Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:05
ThaStealth schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:16:
[...]

Wat voor een reset heb je gedaan? Heb je hem van de muur gehaald of heb je met een verbogen paperclip in het resetgaatje gezeten?
De verbogen paperclip (en van de muur halen ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

Een optie die Nefit misschien kan aanpassen:

Douchetimer: Met de Easy Douchetimer stelt u via de app per douchebeurt een maximale douchetijd in.

Het zou handiger zijn, als je de tijd slechts 1x hoeft in te stellen en niet elke keer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 00:50

TrafeX

Tuned for life!

kraades schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:33:
[...]

Ok, ik was op zoek naar die package.json inderdaad waar je de dependency naar easy http server aangeeft.
https://github.com/TrafeX.../blob/master/package.json
Dus als ik deze image gebruik dan wordt altijd de laatste easy http server software via npm geinstalleerd?
Top!

Edit:
De easy http server software zit dus al ingebakken zie ik als ik de image gebruik.
Wordt deze image dan nog bijgewerkt of blijft de versie voor altijd op 2.1.0 hangen? Of moet je 'm dan gewoon zelf builden a.h.v. jouw github repo/DockerFile etc.
Sorry, ik ben pas 1 week Docker gebruiker... ;)
Ik zal deze image zoveel mogelijk proberen up-to-date te houden. Dus zodra er een nieuwe versie van de Nefit Easy HTTP server uitkomt update ik de package.json en bouw een nieuwe Docker container.
Iedereen die de container dan gebruikt dient een 'docker pull' te doen om de nieuwe versie binnen te halen en de container vervolgens te herstarten om de nieuwe versie in gebruik te nemen.

Je hebt ook nog de mogelijkheid de image zelf te bouwen en daarmee zelf de controle over de updates te hebben. Dan is het een kwestie van de GitHub repo clonen, package.json aanpassen en de build te draaien zoals beschreven in de README.

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hoe kan ik makkelijk alle temperatuur waarden uit mijn Gefit Easy loggen? Bijvoorbeeld in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 21:59
BThomas schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:48:
Hoe kan ik makkelijk alle temperatuur waarden uit mijn Gefit Easy loggen? Bijvoorbeeld in Domoticz?
Een mogelijkheid is om de Easy als hardware toe te voegen (beschikbaar in latere Domoticz versies) en dan daar te verwijzen naar de Easy hhtp server van Robert Klep die je of op dezelfde server als Domoticz installeert of elders.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 20:24
PHP versie werkt direct out-of-the-box. Super!
Ik heb twee vraagjes:
Wat doet /ecus/rrc/recordings/yearTotal ?
Wat betekent dat getal in kWh dat je terug krijgt?

En hoe kan ik het gasverbruik opvragen?
Ik kan /ecus/rrc/recordings/gasusagePointer doen, maar wat ik dan terug krijg zegt me niks.
Met /ecus/rrc/recordings/gasusage krijg ik een 400-bad request terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:03
wberkel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:10:
Ik heb twee vraagjes:
Daaruit kun je het gasgebruik (year-to-date) berekenen. Zie hier voor meer informatie (alhoewel de Easy voor de berekening bij mij wel een hele lage calorische waarde lijkt te gebruiken, iets van 29MJ/m3).
Ik kan /ecus/rrc/recordings/gasusagePointer doen, maar wat ik dan terug krijg zegt me niks.
Dat is al een keer te sprake gekomen: je moet /ecus/rrc/recordings/gasusage?page=INDEX opvragen, waarbij INDEX de waarde is van /ecus/rrc/recordings/gasusagePointer, naar beneden afgerond naar het dichtstbijzijnde factor van 32.

In mijn geval is die pointer 603, oftewel Math.ceil(603 / 32) = 19, dus de URL voor de meest recente pagina van het gasgebruik is /ecus/rrc/recordings/gasusage?page=19.

Ik zal dit ook documenteren op m'n wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723789

brightvalve schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:26:
[...]

Daaruit kun je het gasgebruik (year-to-date) berekenen. Zie hier voor meer informatie (alhoewel de Easy voor de berekening bij mij wel een hele lage calorische waarde lijkt te gebruiken, iets van 29MJ/m3).

[...]

Dat is al een keer te sprake gekomen: je moet /ecus/rrc/recordings/gasusage?page=INDEX opvragen, waarbij INDEX de waarde is van /ecus/rrc/recordings/gasusagePointer, naar beneden afgerond naar het dichtstbijzijnde factor van 32.

In mijn geval is die pointer 603, oftewel Math.ceil(603 / 32) = 19, dus de URL voor de meest recente pagina van het gasgebruik is /ecus/rrc/recordings/gasusage?page=19.

Ik zal dit ook documenteren op m'n wiki.
Als aanvulling, als je het restant vermenigvuldigd met 32 dan krijg je dus het actuele record.

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 14:51
wberkel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:10:
Ik heb twee vraagjes:

Je kan ook naar de datum, als deze 255-256-65535 word dan heb je de laatste geldige entry gehad (als je bij pagina 1 begint alle pagina's tot dat moment verwerkt)

Mess with the best, die like the rest

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
BThomas schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:48:
Mocht je een php-server hebben draaien, dan kan je het via de php-versie ook pushen naar Domoticz.

When life gives you lemons, start a battery factory

• TheAlBundy
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-05 21:30
ThaStealth, een klein bugje in versie 0.5 :
wanneer ik de iOS app afsluit komt er een rood kruis door de temperatuur te staan. Het is dus alsof er geen verbinding gemaakt kan worden, maar de temperatuur e.d. blijven wel erop staan.
Temperatuur kan dan niet meer verzet worden, pas wanneer ik het programma opnieuw start werkt het weer.

Het is wel super dat jullie dit allemaal voor elkaar krijgen!

Is het trouwens ook mogelijk om meer ketel informatie/diagnose uit te lezen, of hebben ze dit geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranik
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:02
KabouterSuper schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:02:
Ik heb mijn PHP-versie beschikbaar gemaakt op deze locatie. Feedback is welkom!

Let even op dat is wel eens een timeout plaatsvindt. Ik probeer dat zo veel mogelijk af te vangen. Volgende stap is om de connectie zo lang mogelijk levend te houden (binnen de mogelijkheden die php heeft).
Werkt erg goed, dank hiervoor! Heb het nu een aantal dagen draaien op mijn Synology, voornamelijk om de data naar Domoticz te pushen. Heb nog een paar kleine aanpassingen gemaakt (logging in Domoticz, toevoegen van boiler indicator en display status) en het werkt uitstekend. Had er alleen last van dat elke call naar push2domoticz.php 2x werd uitgevoerd in Domoticz, dit blijkt te komen doordat in de functie 'curl_domoticz' de curl_exec dubbel wordt uitgevoerd (functie staat in \include\nefit.php).

code:
1
2
$store = curl_exec ($ch);
$total_data = curl_exec ($ch);

Ik heb de bovenste regel uitgecommentarieerd en het werkt nu weer zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Dranik schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:41:
[...]

Werkt erg goed, dank hiervoor! Heb het nu een aantal dagen draaien op mijn Synology, voornamelijk om de data naar Domoticz te pushen. Heb nog een paar kleine aanpassingen gemaakt (logging in Domoticz, toevoegen van boiler indicator en display status) en het werkt uitstekend. Had er alleen last van dat elke call naar push2domoticz.php 2x werd uitgevoerd in Domoticz, dit blijkt te komen doordat in de functie 'curl_domoticz' de curl_exec dubbel wordt uitgevoerd (functie staat in \include\nefit.php).

code:
1
2
$store = curl_exec ($ch);
$total_data = curl_exec ($ch);

Ik heb de bovenste regel uitgecommentarieerd en het werkt nu weer zoals verwacht.
Scherp gevonden....het is mij eigenlijk nooit opgevallen (en Domoticz moppert er niet over). Ik heb het in mijn versie ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Niet online
KabouterSuper schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:14:
[...]

Scherp gevonden....het is mij eigenlijk nooit opgevallen (en Domoticz moppert er niet over). Ik heb het in mijn versie ook aangepast.
Ik krijg mijn koppeling nog niet goed werken met Domotica. Onderstaande code heb ik mijn settings.php staan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
"scripts": {
$domoticzUsername='1'; //Gebruikersnaam Domoticz
$domoticzPassword='1'; //Wachtwoord Domoticz
$domoticzHost='http://192.168.1.223:8084'; //Server and port of Domoticz

$domoticzDevices=array
(
"currentTemp"=>82007,
"targetTemp"=>0,
"outsideTemp"=>82008,
"supplyTemp"=>0,
"pressure"=>82009,
)
},

In Domotica zelf heb ik Vituele sensoren toegevoegd (hardware en devices). Maar ik krijg geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
BThomas schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:41:
[...]

