Sommige stopcontacten geven geen lan verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Sinds enkele dagen hebben we een nieuwe digibox/modem. Deze werd geinstalleerd door een provider monteur. Ik had erna problemen om mijn eigen router met wifi/lan netwerk terug de lucht in te krijgen, dit via een adaptor in het stopcontact -> router -> wifi en wat prutsen met de instellingen.

Echter mijn broer heeft geen internet verbinding op zijn vaste PC die enkel LAN heeft
(Op zijn laptop heeft hij wel wifi via mijn router netwerk). Voor zijn LAN verbinding heeft hij ook een adapter in het stopcontact zitten die voorheen net zoals mijn adapter aftapte van de modem beneden. Nu heb ik wat getest met de zelfde opstelling, en heeft zijn PC wel LAN verbinding in een aantal andere stopcontacten in huis.
(paar weken geleden heeft een elektricien ons volledige installatie kasten vernieuwd en vervangen/verplaatst).

Nu is de vraag, weet iemand wat de oorzaak kan zijn? en hoe ik dit (zo goedkoop mogelijk) kan oplossen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:14

Detmer

Professioneel prutser

Aan je bericht te lezen maak je gebruik van Powerline. Die dingen kunnen goed werken, maar kunnen ook niet goed werken. Wat ze als eerste altijd aanraden is de Powerline adapters direct in het stopcontact te steken en niet in een stekkerdoos, dit wil soms ook problemen veroorzaken. Of dit helpt is altijd maar de vraag. Hier hebben we ze er uiteindelijk maar uitgegooid, veels te onbetrouwbaar.

De beste en goedkoopste oplossing (uit eigen ervaring): Kabel trekken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Detmer op 23-11-2015 21:24 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Detmer schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:23:
Aan je bericht te lezen maak je gebruik van Powerline. Die dingen kunnen goed werken, maar kunnen ook niet goed werken. Wat ze als eerste altijd aanraden is de Powerline adapters direct in het stopcontact te steken en niet in een stekkerdoos, dit wil soms ook problemen veroorzaken. Of dit helpt is altijd maar de vraag. Hier hebben we ze er uiteindelijk maar uitgegooid, veels te onbetrouwbaar.

De beste en goedkoopste oplossing (uit eigen ervaring): Kabel trekken ;)
Misschien dat TS beter even een schematische tekening kan maken óf duidelijk uit kan leggen wanneer wat wél werkte en wanneer dingen niet meer werkte.

TS is aan het "prutsen" geweest met een eigen (extra?) WLAN router nadat er een werkende (Ethernet over Power) installatie opgeleverd was door z'n provider/installateur?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Detmzer:
De powerlines zitten en zaten altijd rechtstreeks in een stopcontact. Een kabel trekken lijkt me nogal moeilijk doordat de modem een verdieping lager staat en in nogwel net de verst weggelegen kamer...

@wimmel_1:
met prutsen bedoel ik de instellingen checken en aanpassen, indien nodig, zodat alles terug binnen de IP adress range viel ect., niets omzeep geholpen dus.

hoe de verbinding eruit ziet voor mij:
modem (beneden) -> powerline bij modem -> powerline boven (mijn kamer) -> router (dat een nieuw wifi signaal uitzend boven + lan poorten heeft) -> laptop/Playstation/...

hoe de verbinding eruit ziet voor mijn broer (andere kamer):
modem (beneden) -> powerline bij modem -> powerline boven (kamer broer) -> PC (enkel LAN)

Dus ik en mijn broer maken gebruik van de zelfde powerline aftapping, enkel uit een ander stopcontact (omdat verschillende kamer). Indien ik de powerline van mij of mijn broer in een ander stopcontact in huis steekt, werkt die in het ene stopcontact wel en in het andere weer niet.
Ik weet dat niet alle stopcontacten op dezelfde stroomkring zitten en als ik me goed herinner zijn het toevallig net diegene die allemaal op 1 dezelfde stroomkring zitten die niet werken.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:17:
@Detmzer:
De powerlines zitten en zaten altijd rechtstreeks in een stopcontact. Een kabel trekken lijkt me nogal moeilijk doordat de modem een verdieping lager staat en in nogwel net de verst weggelegen kamer...
Dat is voor een Ethernetverbinding geen punt. Een standaard Ethernet poort kan 100 m draad aansturen. Je kunt de kabel een omweg laten maken als dat nodig zou zijn om deze netjes uit het zicht weg te werken.
@wimmel_1:
met prutsen bedoel ik de instellingen checken en aanpassen, indien nodig, zodat alles terug binnen de IP adress range viel ect., niets omzeep geholpen dus.

