Ik heb op andere forums gezien dat het met een moederbord van €70-€100 ook kan, en het gaat mij erom dat een video kaart makkelijker te upgraden is!zeadope schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:38:
Je hebt het zelf over een budget. KappaRoss geeft aan dat je dus een duurder bord nodig hebt die de CPU ondersteund. Gezien het om een i7 K versie gaat en dus overclock potentieel heeft. Hoort daar een moederbord bij die dus ook overclocking ondersteund.
Als je toch niet gaat OC'en, dan kan je net zo goed voor een i7 non-K CPU gaan en een H versie chipset bijvoorbeeld. Beide goedkoper in aanschaf.
Maar hoe ik het zie, moet je flink snijden in performance/kwaliteit van de overige onderdelen, wil je binnen budget blijven. En ik weet niet of dat wel zo gewenst is. Dan kan je beter door sparen zodat je beide delen (CPU/MOBO en overige onderdelen) in je budget passen zonder verslies van performance of kwaliteit.
En i7 voor je genoemde toepassingen is overkill. Dat i5 systeem van eerder kost een bom minder en is verder prima.
En ik heb een maximaal bedrag qua verjaardag:
Van mijn ouders cadeau: ~€400
Van de visite: ~€400 in totaal
Zelf van klusjes en dergelijke: ~€200
Dat is een totaal van: ~€1000
Maar daarna ga ik klusjes doen en een gtx 750 ti halen bijvoorbeeld.