Ik krijg mijn koppeling nog niet goed werken met Domotica. Onderstaande code heb ik mijn settings.php staan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$domoticzUsername='1'; //Gebruikersnaam Domoticz
$domoticzPassword='1'; //Wachtwoord Domoticz
$domoticzHost='http://192.168.1.223:8084'; //Server and port of Domoticz

$domoticzDevices=array
(
"currentTemp"=>82007,
"targetTemp"=>0,
"outsideTemp"=>82008,
"supplyTemp"=>0,
"pressure"=>82009,
)
},

In Domotica zelf heb ik Vituele sensoren toegevoegd (hardware en devices). Maar ik krijg geen data.
Je host hoeft geen http:// te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Niet online
KabouterSuper schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:43:
[...]

Je host hoeft geen http:// te hebben.
Met deze aanpassing heb ik nog steeds geen data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
BThomas schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:09:
[...]

Met deze aanpassing heb ik nog steeds geen data...
De basis van de code is dat je de domoticz server aanroept via curl. In mijn geval, als ik de binnentemperatuur van 21.1 graden doorgeef aan de virtuele sensor met idx 1, dan doe ik:

code:
1
http://synology-server:8084/json.htm?type=command&param=udevice&idx=1&nvalue=0&svalue=21.10

Deze link kan je in principe via je browser uitvoeren. Je krijgt dan een json response terug, iets in de trant van
code:
1
2
3
4
{
   "status" : "OK",
   "title" : "Update Device"
}

De eerste stap is dus om te kijken of dit werkt. Dus vervang de server en je idx in de url hierboven en voer hem uit in je browser. Je kunt achteraf de temperatuurmeting overigens verwijderen in domoticz.

Een eventuele complicatie is als je jezelf moet authenticeren bij domoticz. Dit is afhankelijk van je settings, en waar vandaan je je curl doet (je kunt een local network instellen waar je niet hoeft te authenticeren). Als je geen juiste authenticatie doet, krijg je volgens mij een 401 terug.

Overigens, de php-code die je gebruikt begint met
code:
1

Waar komt dat vandaan? Dat zit niet in de oorspronkelijke php-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376267

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om de retour temperatuur en optioneel ΔT uit te lezen?
Ik zie enkel aanvoer in de lijst van endpoints terugkomen op: https://github.com/robert...re/wiki/List-of-endpoints

komt op hetzelfde neer als de vraag van TheAlBundy:
TheAlBundy schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:39:
....
Is het trouwens ook mogelijk om meer ketel informatie/diagnose uit te lezen, of hebben ze dit geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
TheAlBundy schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:39:
ThaStealth, een klein bugje in versie 0.5 :
wanneer ik de iOS app afsluit komt er een rood kruis door de temperatuur te staan. Het is dus alsof er geen verbinding gemaakt kan worden, maar de temperatuur e.d. blijven wel erop staan.
Temperatuur kan dan niet meer verzet worden, pas wanneer ik het programma opnieuw start werkt het weer.

Het is wel super dat jullie dit allemaal voor elkaar krijgen!

Hmm, dat is raar, dat lijkt erop dat de verbinding met de thermostaat verloren raakt, wat raar is omdat elke verbinding een losse verbinding is, ze zouden elkaar niet mogen beïnvloeden.
Ik zal eens proberen of ik het geproduceerd krijg, je kan ook eens het settings menu openen en sluiten, dit zal ervoor zorgen dat de verbinding opnieuw opgebouwd word.

Er is nog extra informatie beschikbaar, de statuscode van de CV kan ook uitgelezen worden, hier valt ook wat meer aan af te leiden wat het toestel doet (waarom hij bijvoorbeeld aan het wachten is bijvoorbeeld).
Anoniem: 376267 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:08:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om de retour temperatuur en optioneel ΔT uit te lezen?
Ik zie enkel aanvoer in de lijst van endpoints terugkomen op: https://github.com/robert...re/wiki/List-of-endpoints

komt op hetzelfde neer als de vraag van TheAlBundy:

[...]
De endpointlijst is gebaseerd op de app, elke api call die de app gemaakt heeft is in de lijst te vinden.
Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik mijn Easy in de modus krijg zodat hij als REST service fungeert. Kijken of ik dan nog wat extra services zie.

[ Voor 21% gewijzigd door ThaStealth op 15-02-2016 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ThaStealth schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:03:

[...]

De endpointlijst is gebaseerd op de app, elke api call die de app gemaakt heeft is in de lijst te vinden.
Ik had al zo'n vermoeden, wellicht dat de Service Tool van Nefit meer API-calls prijs geeft?

Info:

http://www.nefit.nl/profe...nefit_eservice_1/eservice

en

http://www.nefit.nl/profe...rvice_tool/service_tool_5

Als ik dit plaatje moet geloven is het OF de Service Tool OF de Easy die monteurs in staat zou moeten stellen meer gedetailleerde info uit te lezen:

Afbeeldingslocatie: http://nefit-nl.resource.bosch.com/media/nefit/extranet_restricted/afbeeldingen/ma_overige/landingspages/alles_in_huis/nefit_eservice/eService2_w734.jpg

En natuurlijk de bijbehorende app: https://play.google.com/s...s?id=nl.nefit.servicetool

Die laatste kost overigens wel 30 euro... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij wordt er op de Nefit pagina naar het verkeerde filmpje gelinkt als men het daar over de eService heeft? Hieronder in ieder geval het filmpje wat er werkelijk bij hoort.

[YouTube: https://youtu.be/Y3ZjYsBjJmM]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:10
Als Nefit nog op zoek is naar een mooie manier om hun API te presenteren kunnen ze eens naar Swagger kijken. Dat gebruikt mijn Zipato Zipabox ook en werkt erg intuïtief moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
Er is nog extra informatie beschikbaar, de statuscode van de CV kan ook uitgelezen worden, hier valt ook wat meer aan af te leiden wat het toestel doet (waarom hij bijvoorbeeld aan het wachten is bijvoorbeeld).
Ik heb die codes hier in een JSON-file staan, voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAlBundy

Hmm, dat is raar, dat lijkt erop dat de verbinding met de thermostaat verloren raakt, wat raar is omdat elke verbinding een losse verbinding is, ze zouden elkaar niet mogen beïnvloeden.
Ik zal eens proberen of ik het geproduceerd krijg, je kan ook eens het settings menu openen en sluiten, dit zal ervoor zorgen dat de verbinding opnieuw opgebouwd word.
Ik heb het nog een paar keer geprobeerd, maar ik krijg het niet elke keer voor elkaar.
De ene keer direct na het opstarten+afsluiten van de iOS app, de andere keer helemaal niet?
Zo ziet het er dan uit:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2pzgu1i.gif

Ik weet niet of ik logfile hier zomaar neer kan zetten? (ik verwacht daar daarin ook wat accescodes ed staan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
TheAlBundy schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:15:
[...]

Ik heb het nog een paar keer geprobeerd, maar ik krijg het niet elke keer voor elkaar.
De ene keer direct na het opstarten+afsluiten van de iOS app, de andere keer helemaal niet?
Zo ziet het er dan uit:
[afbeelding]

Ik weet niet of ik logfile hier zomaar neer kan zetten? (ik verwacht daar daarin ook wat accescodes ed staan?)
In de log wordt alleen het snr geschreven, de rest niet.
Eventueel kun je ook een pastebin maken en mij een de sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
brightvalve schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:10:
[...]

Ik heb die codes hier in een JSON-file staan, voor de liefhebber.
Het, is het jou al gelukt om de rest service op de easy aan de gang te krijgen?
Mijn easy heeft nu poort 80 open, alleen draait daar niets op volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaStealth schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:17:
[...]

Poort 80 staat bij mij standaard "open":

Nmap uitvoer:
code:
1
2
3
Host is up (0.0047s latency).
PORT   STATE SERVICE    VERSION
80/tcp open  tcpwrapped

Verbindingen op poort 80 worden geaccepteerd maar direct weer gesloten:

Telnet:
code:
1
2
Escape character is '^]'.
Connection closed by foreign host.

Netcat:
code:
1
read(net): Connection reset by peer

Ik zal internet toegang voor de Easy straks eens blokkeren en kijken of de REST-service gestart wordt.
Hopelijk is daar geen reboot voor nodig, dat is lastig op afstand :9 .

//edit

Wanneer ik de server(s) van Bosch blokkeer zie ik de Easy al vrij snel om zich heen roepen:

Tcpdump:
code:
1
IP *Easy*.http > 255.255.255.255.50505: UDP, length 110

Verbindingen lijken nu wel kort open te blijven, reactie blijft helaas wel uit. (misschien verwacht de Easy specifieke HTTP-headers?)

