Toon posts:

Werk PC voor SolidWorks

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een systeem om SolidWorks op te draaien, verder alleen microsoft programma's en internet, wordt niet gebruikt voor games.

Ik hoop rond de €1000,- een systeem te vinden. Dit bedrag is zonder verzend en assemblage kosten.
Winkels in de regio Breda hebben de voorkeur.

Onderstaande randapparatuur wordt gebruikt
LG 27EA53
Wacom Teken tableau
Logitech muis toetsenbord draadloos

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart uit de 960 of 970 GTX series
Minimaal 16 Gb, maar voorkeur voor 32 Gb
200 Gb+ SSD, bij voorkeur een M2 direct op het moederbord
2 Tb HDD
Geheugenkaartlezer
DVD lezer
Moederbord geen voorkeur (lees geen verstand van) dus ik hoop dat hier goede suggesties komen maar als het kan wel een met M2 aansluiting voor de SSD
Processor met hoge snelheid, voor zover ik weet gebruikt SolidWorks maar 1 core
Goede koeling zodat alles zo stabiel mogelijk werkt
Kast en voeding ruim genoeg en sterk genoeg voor bovenstaande items wel enkele usb poorten aan voorzijde
Hoeft niet extreem stil te zijn, wel stabiel en duurzaam.
Hoeft geen ruimte voor uitbreidingen te zijn.

Ik heb geen voorkeur voor een merk, wel graag bewezen kwaliteit.

Geluidsniveau, energieverbruik en grote zijn niet van belang

Ik werk met de PC maar ga er zelf niet aan knutselen, werk dagelijks op een CAD station, meestal Z800 van HP, maar als de kast open moet mag iemand anders dat doen en dat geldt ook voor deze PC

Ik wil graag weten of ik voor mijn budget een PC kan vinden om SolidWorks op te draaien zoals ik dat op professionele systemen gewend ben en wat nu qua hardware goede keuzes zijn, aangezien ik daar zelf niet in thuis ben.
Zelfs als mijn budget te weinig is hoor ik graag wat het dan zou moeten zijn, dan weet ik waar ik voor kan gaan sparen :P

Alvast bedankt voor jullie moeite _/-\o_

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je moet even zelf met een startconfiguratie komen

Zoals je zegt, SW is vooral single core gerelateerd. Behalve simulaties en renderen. Als je die laatste 2 niet doet is een g3258 met overclock van 70 euro evensnel als een 400 euro kostende 6700k.. ;)

Wat voor files werk je mee, zijn ze zwaar? Wat voor soort objecten? En wat zijn de specs van die Z800? Je weet dus zeker dat je meer dan 16GB nodig hebt af en toe?

Omdat SW heel erg op de cpu leunt heb je kans dat je met een 960 en vooral een 970 te veel betaald, en dat wat goedkopers ook voldoet.

Of anderzijds, omdat je toch alleen maar SW doet, je zou voor een instap quadro of firepro kunnen gaan. Die kunnen in openGL met zwaardere belasting wel vaak wat meer aan in de viewports in verhouding tot hun prijs en kracht. Plus je hebt dan realview.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Een startconfiguratie is lastig voor mij omdat ik nauwelijks hardware kennis bezit, de videokaarten is vooral wat ik her en der gehoord heb, evenals de SSD

De Z800 heeft een dubbele Xeon processor, quadro 5000 en 48gb, maar privé werk ik met minder grote files, meestal voldoet 16gb, een enkele keer merk ik dat ik daar net te kort aan kom, vooral in samenstellingen van fietsen en motoren.

Ik wil wel een pc die weer jaren mee kan, maar idd het gaat vooral om de snelheid per core, zonder overclocken, want ik weet dat ik zoiets toch niet ga doen.

Zou een quadro met 1 of 2gb net zo goed of beter zijn dan een andere kaart van nvidia met 4gb?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guides van juli, september en november.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Dit topic is gesloten.