Budget game-PC ~€500

Pagina: 1
Acties:

• JuriS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-11 07:17
Hi allemaal,

Voor mij de eerste keer dat ik een pc samenstel. Ik heb de afgelopen tijd de PW en de BBG in de gaten gehouden en ben nu dus zelf aan de slag zijn gegaan. Inmiddels weet ik al een stuk meer, maar zeker nog niet alles. Ben benieuwd wat jullie ervan denken :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, ik hoef niet alles op ultra te draaien maar vergelijkbaar/beter dan de PS4/XONE zou mooi zijn. Momenteel wil ik vooral graag Fallout 4 spelen. Zou leuk zijn als ik te zijner tijd wat mods kan draaien, maar het is geen must.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst rond de 500 euro houden. 550 is eigenlijk wel de max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis en keyboard e.d. zijn aanwezig. Daarnaast zou ik een behuizing van een wat oudere pc willen gebruiken, lijkt mij dat die nog steeds wel te gebruiken is?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast bovengenoemde onderdelen heb ik alles nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn oog qua videokaart is gevallen op de MSI GTX960. Ik heb inmiddels redelijk wat benchmarks bekeken en deze kaart voldoet naar mijn idee prima aan de eisen. Qua processor heb ik een voorkeur voor Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee was ik niet van plan, vandaar ook de keus voor de i3.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het idee is dus dat ik een beetje normaal kan gamen op deze pc. Ik ben geen hardcore gamer dus 4k gamen e.d. is voor mij niet nodig. De lijst die ik heb samengesteld is grotendeels gebaseerd op de laatste BBG en op bepaalde gebieden aangepast. De moeilijkste keus vond ik nog het moederbord, geen idee of ik daar nu goed mee zit dus ik hoop dat jullie mij daar wat meer over kunnen vertellen. Daarnaast nog de vraag of de i3 een bottleneck zou kunnen vormen voor de GTX960? Dat zou anders wel jammer zijn :P

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4170 Boxed€ 116,95€ 116,95
1ASRock B85M Pro4€ 61,10€ 61,10
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 210,95€ 210,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1be quiet! System Power 7 350W€ 37,95€ 37,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,33€ 80,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,23

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 10:24
Ik vind het een uitstekend lijstje. Goede keuze voor de videokaart ook. Maar je mist nog wel een behuizing. Tenzij je de onderdelen aan je muur gaat bevestigen, natuurlijk. Dat kan ook leuk zijn.

Over je vraag over het moederbord: voor wie niet gaat overklokken of een heel bijzondere eigenschap zoekt in een moederbord, is het gewoon een kwestie van kijken of het bord de juiste aansluitingen heeft en je processor ondersteunt. In jouw geval zit dat dus allemaal wel snor.

• KappaRoss
  • Laatst online: 01-03 06:14
Hij gaat de behuizing van oudere pc gebruiken.. :)

• JuriS
Haha ja aan de muur zou ook wel vet zijn, maar zoals KappaRoss zegt ben ik van plan om een oudere behuizing te gebruiken ;) Ik weet alleen zo niet welke behuizing het precies, kan ik makkelijk achterhalen of die geschikt is voor deze setup?

Oh ja, en is de voeding volgens jullie voldoende? Had eerste de Antec voeding met 450W in het lijstje staan maar omdat die slecht leverbaar leek en ik het idee had dat 450W toch wat te veel is, heb ik toch maar voor de be quiet! gekozen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:26

br00ky

Moderator Harde Waren
JuriS schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:07:
Ik weet alleen zo niet welke behuizing het precies, kan ik makkelijk achterhalen of die geschikt is voor deze setup?
Je maakt het in ieder geval een stuk makkelijker als je achterhaalt welke case het is ;)
Oh ja, en is de voeding volgens jullie voldoende? Had eerste de Antec voeding met 450W in het lijstje staan maar omdat die slecht leverbaar leek en ik het idee had dat 450W toch wat te veel is, heb ik toch maar voor de be quiet! gekozen.
Die voeding is in principe prima, maar het beperkt wel de keus in GPU's als je later wat krachtigers wil. Hij beschikt immers maar over één 6+2 PEG kabel. Als je richting high end GPU's gaat, zit je vaak vast een 2x 6(+2) PEGs en ~400W. Nou is het wel zo dat alles steeds zuiniger wordt, dus zou het best los kunnen lopen, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden.