Het heeft hem in ieder geval geen goed gedaan, hij reageert nergens meer op namelijk :X

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 376267 op 16-02-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
ThaStealth schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:17:
Ik heb er nog niet naar gekeken. Die poort 80 staat standaard open, alleen wordt de verbinding meteen dichtgegooid zolang de Easy verbonden is met de Nefit backend. Pas als dat niet het geval is zouden requests op poort 80 geaccepteerd moeten gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
Anoniem: 376267 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:00:
Wanneer ik de server(s) van Bosch blokkeer zie ik de Easy al vrij snel om zich heen roepen:

Tcpdump:
code:
1
IP *Easy*.http > 255.255.255.255.50505: UDP, length 110
Dat is inderdaad hoe het zou moeten werken.
Verbindingen lijken nu wel kort open te blijven, reactie blijft helaas wel uit. (misschien verwacht de Easy specifieke HTTP-headers?)

Het heeft hem in ieder geval geen goed gedaan, hij reageert nergens meer op namelijk :X
Ai :(

Ze zullen denk ik in ieder geval wel van hetzelfde formaat moeten zijn als dat er nu over XMPP verstuurd wordt:

code:
1
2
GET /foo/bar HTTP/1.1
User-Agent: NefitEasy

En:

code:
1
2
3
4
5
6
PUT /foo/bar HTTP/1.1
Content-Type: application/json
Content-Length: XXX

BODY

Ik zou alleen niet weten of de body encrypted moet zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M'n Easy is weer tot leven gekomen, het lijkt er op dat een niet-valide HTTP-request hem om zeep helpt.

Dit:
code:
1
2
3
4
GET / HTTP/1.1
Content-Type: application/json
Content-Length: 0

triggert een versleutelde/gecodeerde reactie van de Easy, of dat overeenkomt met de huidige content van de XMPP berichten durf ik niet te zeggen.

*Wanneer de Easy een ongeldig request binnenkrijgt reageert deze enkele minuten nergens op, geen ICMP, geen niks :/

Deze functionaliteit uit het Gespreksverslag bezoek Nefit/Bosch lijkt hier trouwens niet te werken.
brightvalve schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:20:
Gespreksverslag bezoek Nefit/Bosch
Ten tweede: de Easy zelf heeft een HTTP-REST interface aan boord, die open gezet wordt zodra er geen verbinding met de Nefit backend gemaakt kan worden. Zo kunnen de apps binnen het thuisnetwerk altijd met de Easy communiceren, ook al is de internetverbinding weg. Die interface werkt via HTTP-REST en zou de endpoints die ook over XMPP gebruikt worden moeten ondersteunen. Ik heb het nog niet getest, maar ga dat nog wel doen. De Easy gaat in dat geval op UDP poort 50505 zitten broadcasten zodat de apps z'n interne IP-nummer kunnen achterhalen.
Ik zie de Easy broadcasten naar 255.255.255.255:50505 maar de app doet niks.
Vervolgens stuur ik een foutief request naar de Easy waardoor deze enkele minuten nergens op reageert.
En nu zie ik broadcasts naar 255.255.255.255:55555! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poeterdebier
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-04 00:24
Goedemiddag heren,

ik heb de discussie gevolgd en ik vind het machtig interessant allemaal! Ik heb Nefit eerder gevraagd ivm het soort grafieken en informatie die bijvoorbeeld Brightvalve tevoorschijn tovert maar dat kon allemaal niet. En nu kan het eindelijk! Er is alleen een probleem: ik snap er helemaal niks van! :? Ik heb op mn mac al van alles geprobeerd en geïnstalleerd (docker, node, github) maar ik heb gewoon geen idee waar ik moet beginnen. Ik loop wel wat te rammen in "Terminal" en soms gebeurd er ook wel wat maar het eindresultaat is echt nada.

Dus de vraag is: zijn er mensen hier die een arme easy gebruiker omweg wilt helpen? Met bijvoorbeeld een stappen plan etc. Ik snap dat er ook genoeg mensen zijn die denken "zoek het maar uit" maar ik denk vraag het toch maar even.

alvast bedankt :9

• brightvalve
poeterdebier schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:23:
Dus de vraag is: zijn er mensen hier die een arme easy gebruiker omweg wilt helpen? Met bijvoorbeeld een stappen plan etc. Ik snap dat er ook genoeg mensen zijn die denken "zoek het maar uit" maar ik denk vraag het toch maar even.
Ik moet eerlijk zeggen dat het (nog) allemaal best ingewikkeld is.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als Nefit zelf een (al dan niet betaalde) dienst zou gaan aanbieden waarmee je via je browser je Easy kunt instellen én er mooie grafieken van kunt bekijken.

Dat doe ik nu zelf, maar daar komt nog best wel wat bij kijken:
  • Een proces dat periodiek bepaalde datapunten bij de Easy opvraagt;
  • Een "time series" database waarin die punten worden opgeslagen (die database gebruik ik overigens ook om datapunten van mijn slimme energiemeter in op te slaan, twee vliegen in één klap);
  • Een frontend die de database gebruikt om er grafieken mee te maken.
Periodiek proces en database draaien bij mij op Linux, de frontend op OSX (alhoewel ik die ook ga verplaatsen naar m'n Linux server).

Stuk voor stuk zijn het onderdelen die wel wat kennis vergen om op te zetten en draaiende te houden.

• technorabilia
Als je Docker hebt draaien dan zou je de volgende kant-en-klare Docker image kunnen gebruiken. En eens kijken of je hier in ieder geval de Easy mee kunt benaderen. Dat is een kwestie van een Docker container starten via het genoemde docker run commando en hierna heb je een werkende Easy http server. Om te beginnen...
https://hub.docker.com/r/trafex/nefiteasy-http-server/

👉🏻 Blog 👈🏻

• poeterdebier
Het is idd ingewikkeld Brightvalve! Zeker voor een leek zoals ik. Maar goed kunnen altijd proberen. Ik heb de tip van Kraades uitgeprobeerd.

Nu gebeurd het volgende:

"Error response from daemon: failed to create endpoint boring_euler on network bridge: Bind for 0.0.0.0:3000 failed: port is already allocated."

Wat verder terug hebben mensen het over poort 80. Probeer ik nu 3000?

• technorabilia
Probeer eens een andere poort met:
docker run -d -p 12345:3000 -e "NEFIT_SERIAL_NUMBER=<serial number>" -e "NEFIT_ACCESS_KEY=<accesskey>" -e "NEFIT_PASSWORD=<password>" trafex/nefiteasy-http-server

Hierna kun je de server uittesten met:
curl http://localhost:12345/bridge/ecus/rrc/uiStatus

[ Voor 38% gewijzigd door technorabilia op 18-02-2016 18:18 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• poeterdebier
Eh bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb het idee dat er wel "iets" gebeurd.

Via "docker ps" kan ik wel zien dat er nu twee server aanwezig zijn (als dat kan) poort 3000 en 55011. Die laatst was geloof ik open. Maar als ik die curl gebruik geeft hij alsnog failed to connect en connection refused helaas. :F

[ Voor 16% gewijzigd door poeterdebier op 18-02-2016 18:28 ]

• technorabilia
Kloppen serial etc. wel?
Je kunt met docker logs nog de logging bekijken. Deze moet er uitzien als:
DS716> docker ps                                                                                             
CONTAINER ID        IMAGE                                 COMMAND             CREATED             STATUS              PORTS                    NAMES                                                                      
40936d75c812        trafex/nefiteasy-http-server:latest   "npm start"         8 days ago          Up 15 seconds       0.0.0.0:3000->3000/tcp   Easy                                                                       
DS716> docker logs 40936d75c812                                                                              
npm info it worked if it ends with ok                                                                        
npm info using npm@2.14.12                                                                                   
npm info using node@v4.2.4                                                                                   
npm info prestart nefiteasy-http-server@1.0.0                                                                
npm info start nefiteasy-http-server@1.0.0                                                                   

> nefiteasy-http-server@1.0.0 start /usr/src/app                                                             
> /usr/src/app/node_modules/.bin/easy-server --host=0.0.0.0                                                  

HTTP server listening on http://0.0.0.0:3000                                                                 
172.17.42.1 - - [10/Feb/2016:14:37:41 +0000] "GET /bridge/ecus/rrc/uiStatus HTTP/1.1" 200 466 "-" "curl/7.36.0"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poeterdebier
Dat ziet er ongeveer hetzelfde uit kraades. Behalve dat ik meerdere servers heb staan. Ik ga nog even kijken of ik die kan verwijderen. Kan het zijn dat je nog een port moet forwarden/firewall?

