Nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:

• Triple0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-02 11:38
Hallo allen,

Graag zou ik jullie mening horen over een kast die ik zoek. Momenteel gaat mijn aandacht uit naar de H440 2015 editie van NZXT, Corsair 750D of 760T.

Budget is maximum 200 euro, dus deze cases vallen hier wel onder. Ik heb al een aantal reviews gelezen over de corsair cases maar nog niets over de 2015 editie van de H440. Heeft iemand hier wat ervaring mee?

Ten tweede zou ik ook willen weten, gezien het stille cases zouden moeten zijn, welke de beste koelprestaties leveren voor een i5-4690k met Noctua NH-U14S en als gpu de Asus DCU2 780 graka in de kast.

Alvast bedankt!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou je topic start uitbreiden met deze info:
- maximaal formaat kast
- formaat moederbord (ATX/m-ATX etc.)
- wel/geen venster
- wel/geen noodzaak waterkoeling/radiator
- is uiterlijk (sowieso subjectief) belangrijk of staat de kast volledig uit zicht?

Deze kast, onderdeel van de Best Bug guide nov 2015, lijkt me een aardig complromis tussen koelprestaties en stilte: pricewatch: Fractal Design Define S

• Triple0
Bedankt voor de feedback.

- maximaal formaat kast
Ruim genoeg voor mijn 5 HDD's, 3 SSD's en de koeling die ik heb vermeld. In de toekomst zou ik enkel de graka upgraden. Waterkoeling zal er in de toekomst ook niet komen.

- formaat moederbord (ATX/m-ATX etc.)
Atx

- wel/geen venster
Vester is zeker een meerwaarde voor mij.

- wel/geen noodzaak waterkoeling/radiator
Geen waterkoeling

- is uiterlijk (sowieso subjectief) belangrijk of staat de kast volledig uit zicht?
Inderdaad subjectief. Kast staat in zicht en ik zou toch wel graag hebben dat het iets wat opvalt.

• tollo71
  • Niet online
Wellicht is dit iets: pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ATX Zwart

Foritain is er erg tevreden over en die heeft al heel wat behuizingen onder ogen gehad.

• Triple0
eventjes lezen.. alvast bedankt!

Bijkomende vraag, ik ben op zoek naar nieuwe HDD's in feite met iets meer opslag dan de huidige 1TB schijven die ik nu heb. Het ene zou foto's/video's moeten opslaan en het ander mijn games. Enige suggesties? Ik zie door de verschillende fabrikanten en hun opties het spreekwoordelijk bos niet meer. Zouden dus vrij betrouwbare schijven moeten zijn die toch een 5 tal jaar of meer moeten meegaan van ongeveer 3TB

• tollo71
  • Niet online
Triple0 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:20:
eventjes lezen.. alvast bedankt!

Bijkomende vraag, ik ben op zoek naar nieuwe HDD's in feite met iets meer opslag dan de huidige 1TB schijven die ik nu heb. Het ene zou foto's/video's moeten opslaan en het ander mijn games. Enige suggesties? Ik zie door de verschillende fabrikanten en hun opties het spreekwoordelijk bos niet meer. Zouden dus vrij betrouwbare schijven moeten zijn die toch een 5 tal jaar of meer moeten meegaan van ongeveer 3TB
Ik zou voor de HD's een nieuw topic maken. Je kunt hier wellicht meekijken: Nieuwe hdd voor desktop pc

Zelf heb ik sinds enige tijd de harddisks uit mijn PC verbannen (Synology DS215j aangeschaft).

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Heb net 2 nieuwe gen H440 binnen. Zwart/rood en wit/zwart. Stuur van het weekend f dm om te herinneren dan kan ik je een korte update geven mbt dat model.

Bovengenoemde evolv atx is heeeel sexy, maar wel duurder natuurlijk.

Mbt hdd's, zoals genoemd even opletten of je niet beter af bent met nas of servertje, maar als pure opslag kan je niet mis met een wd green. Momenteel zijn de 6tb varianten niet duur.

• Triple0
Tollo: Is er een specifieke reden waarom je met NAS ben beginnen te werken?

