Versterker bij B&W 603 S1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710544

Topicstarter
Ik zoek een?
Stereo receiver

Wat is je budget?
EUR 500,=, eventueel tweedehands.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb in een kleine woonkamer een set B&W 603 speakers staan. Momenteel worden ze aangestuurd door een Harman Kardon AVR 240 7.1, maar ik gebruik de speakers voornamelijk om muziek te luisteren en ben niet tevreden over het geluid, dat erg vlak klinkt en de diepe tonen niet mooi weergeeft. Ik wil daarom liever een stereo receiver die het voor muziek goed doet. Ik wil er een platenspeler op aansluiten, dus moet een phono ingang hebben. Een draadloze verbinding (airplay, spotify connect) zou een (overbodige?) luxe zijn. Ik luister allerlei soorten muziek: veel 60s en 70s, allerhande blues maar ook elektronische muziek.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik begrijp dat Denon receivers het erg goed doen i.c.m. B&W, maar eigenlijk heb ik geen voorkeur.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het belangrijk dat ik een receiver kies met een hoog wattage? Of zou bijvoorbeeld een Denon PMA-980R (90 watts per channel into 8Ω) toereikend zijn? Of zijn er andere merken en/of modellen aan te raden in de genoemde prijs range voor de B&W 603?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 710544 schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:11:
[i]Is het belangrijk dat ik een receiver kies met een hoog wattage?
Check [FAQ] Audio zou ik zeggen. Niet te druk om maken dus. :+

[ Voor 13% gewijzigd door S1NN3D op 23-11-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-05 14:09
Wie zegt dat de B&W speakers niet de oorzaak zijn van het geluid wat jij niet mooi vind?
Geluid niet mooi vinden is volgens mij smaak. (tenzij het echt kraakt of de polariteit is omgedraaid oid)

Daarnaast hoe belangrijk vind je het uiterlijk, persoonlijk ben ik fan van het uiterlijk van de Marantz serie (met die ronde 'hoeken')

Ik denk dat elke stereo (Marantz, Denon, Onkyo, Yamaha) versterker wel een verbetering oplevert tov HK AVR die je nu hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb zelf wat grotere speakers gehad op een nad c326bee en die wist daar nog prima mee om te gaan.
is 2 x 50 watt maar zeker voldoende voor die 603 s1,heeft alleen geen phono versterker maar die zou je los erbij kunnen kopen voor 60/70 euro op mp.
bijvoorbeeld de nad pp1/pp2/pp2e

[url]http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m980054744-nad-c-326-bee.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr[url/]

ik heb ook een oudere denon pma 720 versterker die op mp voor onder de 100 euro te vinden is .misschien is dat wat voor je?die heeft een eigen phono versterker
klinkt alleen wel wat magerder en doffer als de nad.

je zou kunnen kijken naar een oudere Rotel versterker bijvoorbeeld een ra980bx die heeft veel power .en is goed gebouwd.

Echter is het misschien beter om naar een jongere versterker te zoeken of een nieuwe zoals de nad c326bee of misschien de c356bee .

maar marantz en denon hebben ook goede stereoversterkers onder dat bedrag.