Had ik in de vorige post niet gedaan: bedankt voor de hulp. Wordt gewaardeerd _/-\o_

Ik ga binnenkort weer te werk. Met werk bedoel ik varen. Wij hebben aan boord van ons schip wel internet (noem het maar een inbel verbinding :'( ) Maar het doet het verder wel. Op mijn iPhone doen apps zoals Heart Stone, Clash of Clans het niet, die krijgen gewoon geen verbinding. De Nefit app doet het uitstekend aan boord. Ondanks het langzame internet krijg ik toch 9 van de 10 keer direct contact (direct is toch wel even een of twee minuutjes wachten maar uiteindelijk lukt het wel) iets wat ik overigens niet had verwacht toen ik de Easy aangeschaft had. Nu kan ik in ieder geval het stook verbruik van mijn vriendin in de gaten houten en af en toe de douchetimer activeren }) Ik ben benieuwd (als ik het voor elkaar krijg met de hulp van jullie/forum) of ik de Easy nog kan bereiken aan boord.

MacBook-Pro-van-Pieter-2:~ pieterdeboer$ docker ps
CONTAINER ID        IMAGE                          COMMAND             CREATED             STATUS              PORTS                                NAMES
dc84a0591153        trafex/nefiteasy-http-server   "npm start"         14 hours ago        Up 14 hours         0.0.0.0:80->3000/tcp                 sad_tesla
408102310e7f        trafex/nefiteasy-http-server   "npm start"         15 hours ago        Up 15 hours         3000/tcp, 0.0.0.0:55011->55011/tcp   grave_carson
534f53d9cbc5        trafex/nefiteasy-http-server   "npm start"         16 hours ago        Up 16 hours         0.0.0.0:3000->3000/tcp               hungry_panini
MacBook-Pro-van-Pieter-2:~ pieterdeboer$ docker logs 534f53d9cbc5
npm info using node@v4.3.0
npm info prestart nefiteasy-http-server-docker@1.0.0
npm info start nefiteasy-http-server-docker@1.0.0

> nefiteasy-http-server-docker@1.0.0 start /usr/src/app

Als ik het docker run commando geef krijg ik nog steeds:

docker: Error response from daemon: failed to create endpoint distracted_bardeen on network bridge: Bind for 0.0.0.0:3000 failed: port is already allocated.
MacBook-Pro-van-Pieter-2:nefit-easy-http-server pieterdeboer$ 

[ Voor 6% gewijzigd door poeterdebier op 19-02-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je hebt nu 3 containers draaien. Die zou ik eerst eens verwijderen met docker rm...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poeterdebier
Heb ze verwijderd Kraades

CONTAINER ID        IMAGE                          COMMAND             CREATED             STATUS              PORTS                    NAMES
13d92e3699db        trafex/nefiteasy-http-server   "npm start"         2 minutes ago       Up 3 seconds        0.0.0.0:3000->3000/tcp   admiring_lalande
MacBook-Pro-van-Pieter-2:~ pieterdeboer$ 

CONTAINER ID        IMAGE                          COMMAND             CREATED             STATUS              PORTS                    NAMES
13d92e3699db        trafex/nefiteasy-http-server   "npm start"         18 minutes ago      Up 6 minutes        0.0.0.0:3000->3000/tcp   admiring_lalande
MacBook-Pro-van-Pieter-2:~ pieterdeboer$ docker run -d -p 3000:3000 -e "NEFIT_SERIAL_NUMBER=xxx" -e "NEFIT_ACCESS_KEY=xxx" -e "NEFIT_PASSWORD=xxx" trafex/nefiteasy-http-server
65eead063e4219674c83a9aa7352f35241d71f7cb83ee84b2b185a59bff4222c
docker: Error response from daemon: failed to create endpoint berserk_galileo on network bridge: Bind for 0.0.0.0:3000 failed: port is already allocated.

[ Voor 51% gewijzigd door poeterdebier op 19-02-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijder de container nog eens en probeer eens op een andere poort.
kraades schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:15:
Probeer eens een andere poort met:
docker run -d -p 12345:3000 -e "NEFIT_SERIAL_NUMBER=<serial number>" -e "NEFIT_ACCESS_KEY=<accesskey>" -e "NEFIT_PASSWORD=<password>" trafex/nefiteasy-http-server

Hierna kun je de server uittesten met:
curl http://localhost:12345/bridge/ecus/rrc/uiStatus

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poeterdebier
oki

MacBook-Pro-van-Pieter-2:~ pieterdeboer$ docker kill 13d92e3699db
13d92e3699db
CONTAINER ID        IMAGE               COMMAND             CREATED             STATUS              PORTS               NAMES
MacBook-Pro-van-Pieter-2:~ pieterdeboer$ docker run -d -p 45031:3000 -e "NEFIT_SERIAL_NUMBER=xxxxxx" -e "NEFIT_ACCESS_KEY=xxxxxxxx" -e "NEFIT_PASSWORD=xxxxxxxxxx" trafex/nefiteasy-http-server
a979586a275d9001e47e3a9a7548e73482c54cb8aa12166a283bf1aae4ae9358
MacBook-Pro-van-Pieter-2:~ pieterdeboer$ curl http://localhost:45031/bridge/ecus/rrc/uiStatus
curl: (7) Failed to connect to localhost port 45031: Connection refused

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 20-02-2016 16:09 . Reden: Acces key & password eruit gehaald, even opletten volgende keer om misbruik te voorkomen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 00:50

TrafeX

Tuned for life!

Wil je de output van
docker logs a979586a275d9001e47e3a9a7548e73482c54cb8aa12166a283bf1aae4ae9358
eens plaatsen?

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poeterdebier
Komt ie:

MacBook-Pro-van-Pieter-2:~ pieterdeboer$ docker logs a979586a275d9001e47e3a9a7548e73482c54cb8aa12166a283bf1aae4ae9358
npm info using node@v4.3.0
npm info prestart nefiteasy-http-server-docker@1.0.0
npm info start nefiteasy-http-server-docker@1.0.0

> nefiteasy-http-server-docker@1.0.0 start /usr/src/app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
De oorzaak ligt denk ik meer in curl...
http://superuser.com/ques...ames-on-mac-os-x-yosemite

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:10
Ik heb je post even bewerkt, de acces key, password en serial er even uitgesloopt. Dit topic is door iedereen ter wereld te lezen, dus let erop dat je deze gegevens er volgende keer even uitstript, om misbruik van je account te voorkomen ;)

Zal het ook even in de topicwaarschuwing zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 20-02-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Kleine update vandaag:

Versie 0.6
- Connectie probeert zichzelf te herstellen
- Als connectie verloren gaat word niet meer het rode kruis + temperatuur door elkaar heen getoond
- Wachtwoord word nu encrypted opgeslagen (verzoekje)

http://www.megafileupload.com/68ew/EasyforWindows.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAlBundy
ThaStealth schreef op zondag 21 februari 2016 @ 09:07:
Kleine update vandaag:

Versie 0.6
- Als connectie verloren gaat word niet meer het rode kruis + temperatuur door elkaar heen getoond

Oh vet! Die re-connect werkt iets te goed...
Als ik eerst de windows app opstart en daarna de iOS dan zie ik even een rood kruis en direct weer opnieuw verbinden.
De iOS app vind dit niet leuk... Deze blijft vrijwel direct na het opstarten hangen en krijg na een paar seconden een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:10:
Ik weet niet precies wat je met "package store" bedoelt maar ik ga ervan uit dat je de Synology package (spk) uit de repository van SynoCommunity bedoelt. Deze bevat een te oude versie van node nl. v0.x en je hebt min. v4.x nodig voor de easy http server.
Ter info.
Ik zag dat er nu ook een Synology Node.js V4 package beschikbaar is. In ieder geval op DSM 6. Ik neem aan voor alle Synology modellen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:08
Is er hier toevallig nog iemand die wellicht het gas verbruik inzichtelijk kan worden icm domoticz?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiny
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 15:53
ThaStealth schreef op zondag 21 februari 2016 @ 09:07:
Kleine update vandaag:

Versie 0.6

Zou je deze opnieuw kunnen uploaden? Lijkt erop dat deze werd verwijderd vanwege inactiviteit.

Ben toevallig hier terecht gekomen door te zoeken op "wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de"... en wat een verademing :-)

Wegens gebreken aan een Windows Mobile/Phone (of UWP) app was ik eigenlijk zelf reeds een poos aan de slag om mijn CV aan of uit te kunnen schakelen vanop mijn Lumia en PC. De slimme thermostaat wordt in België onder een andere naam, Junkers, verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Ik zal hem in de loop van dit weekend nogmaals uploaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiny
Waarvoor dank!

