48:
[...]
Heb je daar misschien een link bij zodat ik me even kan inlezen erover? :)
Er valt niet veel in te lezen, behalve dat ie al jaren is aangekondigd :)

http://www.nefit.nl/consu...ncties_en_beschikbaarheid

Hij zou er in eerste instantie eind 2013 al geweest zijn :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Zie hier ook nog wat communicatie:
https://mobile.twitter.co...status/567971310992789504

Mogelijk dat IFTTT volgende week op de vakbeurs VSK wordt gepresenteerd?
Mede gezien het net geuploade IFTTT filmpje ^^^.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier eerder al een keer in dit forum richting Nefit gehint:
Eigenlijk wil ik geen XMPP connectie naar Bosch voor Domotica toepassingen.
Liever gebruik ik de Easy als endpoint.
Wat ik dus zou willen, is een mogelijkheid om een api key in te stellen via XMPP (via de app), waarmee je via REST met de easy zelf babbelt op je lokale netwerk.
Dan ben je een stuk minder afhankelijk van de beschibaarheid van de Bosch servers.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Heeft iemand een voorbeeld van het ruwe request dat naar de server gestuurd wordt om de temperatuur in te stellen? Op https://github.com/robertklep/nefit-easy-client/issues/4 staan wel wat halve dumps. Ik heb deze in php nagebootst, maar krijg een Bad request terug. Wat ik nu opstuur is:
code:
1
<message from="rrccontact_123456789@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de/c3b45c48" to="rrcgateway_123456789@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de"><body>PUT /heatingCircuits/hc1/temperatureRoomManual {&amp;#34;value&amp;#34;:20} HTTP/1.1&amp;#13;User-Agent: NefitEasy&amp;#13;&amp;#13;</body></message>

, maar dit werkt dus niet.

Ter vergelijk, de status ophalen werkt wel, en is dit request:
code:
1
<message from="rrccontact_123456789@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de/66178d8c" to="rrcgateway_123456789@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de"><body>GET /ecus/rrc/uiStatus HTTP/1.1&amp;#13;User-Agent: NefitEasy&amp;#13;&amp;#13;</body></message>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:44:
[...]
[knip]

Dan ben je een stuk minder afhankelijk van de beschikbaarheid van de Bosch servers.
Waarom heeft iedereen het steeds maar over de Bosch servers? Ik weet wel dat die connectie gebruikt wordt voor bepaalde zaken maar data wordt lokaal in de Easy opgeslagen zegt de product-flyer (hoewel ik mij afvraag hoeveel data deze zou kunnen bevatten?).

Waar zijn mijn Nefit Easy gegevens opgeslagen en wie kan die zien of veranderen?

Een van de voordelen van Easy is dat de gegevens niet in de cloud worden opgeslagen. Alles wordt opgeslagen in de Easy zelf. Klikt u uw Easy van de grondplaat, dan heeft u uw data dus in uw hand. U en uw medegebruikers zijn dus zelf eigenaar van uw ketelgegevens.

Via de app kunt u uw installateur (of Nefit) toestemming geven om de gegevens op uw thermostaat een bepaalde tijd in te zien en zo nodig instellingen te wijzigen. U kunt deze externe toegang altijd direct beëindigen.

De enige gegevens die naar Nefit worden gestuurd zijn de garantiegegevens: adresgegevens en keteltype. De elektronische garantiekaart doet dit automatisch. Deze gegevens worden in het CRM-pakket van Nefit opgeslagen.

Dat gezegd hebbende, ik heb mij destijds aangemeld voor de nieuwsbrief, maar ik moet mijn eerste bericht nog ontvangen (sinds september 2015 aangemeld). Krijgen degene die zich hebben aangemeld mogelijk wel regelmatig nieuws in hun mailbus met bijvoorbeeld onderstaand (toch wel ter zake doende) bericht en is er met mijn aanmelding misschien wat misgegaan, hoewel de pagina zegt dat ik mij al heb aangemeld?

http://www.nefit.nl/consu...dingen_/actuele_meldingen

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2016 13:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Waarom heeft iedereen het steeds maar over de Bosch servers? Ik weet wel dat die connectie gebruikt wordt voor bepaalde zaken maar data wordt lokaal in de Easy opgeslagen zegt de product-flyer (hoewel ik mij afvraag hoeveel data deze zou kunnen bevatten?).

Waar zijn mijn Nefit Easy gegevens opgeslagen en wie kan die zien of veranderen?

Een van de voordelen van Easy is dat de gegevens niet in de cloud worden opgeslagen. Alles wordt opgeslagen in de Easy zelf. Klikt u uw Easy van de grondplaat, dan heeft u uw data dus in uw hand. U en uw medegebruikers zijn dus zelf eigenaar van uw ketelgegevens.

Via de app kunt u uw installateur (of Nefit) toestemming geven om de gegevens op uw thermostaat een bepaalde tijd in te zien en zo nodig instellingen te wijzigen. U kunt deze externe toegang altijd direct beëindigen.

De enige gegevens die naar Nefit worden gestuurd zijn de garantiegegevens: adresgegevens en keteltype. De elektronische garantiekaart doet dit automatisch. Deze gegevens worden in het CRM-pakket van Nefit opgeslagen.

Dat gezegd hebbende, ik heb mij destijds aangemeld voor de nieuwsbrief, maar ik moet mijn eerste bericht nog ontvangen (sinds september 2015 aangemeld). Krijgen degene die zich hebben aangemeld mogelijk wel regelmatig nieuws in hun mailbus met bijvoorbeeld onderstaand (toch wel ter zake doende) bericht en is er met mijn aanmelding misschien wat misgegaan, hoewel de pagina zegt dat ik mij al heb aangemeld?

http://www.nefit.nl/consu...dingen_/actuele_meldingen
Ik heb op zich geen problemen met het feit dat er data op Bosch servers staat. Het probleem is, dat als ieder een client laat connecten met Bosch voor Domotica toepassingen, er problemen met de capaciteit kunnen ontstaan. Het platform is ongetwijfeld schaalbaar, maar het is opgezet met een ander doel in het achterhoofd. Dus ik verwacht dat op termijn er beperkingen gaan komen in het aantal simultane connecties, de duur van connecties etc... Die beperkingen zullen er niet zijn bij lokale connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
KabouterSuper schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:58:
Heeft iemand een voorbeeld van het ruwe request dat naar de server gestuurd wordt om de temperatuur in te stellen? Op https://github.com/robertklep/nefit-easy-client/issues/4 staan wel wat halve dumps. Ik heb deze in php nagebootst, maar krijg een Bad request terug. Wat ik nu opstuur is:
code:
1
<message from="rrccontact_123456789@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de/c3b45c48" to="rrcgateway_123456789@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de"><body>PUT /heatingCircuits/hc1/temperatureRoomManual {&amp;#34;value&amp;#34;:20} HTTP/1.1&amp;#13;User-Agent: NefitEasy&amp;#13;&amp;#13;</body></message>

De JSON payload moet in de body staan, niet in de request line (wat dat betreft is het vergelijkbaar met een HTTP-request). De payload moet ook encrypted zijn.

Zie deze code als referentie voor het formaat, en deze code als referentie voor de encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
hardware-lover schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Maar je kunt (voor zover ik weet) die data niet direct bij het apparaat opvragen, daarvoor moet je via de Bosch backend werken. Als de Easy zelf een server (XMPP of HTTP) aan boord zou hebben waar je direct mee kunt communiceren zou dat de backend overbodig maken, maar het is volgens mij op dit moment alleen een XMPP client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Overigens, onderhoud op 9 februari, zie link. Is dit een hint dat er nieuwe functionaliteit aan komt, of zijn wij de servers aan het overbelasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
KabouterSuper schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:13:
Overigens, onderhoud op 9 februari, zie link. Is dit een hint dat er nieuwe functionaliteit aan komt, of zijn wij de servers aan het overbelasten?
Volgende week is de VSK vakbeurs. Mogelijk dat IFTTT support dan eindelijk eens wordt gepresenteerd?
https://mobile.twitter.co...status/666593993392840704

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brightvalve schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:34:
[...]

