Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Wegens overlijden batterij van mn huidige telefoon, HTC One mini (M4), zoek ik een nieuwe. Ik begin dat 2x per dag opladen en uitvallen bij wat intensievere apps (camera + flitser bijv.) wat zat te worden.

Ik zoek een?
Smartphone met android

Wat is je budget?
400 euro max.
Of er moet goede reden zijn om het een maandje uit te stellen, ik spaar 75 euro per maand in mn elektronica-potje :P

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gewone telefoon. Beetje bellen, internetten, facebook, af en toe in het vliegtuig casual gamen, eenvoudige vakantiefotootjes nemen, etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben erg tevreden altijd over HTC met hun Sense geweest. Vind de A9 wel wat, maar eigenlijk te duur.
Ook een Fairphone 2 of dergelijke niet-standaard-in-de-winke-verkrijgbare telefoons lijken prima (zoals die ene die standaard met Cyanogen geleverd wordt).

Absolute eisen zijn:
1) Regelmatige updates (valt weinig over te vinden)
2) Max half jaar na release (zie 1)
3) Eenvoudig vervangbare batterij (zelf openmaken of voor ~50 euro bij een telefoontoko)
4) Grote batterij en/zuinige chip/software
5) SoC Snapdragon 410 of sneller (of gelijkwaardige SoC)
6) Uitbreidbaar geheugen
7) Goede, soepele interface tussen kalender, contacten, Facebook, etc.
Bonus zou dual-sim zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Indien niet eenvoudig verkrijgbaar in Nederland, wat is een betrouwbaar bestel-adres?

Mijn probleem is dat ik slechts af en toe op de frontpage kijk en geregeld wel interessante telefoons langs/aangekondigd zie komen, maar dat ik die zelden of nooit goed terug kan vinden, of niet meer, overzichtelijke (zoals de pricewatch bied) info kan vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 25-11-2015 13:24 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-11 10:23
OnePlus Two of een OnePlus X ?
Krijgen sowieso updates, zeker nog Marshmallow

https://oneplus.net

• DropjesLover
  • Nu online
Zeker een interessante telefoon ja, en voor een erg lage prijs met die specs.
Hmmm, ik heb me maar eens aangemeld voor de invites daar. Kijken hoe lang dat duurt.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:37

TommieW

Numa numa.

Zelf zal ik niet zo snel weer gaan voor een OnePlus.

Ik heb nu een Oneplus One die prima werkt. Maar ik zie gewoon veel te veel problemen voorbij komen met toestellen van OnePlus. Ik geef toe dat je meestal alleen iets hoort van mensen met problemen, maar als je even een kijkje neemt op Reddit valt het toch wel tegen.

Ieder toestel heeft problemen. Maar hoe de fabrikant er mee om gaat kan ook een groot verschil maken. Hier schiet OnePlus echter ook tekort. Het aanvragen van een RMA is een erg lang en moeizaam proces. Vaak genoeg wil OnePlus een remote sessie om een nieuwe firmware te flashen. Zelfs als het probleem overduidelijk een hardwareprobleem is. Als je dan eindelijk een RMA hebt gekregen wordt ook erg vaak beweerd dat het toestel waterschade heeft, terwijl het toestel nooit in de buurt is geweest van water. (Soms wordt de claim door OnePlus zelf weer ingetrokken als voor meer bewijs wordt gevraagd.)

Kortom, op papier prima toestellen voor een prima prijs. Maar als je er problemen mee hebt, krijg je er spijt van dat je niet wat meer hebt uitgegeven.

Als alternatief kan je naar goedkope toestellen kijken van Motorola, bijvoorbeeld.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• DropjesLover
  • Nu online
Ik heb ook niet gezegd dat ik meteen een One+2 ga kopen, sowieso omdat ze eerst met die invites werken.
Problemen met de garantie en algemene kwaliteit had ik ook al eerder gehoord ja.

Overigens kom ik met mijn budget wel vaak uit bij Samsungs, die wil ik (na 3 gehad te hebben) pertinent niet. Niet tevreden met de skin en vele bloatware.

BThGvNeOA

• DropjesLover
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met de Xperia M4 Aqua, en de support van Sony?
An sich lijkt die redelijk aan mijn eisen te voldoen, en is zeer betaalbaar.

BThGvNeOA

• MCKenzy99
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-10 22:03
Ik heb nu een paar weken een moto x style, deze heb ik gekocht via coolblue tweedekansjes, dat zijn telefoons die geretourneerd zijn (meestal onder tevredenheidsgarantie) en die vervolgens worden verkocht met coolblue service en garantie (wat er nog over was aan garantie, bij mij 21 maanden) en een mooie korting. Ik he 379 betaald. Het is ook een heel fijn toestel btw, alleen de batterij is iets minder maar quickcharge lost dat weer op:)

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
DropjesLover schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:05:
Heeft iemand ervaring met de Xperia M4 Aqua, en de support van Sony?
An sich lijkt die redelijk aan mijn eisen te voldoen, en is zeer betaalbaar.
Deze telefoon heb ik in mijn bezit, en bevalt erg goed. Als moet je wel opletten als de telefoon maar 8gb intern geheugen heeft, en de camera niet heel denderend. Ik had destijds wel het probleem als de microfoon het niet meer deed na een paar maanden, en op een gegeven moment viel die telefoon telkens uit. Telefoon opgestuurd, en naar een week of twee kreeg ik een nieuw toestel toe gestuurd.
Verder wel goed te spreken over de telefoon, alles werkt gewoon goed en soepel, en er is een update voor android 6.0 gepland door sony :)

• DropjesLover
  • Nu online
Hmmmm, na een paar dagen rondkijken zijn mogelijke keuzes:

HTC One M8s (€380). Beetje huiverig omdat het een wat oudere reeks is, en hoog mid-end. Verwacht niet veel qua support / software updates. Plus is wel dat ik Sense erg fijn vind.
One+2 (€400, en invite nodig). Hoor wisselende dingen over de algemene support
Sony Xperia M4 Aqua (€210). Erg matige camera, weinig intern geheugen. Bang-or-buck wel de beste.

