Laptop opstartprobleem na overschakeling W10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parca
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-05 11:38
Beste tweakers ;)

1) Ik heb reeds enkele jaren de HP Pavillion dv7 - pricewatch: HP Pavilion dv7-6c40ed maar ik zit met een ontzettend raar probleem.

Ik heb er vorige maand Windows 10 op geinstalleerd (geen clean install, dus via de update, stapjes volgen etc...

Alles zag er OK uit maar toen ik nadien de laptop opnieuw opstarte, duurde het +/- 10 a 15 minuten vooraleer hij helemaal opnieuw opgestart was. Wat ik nadien merkte is, wanneer ik mijn laptop opstartte, en ik hem nadien opnieuw uitschakelde met de aan/uit knop wanneer het laadscherm van windows verscheen, en dan opnieuw aanzette, hij opmerkelijk sneller opstarte?? maar nog steeds +/- 5 minuten, terwijl dit bij windows 7, slechts 1 minuut duurde vooraleer ik aan het aanmeldscherm kwam.

Al reeds vele dingen geprobeerd zoals dit http://www.ibtimes.co.uk/...-free-upgrade-1513700..., alle drivers geupdate, in apparaatbeheer is alles up to date...

2) Wat doe ik nu best, moest het toch aan de harde schijf liggen. Ik ben misschien van plan een SSD te kopen en deze hierin te steken, en nadien een clean install te doen.

De andere harde schijf zou ik dan eventueel in mijn vaste PC steken, of toch alles overzetten naar mijn harde schijf in die PC (niet op SSD, heb zowel HDD als SSD hierin)

Maar wat ik mij nu afvraag. Zal mijn vaste PC dan invloed ondervinden van een mogelijks "trage harde schijf"? of heeft dit totaal geen invloed...
En stel dat ik nu alles van mijn C:/schijf van de laptop, overzet naar de HDD van de desktop, zou dit dan invloed hebben op de werking? besturingsyssteem staat op SSD...

Alvast bedankt,
een bezorgde Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Tja, zoiets is heel erg lastig vast te stellen... maar n.a.v. van je verhaal is het beste wat je kan doen alsnog de clean install doen en dan pas kan je met zekerheid zeggen of er daadwerkelijk iets aan de hand is. In Win10 kan dat vrij eenvoudig met behoudt van je persoonlijke mappen, maar misschien even helemaal schoon is nog beter want alleen een upgrade is lang niet altijd optimaal omdat er oude troep achterblijft... dan pas kan je conclusies trekken. Ik zou daarom eerst even je bestanden veilig stellen en gewoon even schoon beginnen, werkt het daarna nog traag dan zou je eventueel kunnen testen met de hardeschijf in een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Je kunt op de HP site checken wat er voor dit model beschikbaar is. Waarschijnlijk ondersteunen ze geen 2012 laptop voor Windows 10. Pas daarna zou ik elders drivers gaan zoeken.
http://support.hp.com/nl-...332/model/5226060/drivers

Er is een instelling waarbij ie heel snel zou moeten opstarten (binnen 30 seconden, ook op een laptop van 2012 met een ''normale'' HDD schijf erin. Met tweaken kun je die opstarttijd nog halveren, heb je niet perse een SSD voor nodig). ''Energiebeheer'' - ''Gedrag van aan/uit-knoppen bepalen en wachtwoord beveiliging inschakelen''. Daar kun je een vinkje zetten bij ''Instellingen voor afsluiten'' ''Snel opstarten inschakelen''. Als dat niet goed werkt dan moet je het vinkje weg halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij taakbeheer kijken -> opstarten-> impact op opstarttijd.
Dan zie je wat de boel vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk eens naar het volgende artikel:
https://www.reddit.com/r/..._long_1_min_blank_screen/

Had ongeveer hetzelfde probleem met een laptop van een klant, deze gaf 2min zwart beeld.

Tevens kan je in de bios nog de Grafische instellingen aanpassen van Dynamic naar Fixed.
Het heeft te maken met de dubbele videokaart, deze hebben ruzie met elkaar.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parca
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-05 11:38
Heb ik gedaan, en inderdaad, zwart scherm verminderd in tijd.
Maar wat ik nog steeds heel raar vind.

1) Bij het aanzetten van de laptop laad hij vreselijk traag (ronddraaiende bolletjes laggen niet normaal, duurt 5 seconden, vooraleer het volledig rond is)
2) wanneer ik hem dan met aan/uit knop uitschakel en terug aanzet, is dat probleem verdwenen.

Elke keer opnieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat er aan de hand is, de laptop wordt niet helemaal door windows ondersteund. Dat is helemaal niet raar, zeker niet voor een HP geval.

Om lekker te werken, zou ik gewoon het oude besturingssysteem er weer opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Voordat je een oudere Windows erop zet, probeer eens Driver Pack Solution, wel expert selecteren want worden uitsluitend de drivers geïnstalleerd, vaak blijkt die programma wat exotische drivers te kunnen vinden.

http://drp.su

Helpt dit niet, dan is terug gaan naar oudere Windows inderdaad slimmer.

Verwijderd

Bij toeval ook met een HP G7 laptop het zelfde euvel gehad 4 maanden geleden starte na een reset weer redelijk op.
Uiteindelijk het zo kunnen oplossen ,
Via Uitvoeren Typ : msconfig > Computer Opstarten > Geavanceerde opties > en kijk of Maximaal geheugen op
het cijfer nul staat, zoniet vul het dan maar in.
Als je hier toch beland bent kijk ook gelijk eens naar Aantal processors , stond bij mij op 1 ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0358UR6
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 15:22

D0358UR6

Positief

Is je probleem al opgelost?
Hij is al behoorlijk oud. Ik heb ook een HP Pavillion laptop. Had ook problemen met update naar Windows 10.
Zelf kwam ik er niet uit. Uiteindelijk bleek het inderdaad aan de twee video kaarten (controllers) te liggen die er in zitten. Door een van de twee uit te schakelen doet hij het weer als een zonnetje. Inmiddels een SSD erin gezet en hij gaat heerlijk.
Echter, nu, na een maand heeft Windows zelf de tweede video controller weer aangezet. En hij hing weer hevig. Even naar de hardware instellingen en de extra controller weer uitgezet (als je eindelijk daar terecht bent gekomen dan, want dat duurt eeuwen), en hij is weer als vanouds.

Er zullen wel heel veel mensen met hetzelfde probleem zitten want er zijn nog steeds geen drivers voor dat ding voor W10.

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13
MMm , komt me bekend voor:
Problemen na upgrade win7 - 10 HP Pavilion DV7

Probeer eens de optie "snel opstarten" bij het energiebeheer uit te zetten?
Dit wil wel eens problemen geven met oudere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....om nu een topic van meer dan een jaar oud uit de sloot te halen gaat wel wat ver, vind je niet? Maar toch bedankt voor je tip :+
Pagina: 1