Maar je kunt (voor zover ik weet) die data niet direct bij het apparaat opvragen, daarvoor moet je via de Bosch backend werken. Als de Easy zelf een server (XMPP of HTTP) aan boord zou hebben waar je direct mee kunt communiceren zou dat de backend overbodig maken, maar het is volgens mij op dit moment alleen een XMPP client.
Dat is precies wat ik zou vragen te veranderen.
Het ook gewoon software die in de easy draait. Een listener voor poort 80 toevoegen is toch geen rocket science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
KabouterSuper schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:58:
code:
1

Ter vergelijk, de status ophalen werkt wel, en is dit request:
code:
1
<message from="rrccontact_123456789@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de/66178d8c" to="rrcgateway_123456789@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de"><body>GET /ecus/rrc/uiStatus HTTP/1.1&amp;#13;User-Agent: NefitEasy&amp;#13;&amp;#13;</body></message>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<message from="rrccontact_559914603@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de/773811cc" to="rrcgateway_559914603@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de"><body>PUT /heatingCircuits/hc1/temperatureRoomManual HTTP/1.1

Content-Type: application/json

Content-Length:24

User-Agent: NefitEasy

mMAp404BskFqAc4TWScjlw==</body></message>

Dit zou de content moeten zijn als je de volgende credentials gebruikt (de enters zijn \n):
Serial: 123456789
Access Key: abcdefghijklmnop
Password: wachtw

[ Voor 3% gewijzigd door ThaStealth op 30-01-2016 21:42 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
KabouterSuper schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:35:
[...]

[...]

Dank je. Ik kan weer verder klussen.
Let op, Tweakers heeft mijn post formattering veranderd, het is niet een dubbele enter zoals je in mijn post ziet maar elke enter is een: & # 1 3 ; \n (zonder spaties)

Weten jullie welke API call je moet uitvoeren om het programma te wisselen? Van handmatig naar automatisch (en terug)

[ Voor 17% gewijzigd door ThaStealth op 30-01-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
ThaStealth schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:44:
[...]
Weten jullie welke API call je moet uitvoeren om het programma te wisselen? Van handmatig naar automatisch (en terug)
Dit vond ik terug in één van mijn logs:

PUT /heatingCircuits/hc1/usermode

Met één van de volgende payloads:
  • {"value":"manual"}
  • {"value":"clock"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 22:43
Holland23 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 00:26:
jrking en brightvalve,

Dank voor jullie hulp

Heb node 5.3.0 geinstalleerd, en krijg het onderstaande resultaat. Gaaf!

pi@raspberrypi ~/nefit-easy-client $ node example/current-status.js
Temperature is set to 15.0°C, current is 20.0°C.
Outside temperature is 7.0°C.
System pressure is 0.9 bar.
Heb je node 5.3.0 op een synology geïnstalleerd? Hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 22:43
[...]

In mijn php-code gebruik ik:
PHP:
1
"GET ".$command." HTTP/1.1[hier een ampersand]#13;User-Agent: NefitEasy[hier een ampersand]#13;[hier een ampersand]#13;"

Ik heb de ampersands van brightvalve eruit moeten slopen om het werkend te krijgen.

[...]

Cool. Ik ben jaloers! Misschien moet ik de php versie ook maar eens publiek maken (@nefit, helpt dat?)

Qua update van de php-versie, zie onderstaand screenshot van de webpagina. Het geheel is read-only, en ververst periodiek via ajax. Alles werkt, dus: de doeltemperatuur, huidige temperatuur, status van de burner (het rode vlammetje), en of de temperatuur handmatig of via de klok is.

[afbeelding]

Het is vrij eenvoudig om via een paar knopjes de temperatuur aan te kunnen passen, en van handmatig naar klok te kunnen gaan. Een ajax push volstaat. Als ik een vrij uurtje heb, zal ik dat erbij bouwen.

Tenslotte als je een synology hebt is het eenvoudig te installeren, en wordt er optioneel data gepusht naar domoticz, namelijk doeltemperatuur, huidige temperatuur, buiten temperatuur, aanvoertemperatuur en druk. Een eenvoudige curl-cronjob is genoeg.
Ik heb dus een synology... zou je me willen vertellen /beschrijven "hoe" het zo eenvoudig is te installeren? Heel hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als je de software van Robert Klep wil gaan gebruiken dan heb je nodejs nodig.
Node en npm kun je hier downloaden en in bv. /usr/local/bin uitpakken.
https://nodejs.org/en/download/
Voor jouw Synology kun je de Linux versie proberen.

Als je de de software van KabouterSuper gebruikt dan heb je php nodig.
Php kun je ergens in dsm aanzetten.

Edit:
https://www.synology.com/..._Synology_Product_support

[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 30-01-2016 22:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
slelieveld schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:39:
[...]

Ik heb dus een synology... zou je me willen vertellen /beschrijven "hoe" het zo eenvoudig is te installeren? Heel hartelijk dank!
als je je dm even aanzet, zal ik je de code en wat instructies sturen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThaStealth
Voor diegene die geïnteresseerd is, ik heb een desktop client gemaakt voor het besturen van de thermostaat.

Het is voornamelijk nog een weergave van de huidige status van de Easy, maar je kan al:
- Temperatuur wijzigen (zelfde manier als via mobiele app)
- Wisselen tussen handmatig en automatisch programma.

- De GUI schalen (100% is nogal een forse interface, 50% werkt al een stuk fijner)

Het is nog een eerste versie (0.1.1), ik verwacht ook dat hij nog op sommige plekken zal crashen (als de Bosch server / Easy niet reageert bijvoorbeeld).
Ook werkt de ring met blauwe/rode kleuren nog niet

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2uhpf6p.png
http://www.megafileupload.com/61ku/EasyforWindows.zip

Je hebt minimaal .NET 4.5 nodig.

- Settings wijzigen kan door op het rode vakje rechtsboven te klikken, er opent zich dan een klein menu waar de settings optie in zit.
- Als je een rood kruis ziet betekend dit dat er: of geen communicatie is met de Bosch server, of (meer waarschijnlijk): je credentials niet kloppen.

Ik zal de komende week werken aan de stabiliteit en het hele spul dan op github gooien zodat iedereen een .NET lib heeft voor hun eigen projectjes :)

Uiteraard was dit niet mogelijk geweest zonder de hulp van brightvalve en KabouterSuper

[edit]
ik heb de bug met het invullen van de access key gefixed, blijkbaar mocht je acceskey ook nummers bevatten....

[edit]
- Het weergeven van de tapwater uit status is toegevoegd, (kraantje met een streep erdoor)
- Ik heb een debug mode toegevoegd (er zijn wat problemen met het opstarten, de json conversie die erin zit gaat fout bij 1 van de commando's). Diegene die problemen hebben kunnen deze modus inschakelen en de log naar mij sturen.

[ Voor 47% gewijzigd door ThaStealth op 01-02-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendoler
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 17:22
Cool. Lijkt erop dat de Access Code een karakter te weinig heeft in de settings interface. Ik heb de gegevens rechtstreeks ingevoerd in de config file en dan werkt het (na aanvankelijk klagen van de app) wel. Toch mooi zoiets, bedankt.
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
ThaStealth schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:04:
...
[edit]
ik heb de bug met het invullen van de access key gefixed, blijkbaar mocht je acceskey ook nummers bevatten....
Werkt prima bij mij op Windows 10!

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
ThaStealth schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:44:
[...]

Let op, Tweakers heeft mijn post formattering veranderd, het is niet een dubbele enter zoals je in mijn post ziet maar elke enter is een: & # 1 3 ; \n (zonder spaties)
En dankzij jullie tips is het aanpassen van de temperatuur in de PHP versie is ook werkend (in de backend)! Nu nog even integreren aan de voorkant via een Ajax call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:28
Mozart schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:10:
[...]

Werkt prima bij mij op Windows 10!
Bij mij niet, exact hetzelfde als Dendoler.
Hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
grotegok schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:02:
[...]

