Hi allemaal,
Binnenkort ga ik verhuizen naar een ander huis en daar wil ik een fatsoenlijk netwerk aanleggen.
In mijn huidige huis hangen de kabels door het trapgat en heb ik wifi versterkers gebruikt om maar overal bereik te hebben.
Dit werkt niet erg goed en ziet er niet uit.
Heb al een hoop gelezen op het forum (met name de threads nette lan afwerking). Veel goede voorbeelden gevonden.
Ben begonnen met inlezen en bepalen wat ik een beetje wil hebben.
Patch paneel is onderweg, managed 16 poort switch is inmiddels al binnen.
Nu ben ik een beetje aan het kijken welke kabels ik moet gaan trekken.
Wat is nu het voor/nadeel van UTF/FTP/SFTP/SSFTP?
Kan er niet echt wijs uit helaas. Snap dat de shielding rond de kabel zorgt voor minder/geen interferentie ed. maar is dat echt heel belangrijk?
Bedoeling is dat er een gigabit netwerk komt te liggen (ivm glasvezel 500/500)
Wie kan me een goede bron geven waar ik meer kan lezen over welke kabels ik moet gaan gebruiken?
-- edit --
Patch paneel is trouwens voor CAT5e
Switch is een Netgear GS716T v2
Binnenkort ga ik verhuizen naar een ander huis en daar wil ik een fatsoenlijk netwerk aanleggen.
In mijn huidige huis hangen de kabels door het trapgat en heb ik wifi versterkers gebruikt om maar overal bereik te hebben.
Dit werkt niet erg goed en ziet er niet uit.
Heb al een hoop gelezen op het forum (met name de threads nette lan afwerking). Veel goede voorbeelden gevonden.
Ben begonnen met inlezen en bepalen wat ik een beetje wil hebben.
Patch paneel is onderweg, managed 16 poort switch is inmiddels al binnen.
Nu ben ik een beetje aan het kijken welke kabels ik moet gaan trekken.
Wat is nu het voor/nadeel van UTF/FTP/SFTP/SSFTP?
Kan er niet echt wijs uit helaas. Snap dat de shielding rond de kabel zorgt voor minder/geen interferentie ed. maar is dat echt heel belangrijk?
Bedoeling is dat er een gigabit netwerk komt te liggen (ivm glasvezel 500/500)
Wie kan me een goede bron geven waar ik meer kan lezen over welke kabels ik moet gaan gebruiken?
-- edit --
Patch paneel is trouwens voor CAT5e
Switch is een Netgear GS716T v2
[ Voor 4% gewijzigd door netfast op 23-11-2015 12:08 ]