Problemen na upgrade win7 - 10 HP Pavilion DV7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:29
Hallo Tweakers,

Ik heb laatst een HP Pavilion dv7 (vista based) ge-upgrade van Win 7 naar Windows 10(en een clean install). Het leek allemaal prima Windows 10 werkte normaal, maar nu kwam ik erachter dat die soms niet goed opstart. Hij blijft soms namelijk hangen in de boot van Windows, dan druk ik hem uit en start hem opnieuw op en dan doet die het weer. Nu wou ik Windows 7 er terug op zetten, maar diegene van wie deze laptop is heeft hem in het verleden ge-upgrade van Windows Vista naar Windows 7, dus ik kan geen licentie vinden van 7 na de clean install van Win10 (mijn eigen schuld) 8)7

Is er nog een mogelijkheid om de key van Windows 7 te achterhalen ? of Windows 10 zo te laten werken dat die het wel doet ?

Mvg,

Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

Al eens geprobeerd om gewoon een schone installatie (dus ook niet de ingebouwde reset functie gebruiken) van Windows 10? De key daarvoor word namelijk automatisch geactiveerd na de installatie (Tijdens het installeren kies je onderaan voor 'Ik heb geen licentiesleutel' of iets in die trend).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Ja dat heb ik gedaan, de C schijf geformatteerd en Windows 10 vanaf ISO geinstalleerd.

Ik heb net opstart herstel gedaan, maar dat mocht ook niet baten...

Zou het driver gerelateerd zijn(ik zie nergens een vraagteken bij staan in device manager)?

[ Voor 27% gewijzigd door PEBKAC op 13-12-2016 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13
ramon89 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:59:
Het leek allemaal prima Windows 10 werkte normaal, maar nu kwam ik erachter dat die soms niet goed opstart. Hij blijft soms namelijk hangen in de boot van Windows, dan druk ik hem uit en start hem opnieuw op en dan doet die het weer
Probeer eens de optie "snel opstarten" bij het energiebeheer uit te zetten?
Dit wil wel eens problemen geven met oudere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
The_Doman schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:45:
[...]

Probeer eens de optie "snel opstarten" bij het energiebeheer uit te zetten?
Dit wil wel eens problemen geven met oudere hardware.
Dit lijkt het probleem verholpen te hebben :D Ik wacht nog heel even af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
De laptop nu meerdere malen aan/uit gezet en het probleem lijkt helemaal verholpen te zijn. Bedankt voor jullie hulp ;)
Pagina: 1