Bij mij niet, exact hetzelfde als Dendoler.
Hoe kan ik dit fixen?
Ik heb een nieuwe versie geupload op http://www.megafileupload.com/61ku/EasyforWindows.zip, ik ging ervanuit dat de accesskey alleen maar letters kon zijn, blijkbaar konden er ook cijfers in voorkomen. In de nieuwe versie kun je in het settings schermpje de accesskey met cijfers invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
ThaStealth schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:08:
[...]

Ik heb een nieuwe versie geupload op http://www.megafileupload.com/61ku/EasyforWindows.zip, ik ging ervanuit dat de accesskey alleen maar letters kon zijn, blijkbaar konden er ook cijfers in voorkomen. In de nieuwe versie kun je in het settings schermpje de accesskey met cijfers invullen.
Werkt!! Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
brightvalve schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:25:
[...]

Bij mij is de huidige pagina nr 19 en die pointer is 590. Per "pagina" krijg je 32 waarden terug. Math.ceil(590 / 32) = ... 19 ;)

Overigens, enig idee wat de waarde van de T veld in de gasUsage uitvoer betekent?

[...]

Ik ga een lijst aanmaken (van vragen, dus...) :)
Volgende mij is de T waarde / 10 een soort gemiddelde (buiten) temperatuur van die dag. Wellicht een toekomstige feature om te kijken of het gasverbruik op die dag normaal is gezien de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
ThaStealth schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:01:
Volgende mij is de T waarde / 10 een soort gemiddelde (buiten) temperatuur van die dag. Wellicht een toekomstige feature om te kijken of het gasverbruik op die dag normaal is gezien de temperatuur.
Daar heb je volgens mij helemaal gelijk in. Ik heb de T waarde (/ 10) en de buitentemperatuur (outdoor temperature) naast elkaar gezet, en die komen overeen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/e4e93b3.png

Ga ik even aanpassen in m'n lib :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Goed werk! Zo hebben we in een paar weken een versie op drie verschillende platforms gemaakt. Ik heb je in een dm de link naar de laatste php-versie gestuurd. Ik wil deze versie deze week vrijgeven, en je commentaar wordt gewaardeerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThaStealth
Versie 0.3 is af.

http://www.megafileupload.com/62lb/EasyforWindows.zip

Nieuw
- De ring met het 'programma' in rood/blauw toegevoegd (inclusief de indicator die de huidige tijd aangeeft)
- Sommige icoontjes onderin klopte nog niet (afhankelijk van het programma kon onderin een ander icoontje komen te staan)
- Subscherm toegevoegd voor het aanpassen van het Setpoint (net zoals de app), druk op het kouder/warmer pijltje)
- Subscherm toegevoegd voor het aan/uit zetten van het warm water, druk op het actieve programma knopje (dus als hij op handmatig staat, op het handje, als hij op klokprogramma staat zoals in de screenshot op het rechterknopje). De app deed dit ook kwam ik recentelijk achter.
- Setpoint aanpassen gaat nu vloeiender, voorheen werd iedere wijziging naar de server doorgestuurd, de app laat je eerst het setpoint aanpassen en stuurt het vervolgens na 3 seconde wachten pas door.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/28nq6u.png

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
ThaStealth schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:49:
Versie 0.3 is af.

http://www.megafileupload.com/62lb/EasyforWindows.zip

Nieuw
- De ring met het 'programma' in rood/blauw toegevoegd (inclusief de indicator die de huidige tijd aangeeft)
- Sommige icoontjes onderin klopte nog niet (afhankelijk van het programma kon onderin een ander icoontje komen te staan)
- Subscherm toegevoegd voor het aanpassen van het Setpoint (net zoals de app), druk op het kouder/warmer pijltje)
- Subscherm toegevoegd voor het aan/uit zetten van het warm water, druk op het actieve programma knopje (dus als hij op handmatig staat, op het handje, als hij op klokprogramma staat zoals in de screenshot op het rechterknopje). De app deed dit ook kwam ik recentelijk achter.
- Setpoint aanpassen gaat nu vloeiender, voorheen werd iedere wijziging naar de server doorgestuurd, de app laat je eerst het setpoint aanpassen en stuurt het vervolgens na 3 seconde wachten pas door.

[afbeelding]

Enjoy!
thanks! Gaaf man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

d:)b Het valt mij overigens op dat na het gebruik van je programmaatje het mobiel symbool in het display actief blijft? Dus ook als jouw programma weer is afgesloten. Zou er wat als actief gesignaleerd blijven via de Bosch server als je daar via het programma een beroep op hebt gedaan misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
hardware-lover schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:55:
[...]

d:)b Het valt mij overigens op dat na het gebruik van je programmaatje het mobiel symbool in het display actief blijft? Dus ook als jouw programma weer is afgesloten. Zou er wat als actief gesignaleerd blijven via de Bosch server als je daar via het programma een beroep op hebt gedaan misschien?
Hetzelfde gebeurd als je met de officiële app een wijziging doet. Dat symbool laat zien dat de laatste actie remote is ingevoerd. Volgens mij dus geen bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mozart schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:36:
Hetzelfde gebeurd als je met de officiële app een wijziging doet. Dat symbool laat zien dat de laatste actie remote is ingevoerd. Volgens mij dus geen bug.
Klopt. De Easy-handleiding vermeldt er het volgende over:
Symbool verdwijnt wanneer de temperatuur via het display wordt gewijzigd of wanneer in de klokprogramma-mode het volgende schakelpunt wordt bereikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jullie hebben beiden helemaal gelijk, ik had eerst Bluestacks onder Windows gebruikt om programma wijzigingen in te voeren en het is mij daarbij nooit opgevallen. Nu ik daar opnieuw mee heb getest komt ook daarmee het symbool tevoorschijn. Het is mij voorheen nooit opgevallen en omdat het display vrijwel altijd donker blijft, zag ik het eerder niet staan.

Het is dus ook geen bug, het is een feature :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth

Kun je ze vragen waarom ze in hemelsnaam zoveel nutteloze/dubbele calls doen in hun app bij het opstarten? Dit vertraagd enorm.
Ze vragen bij het opstarten de volgende dingen af:
- UI status (logisch, hier zit alle UI info in)
- Locatie van de easy (sowieso geen fan ervan dat de Easy deze info opslaat, dit + holiday modus is een leuke datapool voor inbrekers)
- Easy Serienummer (why? is al bekend in de app zelf)
- Easy Firmware (die is ook logisch als er nieuwe API calls komen)
- Easy hardwareversie
- Easy update strategy (why!? kan je toch niet veranderen)
- Desinfectiestatus
- Actieve programmanummer
- Programma 2 (?, mij nactieve programmanummer was 0, waarom vragen ze dan #2 af?)
- Temperature step (logisch, voor setpoint te veranderen moet je dit weten)
- Huidige en volgende switchpoint (ook logisch)
- Service status
- Druk van het systeem
- Buitentemperatuur
- Versie van het CV toestel
- Weer afhankelijk programma status
- Welke iOS/Android telefoon thuis is

Daarnaast word er ook nog dubbele info afgevraagd:
- warm water status, zit in UI status
- usermode, zit ook in UI status

Meer dan de helft van de calls kunnen op een later moment uitgevoerd worden (als de app al loopt en er naar het menu geswitched word, doet hij nu ook al). Of helemaal eruit gegooid worden. Dat zou de app denk ik al dubbel zo snel laten opstarten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
ThaStealth schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:55:
[...]