• JuriS
Ik ga het dit weekend even checken, heb hem momenteel niet hier staan namelijk...

Qua voeding, zou dit dan een goede oplossing zijn? Net zo duur maar dan 450W en 2 van die 6(+2) aansluitingen :D

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair VS450 80plus€ 37,95€ 37,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 37,95

• JuriS
Nog even een vraag over de behuizing, het gaat om de Acer Aspire T160 (kan hem niet vinden in de PW). Ik wil dus alleen de behuizing van deze pc gebruiken als dat kan, ik weet dat hij niet zo mooi is, maar op dit moment vind ik dat even wat minder belangrijk.

• KappaRoss
  • Laatst online: 01-03 06:14
pricewatch: Antec VPF Series 550W Neem deze, betere kwaliteit..
De VS450 van Corsair heeft slechte onderdelen..
JuriS schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:11:
Nog even een vraag over de behuizing, het gaat om de Acer Aspire T160 (kan hem niet vinden in de PW). Ik wil dus alleen de behuizing van deze pc gebruiken als dat kan, ik weet dat hij niet zo mooi is, maar op dit moment vind ik dat even wat minder belangrijk.
En wat is de vraag? _/-\o_

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, dat is een OEM pc, die behuizingen zijn niet fantastisch natuurlijk. Voor een paar tientjes kan je al een pricewatch: BitFenix Comrade Zwart scoren.

• JuriS
Allright, thanks voor de tip KappaRoss!

Het ging inderdaad om de vraag of die behuizing nog te gebruiken is, maar de behuizing die br00ky poste ziet er een stuk beter uit en de prijs valt mij mee dus ik denk dat ik daar voor ga!

• JuriS
Hi guys,

Ik zit nu al een tijdje de V&A in de gaten te houden wat betreft videokaarten. Nou zie ik dat er nog redelijk wat GTX 770's worden aangeboden zoals die van onderstaande link. Nou vroeg ik mij af of het een goed idee is om een tweedehands videokaart aan te schaffen zodat ik wat budget overhoudt voor bijvoorbeeld een i5-6400. Ik heb al wat benchmarks opgezocht waar het zo lijkt te zijn dat de GTX 770 niet onderdoet voor de GTX 960:

http://www.tomshardware.c...force-gtx-960,4038-4.html

Mijn vraag is dus, is de GTX 770 een goede vervanging is voor de GTX 960? En zou de 2GB versie al voldoende zijn of zou ik moeten wachten of er in de toekomst wellicht eentje met 4GB wordt aangeboden aangezien de GTX 770 wel een busbreedte van 256 bit heeft.

V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 770 2GB

Ik zit een beetje in dubio of een tweedehands videokaart aanschaffen een goed idee is, vandaar dat ik ook benieuwd ben naar eventuele ervaringen van jullie kant. Stel dat ik besluit om een tweedehands videokaart te halen, wat zijn dan belangrijke dingen waar ik op moet letten? Ik ben op dat gebied echt nog een leek dus alle informatie is meer dan welkom!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
JuriS schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:01:
Hi guys,

Ik zit nu al een tijdje de V&A in de gaten te houden wat betreft videokaarten. Nou zie ik dat er nog redelijk wat GTX 770's worden aangeboden zoals die van onderstaande link. Nou vroeg ik mij af of het een goed idee is om een tweedehands videokaart aan te schaffen zodat ik wat budget overhoudt voor bijvoorbeeld een i5-6400. Ik heb al wat benchmarks opgezocht waar het zo lijkt te zijn dat de GTX 770 niet onderdoet voor de GTX 960:

http://www.tomshardware.c...force-gtx-960,4038-4.html

Mijn vraag is dus, is de GTX 770 een goede vervanging is voor de GTX 960? En zou de 2GB versie al voldoende zijn of zou ik moeten wachten of er in de toekomst wellicht eentje met 4GB wordt aangeboden aangezien de GTX 770 wel een busbreedte van 256 bit heeft.

