[W10] Windows Mail naar Windows Live 2012.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hallo,

Mijn familielid heeft zonet Windows 10 update erop gezet vanuit 8.1. Dat werkt allemaal prima, behalve Windows mail. Verzenden lukt niet. Het geeft een foutcode 0x80048bf5.

Nagezocht op internet kom ik dit tegen.
http://answers.microsoft....-beb8-b12f2b1d5694?auth=1

Er blijkt een soort bug in de Mail te zitten. Het is ook nogal beperkt en weinig instellingen om probleem te verhelpen. De foutmeldingen zijn ook complex met codes, zodat probleem zoeken lastig is.
Simpele programma, maar moeilijke foutmeldingen. Het had anders moeten zeggen: "Kan niet versturen onder beveiligde verbinding" of zo. Dan kan ik wat uitzoeken.

Uit de reacties merk ik dat Windows Mail niet goed werkt met sommige providers. Mijn oom heeft hetnet.nl en daar zijn er problemen mee. Ik heb geprobeerd goed in te stellen, het lukt nog niet.

Op forum blijkt iemand ook last te hebben:
probleem met mail applicatie windows 10

Daarom heb ik Windows Live 2012 erop gedaan via Essentials. Die heeft meer mogelijkheden en ondersteunt ook beter andere providers dan beetje spartaans Windows Mail van Windows 10. Stuk minder ellende en kent zelf export/import.

Ik ontdek dat Windows Mail vrijwel niets lokaal opslaat maar doet op een cloud. Daardoor ontbreken de export opties vrijwel volledig in Mail. Ik wil graag alles overgooien naar betere Live 2012. Maar zonder export opties in Mail is dus moeilijker geworden. Import is nog niet gelukt.

Er zijn weinig oplossingen bekend op Google. Zeker omdat Windows 10 app nog vrij nieuw is en Outlook zelf is er niet meer. De antwoorden zijn dus moeilijker te vinden doordat weinig mensen hiermee te maken heeft. De antwoorden zijn vooral van oudere Windows Vista, daar heb ik niet veel aan.

Ik wil daarom mensen vragen wat je hebt gedaan als je wisselt van Windows Mail naar Live 2012 (of Thunderbird, dat kan ook) om al je berichten en accounts te kunnen exporteren / importeren. Hoe gaat dat zonder aanwezige export functie?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-10 21:35
Windows Live Mail heeft toch gewoon een import voor die mail?
Die wil toch alleen weten waar de huidige mail staat en dan werkt het toch?