Kun je ze vragen waarom ze in hemelsnaam zoveel nutteloze/dubbele calls doen in hun app bij het opstarten? Dit vertraagd enorm.
Ze vragen bij het opstarten de volgende dingen af:
- UI status (logisch, hier zit alle UI info in)
- Locatie van de easy (sowieso geen fan ervan dat de Easy deze info opslaat, dit + holiday modus is een leuke datapool voor inbrekers)
- Easy Serienummer (why? is al bekend in de app zelf)
- Easy Firmware (die is ook logisch als er nieuwe API calls komen)
- Easy hardwareversie
- Easy update strategy (why!? kan je toch niet veranderen)
- Desinfectiestatus
- Actieve programmanummer
- Programma 2 (?, mij nactieve programmanummer was 0, waarom vragen ze dan #2 af?)
- Temperature step (logisch, voor setpoint te veranderen moet je dit weten)
- Huidige en volgende switchpoint (ook logisch)
- Service status
- Druk van het systeem
- Buitentemperatuur
- Versie van het CV toestel
- Weer afhankelijk programma status
- Welke iOS/Android telefoon thuis is

Daarnaast word er ook nog dubbele info afgevraagd:
- warm water status, zit in UI status
- usermode, zit ook in UI status

Meer dan de helft van de calls kunnen op een later moment uitgevoerd worden (als de app al loopt en er naar het menu geswitched word, doet hij nu ook al). Of helemaal eruit gegooid worden. Dat zou de app denk ik al dubbel zo snel laten opstarten....
Veel plezier met de 50 euro reis/onkosten vergoeding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

brightvalve schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:14:
[...]

Daar heb je volgens mij helemaal gelijk in. Ik heb de T waarde (/ 10) en de buitentemperatuur (outdoor temperature) naast elkaar gezet, en die komen overeen:

[afbeelding]

Ga ik even aanpassen in m'n lib :)
Met welke software maak je dat grafiekje?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
ThaStealth schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:55:
Dat was inderdaad wat ik ze zelf ook wilde vragen. Ik vind de huidige apps tergend traag opstarten, zeker als je "even" de temperatuur wilt aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is echt geweldig _/-\o_ Toch zou ik zo brutaal willen zijn om te vragen of je misschien een Universal Windows Platform app zou kunnen maken. Het zou namelijk helemaal mooi zijn als ik de app op mijn Windows Phone zou kunnen installeren!

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
brightvalve schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:00:
[...]

Dat was inderdaad wat ik ze zelf ook wilde vragen. Ik vind de huidige apps tergend traag opstarten, zeker als je "even" de temperatuur wilt aanpassen.
Het valt me ook op dat de IOS app veeel trager is dan de android versie bij ons thuis. Misschien kunnen ze daar iets aan doen, mijn vrouw ergert zich er behoorlijk aan (vooral omdat ik, terwijl ze aan het wachten is, mijn telefoon kan pakken, kan opstarten en net voor haar de temperatuur kan aanpassen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaStealth
Versie 0.4:

http://www.megafileupload.com/afjU/EasyforWindows.zip

Geen grote veranderingen in de interface, ik heb alleen wat API calls eruit gegooid bij het opstarten die overbodig waren. Hierdoor start de applicatie een stuk sneller, en is de data dus een stuk sneller beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
spocky schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:43:
[...]

Dit is echt geweldig _/-\o_ Toch zou ik zo brutaal willen zijn om te vragen of je misschien een Universal Windows Platform app zou kunnen maken. Het zou namelijk helemaal mooi zijn als ik de app op mijn Windows Phone zou kunnen installeren!
Ik zal eens kijken of ik wat in elkaar kan draaien, nadeel is dat ik de interface dan opnieuw moet opbouwen, nu is het in Winforms gemaakt met GDI+, om een universal app te maken moet ik het in XAML opnieuw opbouwen, heb nog nooit een universal app gemaakt (geen Windows smartphone/tablet), is wel een leuke oefening natuurlijk.
Doe dus geen beloftes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
KabouterSuper schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:36:
Het valt me ook op dat de IOS app veeel trager is dan de android versie bij ons thuis. Misschien kunnen ze daar iets aan doen, mijn vrouw ergert zich er behoorlijk aan (vooral omdat ik, terwijl ze aan het wachten is, mijn telefoon kan pakken, kan opstarten en net voor haar de temperatuur kan aanpassen).
Ik zal m'n oude HTC One eens uit de mottenballen halen, op de iPhone is het inderdaad tergend traag.

Nu dat ik Homebridge gebruik kan ik de temperatuur via Siri instellen, of vanuit de Homekit Catalog app van Apple, dat gaat een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
Erhnam schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:06:
Met welke software maak je dat grafiekje?
Grafana in combinatie met InfluxDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
grotegok schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 07:57:
Let goed op wat je daar zegt......
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:44:
[...]

Ik zal eens kijken of ik wat in elkaar kan draaien, nadeel is dat ik de interface dan opnieuw moet opbouwen, nu is het in Winforms gemaakt met GDI+, om een universal app te maken moet ik het in XAML opnieuw opbouwen, heb nog nooit een universal app gemaakt (geen Windows smartphone/tablet), is wel een leuke oefening natuurlijk.
Doe dus geen beloftes :)
Ik heb vandaag dit draadje over de Nefit op tweakers gevonden. Heb ook meteen de windows client opgehaald en ben onder de indruk van wat er al werkt en hoe het eruit ziet. Ik vind het erg knap en dat in zo korte tijd.
Ik zie in versie 0.0.4 wel de dikke witte ring rondom temperatuur instelling, maar niet de uren verdeling en tijdsindicatie er bij en ook zie ik de blauwe en rode cirkel segmenten niet. Verder kan ik niet op het hulpscherm komen. In hamburger menu rechtsboven heb ik wel options, info en exit. Temperatuur veranderen werkt ook evenals switchen tussen hand en klok mode.
Verder ben ik ook zeer geïnteresseerd in een universal app. Het programma zou dan zo in de Windows store kunnen en vast veel Nefit easy eigenaren gelukkig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 13:58

TrafeX

Tuned for life!

Waar heb je de aanvoer temperatuur vandaan gehaald? :)

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
TrafeX schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:11:
[...]

Waar heb je de aanvoer temperatuur vandaan gehaald? :)
/heatingCircuits/hc1/actualSupplyTemperature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:27:
[...]

Ik heb vandaag dit draadje over de Nefit op tweakers gevonden. Heb ook meteen de windows client opgehaald en ben onder de indruk van wat er al werkt en hoe het eruit ziet. Ik vind het erg knap en dat in zo korte tijd.
Ik zie in versie 0.0.4 wel de dikke witte ring rondom temperatuur instelling, maar niet de uren verdeling en tijdsindicatie er bij en ook zie ik de blauwe en rode cirkel segmenten niet. Verder kan ik niet op het hulpscherm komen. In hamburger menu rechtsboven heb ik wel options, info en exit. Temperatuur veranderen werkt ook evenals switchen tussen hand en klok mode.
Verder ben ik ook zeer geïnteresseerd in een universal app. Het programma zou dan zo in de Windows store kunnen en vast veel Nefit easy eigenaren gelukkig maken.
Even de vragen 1 voor 1 beantwoorden:

- Is de ring wit of grijs?
Als hij grijs is betekend dit hoogstwaarschijnlijk dat hij op handmatig programma staat (knopjes onderin staat het linker knopje op actief?), de app en de Easy zelf laten dan ook de uurverdeling en rode/blauwe segmenten niet zien.
Helder wit betekend dat het huidige en volgende schakelpunt (nog) niet bekend zijn, deze vraag ik af nadat ik de belangrijkste statusgegevens afgevraagd heb. Zou je de in dit geval de debug optie (zit in settings menu) kunnen aanzetten, de app afsluiten + opnieuw starten en mij de log.txt sturen die aangemaakt word?

