Na veel ge-google en gezoek ben ik toch maar tot het besluit gekomen om een aankoop advies topic te maken om ook het advies van de foto-tweaker experts te vragen!
Op het gebied van china-shopping kan je van mij alles vragen maar ik heb gemerkt dat ik op het gebied van fotografie gewoon echt nog een noob ben
Ik ben op zoek naar een compacte systeemcamera en heb voor mezelf een setje wensen/eisen opgesteld zodat ik de keuze beter kan maken en jullie ook een idee hebben waar ik naar op zoek ben.
- Compact (In de zak passen pré, maar gewoon niet te groot)
- Kitlens, evt later nog wel meer lensen als het budget het tzt toe laat
- Raw/JPG
- Vakantie fotografie, dus 'snelle shots op auto modus" ook voor m'n vriendin
- Productfotografie als industrieel ontwerper (en voor m'n reviewblog)
- SD-kaart (geen propriatary kaart formaat oid
- Video opname mogelijkheid 1080p (4K is pré maar niet echt nodig)
Extra features als Wifi, Gps en een kantelbaar scherm hoeft niet echt, maar 't is leuk als het er op zit. Gadgets/features is toch wel iets waar ik innerlijk blij van wordt
En budgetwise, onder de €500. Als student kan ik gewoon niet meer wegzetten ook al zal je vast meer krijgen bij 550 euro.. 't moet er onder
Waar ik zelf al een beetje op uitgekomen ben, maar eigenlijk misschien wel 'de standaard keuze' is aangezien ik dit op veel vergelijkingsites etc. tegenkom zijn deze drie:
pricewatch: Sony Alpha 5100 + E PZ 16-50 mm F3.5-5.6 OSS Zwart
pricewatch: Nikon 1 S2 + 1 Nikkor 11-27.5mm f/3.5-5.6 Wit
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-GM1K + Lumix G Vario 12-32mm F3.5-5.6 ASPH Me...
En ja heb het "koophulp" item van Tweakers doorgelezen, waarvoor bedankt tweakers. Maar ik weet het gewoon echt even niet meer.
Dus vandaar, mijn vraag, welke camera kit zou je aanraden en waarom?
Ps. is het misschien ondanks dat ze stoppen met de verkoop in NL verstandig om een Samsung camera te nemen aangezien het toch een beetje beperkt budget is en deze camera voglens mij wel een stukje in prijs gedaald zijn (daardoor). Misschien als uitschieter boven m'n budget dit toestel dan toch interessant? pricewatch: Samsung NX300 + 18-55mm F3.5-5.6 IOS II Zwart
[ Voor 10% gewijzigd door tokko1 op 28-11-2015 09:14 ]