probleem met mail applicatie windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
goededag alle

ik ben nu bij mij opa en heeft pas geleden de update gehad voor windows 10.
maar sinds de update heeft mail app van microsoft wat manken menten, wat bij vorige versies geen last van hadden. dit zijn de problemen: het verzenden van berichten duurt enorm traag.. dat is probleem nummer 1 het volgende probleem. dat bij mijn moeders laptop (met windows 10) wel nieuwe mapjes kan maken. maar bij mijn opa en broertje niet.

deze problemen hebben meer mensen last van, zag ik bij de app reviews.

nu is mij vraag is dit probleem op te lossen heeft windows 8 hier ook last van?
anders word het downgrade.. omdat deze app erg belangrijk voor me opa.. en iriteerd zich nu maateloos aan windows 10 als hij nog geen eens normaal op zijn laptop even een mail kan sturen.. en mapjes |:( maken.

alvast bedankt voor het denken

mvg Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Edit.

Na wat testen.. Ben ik er achter gekomen dat het ontvangen van mails wel werkt maar dat de mails niet kunnen verzonden word. Als je bij post vak uit ga dan zie je dat hij op concept staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Zelf heb ik dit issue ook bij kennissen van mij. Het betreft daar IMAP via de particuliere mail van KPN. Het zou ook spelen met POP, gezien je in beide gevallen SMTP gebruikt. Het versturen gaat niet, alleen het ontvangen. Wèl zie ik in (het logboek van) Windows 10 allerlei TLS foutmeldingen staan. Dit zou kunnen duiden op een issue met SSL met TLS.

En het versturen zou liggen aan het SMTP gebruik met SSL. Als iemand een oplossing heeft, houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 12:42
Ik heb hetzelfde probleem ervaren na de update naar windows 10. De mail app verstuurt geen mail meer wanneer de standaard instelling, die te vinden zijn op de KPN site, worden gebruikt. Ontvangen lukt nog wel.

Instellingen die ik gebruik:
Server binnenkomende mail: imap.kpnmail.nl:993
Server uitgaande mail: smtp.kpnmail.nl:587
Authenticatie voor uitgaande mail: Ja
Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden e-mail: Ja
SSL inkomende mail: Ja
SSL uitgaande mail: Ja

Is het misschien een optie om de ssl uit te schakelen voor uitgaande mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Dit had ik ook al geprobeerd, met de juiste poorten. Ik gebruik zelf geen consumenten KPN-mail anders had ik het zelf wel wat uitgebreider geprobeerd. Ik lees op internet echter wel meer klachten, ik zie alleen nog geen oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 12:42
Heb naast de 'beveiligde' server smtp.kpnmail.nl op poort 587 ook de 'onbeveiligde' server mail.kpnmail.nl geprobeerd op poort 25. Zonder authenticatie en zonder SSL. Deze geeft dezelfde foutmelding.

Ik heb nu een ander smtp server ingesteld (van xs4all) op poort 25, deze werkt prima. Dus lijkt wel degelijk (ook) aan kpn te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Owke het is nu duidelijk dat het aan kpn/Windows licht.. Heb zelf een feedback gestuurd zowel kpn als Microsoft..
Pagina: 1