hoe de verbinding eruit ziet voor mij:
modem (beneden) -> powerline bij modem -> powerline boven (mijn kamer) -> router (dat een nieuw wifi signaal uitzend boven + lan poorten heeft) -> laptop/Playstation/...

hoe de verbinding eruit ziet voor mijn broer (andere kamer):
modem (beneden) -> powerline bij modem -> powerline boven (kamer broer) -> PC (enkel LAN)

Dus ik en mijn broer maken gebruik van de zelfde powerline aftapping, enkel uit een ander stopcontact (omdat verschillende kamer). Indien ik de powerline van mij of mijn broer in een ander stopcontact in huis steekt, werkt die in het ene stopcontact wel en in het andere weer niet.
Ik weet dat niet alle stopcontacten op dezelfde stroomkring zitten en als ik me goed herinner zijn het toevallig net diegene die allemaal op 1 dezelfde stroomkring zitten die niet werken.

Mvg
Bedoel je met stroomkring een groep? Zit je broer op een andere groep? Data naar een andere groep verzenden kan problematisch (lage snelheid) of soms niet mogelijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
@EricJH

Ja ik weet dat ik het technisch wel zou kunnen een kabel trekken, maar ik heb niet veel opties op deze netjes wegte werken tenzij ik in de muren zou boren, maar daar zullen ze me niet graag mee zien afkomen thuis. Indien je andere oplossingen hiervoor weet, hoor ik het graag?

Ja, onze elektriciteitskast automaat kringen zijn onlangs heraangelegd omdat de vorige bewoner van ons huis het zelf had gemaakt en dit heel slordig had gedaan. Ik heb toen uitgezocht op welke automaatkring/groep elk stopcontact was aangesloten. En ik kwam toen tot de ontdekking dat alle stopcontacten in huis verdeeld zitten over verschillende stroomkringen/groepen.
VB. het ene stopcontact van mijn kamer zit op kring A, een ander zit op kring B. Als ik dan kring A uitschakelen, werkt stopcontact op kring B nog steeds.
Kan het dus zijn dat het internet niet goed doorkomt over een bepaalde stroom kring?

Mvg

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
De verbindingssnelheid tussen twee kringen (groepen) is vaak lager dan binnen een kring. Dat zie je vooral optreden als groepen door een installatieautomaat zijn afgezekerd, In de schakelaar van de automaat zit een spoeltje en die is van invloed. Met een klassieke smeltveiligheid is dat spoeltje er niet en zie je vaak een hogere verbindingssnelheid.

Je kunt netwerk kabels netjes wegwerken in kabelgootjes. Misschien dat Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 je nog moge inspireren.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

powerline adapters zijn nogal finnicky. Ik weet dat bij een klant vanons we opeens gigantische veel packetloss hadden op een device. Bleek uiteindelijk te komen door een halogeenlamp in een compleet andere kamer. Zodra die aanging zag je het signaal uitvallen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Ik denk dat de ts misschien 3 fase in zijn huis heeft en dat sommige stopcontacten op een andere fase zitten,waardoor de powerline adapters elkaar niet zien.bv: powerline bij modem zit op fase 1 (l1) en de stopcontact die het niet doet op de slaapkamer van zijn broer op fase 3 ( L3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@EricJH: Bedankt voor de info, ik zal eens een kijkje nemen in dat forum.
@heuveltje: Bedankt voor de info.
@vincedd: Bedankt voor de info, dit kan idd wel een oorzaak zijn! enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Iemand enige idee of er buiten een powerline en lan kabel trekken er andere opties mogelijk zijn?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 05:26

FCC

Kan je geen kabel van je broers kamers naar jouw kamer trekken en op jouw router/switch aansluiten?

Waar een wil is, is een stopcontact....

Pagina: 1