- Het hulpscherm is (nog) niet geïmplementeerd, voorlopig is het alleen het hoofdscherm + setpoint + warm water in/uit schakelen

- Universal app ben ik even in gedoken, het is niet simpelweg een nieuwe GUI erop sleutelen en klaar (zoals met Windows Forms -> WPF zou zijn), maar er zit een compleet ander .NET Framework onder. Default libraries zoals System.Security.Cryptography zijn niet beschikbaar, en moet dus herimplementeerd worden.
An sich geen groot probleem, ware het niet dat ik gebruik maak van 2 3rd party components, eentje om JSON te parsen (die word actief bijgehouden en heeft een Universal variant). En eentje om XMPP berichten mee uit te wisselen, was een drama om een enigszins goede te vinden, deze is redelijk antiek en ook niet meer onderhouden (agsXMPP), er is wel een opvolger (MatriX, maar de licentie kost 1400 euro... yikes... Als iemand bereid is me een licentie te sponsoren wil ik met alle plezier een poging ondernemen om de app te maken :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siger
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09-2023
Tha Stealth bedankt voor je prachtig Easy thermostaat programma, want waar ik al tijden bij Nefit op zit wachten creëer jij naar mijn gevoel dit in een paar weken. Kunnen ze bij Nefit wat van leren!
Jammer dat dit niet eenvoudig naar windowsmobiel als app valt te porten want dan zou het helemaal het einde zijn. Hoop dat je daar tzt nog een list op kan verzinnen want dan worden veel Easy gebruikers, zoals ik, erg blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:22:
[...]

- Universal app ben ik even in gedoken, het is niet simpelweg een nieuwe GUI erop sleutelen en klaar (zoals met Windows Forms -> WPF zou zijn), maar er zit een compleet ander .NET Framework onder. Default libraries zoals System.Security.Cryptography zijn niet beschikbaar, en moet dus herimplementeerd worden.
An sich geen groot probleem, ware het niet dat ik gebruik maak van 2 3rd party components, eentje om JSON te parsen (die word actief bijgehouden en heeft een Universal variant). En eentje om XMPP berichten mee uit te wisselen, was een drama om een enigszins goede te vinden, deze is redelijk antiek en ook niet meer onderhouden (agsXMPP), er is wel een opvolger (MatriX, maar de licentie kost 1400 euro... yikes... Als iemand bereid is me een licentie te sponsoren wil ik met alle plezier een poging ondernemen om de app te maken :D)
Jammer dat een licentie zo duur is. Een paar tientjes ben ik nog wel bereid te sponsoren. Misschien is Bosch geïnteresseerd, zodat er ook ondersteuning voor Windows 10 mobile zou komen naast Android en IOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaStealth
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:54:
[...]

Jammer dat een licentie zo duur is. Een paar tientjes ben ik nog wel bereid te sponsoren. Misschien is Bosch geïnteresseerd, zodat er ook ondersteuning voor Windows 10 mobile zou komen naast Android en IOS.
Ik heb de log bekeken, om een voor mij onduidelijke reden weigert de Easy het volgende schakelpunt in het programma te sturen (hier komt een lege respons terug). Met die van mij krijg ik dit niet gereproduceerd, ik heb wel een alternatieve manier gevonden om het schakelpunt te achterhalen (wel een stuk trager omdat ik 2 extra calls moet doen).
Versie 0.41 heeft het probleem dus waarschijnlijk opgelost.
http://www.megafileupload.com/63u6/EasyforWindows.zip

Verder heb ik ook meteen ingebouwd dat de applicatie de ring ook correct update nadat hij over een 'overgang' gaat (van rood->blauw of blauw->rood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@ThaStealth: geweldig werk, kwam er net pas achter dat je aan een PC client voor de Easy werkt. Dank je wel! _/-\o_

Helaas kan ik hem niet downloaden: 403 Forbidden-melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth versie 0.4.1 komt bij mij niet door initialisatie fase. log file is opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Versie 0.41 geeft geen info, maar ook geen foutmelding, registratie is keurig overgenomen zo te zien. Logbestand groeit ook niet en blijft even groot als ie zijn eerste data heeft toegevoegd (telkens 4 kB aan logdata).

Edit: dat is waar ook, er is ONDERHOUD op dit moment
We are sorry,
due to maintenance work, the site you requested is temporarily unavailable. Please try again later. We apologize for any inconvenience.
.

http://www.maintenance.bosch.com/tt/

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 06-02-2016 14:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Bij mij werkt de applicatie wel maar er zit wel een bug in. Op dit moment laat EasyforWindows een bijna helemaal rode rand zien (ik heb wel een screenshot maar weet niet hoe ik deze makkelijk aan deze post kan koppelen) terwijl de officiele app een helemaal blauwe rand laat zien. De blauwe rand is ook de juiste weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Mozart schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 14:06:
Bij mij werkt de applicatie wel maar er zit wel een bug in. Op dit moment laat EasyforWindows een bijna helemaal rode rand zien (ik heb wel een screenshot maar weet niet hoe ik deze makkelijk aan deze post kan koppelen) terwijl de officiele app een helemaal blauwe rand laat zien. De blauwe rand is ook de juiste weergave.
Je kan images uploaden naar een service zoals http://nl.tinypic.com/.
Kun je ook een debug log maken, dan kan ik in de code kijken waarom hij zo reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Voor diegene die problemen met 0.41 hebben, ik heb een 0.42 gemaakt:
http://www.megafileupload.com/erRI/EasyforWindows.zip

Ik zag toen straks in de iOS app een nieuwe feature "Snel warm water" wel greyed out en een melding dat mijn Easy firmware te oud was... Wellicht een nieuwe feature dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThaStealth schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 15:14:
Voor diegene die problemen met 0.41 hebben, ik heb een 0.42 gemaakt:
http://www.megafileupload.com/erRI/EasyforWindows.zip

Ik zag toen straks in de iOS app een nieuwe feature "Snel warm water" wel greyed out en een melding dat mijn Easy firmware te oud was... Wellicht een nieuwe feature dus?
0.42 werkt direct bij mij. d:)b

Ik zie echter enkel blauw in de binnenrand. In het eggie is deze licht-rood tot 17:00 (5:00) uur > schakelmoment timer, donkerrood tot 23:30 (11:30) uur > schakelmoment timer, blauw tot aan de aanwijzer (streepje aan binnenzijde) voor actuele tijd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
hardware-lover schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:02:
[...]

0.42 werkt direct bij mij. d:)b

Ik zie echter enkel blauw in de binnenrand. In het eggie is deze licht-rood tot 17:00 (5:00) uur > schakelmoment timer, donkerrood tot 23:30 (11:30) uur > schakelmoment timer, blauw tot aan de aanwijzer (streepje aan binnenzijde) voor actuele tijd.
Kun je me hiervan een debuglog file sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThaStealth schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:03:
[...]
Kun je me hiervan een debuglog file sturen?
Komt er zo aan...

Met als opmerking, nadat ik de optie voor log had aangezet laat je programma rood zien tot aan het volgende schakelmoment 17:00 (5:00) uur, vanaf 17:00 uur is de ring echter nog steeds blauw.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
hardware-lover schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:08:
[...]

Komt er zo aan...

Met als opmerking, nadat ik de optie voor log had aangezet laat je programma rood zien tot aan het volgende schakelmoment 17:00 (5:00) uur, vanaf 17:00 uur is de ring echter nog steeds blauw.
Kun je ook een screenshot van de iOS/Android app + windows app maken? dat maakt het probleem denk ik wat duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laatste schakelmoment in het weekend is 23:55 (11:55) uur zag ik nu, maar dat maakt verder weinig uit.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Easy%20view%20vergelijking.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha Stealth ik heb hetzelfde als hardware-lover. Telkens tot het nieuwe hele uur is de cirkel rood vanaf de tijdsindicatie en voor de rest is alles blauw, maar de cirkel werkt nu bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 11:55
Wellicht wat off-topic: Heeft er iemand homebridge op een raspberry pi al werkend met een e
Nefit Easy ?

Ik krijg een error bij het laden van de Nefit Easy client voor Homebridge. Iets met unexpected token ..

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brightvalve
knights16 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:04:
Wellicht wat off-topic: Heeft er iemand homebridge op een raspberry pi al werkend met een e
Nefit Easy ?
Ja, ik :)
Ik krijg een error bij het laden van de Nefit Easy client voor Homebridge. Iets met unexpected token ..
Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je Node 4.0 of hoger geïnstalleerd hebt op je RaspPi.

Daarnaast gebruik ik mijn eigen Homebridge plugin ipv de plugin in de NPM repository, want die laatste is niet up-to-date qua dependencies en kijkend naar de code is de kans groot dat het niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Geniaal. 0.42 werkt!