Op zich zie ik wel in dat netwerkmogelijkheden interessant zijn maar in feite gebruik ik enkel mijn pc thuis en denk ik dat deze voorgestelde oplossing misschien overkill is?

Foritain: Bedankt voor de info, ben een grote fan van jouw reviews. Ik zal je zeker dit weekend nog even een bericht sturen.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Foritain schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:42:
Heb net 2 nieuwe gen H440 binnen. Zwart/rood en wit/zwart. Stuur van het weekend f dm om te herinneren dan kan ik je een korte update geven mbt dat model.

Bovengenoemde evolv atx is heeeel sexy, maar wel duurder natuurlijk.

Mbt hdd's, zoals genoemd even opletten of je niet beter af bent met nas of servertje, maar als pure opslag kan je niet mis met een wd green. Momenteel zijn de 6tb varianten niet duur.
Ben benieuwd naar je review! Ik heb al een H440 2015 in combinatie met onder andere een X41 en ik weet nog niet precies hoe ik de fans het beste kan aansluiten: PWM of moederbord. De pc draait probleemloos en koel, maar optimalisatie is altijd interessant. Zelf heb ik geen vergelijkingsmateriaal, mijn laatste pc ging in 2007 de deur uit en sindsdien heb ik alleen laptops en Macs gehad.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Reviewtje gaat komen, maar zal nog even duren. Zal vandaag/morgen wel even een fototje posten, maar ik ben best wel (heel erg) tevreden ermee tot nu toe. Gewoon lekker wanneer een case je het makkelijk maakt er wat moois van te bouwen. Tot dusver lijkt het gewoon een hele leuke koop, dus als dat design je aanspreekt zou ik er lekker voor gaan. Let wel op dat stock fotos wat vertekenen. De witte variant is bijna geheel glossy, de zwarte variant is mat (donkergrijs), maar het rood is bijvoorbeeld weer glossy. Niet dat ik er nu nog veel van zie onder mn bureau, maar goed. Ben er blij mee, strakke dingen.

Nogmaals, fototje soon.

PWM fan hub is wel even iets om over na te denken inderdaad, de eerste H440 die nu staat heeft een Asus Z170 ROG Maximus VIII Hero, oftewel alle cha fans met PWM optie. De vier stock fans op de hub, hub op cha fan header, cha header op 'silent', en presto onhoorbare PC (uitgaande dat je voeding, GPU, en CPU koeler ook stil is). Echter moet ik nog ervaren hoe dat gaat met de ASRock Z97 Extreme 6 wanneer de 2e bak in elkaar zit, ik weet niet meer of die ook PWM cha fan headers heeft. Hoe dan ook wil je die stock fans wel temmen, want op 12V/volle toeren zijn ze goed hoorbaar. Desnoods de hub op de cpu fan header natuurlijk, maar we zullen zien. Zolang het uiteindelijk maar onhoorbaar is ben ik blij.

• Triple0
Bedankt voor de info. Heb je anders al een kleine sneak peak van de temperaturen van jouw cpu/gpu under load in de nieuwe H440?

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Foritain schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 02:04:
PWM fan hub is wel even iets om over na te denken inderdaad, de eerste H440 die nu staat heeft een Asus Z170 ROG Maximus VIII Hero, oftewel alle cha fans met PWM optie. De vier stock fans op de hub, hub op cha fan header, cha header op 'silent', en presto onhoorbare PC (uitgaande dat je voeding, GPU, en CPU koeler ook stil is). Echter moet ik nog ervaren hoe dat gaat met de ASRock Z97 Extreme 6 wanneer de 2e bak in elkaar zit, ik weet niet meer of die ook PWM cha fan headers heeft. Hoe dan ook wil je die stock fans wel temmen, want op 12V/volle toeren zijn ze goed hoorbaar. Desnoods de hub op de cpu fan header natuurlijk, maar we zullen zien. Zolang het uiteindelijk maar onhoorbaar is ben ik blij.
In mijn H440 zit een MSI Z170A Krait met 2x PWM mode CPUFAN en 2x Voltage mode SYSFAN. In CPUFAN1 zit de X41, kan ik nu de PWM hub van de H440 gewoon in CPUFAN2 doen?