V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 770 2GB

Ik zit een beetje in dubio of een tweedehands videokaart aanschaffen een goed idee is, vandaar dat ik ook benieuwd ben naar eventuele ervaringen van jullie kant. Stel dat ik besluit om een tweedehands videokaart te halen, wat zijn dan belangrijke dingen waar ik op moet letten? Ik ben op dat gebied echt nog een leek dus alle informatie is meer dan welkom!
Een 2e hands 770 is een goede keuze!
Echter moet je natuurlijk wel opletten als je iets 2e hands koopt.
Als je hem kan ophalen moet je dat altijd doen natuurlijk.
Verder kan je dit even doornemen: How to - Veilig handelen
Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met 2e hands dingen kopen via tweakers, maar helaas is dat niet bij iedereen zo. Rotte appels zitten er helaas altijd tussen...

• JuriS
Ja precies, dat topic had ik laatst al eens doorgenomen maar waar moet ik nou specifiek naar kijken bij een videokaart, dat vind ik lastig. Grove beschadigingen zal ik ook nog wel kunnen zien, maar misschien zijn er wel relatief veelvoorkomende subtiele beschadigingen die grote gevolgen hebben en die wil ik dan niet missen uiteraard!

Verder las ik iets over de kaart testen door benchmarks te draaien op de kaart, om welke benchmarks gaat het dan? En is het dan handig om referentiewaarden op te zoeken bijv.?

Inmiddels heb ik mijn build ook aangepast dus wil ik gelijk van het moment gebruik maken om te kijken of de onderdelen volgens jullie bij elkaar passen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 193,90€ 193,90
1MSI B150M PRO-DH€ 73,20€ 73,20
1BitFenix Comrade Zwart€ 30,95€ 30,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 42,95€ 42,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 41,95€ 41,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 78,-€ 78,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 460,95

Hier mist dus nog een videokaart maar die wil ik zoals gezegd waarschijnlijk via de V&A kopen. Ik zat zelf te denken in de richting van een GTX 770 2GB/4GB of een R9 270X/280X. Hiermee zou ik graag o.a. Fallout 4 op high/ultra 1080p met 40-60 fps willen bereiken. Zijn deze kaarten volgens jullie geschikt en geniet één van deze kaarten de voorkeur? Het budget voor de videokaart ligt ong. op €140,- zodat ik op een mooi rond bedrag van €600,- uitkom :)

De monitor die ik ga gebruiken is de pricewatch: BenQ G2222HDL Zwart

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
JuriS schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:21:
Ja precies, dat topic had ik laatst al eens doorgenomen maar waar moet ik nou specifiek naar kijken bij een videokaart, dat vind ik lastig. Grove beschadigingen zal ik ook nog wel kunnen zien, maar misschien zijn er wel relatief veelvoorkomende subtiele beschadigingen die grote gevolgen hebben en die wil ik dan niet missen uiteraard!

Verder las ik iets over de kaart testen door benchmarks te draaien op de kaart, om welke benchmarks gaat het dan? En is het dan handig om referentiewaarden op te zoeken bijv.?

Inmiddels heb ik mijn build ook aangepast dus wil ik gelijk van het moment gebruik maken om te kijken of de onderdelen volgens jullie bij elkaar passen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 193,90€ 193,90
1MSI B150M PRO-DH€ 73,20€ 73,20
1Crucial CT8G4DFD8213€ 42,95€ 42,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 78,-€ 78,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 460,95

Hier mist dus nog een videokaart maar die wil ik zoals gezegd waarschijnlijk via de V&A kopen. Ik zat zelf te denken in de richting van een GTX 770 2GB/4GB of een R9 270X/280X. Hiermee zou ik graag o.a. Fallout 4 op high/ultra 1080p met 40-60 fps willen bereiken. Zijn deze kaarten volgens jullie geschikt en geniet één van deze kaarten de voorkeur? Het budget voor de videokaart ligt ong. op €140,- zodat ik op een mooi rond bedrag van €600,- uitkom :)

De monitor die ik ga gebruiken is de pricewatch: BenQ G2222HDL Zwart
Mijn voorkeur ligt bij Nvidia altijd al zo geweest, maar er zijn ook mensen die de voorkeur leggen bij AMD.
Een vriend van mij zegt altijd: Een AMD kaart kan je vergelijken met een Bugatti Veyron een hoop brute kracht en een Nvidia kaart meer met een Porsche 918 Spyder slim, efficient en daardoor een boel power.
Koop de kaart waar je je het beste bij voelt alle 4 zullen het geen miskopen zijn.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
Wanneer je gaat voor een 2e hands videokaart dan zou ik er zeker op letten of ie nog ruim in de garantie zit..
Toch altijd prettig bij videokaarten..