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaStealth
Hmmm, de programma indicator zit nogal tricky in elkaar, heel anders dan ik origineel aangenomen had (toeval dus dat hij wel het goede toonde bij mij). Ik denk dat de tool nu wel in de meeste gevallen goed aangeef of het rood of blauw moet zijn. Lichtrood (oranje) en lichtblauw heb ik nog niet erin zitten.

@brightvalve, Wellicht een vraag voor Nefit, welk algoritme gebruiken ze om de kleur van de programmacirkel te bepalen (als ze die info willen delen :P), heb het nu op gemiddelde setpoint gebasseerd van alle programmawisselingen van de desbetreffende dag, maar bij extreme setpoints (5 of 30 graden) gaat het nog de mist in.

Versie 0.5:
http://www.megafileupload.com/ag0a/EasyforWindows.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThaStealth schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:52:
Hmmm, de programma indicator zit nogal tricky in elkaar, heel anders dan ik origineel aangenomen had (toeval dus dat hij wel het goede toonde bij mij). Ik denk dat de tool nu wel in de meeste gevallen goed aangeef of het rood of blauw moet zijn. Lichtrood (oranje) en lichtblauw heb ik nog niet erin zitten.

[knip]
"Vandaag is rood......." prima in orde. Licht/donker rood maakt voor mij weinig uit.

Ben jij van plan om deze software zowat gelijk te maken aan wat er al is voor iOS en Android. Dus inclusief het aanpassen van de diverse programma-instellingen und so weiter?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth versie 0,5 geeft bij mij ook de rode en blauwe ring goed weer. Alles wat geprogrammeerd is functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thuisgebruiker
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-06-2024
Respect voor de Makers.
werkt prima :Y :Y

_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Thuisgebruiker op 07-02-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 16:06
Vandaag ook geinstalleerd, dus hierbij ook Thumbs up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrydejager
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
Mooi werk en het werkt prima!

Berry / NEUG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik vond deze Docker image waarbij de Easy gegevens worden doorgestuurd naar InflexDB.

Stel dat ik de Nefit Easy™ HTTP server wil draaien in een Docker container.
Kan ik dan een Dockerfile maken met:

FROM node:latest
RUN npm i nefit-easy-http-server -g
EXPOSE 3000

Of een package.json maken met een dependency naar nefit-easy-http-server en deze kopieren?

Sorry, ik ben niet zo bekend met Docker e.d. Misschien dat iemand het weet? Anders moet ik het gewoon proberen... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Versie 0.5 werkt goed!
Ik heb alleen met het programma mijn warmwatervoorziening aangepast en dan ziet het op het scherm er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/einlzb.png

De thermostaat aan de muur laat het doorgestreepte warmwatericoon niet zien, vind ik jammer. Eigen initiatief van de ontwikkelaar van de applicatie of heb ik een oudere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Mozart schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:42:
Versie 0.5 werkt goed!
Ik heb alleen met het programma mijn warmwatervoorziening aangepast en dan ziet het op het scherm er zo uit:
[afbeelding]

De thermostaat aan de muur laat het doorgestreepte warmwatericoon niet zien, vind ik jammer. Eigen initiatief van de ontwikkelaar van de applicatie of heb ik een oudere firmware?
Heb je met de Windows applicatie het warm water uitgeschakeld of heb je een custom klokprogramma gemaakt met de Easy iOS/Android app waarbij je het warmwater onafhankelijk van het klokprogramma in/uit schakeld?

Is op het moment dat je de screenshot gemaakt warmwatervoorziening actief of staat deze uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brightvalve
Gespreksverslag bezoek Nefit/Bosch
Onlangs ben ik door Nefit uitgenodigd om eens bij ze langs te komen in Deventer. Ze hadden mijn postings en projecten gezien en waren geïnteresseerd naar het hoe en waarom.

Vandaag ben ik langsgeweest, en bij deze een gespreksverslagje.

Om met het begin te beginnen: mijn gesprekspartners (senior manager software, product manager Nefit Easy en de techneut die gewerkt heeft aan de implementatie) waren vooral erg geïnteresseerd in wat ik/wij allemaal met onze Easy willen doen. Geen enkel negatief woord over dat het communicatieprotocol openbaar gemaakt is, enkel een paar waarschuwingen (daar kom ik zo nog op).

Nefit is de Easy, en ook de infrastructuur er omheen, aan het doorontwikkelen, en daarbij horen ze graag wat wij er allemaal mee doen, of mee wíllen doen.

Zelf komen ze op zeer korte termijn met IFTTT ondersteuning, waarvan ik al een kleine demo heb gezien. In eerste instantie met twee triggers (als de temperatuur in huis lager/hoger is dan...) en twee actions (...stel de temperatuur in op... en een "overwerkmodus" om de temperatuur voor een bepaalde tijd op een bepaald niveau te houden, vooral handig voor kantoren waarbij de temperatuur op een vaste tijd automatisch lager gezet wordt). Uiteraard is het de bedoeling om de hoeveelheid triggers en actions in de toekomst uit te breiden.

Er lopen intern nog discussies over het meer open maken van het product, maar met het "open gooien" van het communicatieprotocol is dat wel wat meer actueel geworden.

Aan het openen van het product kleven wel wat haken en ogen, want het systeem is in eerste instantie ingericht op een infrastructuur waarbij de clients (de apps) en de Easy precies weten van elkaar wat ze verwachten qua data.

Ik kan door netwerk sniffen wel zien wat er over en weer gestuurd wordt, maar het is niet altijd even duidelijk wat de verschillende velden inhouden. Voor het lezen van data van de Easy zit daar geen risico aan, maar zodra je gaat schrijven loop je risico dat je iets schrijft dat de Easy niet verwacht, met als ultiem risico het bricken van je thermostaat. Die kans is aanwezig.

Ik heb aangegeven dat ik denk dat een centraal gehoste (door Nefit zelf) HTTP-REST interface waarschijnlijk een goede optie zou zijn om problemen te voorkomen. HTTP-REST praat voor veel mensen makkelijker dan XMPP, en de HTTP server zou alle inkomende data kunnen valideren zodat de kans op bricken een stuk minder wordt. Daarnaast staat Nefit welwillend tegenover het openbaar maken van documentatie voor in ieder geval een deel van de endpoints. Daar gaan ze over nadenken.

Voor de doemdenkers is er ook een aantal positieve dingen te melden ;)

Ten eerste: Nefit slaat écht geen data op. Ik heb uiteraard niet meegekeken op de servers, maar ik ben ervan overtuigd dat ze het gewoon niet doen. Ze gaven aan dat ze niet in de big data business zitten, en dat klopt natuurlijk ook.

De opzet met een centrale server is puur en alleen om de communicatie tussen een thuisnetwerk en het internet mogelijk te maken (iets waar in deze thread al over gespeculeerd is, en dat ik volledig kan begrijpen: je wilt niet dat je klanten poorten moeten gaan forwarden in hun router om de apps ook buitenshuis te kunnen gebruiken).

Overigens houdt dit ook in dat als je je Easy moet resetten omdat je er teveel mee hebt zitten kl*ten, je zaken als bv historisch gasgebruik kwijt bent, want dat wordt alleen in je Easy opgeslagen. Hou daar rekening mee (ga b.v. die data zelf loggen, dat doe ik ook).

Ten tweede: de Easy zelf heeft een HTTP-REST interface aan boord, die open gezet wordt zodra er geen verbinding met de Nefit backend gemaakt kan worden. Zo kunnen de apps binnen het thuisnetwerk altijd met de Easy communiceren, ook al is de internetverbinding weg. Die interface werkt via HTTP-REST en zou de endpoints die ook over XMPP gebruikt worden moeten ondersteunen. Ik heb het nog niet getest, maar ga dat nog wel doen. De Easy gaat in dat geval op UDP poort 50505 zitten broadcasten zodat de apps z'n interne IP-nummer kunnen achterhalen.