De temperatuur van de behuizing komt niet boven de 24 graden, ook niet als de gpu 80 graden is. Outtake van de X41 zit bovenin in het midden.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Triple0 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 04:01:
Bedankt voor de info. Heb je anders al een kleine sneak peak van de temperaturen van jouw cpu/gpu under load in de nieuwe H440?
Ik doe mn best vanavond of morgen f een 3D Mark te draaien o.i.d. Foto's moet ik nog doorheen, maar sneak peek: http://static.tweakers.ne...yzHSTQTd1ofVGzKJ/full.jpg
Canaria schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:55:
[...]

In mijn H440 zit een MSI Z170A Krait met 2x PWM mode CPUFAN en 2x Voltage mode SYSFAN. In CPUFAN1 zit de X41, kan ik nu de PWM hub van de H440 gewoon in CPUFAN2 doen?

De temperatuur van de behuizing komt niet boven de 24 graden, ook niet als de gpu 80 graden is. Outtake van de X41 zit bovenin in het midden.
Welke GPU is dat overigens? En waar meet je die 24 C? Normaliter zou je op het mobo tussen RAM en CPU de temp willen meten als aardig uitgangspunt.

Op zich is er niets mis mee om hem op welke PWM header dan ook aan te sluiten, wat ik niet weet is of je met dat mobo cpufan_2 los kan aansturen, of dat de instelling gekoppeld zit aan fan 1. Niet dat dat veel uit zou hoeven maken. Op de SYSFAN header aansluiten schiet waarschijnlijk niet op, ik gok dat een lager voltage eerder problemen gaat geven met de hub dan dat je er echt fan 'control' mee haalt, maar weet dat niet zeker. Je zou hem iig als 'pwm hub' moeten gebruiken, dus pwm headertje pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Foritain op 21-11-2015 15:02 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Foritain schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:58:
[...]

Ik doe mn best vanavond of morgen f een 3D Mark te draaien o.i.d. Foto's moet ik nog doorheen, maar sneak peek: http://static.tweakers.ne...yzHSTQTd1ofVGzKJ/full.jpg

[...]

Welke GPU is dat overigens? En waar meet je die 24 C? Normaliter zou je op het mobo tussen RAM en CPU de temp willen meten als aardig uitgangspunt.

Op zich is er niets mis mee om hem op welke PWM header dan ook aan te sluiten, wat ik niet weet is of je met dat mobo cpufan_2 los kan aansturen, of dat de instelling gekoppeld zit aan fan 1. Niet dat dat veel uit zou hoeven maken. Op de SYSFAN header aansluiten schiet waarschijnlijk niet op, ik gok dat een lager voltage eerder problemen gaat geven met de hub dan dat je er echt fan 'control' mee haalt, maar weet dat niet zeker. Je zou hem iig als 'pwm hub' moeten gebruiken, dus pwm headertje pakken.
Ik kwam erachter dat ik de PWM-kabel van de hub helemaal niet had aangesloten, alleen de power. De casefans draaiden dus continu op 100%. Inmiddels zit de hub in CPUFAN2 en is het hier weer stil :+

GPU is pricewatch: MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC, een blower dus. Temperatuur gemeten met NZXT CAM. Met MSI Command Center zijn de cpu fan headers afzonderlijk in te stellen.

Om nog ontopic te blijven: ik ben ook heel tevreden met de H440. Enige kleine kritiekpuntje is dat de resetbutton een beetje scheef in het paneel zit.

• Triple0
Foritain schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:58:
[...]

Ik doe mn best vanavond of morgen f een 3D Mark te draaien o.i.d. Foto's moet ik nog doorheen, maar sneak peek:

[...]

Zo, dat ziet er wel netjes uit. Ik ben echt wel benieuwd naar de temperaturen die je meet in deze new edition. Dat zal wel veel bepalen. Ik vind het een zeer mooie en futuristische case maar als het niet genoeg koelt is dat jammer natuurlijk.
Pagina: 1