Je kunt trouwens ook kijken voor een 2e hands CPU van socket 1150. Die gaan nu toch wel voor leuke prijzen weg en presteren niet minder dan de skylakes..

Deze : V&A aangeboden: Intel Core i5 4670 is erg leuk geprijst en de verkoper heeft al een aantal positieve beoordelingen achter z'n naam staan..

Als je dat combineert met de pricewatch: ASRock B85M Pro4 spaar je ineens 70 euro uit tov je skylake lijstje zonder dat je qua prestaties inlevert..

Kun je dat weer in een GPU steken bijvoorbeeld..

Is maar een ideetje :)

• JuriS
Ha guys ben ik weer. Ik heb inmiddels wat extra budget vrijgemaakt waardoor ik nu op zo'n 600-700 euro uitkom. Het liefst blijf ik zo laag mogelijk maar mochten er dingen zijn die iets duurder zijn, maar zeker de moeite waard dan moet het kunnen.

Ik heb zelf dit lijstje samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 192,-€ 192,-
1MSI B150M PRO-DH€ 74,45€ 74,45
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 213,-€ 213,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 42,95€ 42,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,54

Omdat mijn budget niet al te ruim is, leek mij dit het meest haalbare met nieuwe spullen. Belangrijkste vind ik dat er een i5 en een goede gpu in komt. Daarnaast lijkt het mij wel een goede keus om alvast voor Skylake te gaan aangezien dit meestal maar op zo'n 30 euro verschil aankomt. Verder heb ik voor de MSI GTX 960 gekozen omdat deze lekker zuinig en stil is, met daarnaast ook nog prima prestaties op 1080p. Ik heb wel even zitten kijken naar bijv. een 380X maar dat scheelt dan toch al gauw 40 euro plus dat deze kaart volgens mij meer verbruikt en lawaai maakt.

Nou ben ik benieuwd of jullie het met mij eens zijn dat dit een goede build is voor dit bedrag. Ik zit nog enigszins te twijfelen of ik de SSD zal omruilen voor een 1TB HD en dan bijv. een duurdere gpu (380X) of een i5 6500/6600 erin te zetten...

Daarnaast vroeg ik mij af of jullie denken dat het geselecteerde geheugen pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 werkt met het moederbord. Als ik op de site van MSI kijk staat deze niet in de lijst. Wel de Crucial versies van 1x8gb pricewatch: Crucial CT8G4DFD8213 en 1x4gb pricewatch: Crucial CT4G4DFS8213. Omdat op dit moment degene die ik geselecteerd heb het goedkoopst is wilde ik toch eigenlijk voor deze gaan. Daarnaast heb ik ergens gelezen dat het beter is om 2x4 te doen dan 1x8 omdat je dan van "dual channel" gebruik kan maken, iemand die dit kan bevestigen?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is na dit vragenvuur haha :P

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
JuriS schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:19:
Nou ben ik benieuwd of jullie het met mij eens zijn dat dit een goede build is voor dit bedrag. Ik zit nog enigszins te twijfelen of ik de SSD zal omruilen voor een 1TB HD en dan bijv. een duurdere gpu (380X) of een i5 6500/6600 erin te zetten...

Daarnaast vroeg ik mij af of jullie denken dat het geselecteerde geheugen pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 werkt met het moederbord. Als ik op de site van MSI kijk staat deze niet in de lijst. Wel de Crucial versies van 1x8gb pricewatch: Crucial CT8G4DFD8213 en 1x4gb pricewatch: Crucial CT4G4DFS8213. Omdat op dit moment degene die ik geselecteerd heb het goedkoopst is wilde ik toch eigenlijk voor deze gaan. Daarnaast heb ik ergens gelezen dat het beter is om 2x4 te doen dan 1x8 omdat je dan van "dual channel" gebruik kan maken, iemand die dit kan bevestigen?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is na dit vragenvuur haha :P
Het moederbord ondersteund DDR4 - 2133 MHZ geheugen, dus dat geheugen van Crucial zou moeten passen ja.

2x4 ipv 1x8 is inderdaad beter, dan kan je moederbord het geheugen in dual channel aanspreken, waardoor je meer geheugenbandbreedte hebt.
Je moederbord heeft 4 slots, dus als je nadien naar 16GB ram wil gaan kan je nog 2x4 bijprikken.