Zag in je eerdere posts dat je de code via Github zou delen? Zijn die intenties er nog?
Dit zou misschien een boost kunnen bieden voor het ontwikkelen van een UWP app. Ben in ieder geval bereidt er zelf aan mee te werken. Wil de basisfuncties in ieder geval zo snel mogelijk op mijn mobiel krijgen. Bij Bosch, Junkers & Nefit lijkt er jammer genoeg weinig animo te zijn hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Djiny schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:58:
Waarvoor dank!

Zag in je eerdere posts dat je de code via Github zou delen? Zijn die intenties er nog?
Dit zou misschien een boost kunnen bieden voor het ontwikkelen van een UWP app. Ben in ieder geval bereidt er zelf aan mee te werken. Wil de basisfuncties in ieder geval zo snel mogelijk op mijn mobiel krijgen. Bij Bosch, Junkers & Nefit lijkt er jammer genoeg weinig animo te zijn hiervoor.
Jij was beslist onderstaande info ook al tegengekomen tijdens je zoektochten?

http://blog.rtwilson.com/...rmostat-in-python-part-1/

https://github.com/robintw/pywavethermo

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
+1 request voor 0.6 upload :)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
knights16 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:35:
Is er hier toevallig nog iemand die wellicht het gas verbruik inzichtelijk kan worden icm domoticz?
Met de php-versie is dit prima te doen...hoe zou je het gasverbruik willen zien? vanaf 1 januari. dagverbruik of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiny
Pas vandaag, een aantal hits onder deze.

In eerste instantie was ik gefocust op de merknaam Junkers en Windows Phone/Mobile. Blijkt nu dat dezelfde thermostaat onder een aantal merknamen wordt aangeboden, dus dat verbreedt de mogelijkheden.

Had hier de Android app draaien via Andyroid, enerzijds om mijn thermostaat te kunnen beheren, anderzijds om op die manier traffic te sniffen met Wireshark.
Verder ook de Junkers android APK gedecompiled om het één en ander uit te zoeken. Aan programmeren zelf was ik nog niet gekomen. Dat laatste zal nu wel in een stroomversnelling geraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
KabouterSuper schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:04:
[...]

Met de php-versie is dit prima te doen...hoe zou je het gasverbruik willen zien? vanaf 1 januari. dagverbruik of iets anders?
Wat bedoel je met de php versie? Ik zelf draai de neift easy http server die aangesloten is op do domoticz.

Het mooiste zou ik vinden dat het dagelijks verbruik wordt gelogged zodat domoticz hier zelf totalen van kan maken per maand. Meest ideale zou zijn om een verschil aan te brengen in het gasverbruiker voor het warm water en het reguliere gasverbruik.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
knights16 schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:22:
[...]

Wat bedoel je met de php versie? Ik zelf draai de neift easy http server die aangesloten is op do domoticz.

Het mooiste zou ik vinden dat het dagelijks verbruik wordt gelogged zodat domoticz hier zelf totalen van kan maken per maand. Meest ideale zou zijn om een verschil aan te brengen in het gasverbruiker voor het warm water en het reguliere gasverbruik.
Ik draai zelf een php-versie op mijn synology, die de data doorsluist naar domoticz (ook op mijn synology). De nefit easy http server draai ik zelf niet, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Mocht je zelf willen klussen: je moet eerst het aantal records ophalen via /ecus/rrc/recordings/gasusagePointer
Dit vertaal je naar een paginanummer mbv <page>=ceil(<records>/32).
Daarna kan je met /ecus/rrc/recordings/gasusage?page=<page>
het (dagelijkse) gasverbruik ophalen. HW is water, CH is centrale verwarming.

Vervolgens moet je de data nog verwerken in Domoticz. Ik heb dit zelf geprobeerd, maar zit met het probleem dat de dagelijkse standen worden opgeteld. Omdat ik elke 5 minuten draai, heb ik een gigantisch verbruik. Heeft iemand ervaring hoe je een virtual sensor moet instellen om het dagverbruik goed te verwerken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThaStealth
Sorry voor de vertraging, ik heb hem nogmaals geupload maar dit keer naar Wetransfer, hopelijk blijft deze wat langer :)

https://www.wetransfer.co...5e6920160405190346/eec558

Ja, ik wil de sources nog steeds een keer naar GitHub uploaden, ik moet echter even de tijd vinden om het e.e.a. af te ronden (zit midden in een verbouwing....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiny
ThaStealth schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:06:
Sorry voor de vertraging, ik heb hem nogmaals geupload maar dit keer naar Wetransfer, hopelijk blijft deze wat langer :)

Ja, ik wil de sources nog steeds een keer naar GitHub uploaden, ik moet echter even de tijd vinden om het e.e.a. af te ronden (zit midden in een verbouwing....)
bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-05 18:31
Zou mooi zijn als dit ook zou kunnen draaien op de HC 2 van Fibaro. Heb er zelf helaas weinig kaas van gegeten maar dat moet volgens mij niet zo heel lastig zijn denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dit als in dit installeren op de HC2? Je hebt dan Node.js 4 of hoger nodig. Of bedoel je de server ergens anders installeren en deze server aanroepen op de HC2. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de mogelijkheden van de HC2 zijn qua installatie of configuratie.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sinds deze week ook IFTTT ondersteuning! Hiephoi!
Ik krijg de client van ThaStealth trouwens niet aan het werk, mijn wachtwoord lijkt het niet te doen :/

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Kecin schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:17:
Sinds deze week ook IFTTT ondersteuning! Hiephoi!
Ik krijg de client van ThaStealth trouwens niet aan het werk, mijn wachtwoord lijkt het niet te doen :/
Wachtwoord misschien langer dan 10 tekens? Of vreemde tekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

KabouterSuper schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:21:
[...]

Wachtwoord misschien langer dan 10 tekens? Of vreemde tekens?
Nee, geloof het niet. Krijg wel de volgende error popup:

Unhandled exception has occurred in your application. If you click Continue, the application will ignore this error and attempt to continue. If you click Quit, the application will close immediately.

Object reference not set to an instance of an object.
[dan kan ik klikken op details:]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
See the end of this message for details on invoking 
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
   at DigitalThermostat.FrmMain.<Start>d__24.MoveNext()
--- End of stack trace from previous location where exception was thrown ---
   at System.Runtime.CompilerServices.AsyncMethodBuilderCore.<ThrowAsync>b__4(Object state)

************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
    Assembly Version: 4.0.0.0
    Win32 Version: 4.0.30319.34209 built by: FX452RTMGDR
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
Easy
    Assembly Version: 0.0.6.0
    Win32 Version: 0.0.6.0
    CodeBase: file:///C:/Users/----/Downloads/EasyforWindows/Easy.exe
System.Windows.Forms
    Win32 Version: 4.0.30319.34251 built by: FX452RTMGDR
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System
    Win32 Version: 4.0.30319.34238 built by: FX452RTMGDR
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Configuration
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
    Win32 Version: 4.0.30319.34234 built by: FX452RTMGDR
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
NefitSharp45
    Assembly Version: 0.0.1.0
    Win32 Version: 0.0.1.0
    CodeBase: file:///C:/Users/-------/Downloads/EasyforWindows/NefitSharp45.DLL
System.Core
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
agsXMPP
    Assembly Version: 1.1.1.0
    Win32 Version: 1.1.1.0
    CodeBase: file:///C:/Users/---------/Downloads/EasyforWindows/agsXMPP.DLL

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.

Het gaat om Windows 7 64-bit :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Kecin schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:13:
[...]
...[/code]
Het gaat om Windows 7 64-bit :)
Mmm, klinkt vaag. Misschien heeft ThaStealth een idee.

Overigens, ik heb het gasverbruik redelijk aan de praat in domoticz via php ....ik zal nog even een paar dagen draaien voordat ik het op het wereld wijde web gooi. Helaas lukt het nog niet om het verbruik netjes te splitsen in water en cv, vanwege alle fratsen/beperkingen van nefit en domoticz. Wat de ene kant kan leveren, kan de andere kant weer niet interpreteren en andersom....heel frustrerend. @nefit: als jullie meelezen, dm even, dan leg ik graag uit wat ik graag zou willen uitlezen uit de easy.

Als er fans zijn, laat het dan even weten via dm, dan mag je meetesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
alweer weg :'(
ThaStealth schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:06:

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 13:04
KabouterSuper schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:04:
[...]

Mmm, klinkt vaag. Misschien heeft ThaStealth een idee.

Overigens, ik heb het gasverbruik redelijk aan de praat in domoticz via php ....ik zal nog even een paar dagen draaien voordat ik het op het wereld wijde web gooi. Helaas lukt het nog niet om het verbruik netjes te splitsen in water en cv, vanwege alle fratsen/beperkingen van nefit en domoticz. Wat de ene kant kan leveren, kan de andere kant weer niet interpreteren en andersom....heel frustrerend. @nefit: als jullie meelezen, dm even, dan leg ik graag uit wat ik graag zou willen uitlezen uit de easy.