Let wel: als je deze modus aanzet (je zou bv in je router verkeer naar de backend kunnen blokkeren zodat de Nefit altijd alleen lokaal werkt) dan werken bepaalde diensten, zoals het weersafhankelijk regelen van de binnentemperatuur, niet meer (tenzij je CV-ketel een eigen buitentemp sensor heeft, anders komt die data namelijk van het internet).

Omdat alle data in de Easy zelf zijn opgeslagen (want geen cloud, remember ;)) kun je dus zonder afhankelijkheid van Nefit of een internetverbinding het apparaat gewoon bedienen en uitlezen.

Verder nog:
  • Op zeer korte termijn komen er app updates die sneller zouden moeten zijn dan de huidige. Het woord "irritatiegrens" kwam ter sprake, omdat het behoorlijk lang duurt (~10s) voordat je met de (in ieder geval iOS) app zoiets simpels als de temperatuur kunt instellen. Dat zou bij de nieuwe appupdates sneller moeten gaan.
  • De hoeveelheid extra dataverkeer/-connecties door ons gefröbel komen niet boven het ruisniveau uit, zeker niet nu Nefit de Easy wereldwijd aan het uitrollen is. Dat betekent niet dat je dus maar elke seconde een nieuwe verbinding op moet gaan zetten, maar het is ook niet zo dat je je zorgen hoeft te maken dat je geblacklist wordt als je bv wat aan het testen bent.
  • Over blacklisten gesproken: ze hebben technisch gezien de mogelijkheid, maar zetten het niet actief in. Zolang je je netjes gedraagt valt het dataverkeer van onze eigen clients waarschijnlijk niet eens op.
  • Uiteraard leest Nefit zelf dit forum ook ;)
Tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrydejager
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
Chapeau!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

brightvalve schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:20:
Gespreksverslag bezoek Nefit/Bosch
[knip]

Tot zover!
Helemaal goed! Nou ja, bijna dan ;)

Had je ook nog nieuws te melden m.b.t.; hardware-lover in "Nefit Easy: XMPP protocol ontcijferen" of is dit helemaal niet ter sprake gekomen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
ThaStealth schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:19:
[...]

Heb je met de Windows applicatie het warm water uitgeschakeld of heb je een custom klokprogramma gemaakt met de Easy iOS/Android app waarbij je het warmwater onafhankelijk van het klokprogramma in/uit schakeld?

Is op het moment dat je de screenshot gemaakt warmwatervoorziening actief of staat deze uit?
Ik heb mijn warmwater zo ingesteld dat het alleen actief is als ik thuis ben. Omdat ik ook een pelletkachel heb, is mijn 'niet thuis' tijd al rond 8.30 's morgens. Vanmiddag had ik warm water nodig en dat aan gezet via de Easy zelf. Het uitzetten heb ik gedaan via jouw app. En toen zag ik ineens het icoon op het scherm. Niet dat dat erg is, het viel me gelijk op. Ik zou dat namelijk graag op de Easy zelf ook zo zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
hardware-lover schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:58:
Had je ook nog nieuws te melden m.b.t.; hardware-lover in "Nefit Easy: XMPP protocol ontcijferen" of is dit helemaal niet ter sprake gekomen?
Hrm nee sorry, vergeten. Ik stuur ze er even een mail over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Docker instructie

Vraag: zou dit ook via npm kunnen i.p.v. git?

Voer uit:
git clone https://github.com/robertklep/nefit-easy-http-server.git
cd nefit-easy-http-server

Maak een Dockerfile met de volgende inhoud:
FROM node:4-onbuild
EXPOSE 3000

Voeg in package.json het start script toe:
JSON:
1
2
3
4
"scripts": {
  "test": "echo \"Error: no test specified\" && exit 1",
  "start": "./bin/easy-server --host=0.0.0.0"
},

Maak een nieuwe image:
docker build -t nefiteasy .

Start de container:
docker run -d -p 3000:3000 --name nefiteasy -e "NEFIT_SERIAL_NUMBER=999999" -e "NEFIT_ACCESS_KEY=999999" -e "NEFIT_PASSWORD=999999" nefiteasy

Test:
curl http://192.160.0.111:3000/bridge/ecus/rrc/uiStatus

[ Voor 57% gewijzigd door technorabilia op 10-02-2016 10:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 16:06
Mooi verslag Brightvalve. Erg positief dat Nefit in elk geval naar zijn klanten luistert.
Kijk erg uit naar de nieuwe updates.
Zelf wil ik binnenkort eens proberen om bediening en uitlezing in Domoticz voor elkaar te krijgen om m'n RPI.
Ben geen linux expert dus dat wordt goed lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Overigens houdt dit ook in dat als je je Easy moet resetten omdat je er teveel mee hebt zitten kl*ten, je zaken als bv historisch gasgebruik kwijt bent, want dat wordt alleen in je Easy opgeslagen. Hou daar rekening mee (ga b.v. die data zelf loggen, dat doe ik ook).
Dit klinkt toch vreemd, nog niet zo lang geleden mijn Easy moeten resetten om hij nergens meer op reageerde. Het historische gasverbruik was daarna nog gewoon aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
janne_nl schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:12:
[...]
Dit klinkt toch vreemd, nog niet zo lang geleden mijn Easy moeten resetten om hij nergens meer op reageerde. Het historische gasverbruik was daarna nog gewoon aanwezig.
Sorry, ik had het anders moeten formuleren: er bestaat een kans dat je door teveel geklier met het ding de interne data kwijt kunt raken (in het ergste geval brick je je Easy en moet 'ie vervangen worden, dan ben je uiteraard ook al je data kwijt).

Bij een gewone reset zal het zo'n vaart niet lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Ik heb mijn PHP-versie beschikbaar gemaakt op deze locatie. Feedback is welkom!

Let even op dat is wel eens een timeout plaatsvindt. Ik probeer dat zo veel mogelijk af te vangen. Volgende stap is om de connectie zo lang mogelijk levend te houden (binnen de mogelijkheden die php heeft).

[ Voor 42% gewijzigd door KabouterSuper op 10-02-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
janne_nl schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:12:
[...]

Wat voor een reset heb je gedaan? Heb je hem van de muur gehaald of heb je met een verbogen paperclip in het resetgaatje gezeten?

@brightvalve,
Fijn om te lezen dat ze het tolereren en niet tegenwerken, zou leuk zijn als ze met een eigen REST API komen op de Easy (of deze altijd open zetten). Dat je de buitentemperatuur-via-internet feature verliest is weer op te lossen door een sensor, of door een eigen service die deze informatie de Easy in kan sturen.

Het grote probleem voor het opengooien is de extra devtijd,documentatietijd en tenslotte support die het gaat kosten (er zal namelijk ontwikkeltijd in gestoken moeten worden om alle ongeldige invoer te kunnen afhandelen zonder gebricked te worden. Aangezien het aantal geïnteresseerden tegen zal vallen (3 ontwikkelaars die hier er een tool voor gemaakt hebben + wat gebruikers).

Heb je nog informatie gekregen over nieuwe features van het product? IFTTT is wel leuk, maar betwijfel of ik er iets mee zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Mozart schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:29:
[...]

Ik heb mijn warmwater zo ingesteld dat het alleen actief is als ik thuis ben. Omdat ik ook een pelletkachel heb, is mijn 'niet thuis' tijd al rond 8.30 's morgens. Vanmiddag had ik warm water nodig en dat aan gezet via de Easy zelf. Het uitzetten heb ik gedaan via jouw app. En toen zag ik ineens het icoon op het scherm. Niet dat dat erg is, het viel me gelijk op. Ik zou dat namelijk graag op de Easy zelf ook zo zien :)
Heb je toevallig de iOS/Android app ernaast gehad om te kijken (of zou je dit kunnen doen)? Ik heb namelijk de interface gebaseerd op de iOS app, niet op het gedrag van de Easy. Ik weet eigenlijk niet of de Easy dit dus weergeeft op deze manier. Mocht de app het ook niet weergeven dan zal ik even moeten gaan uitzoeken waarom niet :).
berrydejager schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:21:
Mooi werk en het werkt prima!