Als je momenteel je budget hebt opgesoupeerd dan zou ik het hierbij laten. Lijkt me toch een goed evenwicht tussen alle onderdelen te hebben.
Je GPU is nu niet SUPER, maar zeker evenwaardig of beter dan een PS4 of XBOX One, en je zal er de meeste nieuwe games wel op hoge settings (maar niet Ultra) kunnen spelen.

Als je nog wat budget over hebt, dan kan je misschien beter iets meer uitgeven om voor de 380X te gaan. Ik denk dat die nog iets betere prijs/performance biedt. Ik denk dat Nvidia binnenkort ook een 960 TI uitbrengt, die tussen de 960 en 970 in zit qua prijs en prestatie (dicht bij de 380X waarschijnlijk). Ook een goede keuze waarschijnlijk.

Een duurdere CPU zou ik met dit budget ZEKER NIET nemen. Je GPU zal momenteel de bottleneck zijn. Die CPU is al zeer goed, en je zal geen verschil merken in games door een duurdere te nemen. Je zal wel verschil merken door 50 of 100 euro meer uit te geven aan je GPU.

[ Voor 43% gewijzigd door lazershark op 11-12-2015 18:53 ]

• JuriS
Dank voor je reactie Lazershark! Nou zat ik toch nog even te kijken naar een R9 380/380X en daarbij leek vooral de 380X van XFX interessant en de 380 van Sapphire:
pricewatch: XFX Radeon R9 380X DD Black Edition OC 1030MHz 4GB DDR5
pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate
Wat ik overigens vreemd vind is dat de Sapphire R9 380 met backplate goedkoper is dan die zonder backplate...

Nou scheelt de Sapphire 380 maar €7,- met de GTX960 die ik eerst geselecteerd en de XFX 380X €25,-. Beiden niet echt schrikwekkende bedragen maar ik vind het lastig om te kiezen tussen deze twee. Als ik ze met behulp van de Pricewatch vergelijk zie ik maar kleine verschillen. Zo is de XFX iets hoger geklokt (1,03 GHz vs. 1,01 GHz) en heeft hij ook wat meer rekenkernen (2048 vs. 1792). Verder verbruikt de XFX 380X ook wat minder dan de Sapphire 380 (190W vs. 225W).

Misschien dat jullie mij kunnen helpen met de keus maken, want ik weet hier te weinig van om te weten of de 380X het extra geld waard is en of één van de twee überhaupt de voorkeur heeft. Beiden kaarten verbruiken meer dan de GTX 960 dus zou mijn huidige voeding nog voldoende zijn of moet ik een stapje omhoog?

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
De 380x levert weinig extra performance boven de 380, het is beter dan gewoon voor de 390 te gaan (€140 duurder) met aanzienlijk betere resultaten. Als je voor een gtx 960 of een r9 380 gaat raad ik wel aan de 4gb variant te nemen voor de meerprijs van ongeveer 30 euro.

• JuriS
Hi guys,

Ik heb inmiddels onderstaande build in elkaar gezet en draaiende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,80€ 212,80
1MSI H170 GAMING M3€ 117,95€ 117,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 211,95€ 211,95
1BenQ G2222HDL Zwart€ 0,-€ 0,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 40,95€ 40,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 737,79

Heb hem nu een aantal uren draaien en het werkte erg goed. Maar nu loop ik gelijk tegen naar mijn idee memory leakage aan. Ik heb nu alleen Vuze (torrent client) en Chrome openstaan en de pc is retetraag ineens. In taakbeheer valt te zien dat constant 98-100% van het geheugen wordt gebruikt, de CPU zit rond de 10-15% dus daar lijkt geen probleem te zitten.

Programma's/drivers die ik heb gedownload:
- Chrome
- Avast
- Vuze
- Drivers van Nvidia
- Killernetwork driver van MSI website van het moederbord

Kunnen jullie mij helpen dit probleem op te lossen? Er valt totaal niet te werken met deze pc...