Als er fans zijn, laat het dan even weten via dm, dan mag je meetesten.
Wij lezen mee hoor :)
Als je al met gasverbruik bezig bent, dan zou je al op de rest interface warmwater en cv verbruik moeten krijgen. Tegen welk probleem loop je concreet aan? Wellicht dat ik kan helpen met informatie.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Elephtera schreef op maandag 02 mei 2016 @ 06:57:
[...]

Wij lezen mee hoor :)
Als je al met gasverbruik bezig bent, dan zou je al op de rest interface warmwater en cv verbruik moeten krijgen. Tegen welk probleem loop je concreet aan? Wellicht dat ik kan helpen met informatie.
Ik heb een werkende versie klaargezet (zelfde locatie als de vorige versie). De uitdaging zat in het volgende:
Domoticz verwacht een totaalstand op de dag van verbruik. Echter, de easy levert dagstanden van water en cv de dag erop. Kortom, een dag te laat en niet opgeteld. De easy geeft wel een actuele stand door van water en cv samen, maar alleen als jaar totaal. Dus ook niet zomaar bruikbaar.

Wat ik nu doe is de hele historie langslopen, en een totaal maken tot eind vorig jaar (ik doe het iets slimmer dan dat). Vervolgens tel ik daar de actuele jaarstand bij op. Maar als iemand een goed idee heeft, dan hou ik me aanbevolen! En wellicht is er iemand die dat kan implementeren in nodejs.

En mocht Nefit meelezen: Zouden jullie in de REST Domoticz interface willen maken met de totaal gasverbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Domoticz heeft nu in de laatste beta ondersteuning voor gasverbruik. Wat ik opvallend vind is dat het verbruik per uur wordt gefetched en weergegeven. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen cv of warm water overigens.

[ Voor 18% gewijzigd door knights16 op 07-05-2016 11:50 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671112

Dank voor de informatie,

ik heb er nog een implementatie bij gemaakt, in c voor unix-achtigen [1].
Volgens mij was die er nog niet...

Groet,
Jeroen

[1] zie https://github.com/jhofstee/nefit-easy-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671112

KabouterSuper / brightvalve,

Heeft één van jullie al serieus naar de security gekeken / een
checklist gemaakt voor client / server checks? libstrophe heeft
bijvoorbeeld een leuk vlaggetje, XMPP_CONN_FLAG_MANDATORY_TLS en
als je die niet zet kan een man in de middle attack de advertisment
van tls gewoon weglaten.

Een checklist / test lijkt me daarom wel handig... En als jullie dat al gedaan
hebben nog handiger natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nighthunter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:47
Hi,

Dit project laat veel positieve vorderingen zien. Vooral dat het wellicht mogelijk word/is(?) om direct met de Easy te spreken i.p.v. via de backend van Bosch. Nu lees ik hier niet echt veel meer over. Wat is hiervan de huidige status? Werkt de huidige implementatie al met een Easy die het internet niet kan bereiken?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-05 23:19

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

nighthunter schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:32:
Hi,

Dit project laat veel positieve vorderingen zien. Vooral dat het wellicht mogelijk word/is(?) om direct met de Easy te spreken i.p.v. via de backend van Bosch. Nu lees ik hier niet echt veel meer over. Wat is hiervan de huidige status? Werkt de huidige implementatie al met een Easy die het internet niet kan bereiken?

Groeten,
Denk het niet, vind ik zelf ook jammer. Ben nogal wantrouwig tegen externe data opslag.

brightvalve in "Nefit Easy: XMPP protocol ontcijferen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05

Croga

The Unreasonable Man

niki_lauda schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:14:
Denk het niet, vind ik zelf ook jammer. Ben nogal wantrouwig tegen externe data opslag.

brightvalve in "Nefit Easy: XMPP protocol ontcijferen"
Zie hier: brightvalve in "Nefit Easy: XMPP protocol ontcijferen"

Er wordt extern geen data opgeslagen. (wat niet betekend dat dat nooit gaat gebeuren maar op dit moment wordt alle data alleen in het apparaat zelf opgeslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Anoniem: 671112 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:42:
KabouterSuper / brightvalve,

Heeft één van jullie al serieus naar de security gekeken / een
checklist gemaakt voor client / server checks? libstrophe heeft
bijvoorbeeld een leuk vlaggetje, XMPP_CONN_FLAG_MANDATORY_TLS en
als je die niet zet kan een man in de middle attack de advertisment
van tls gewoon weglaten.

Een checklist / test lijkt me daarom wel handig... En als jullie dat al gedaan
hebben nog handiger natuurlijk ;)
Nope, heb ik niet naar gekeken. Mijn client-checks zijn minimaal. Ik loop gewoon de standaard communicatie langs tussen client en server, zonder me echt te bekommeren om mitm attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 21:02
KabouterSuper

Ik heb je php code gebruikt die je een paar weken geleden hier gepost hebt. Deze werkt goed.
Ik gebruik de upload nefitDomoticz alleen het gasverbruik van het verleden klopt niet..

zoals je zelf ook aangeeft op zondag 03 april 2016 13:22

ziet er nu zo uit dat ik dagelijks 185.000 m3 gas verbruik...

Heb je de code nog geüpdate? of heb je nog tips...

[ Voor 24% gewijzigd door kwiet op 01-08-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:35
kwiet schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:23:
KabouterSuper

Ik heb je php code gebruikt die je een paar weken geleden hier gepost hebt. Deze werkt goed.
Ik gebruik de upload nefitDomoticz alleen het gasverbruik van het verleden klopt niet..

zoals je zelf ook aangeeft op zondag 03 april 2016 13:22

ziet er nu zo uit dat ik dagelijks 185.000 m3 gas verbruik...

Heb je de code nog geüpdate? of heb je nog tips...
Die zou ik ook graag willen gebruiken/testen. Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjsmits
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-04 11:57
Ik heb de php code van KabouterSuper op mijn Synology gezet, maar krijg geen respons lijkt het van mijn Nefit Easy.

Als ik index.php opstart krijg ik geen waarden ingevuld. Druk ik op "handbediening" krijg ik een error, Änswer Not Retrieved correctly. 400 Bad Request
Gebruik ik command.php zie ik vaak niets, maar soms krijg ik : 2016-08-19 21:28:52 [ERROR]: Answer not retrieved correctly. Response:HTTP/1.0 400 Bad Request voor bijvoorbeeld /ecus/rcc/homeentrancedetection/userprofile.
De meeste commandos vanuit command.php geven trouwens helemaal geen response, hoewel er wel iets lijkt te gebeuren.

Iemand een idee wat hier het geval zou kunnen zijn? Moet er een poort open o.i.d.

(Ik wil trouwens dit script gebruiken om den MYSQL database te vullen en zien of ik met die gegevens wat kan in combinatie met de slimme meter en zonnepaneel gegevens die ik daar al opsla).

bvd
Piet Smits

(Update: Ik was ervan overtuigd dat ik het goede wachtwoord had gebruikt. Toen ik echter een tweede telefoon van de app wilde voorzien, kwam ik erachter dat ik dat toch fout had. Inmiddels werkt alles naar behoren, en kan ik aan de slag om de data in de database te gaan zetten)

[ Voor 13% gewijzigd door pjsmits op 30-08-2016 12:04 ]

• Dr.Ed
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-04 23:52
Ergens een host waar dit progje nog is te vinden? Zou er zeer graag eens naar willen kijken.

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-04 22:49

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Dr.Ed schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:04:
Ergens een host waar dit progje nog is te vinden? Zou er zeer graag eens naar willen kijken.
Ed
Ik heb toevallig gister nog de domoticz versie van dit systeem gebruikt, werkt heel goed. Dit was het programma dat ik had: https://github.com/robertklep/nefit-easy-http-server

Waren ook nog een aantal alternatieven, die staan op de oude pagina

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Ed
Thanks!

Maar mijn interesse gaat wat meer uit naar de Windows versie, en die linkjes zijn helaas dood.

Misschien t.z.t de Rpi maar eens aan het werk zetten.

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Ed
Voor de liefhebbers...

De Windows software is nog wel beschikbaar op de Facebookpagina...

https://www.facebook.com/groups/NefitEasyUsersGroup/

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EngelbertDubois
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 12:20
Ik ben via PacketSniffing van mijn Junkers Home applicatie op deze post terecht gekomen.

De connectie tussen mijn Thermostaat / Ketel / Lan-module lijkt op dezelfde manier te gebeuren als de Nefit. Beide zijn dochtermerken van Bosch. Daarnaast lijkt Junkers een identieke thermostaat als de Nefit te hebben (http://www.junkers-shop.b...n/junkers-control-ct-100/) Alhoewel het bij mij over een andere thermostaat gaat (de FR-120 in combinatie met de MB Lan 2 module)

De communicatie verloopt ook via XMPP, en de endpoints komen overeen tussen mijn gesnifte packets en de github eerder vernoemd.