Berry / NEUG
Leuk, de applicatie heeft zelfs Facebook al gehaald :D,
Ik zag toch dat er een opmerking was dat het wachtwoord niet geencrypt opgeslagen werd, voor simpliciteit heb ik besloten dit niet te doen (of eigenlijk vergeten te doen), kan het wel toegevoegd worden in een van de volgende versies.
hardware-lover schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:43:
[...]

"Vandaag is rood......." prima in orde. Licht/donker rood maakt voor mij weinig uit.

Ben jij van plan om deze software zowat gelijk te maken aan wat er al is voor iOS en Android. Dus inclusief het aanpassen van de diverse programma-instellingen und so weiter?
Het is wel mijn bedoeling om de software nog wat uit te breiden zodat in ieder geval een aantal instellingen bekeken/aangepast kunnen worden.
De interface die Nefit hiervoor ontwikkeld heeft is Android/iOS (of eigenlijk mobiel) specifiek. Voor een smartphone werkt het goed. Voor een desktop applicatie minder (je wilt bij dingen die aan of uit te zetten zijn niet een submenu induiken, je wilt dit met een checkbox kunnen regelen bijvoorbeeld). De interface zal dus op dat soort gebieden dus wel gaan verschillen.

Heeft iemand anders nog problemen met de programma ring?
Ik heb ontdekt dat de app 3 kleuren voor 'warmte' heeft en 3 kleuren voor 'kou', ik ben nog aan het experimenteren met de goede kleur voor de goede situatie (net zoals de app dit doet). Komt dus hopelijk in de volgende versie :)
KabouterSuper schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:02:
Ik heb mijn PHP-versie beschikbaar gemaakt op deze locatie. Feedback is welkom!
Nice!
KabouterSuper schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:02:
Let even op dat is wel eens een timeout plaatsvindt. Ik probeer dat zo veel mogelijk af te vangen. Volgende stap is om de connectie zo lang mogelijk levend te houden (binnen de mogelijkheden die php heeft).
Dan moet je al met timers en postbacks in de weer gaan om de sessie levend te houden.

[ Voor 29% gewijzigd door ThaStealth op 10-02-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
ThaStealth schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:22:
[...]

Heb je toevallig de iOS/Android app ernaast gehad om te kijken (of zou je dit kunnen doen)? Ik heb namelijk de interface gebaseerd op de iOS app, niet op het gedrag van de Easy. Ik weet eigenlijk niet of de Easy dit dus weergeeft op deze manier. Mocht de app het ook niet weergeven dan zal ik even moeten gaan uitzoeken waarom niet :).
Als ik hetzelfde via de iOS app doe, krijg ik in de iOS app niet het extra doorgestreepte warmwater icoon te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 13:58

TrafeX

Tuned for life!

kraades schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:36:
Docker instructie

Vraag: zou dit ook via npm kunnen i.p.v. git?

Voer uit:
git clone https://github.com/robertklep/nefit-easy-http-server.git
cd nefit-easy-http-server

Maak een Dockerfile met de volgende inhoud:
FROM node:4-onbuild
EXPOSE 3000

Voeg in package.json het start script toe:
JSON:
1
2
3
4
"scripts": {
  "test": "echo \"Error: no test specified\" && exit 1",
  "start": "./bin/easy-server --host=0.0.0.0"
},

Maak een nieuwe image:
docker build -t nefiteasy .

Start de container:
docker run -d -p 3000:3000 --name nefiteasy -e "NEFIT_SERIAL_NUMBER=999999" -e "NEFIT_ACCESS_KEY=999999" -e "NEFIT_PASSWORD=999999" nefiteasy

Test:
curl http://192.160.0.111:3000/bridge/ecus/rrc/uiStatus
Ik heb er een Docker container van gemaakt en op de Docker Hub gezet:
https://hub.docker.com/r/trafex/nefiteasy-http-server/

Dan heb je geen npm of git nodig.

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Net deze draad eens even helemaal zitten lezen. Super goed werk gedaan zeg! Top!
Al lezend moest ik wel denken aan het feit dat nefit zegt dat de easy gewoon nog te bedienen is als je geen internetverbinding hebt. Ik heb dit een keer mee gemaakt en het werkte niet soepel toen. Ik moet dit eigenlijk nog eens testen (maarja, ... internet down gooien levert geen vriendelijker huisgenoten op :p ) ...
Maar dat suggereert dat er inderdaad een directe interface met de easy mogelijk moet zijn. Dat zou helemaal geweldig zijn, als daar meer mee zou kunnen.
En nu de PHP versie maar eens downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
TrafeX schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:34:
[...]

Ik heb er een Docker container van gemaakt en op de Docker Hub gezet:
https://hub.docker.com/r/trafex/nefiteasy-http-server/

Dan heb je geen npm of git nodig.
Ok, ik was op zoek naar die package.json inderdaad waar je de dependency naar easy http server aangeeft.
https://github.com/TrafeX.../blob/master/package.json
Dus als ik deze image gebruik dan wordt altijd de laatste easy http server software via npm geinstalleerd?
Top!

Edit:
De easy http server software zit dus al ingebakken zie ik als ik de image gebruik.
Wordt deze image dan nog bijgewerkt of blijft de versie voor altijd op 2.1.0 hangen? Of moet je 'm dan gewoon zelf builden a.h.v. jouw github repo/DockerFile etc.
Sorry, ik ben pas 1 week Docker gebruiker... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 10-02-2016 15:22 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
ThaStealth schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:16:
Fijn om te lezen dat ze het tolereren en niet tegenwerken, zou leuk zijn als ze met een eigen REST API komen op de Easy (of deze altijd open zetten).
Die zit er dus op. Alleen staat ie ivm hardwarelimitaties standaard dicht en wordt (automatisch) open gezet (op poort 80) als de Easy de Nefit backend niet kan bereiken.
Dat je de buitentemperatuur-via-internet feature verliest is weer op te lossen door een sensor, of door een eigen service die deze informatie de Easy in kan sturen.
Daarvoor zou je de Easy met een eigen XMPP-server moeten laten communiceren, want ik denk dat dat de enige manier is om die data in het apparaat te krijgen. We hebben even kort gesproken hierover, en theoretisch zou het mogelijk moeten zijn om dat werkend te krijgen (als je bv je lokale DNS-server de hostname van de backend laat resolven naar een eigen lokaal IP-nummer).
Het grote probleem voor het opengooien is de extra devtijd,documentatietijd en tenslotte support die het gaat kosten (er zal namelijk ontwikkeltijd in gestoken moeten worden om alle ongeldige invoer te kunnen afhandelen zonder gebricked te worden. Aangezien het aantal geïnteresseerden tegen zal vallen (3 ontwikkelaars die hier er een tool voor gemaakt hebben + wat gebruikers).
Dat hebben we inderdaad ook besproken. Ik ben zelf van mening dat er best een (vrij hoge) drempel mag liggen voordat je direct met het apparaat kunt communiceren met eigen clients/libs, en bij Nefit speelt ook mee dat ze straks allerlei supportverzoeken krijgen van mensen die hun apparaat bricken omdat ze eigenlijk niet weten wat ze doen. Het equivalent van een tiener die een maand z'n rijbewijs heeft achter het stuur van een sportwagen zetten, zeg maar :)

Vanuit het bedrijf gezien is de doelgroep voor een API en alles dat daarmee samenhangt erg klein. Maar aan de andere kant kan een actieve (ontwikkel-)community voor een bedrijf ook waardevol zijn. Daar zijn ze volgens mij actief over aan het nadenken.
Heb je nog informatie gekregen over nieuwe features van het product? IFTTT is wel leuk, maar betwijfel of ik er iets mee zal doen.
Niet zo zeer nieuwe features, nee. Ik denk dat Nefit zelf ook nog zoekende is daarin, hoe meer feedback van powerusers hoe beter, denk ik :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Zorg dat je geen wachtwoorden of andere gevoelige informatie in je bericht hebt staan, deze informatie is door iedereen te lezen (en evt. te misbruiken)!