Verwijderd

JuriS schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:11:
Ik weet niet of ik de spuit11 uithang nu maar die case is wel een beetje aan de krappe kant.
Ik heb zelf een CM centurion, dat is een "flinke" miditower en daar vind het geheel al ietwat krapjes en de GTX 960 is toch een flinke videokaart. Ik heb hem ook en hij vult mijn kast bijna tot aan de HDD bays... De GTX 960 is ook zeker niet de grootste, iets om rekening mee te houden. Als ik naar zwaardere kaarten kijk (zoals de x70 of hoger) passen ze er geregeld gewoon fysiek niet in.
Ik zou een beetje geld neerleggen voor een ietwat fatsoenlijke, grotere PC kast. Als het even kan met uitneembare HDD bays zodat je daar extra ruimte zou kunnen creëren voor een videokaart. Die kast kan dan vervolgens makkelijk meerdere builds overleven.

Ook zal, gezien het systemen dat er in zat, wellicht primair gebruik gemaakt zijn van 80mm fans.
120mm is al enige tijd wel een beetje de norm en in mijn ogen tamelijk elementair voor een beetje stil systeem op een budget.

Edit: Ja dus. :')

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2015 23:36 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:28:
[...]

Ik weet niet of ik de spuit11 uithang nu maar die case is wel een beetje aan de krappe kant.
Ik heb zelf een CM centurion, dat is een "flinke" miditower en daar vind het geheel al ietwat krapjes en de GTX 960 is toch een flinke videokaart. Ik heb hem ook en hij vult mijn kast bijna tot aan de HDD bays... De GTX 960 is ook zeker niet de grootste, iets om rekening mee te houden. Als ik naar zwaardere kaarten kijk (zoals de x70 of hoger) passen ze er geregeld gewoon fysiek niet in.

Ik zou een beetje geld neerleggen voor een ietwat fatsoenlijke, grotere PC kast. Als het even kan met uitneembare HDD bays zodat je daar extra ruimte zou kunnen creëren voor een videokaart.

Ook zal, gezien het systemen dat er in zat, wellicht primair gebruik gemaakt zijn van 80mm fans.
120mm is al enige tijd wel een beetje de norm en in mijn ogen tamelijk elementair voor een beetje stil systeem op een budget.
Hij heeft een bitfenix gekocht. ;)

• JuriS
Ja je hebt helemaal gelijk, daarom heb ik die behuizing ook niet genomen maar deze: pricewatch: BitFenix Comrade Zwart Past prima wat mij betreft :)

Probleem is alleen dus dat de pc niet vooruit te branden is doordat het geheugen helemaal volloopt. Heb je daar toevallig suggesties voor? (of iemand anders) Zie mijn vorige post voor meer info

Verwijderd

JuriS schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:36:
Ja je hebt helemaal gelijk, daarom heb ik die behuizing ook niet genomen maar deze: pricewatch: BitFenix Comrade Zwart Past prima wat mij betreft :)

Probleem is alleen dus dat de pc niet vooruit te branden is doordat het geheugen helemaal volloopt. Heb je daar toevallig suggesties voor? (of iemand anders) Zie mijn vorige post voor meer info
Wat krijg als je procesbeheer sorteert op geheugengebruik?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2015 23:42 ]

• JuriS
Ik heb de pc net maar uitgezet want er was echt geen beweging meer in te krijgen... Maar toen ik voor het laatst keek stonden daar ongeveer 3 processen afwisselend bovenaan en dat waren Chrome, Vuze en Avast. De MB's die daar achter stonden tellen alleen zeker niet op tot 8Gb... Zoals ik al zei geeft hij verder aan dat het geheugen met minimaal 98% gevuld is..

Verwijderd

Wat heb je trouwens geinstalleerd als OS?
Toevallig Windows 7?

• JuriS
Nope, Windows 10.

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
Waarschijnlijk de memory leaks van de killer netwerkchip. Probeer de drivers van de netwerkchip eens helemaal te verwijderen en opnieuw te downloaden.

Lees dit eens door, heeft volgensmij de zelfde problemen als jij hebt: https://www.reddit.com/r/..._system_wide_memory_leak/

• JuriS
Thanks Upgraded, ik kwam dat artikel ook al tegen. Kreeg het gisteren alleen niet eens voor elkaar om de driver te downloaden... Nu is het wel gelukt dus ik ga het testen!

• matthiasbesjes
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-11-2024
Welke windows versie draai je? zelf heb ik met windows 10 of 8 (weet niet meer zeker welke) een memory leak gehad door de killer ethernet driver. ik zou eens een andere driver proberen hiervoor.

• JuriS
Ik heb Windows 10. Heb inmiddels de nieuwe drivers geinstalleerd en het probleem lijkt opgelost, top!
Pagina: 1