Het hoofddoel wat ik wil bereiken is een simpele integratie met IFTTT (zet verwarming aan op X graden, zet verwarming uit)

Ik zet mijn berichtje hier neer in het geval anderen via google dit vinden en we misschien ook een reverse engineering van de API kunnen doen. Ik doe alvast een aantal pogingen.

Alvast bedankt voor het geleverd werk met de Nefit Easy, dit zal zeker en vast van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 825541

Weet iemand het commando (via curl) om de open haard functie aan/uit te zetten? Hier is vaak de woonkamer warm, rest van huis koud. Door de radiator thermostaten in de woonkamer dan via homewizard op +/- 20 te zetten (draadloos), en dan de easy op open haard stand via rpi/HW, kan ik soort van ruimte gestuurd stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 749449

Anoniem: 825541 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:00:
Weet iemand het commando (via curl) om de open haard functie aan/uit te zetten? Hier is vaak de woonkamer warm, rest van huis koud. Door de radiator thermostaten in de woonkamer dan via homewizard op +/- 20 te zetten (draadloos), en dan de easy op open haard stand via rpi/HW, kan ik soort van ruimte gestuurd stoken.
Ik ben daar ook naar op zoek. Je kan zelfs homewizard laten bepalen op buiten temperatuur en dat het binnen warmer word zonder dat de ketel aanstaat hij op de openhaard functie zou moeten overschakelen om de andere vertrekken te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 749449

Anoniem: 749449 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:39:
[...]

Ik ben daar ook naar op zoek. Je kan zelfs homewizard laten bepalen op buiten temperatuur en dat het binnen warmer word zonder dat de ketel aanstaat hij op de openhaard functie zou moeten overschakelen om de andere vertrekken te verwarmen.
Kan iemand met uitleggen als ik alleen de status van de fire place active will pushen hoe dat te doen? via uiStatus krijg je alle statussen terug namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brightvalve
Anoniem: 749449 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:02:
Kan iemand met uitleggen als ik alleen de status van de fire place active will pushen hoe dat te doen? via uiStatus krijg je alle statussen terug namelijk.
Voor de openhaardfunctie moet je het endpoint /ecus/rrc/userprogram/fireplacefunction hebben, als je daar {"value":"on"} naartoe stuurt zou de openhaardfunctie aangezet moeten worden (en met "off" weer uit).

Het ligt aan de interface die je gebruikt (Node/JS, PHP, ...) hoe je dat precies moet opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Kan je op deze methode ook meer zaken inregelen/service menu induiken ???

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nighthunter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:47
Croga schreef op zondag 3 juli 2016 @ 22:24:
[...]
Zie hier: brightvalve in "Nefit Easy: XMPP protocol ontcijferen"

Er wordt extern geen data opgeslagen. (wat niet betekend dat dat nooit gaat gebeuren maar op dit moment wordt alle data alleen in het apparaat zelf opgeslagen)
Dit is natuurlijk leuk. Maar elk apparaat dat extern te benaderen is, is weer een nieuwe mogelijkheid tot een backdoor. En daar hebben we er tegenwoordig al genoeg van.

En stel Bosch trekt de stekker er uit, dan zitten we dus met een veel te dure aan/uit thermostaat.

Helaas is het dus nog niet mogelijk om de Nefit Easy via het lokale netwerk aan te sturen. Staat dit nog wel op de planning?

[ Voor 7% gewijzigd door nighthunter op 29-11-2016 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Ik meen mij te herinneren dat de Easy ook al functionaliteit aan boord heeft om zonder de backend te kunnen functioneren.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 12:19
kraades schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:46:
Ik meen mij te herinneren dat de Easy ook al functionaliteit aan boord heeft om zonder de backend te kunnen functioneren.
Inderdaad, zie het gespreksverslag van het bezoek aan Nefit/Bosch van brightvalve.

Ten tweede: de Easy zelf heeft een HTTP-REST interface aan boord, die open gezet wordt zodra er geen verbinding met de Nefit backend gemaakt kan worden. Zo kunnen de apps binnen het thuisnetwerk altijd met de Easy communiceren, ook al is de internetverbinding weg. Die interface werkt via HTTP-REST en zou de endpoints die ook over XMPP gebruikt worden moeten ondersteunen. Ik heb het nog niet getest, maar ga dat nog wel doen. De Easy gaat in dat geval op UDP poort 50505 zitten broadcasten zodat de apps z'n interne IP-nummer kunnen achterhalen.

Let wel: als je deze modus aanzet (je zou bv in je router verkeer naar de backend kunnen blokkeren zodat de Nefit altijd alleen lokaal werkt) dan werken bepaalde diensten, zoals het weersafhankelijk regelen van de binnentemperatuur, niet meer (tenzij je CV-ketel een eigen buitentemp sensor heeft, anders komt die data namelijk van het internet).

Omdat alle data in de Easy zelf zijn opgeslagen (want geen cloud, remember ;)) kun je dus zonder afhankelijkheid van Nefit of een internetverbinding het apparaat gewoon bedienen en uitlezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Templar op 29-11-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 13:22
Makkelijke vraag voor de ervaren linux programmeur, moeilijk voor mij

Hoe zorg ik er voor dat mijn nefit online blijft als ik de terminal afsluit?

Zodra ik de terminal afsluit verlies ik de connectie met mijn nefit easy...

Log in domoticz:
2017-01-11 20:58:09.104 Error: NefitEasy: Error getting http data!

Als ik hierna de terminal weer opstart:
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts/lua $ easy status
Error: missing password

Lijkt me een simpel scriptje welke mijn password etc stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:26

HaTe

haat niet

Nu ik de Easy temperaturen log, zie ik hoe belachelijk hij werkt eigenlijk. Is dat bij jullie ook zo?
Hij warmt gewoon doodleuk op tot hij de gewenste temperatuur heeft bereikt en soms gaat hij nog door tot 0.1 graden boven de gewenste temperatuur. Het resultaat is dat hij altijd zo'n 0.5 tot 1 graden overshoot maakt.

Leert hij dit eventueel zelf nog? Ik heb hem nu een maand in gebruik ongeveer. Hoe kan ik dit verbeteren?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dat is elders op dit forum eea over te vinden. Ik weet alleen even niet waar...

Edit:
Zie Slimme thermostaten: welke kiezen? ervaringen?

[ Voor 34% gewijzigd door technorabilia op 18-01-2017 19:32 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:17
Sinds kort hebben wij een Nefit Easy. Deze wil ik koppelen aan Domoticz op onze NAS (DS214Play).
Hiervoor heb ik de Nefit Easy http server geïnstalleerd via ssh: 'npm i nefit-easy-http-server -g'.
Het starten van deze server zou simpel moeten gaan via: 'easy-server --serial=serialnumber --access-key=enteryourkey --password=enteryourpassword'. Dat werkt dus niet, ik krijg constant de melding 'command not found'.
Wat wel werkt (via ssh) is: 'node /volume1/@appstore/Node.js_v4/usr/local/bin/easy-server --serial=serialnumber --access-key=enteryourkey --password=enteryourpassword'.
Waar is het mis gegaan? Kan ik dit nog corrigeren? Ik wil graag via onderstaand script de server automatisch laten starten.
Wie oh wie kan mij helpen?

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
#! /bin/sh
### BEGIN INIT INFO
# Provides:          nefit easy http server
# Required-Start:    $network $remote_fs $syslog
# Required-Stop:     $network $remote_fs $syslog
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: nefit-easy-http-server
# Description:       This daemon will start the nefit-easy-http-server for use by Domoticz
### END INIT INFO

# Do NOT "set -e"

PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/local/bin
DESC="Nefit Easy HTTP Server"
NAME=easy-server
USERNAME=root
PIDFILE=/var/run/$NAME.pid
SCRIPTNAME=/usr/local/etc/rc.d/$NAME
NEFIT_SERIAL_NUMBER=enterserial
NEFIT_ACCESS_KEY=enterkey
NEFIT_PASSWORD=enterpassword
NEFIT_HOST=127.0.0.1
NEFIT_PORT=3000

DAEMON=/usr/local/bin/$NAME

DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS --serial=$NEFIT_SERIAL_NUMBER"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS --access-key=$NEFIT_ACCESS_KEY"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS --password=$NEFIT_PASSWORD"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS --host=$NEFIT_HOST"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS --port=$NEFIT_PORT"

# Exit if the package is not installed
[ -x "$DAEMON" ] || exit 0

#
# Function that starts the daemon/service
#
do_start()
{
    nohup $DAEMON $DAEMON_ARGS &
  echo `ps w | grep ${DAEMON} | grep -v -E 'grep' | awk '{print $1}' > $PIDFILE`