Advies?

Punt is dat ik wel snel een nieuwe nodig heb. Een beetje zware applicatie draaien laat mn huidige telefoon al uitvallen bij 79% omdat de batterij de spanning niet vast kan houden :/

BThGvNeOA

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 22:09
DropjesLover schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:44:
Ik heb ook niet gezegd dat ik meteen een One+2 ga kopen, sowieso omdat ze eerst met die invites werken.
Problemen met de garantie en algemene kwaliteit had ik ook al eerder gehoord ja.

Overigens kom ik met mijn budget wel vaak uit bij Samsungs, die wil ik (na 3 gehad te hebben) pertinent niet. Niet tevreden met de skin en vele bloatware.
Op het Tweakers forum is er ook een forum voor invites, hier worden erg veel invites gedeeld en kan je met 2 minuten tijd direct een OnePlus telefoon bestellen. Hier is het linkje: Linkjeeeee

:)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:59
LG g4 een optie? Zit op 425. Mijn ervaring tot nu toe:

Goede accuduur ( screen on time van 5 uur en dan nog 25% over savonds). Krijg hem zelf eigenlijk nooit leeg in een dag.

Camera is goed, zeker manual mode.

Er liep een actie met 75 euro aan cadeaubonnen (oa coolblue, mediamarkt, bcc(alleen winkel) en wehkamp). Geen idee of de actie nog loopt.... Maar als je die bonnen kan verzilveren bij iemand die daar toch wat gaat halen komt die op ~360. Moet je wel even kijken of de actie nog loopt...

Hij voldoet aan de meeste eisen (android 6.0 update word uitgerold nu, nog niet in NL though) en heeft de beste smartphonecamera van dit moment.

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 03-12-2015 06:15 ]

• DropjesLover
  • Nu online
De LG G4 heeft volgens meerdere reviews een ondermaatse accuduur, al maakt het feit dat de accu makkelijk verwisselbaar is wel veel goed (voor mij iig).

BThGvNeOA

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Is de Honor 7 niet iets?
Prachtig ding gigantisch snel en onder de 400 euro.
Bovendien heeft hij een fenomenale accuduur.
Het probleem is dat je de batterij niet zelf kan vervangen maar dat hoeft ook niet :+

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
Mijn advies zou een Moto x style zijn, via 2de handsje van coolblue is deze voor jou budget wel beschikbaar. Uiteraard moet je het formaat ok vinden, updates/uitbreidbaar geheugen/soepele interface allemaal top, alleen geen vervangbare batterij dan.. vraag is of je daar echt niet mee kan leven?
Anders is de moto x style even van de betere telefoons van het moment

• DropjesLover
  • Nu online
Hmm, die Moto X style is ook wel aantrekkelijk ja. Goede hardware en gecombineerd met een stock android is wel fijn. Maar ook weer een stuk groter (alhoewel, 0.2" tov een One+2).
Ik kom nu van 4,3" en dat vind ik eigenlijk al groot zat.

BThGvNeOA

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
LG G4 +1
Super scherm, nog mooiere camera en bloedje snel.
Zelf de G3 vrouwlief de G4, ze is dik tevreden.

• DropjesLover
  • Nu online
#ProductPrijsSubtotaal
1Honor 7 16GB Grijs€ 349,-€ 349,-
1HTC One M8s Grijs€ 349,99€ 349,99
1LG G4 Zwart€ 423,99€ 423,99
1Motorola Moto X Style Zwart€ 493,-€ 493,-
1Sony Xperia M4 Aqua Zwart€ 214,99€ 214,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.830,97

Ik neig nu behoorlijk naar de Honor 7 eigenlijk, op basis van specs en reviews.

BThGvNeOA

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:58
Moto X play (€330) zou je er ook aan kunnen toevoegen! Of OnePlusX

Moto X (2014) is ook vrij goedkoop (€250)

• DropjesLover
  • Nu online
Gisteravond de Honor 7 gehaald bij CoolBlue, de winkel was nog open :)
Beetje mee lopen prutsen, maar lijkt best prima te zijn. Helaas nog Android 5.0.2, terwijl hij out-of-the-box 5.1 zou moeten hebben? Maar een update naar 6.0 zou ook in de pijplijn zitten.

Lees ik zojuist dat de One+2 vanaf morgen zonder invite te bestellen is :')

BThGvNeOA

• Hichamz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-11 12:11
Honor 7 heb ik getest voor mn werk (Typhone), op zich een aardig toestel maar de software is echt dramatisch, enorme Huawei schil over Android waardoor de respons niet altijd lekker is en (te)veel is gekopieerd van iOS qua snelkoppelingen, look & feel, drop down menus.

LG G3 al overwogen? Prima specs, perfect display en redelijk compact voor een 5.5 inch display, ik heb die naast de Honor 7 gehouden, zijn eigenlijk even groot terwijl je bij de G3 meer 'display real estate' krijgt.
Pagina: 1