Hallo allemaal,
Hierbij een aantal vragen over een samen te stellen HTPC. Ik heb het vragenlijstje ingevuld zodat jullie een goed idee hebben van wat de situatie is en wat ik graag wil bereiken.
Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen bij deze vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een HTPC samenstellen waarmee ik XBMC kan draaien, en die foto's en video's (full HD) via bekabeld netwerk kan streamen vanaf een Syno NAS naar deze HTPC. De htpc zal weer via HDMI via de surroundset (5.1) naar de TV gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
bij voorkeur zo laag mogelijk met een maximum van +/- 300 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog een windows 7 Ultimate in de kast liggen welke ik denk ik als OS zal gaan gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een blu-rayspeler in de kast hebben zodat ik de DVD speler in het TV meubel kan vervangen. Verder USB 3.0
Had daarbij de volgende lijstjes in gedachten voor een Intelsysteem en een AMD systeem.
Intel:
De AMD variant:
Beide systemen zijn in dezelfde Cooler Master kast gebouwd. De voeding van de kast is wel overdone (200W) maar dit is wel een mooie liggende kast waar een optische drive in kan en voorzien is van USB 3.0 aan de voorzijde.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig geluid omdat de kast in de kamer staat.
Ga je overklokken?
nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies over een mogelijk systeem. Is het Intelsysteem beter of de AMD? Lees over beide goede verhalen. Of is er nog een veel beter alternatief voor ongeveer dezelfde kostprijs. Of natuurlijk een gelijkwaardig alternatief voor een lagere prijs.
Alvast bedankt voor alle hulp.
Remy
Hierbij een aantal vragen over een samen te stellen HTPC. Ik heb het vragenlijstje ingevuld zodat jullie een goed idee hebben van wat de situatie is en wat ik graag wil bereiken.
Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen bij deze vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een HTPC samenstellen waarmee ik XBMC kan draaien, en die foto's en video's (full HD) via bekabeld netwerk kan streamen vanaf een Syno NAS naar deze HTPC. De htpc zal weer via HDMI via de surroundset (5.1) naar de TV gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
bij voorkeur zo laag mogelijk met een maximum van +/- 300 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog een windows 7 Ultimate in de kast liggen welke ik denk ik als OS zal gaan gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een blu-rayspeler in de kast hebben zodat ik de DVD speler in het TV meubel kan vervangen. Verder USB 3.0
Had daarbij de volgende lijstjes in gedachten voor een Intelsysteem en een AMD systeem.
Intel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock Q1900-ITX | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Cooler Master MIN-110-KKA200 | € 55,54 | € 55,54 |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) | € 30,87 | € 30,87 |
| 1 | Crucial CT51264BF160BJ | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | Samsung SN-506AB Zwart | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Adata Premier Pro SP900 128GB | € 50,95 | € 50,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 285,21 | |
De AMD variant:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock QC5000-ITX/PH | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Cooler Master MIN-110-KKA200 | € 55,54 | € 55,54 |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) | € 30,87 | € 30,87 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | Samsung SN-506AB Zwart | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Adata Premier Pro SP900 128GB | € 50,95 | € 50,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 273,21 | |
Beide systemen zijn in dezelfde Cooler Master kast gebouwd. De voeding van de kast is wel overdone (200W) maar dit is wel een mooie liggende kast waar een optische drive in kan en voorzien is van USB 3.0 aan de voorzijde.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig geluid omdat de kast in de kamer staat.
Ga je overklokken?
nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies over een mogelijk systeem. Is het Intelsysteem beter of de AMD? Lees over beide goede verhalen. Of is er nog een veel beter alternatief voor ongeveer dezelfde kostprijs. Of natuurlijk een gelijkwaardig alternatief voor een lagere prijs.
Alvast bedankt voor alle hulp.
Remy