}

wait_for_status ()
{
    counter=$2
    while [ ${counter} -gt 0 ]; do
        do_status
        [ $? -eq $1 ] && return
        let counter=counter-1
        sleep 1
    done
    return 1
}

#
# Function that stops the daemon/service
#

do_stop()

{
    # Kill the application
    kill `cat ${PIDFILE}`
    wait_for_status 1 20 || kill -9 `cat ${PIDFILE}`
    rm -f ${PIDFILE}
}

do_status ()
{
    if [ -f ${PIDFILE} ] && kill -0 `cat ${PIDFILE}` > /dev/null 2>&1; then
        return
    fi
    rm -f ${PIDFILE}
    return 1
}

case "$1" in
  start)
        do_start
        ;;
  stop)
        do_stop
        ;;
  restart)
        do_stop
        do_start
        ;;
  *)
        echo "Usage: $SCRIPTNAME {start|stop|restart}" >&2
        exit 3
        ;;
esac

:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:15

Shapeshifter

Get it over with

Voor wie liever een Python implementatie heeft heb ik alvast een beginnetje gemaakt. Dit draait op mijn Raspberry Pi:

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
#!/usr/bin/python
import sleekxmpp, json, base64, hashlib, math, datetime
from Crypto.Cipher import AES

class NefitEasy(sleekxmpp.ClientXMPP):
    userMode            = None # clock or manual
    temperature         = None
    setpoint            = None
    outsideTemperature  = None
    manualSetpoint      = None
    boilerIndicator     = None # CH, HW or No
    systemPressure      = None
    hotWater            = None
    override            = None
    overrideSetpoint    = None
    overrideDuration    = None
    powerSave           = None
    holidayMode         = None
    firePlace           = None
    sundayToday         = None
    sundayTomorrow      = None
    usagePage           = None
    usage               = {}

def __init__(self, serialNumber, accessCode, password):
        secret              = b'X\xf1\x8dp\xf6g\xc9\xc7\x9e\xf7\xdeC[\xf0\xf9\xb1U;\xbbna\x81b\x12\xab\x80\xe5\xb0\xd3Q\xfb\xb1'
        self.key            = self.GetMD5(accessCode.encode() + secret) + self.GetMD5(secret + password.encode())
        self.recipient      = 'rrcgateway_{0}@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de'.format(serialNumber)
        jid                 = 'rrccontact_{0}@wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de'.format(serialNumber)
        connectionPassword  = 'Ct7ZR03b_{0}'.format(accessCode)

sleekxmpp.ClientXMPP.__init__(self, jid, connectionPassword)

self.add_event_handler('session_start', self.start)
        self.add_event_handler('message', self.message)

def start(self, event):
        self.send_presence()
        self.get_roster()

def message(self, incomingMessage):
        messageList = str(incomingMessage['body']).split("\n\n")

if len(messageList) > 1:
            data = self.Decrypt(messageList[1].strip()).replace(b'\x00', b'').decode('utf-8')

if len(data) > 0:
                self.data = json.loads(data)['value']

if self.messageType == 'Status':
                    self.userMode           = self.data['UMD']
                    self.temperature        = float(self.data['IHT'])
                    self.setpoint           = float(self.data['TSP'])
                    self.manualSetpoint     = float(self.data['MMT'])
                    self.boilerIndicator    = self.data['BAI']
                    self.hotWater           = self.ParseBoolean(self.data['DHW'])
                    self.override           = self.ParseBoolean(self.data['TOR'])
                    self.overrideSetpoint   = float(self.data['TOT'])
                    self.overrideDuration   = float(self.data['TOD'])
                    self.powerSave          = self.ParseBoolean(self.data['ESI'])
                    self.holidayMode        = self.ParseBoolean(self.data['HMD'])
                    self.firePlace          = self.ParseBoolean(self.data['FPA'])
                    self.sundayToday        = self.ParseBoolean(self.data['DAS'])
                    self.sundayTomorrow     = self.ParseBoolean(self.data['TAS'])
                elif self.messageType == 'OutsideTemperature':
                    self.outsideTemperature = float(self.data)
                elif self.messageType == 'SystemPressure':
                    self.systemPressure     = float(self.data)
                elif self.messageType == 'UsagePage':
                    self.usagePage          = int(math.floor(self.data / 32) + 1)
                elif self.messageType == 'Usage':
                    for datum in self.data:
                        if datum['d'] != '255-256-65535':
                            self.usage[datetime.datetime.strptime(datum['d'], '%d-%m-%Y')] = {'centralHeating': datum['ch'], 'hotWater': datum['hw'], 'averageOutsideTemperature': datum['T'] / 10.0}

sleekxmpp.ClientXMPP.disconnect(self)

def GetMD5(self, data):
        md5 = hashlib.md5()
        md5.update(data)

return md5.digest()

def Decrypt(self, data):
        aes = AES.new(self.key)
        aes = AES.new(self.key, AES.MODE_ECB)

return aes.decrypt(base64.b64decode(data))

def ParseBoolean(self, string):
        if string == 'on' or string == 'true':
            return True
        else:
            return False

def SendMessage(self, outgoingMessage):
        sleekxmpp.ClientXMPP.connect(self, ('wa2-mz36-qrmzh6.bosch.de', 5222))
        self.send_message(mto = self.recipient, mbody = outgoingMessage, mtype = 'chat')
        self.process(block = True)

def GetData(self):
        self.messageType = 'Status'
        self.SendMessage('GET /ecus/rrc/uiStatus HTTP /1.0\nUser-Agent: NefitEasy')

self.messageType = 'OutsideTemperature'
        self.SendMessage('GET /system/sensors/temperatures/outdoor_t1 HTTP /1.0\nUser-Agent: NefitEasy')

self.messageType = 'SystemPressure'
        self.SendMessage('GET /system/appliance/systemPressure HTTP /1.0\nUser-Agent: NefitEasy')

def GetUsage(self):
        self.messageType = 'UsagePage'
        self.SendMessage('GET /ecus/rrc/recordings/gasusagePointer HTTP /1.0\nUser-Agent: NefitEasy')

self.messageType = 'Usage'
        self.SendMessage('GET /ecus/rrc/recordings/gasusage?page={0} HTTP /1.0\nUser-Agent: NefitEasy'.format(self.usagePage))

NefitEasy = NefitEasy(serialNumber='[serialnumber]', accessCode='[accescode]', password='[password]')

NefitEasy.GetData()
print('Your Easy is operating in {0} mode. Inside temperature is {1} C, setpoint {2} C. Outside temperature is {3} C. System pressure {4} bar'.format(NefitEasy.userMode, NefitEasy.temperature, NefitEasy.setpoint, NefitEasy.outsideTemperature, NefitEasy.systemPressure))

#NefitEasy.GetUsage()
#print(NefitEasy.usage)

Niet echt de moeite genomen om fouten e.d. af te vangen, dus your mileage may vary. Op het moment vooral geïnteresseerd in uitlezen en niet in aansturen, dus weet niet of ik nog set commands ga implementeren.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 14:18
EngelbertDubois schreef op woensdag 5 oktober 2016 @ 14:24:
Ik ben via PacketSniffing van mijn Junkers Home applicatie op deze post terecht gekomen.

De connectie tussen mijn Thermostaat / Ketel / Lan-module lijkt op dezelfde manier te gebeuren als de Nefit. Beide zijn dochtermerken van Bosch. Daarnaast lijkt Junkers een identieke thermostaat als de Nefit te hebben (http://www.junkers-shop.b...n/junkers-control-ct-100/) Alhoewel het bij mij over een andere thermostaat gaat (de FR-120 in combinatie met de MB Lan 2 module)

De communicatie verloopt ook via XMPP, en de endpoints komen overeen tussen mijn gesnifte packets en de github eerder vernoemd.

Het hoofddoel wat ik wil bereiken is een simpele integratie met IFTTT (zet verwarming aan op X graden, zet verwarming uit)

Ik zet mijn berichtje hier neer in het geval anderen via google dit vinden en we misschien ook een reverse engineering van de API kunnen doen. Ik doe alvast een aantal pogingen.

Alvast bedankt voor het geleverd werk met de Nefit Easy, dit zal zeker en vast van pas komen.
Hey, ondertussen hiermee verder geraakt? Ik denk eraan een MB-LAN2 te kopen voor integratie van mijn Junkers ketel in mijn domotica systeem (via OpenHAB). Ben nu een beetje aan het zoeken wat er zoal mogelijk is, deze post is het meest concrete dat ik tot nu toe ben tegengekomen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Zorg dat je geen wachtwoorden of andere gevoelige informatie in je bericht hebt staan, deze informatie is door iedereen te lezen (en evt. te misbruiken)!