Nieuwe hdd voor desktop pc

Pagina: 1
Acties:

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-01 10:04
Ik zoek een?
nieuwe hard disk

Wat is je budget?
tot 100euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
AMD FX-8350 9 °C
Vishera 32nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 799MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MSI 990FXA-GD65 (MS-7640) (CPU 1) 32 °C
Grafisch
23MP65 (1680x1050@60Hz)
4096MBATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner) 34 °C
Opslag
298GB Hitachi HDT721032SLA360 ATA Device (SATA) 30 °C

case: Cooler Master: HAF 922

Hallo ik zoek meer opslag en aangezien ik volgende zomer een nieuwe pc ga bouwen/kopen/samenstellen heb ik nu geen interesse in een ssd, gezien de prijsverschillen die in de tussentijd kunnen plaatsvinden, en omdat ik het beter vindt om alles in een keer te kopen.
Maar ik zoek een schijf te grootte van 1tb sinds die meer dan genoeg is voor mij.

Ik heb deze schijven gevonden:
1.Seagate Desktop SSHD - 1TB Hybride harde schijf 71.90euro bij azerty

2. of toch een "gewone" hdd WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB voor 88euro bv

3.Western Digital interne harde schijf: WD Blue 1TB
1TB, 8GB NAND Flash, SATA 6Gb/s, 6.35 cm (2.5 ") , 64MB

Wat is verstandig? hij hoeft niet per se fluisterstil te zijn.
En passen ze allemaal op mijn moederbord?, en heb ik extra kabel[s] nodig?.

Bij voorbaat bedankt voor jullie tijd en moeite en advies.
Peter.

[ Voor 9% gewijzigd door petjax op 19-11-2015 12:28 ]

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

je hebt een sata kabel nodig en ze passen allemaal. Ik zou zelf voor 1 of 3 gaan, puur omdat hier wat flash geheugen op zit. Maakt een klein beetje uit, maar is wel prettig.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Heb je echt heel veel opslagruimte nodig? Je kan beter nu voor een SSD gaan en voor je nieuwe PC later ook voor een SSD gaan zodat je er twee hebt. En anders is een hybrid SSHD een optie.

• petjax
johnkeates schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:55:
Heb je echt heel veel opslagruimte nodig? Je kan beter nu voor een SSD gaan en voor je nieuwe PC later ook voor een SSD gaan zodat je er twee hebt. En anders is een hybrid SSHD een optie.
Nou ik heb gewoon meer nodig, maar ik wil volgend jaar 1 128gb ssd voor windows en een 2tb voor games, films en tv series oa, maar 128gb is nu niet genoeg en als ik een 2tb nu koop, gooi ik denk ik gewoon geld weg want ik ben er bijna zeker van dat de 2tb volgend jaar een stuk? goedkoper is.

En aangezien ssd gewoon een luxe ding is in mij opinie, en bv. geheugen of psu of moederbord meer belangrijk is voor mij, geef ik dat verschil liever aan een van deze onderdelen uit, en aangezien er een paar onderdelen zijn die nieuwe/snellere versies van zijn/komen bv. dx12[gpu], ddr4 geheugen, en ik van plan ben om deze keer een groot budget heb gereserveerd [tot max 5000 euro voor alles printer, monitor, keybord, muis ect,ect.] en van alles gewoon de beste en meest effectieve in kwaliteit en performance en kosten en een beetje luxe en eyecandy zoals de kast en toetsenbord en muis, wat toch altijd wat extra kost, maar gebruiksgemak en kwaliteit toch op de eerste plaats staan.mooi en niet gebruiksvriendelijk geloof ik niet in.

En sinds een goede monitor en videokaart zomaar 1000 euro per stuk kunnen kosten, waar je voor 1000 euro gewoon een zeer goede cpu en moederbord kunt kopen, en volgend jaar komt ook de nieuwe cpu van amd uitkomt dus die zal ook weer wat duurder zijn dan de beste van nu, en er een paar waarvan verwacht wordt grote verbeteringen brengt nieuwe moederborden[samen met de nieuwe cpu van amd natuurlijk] dus ik heb heel veel puzzelen en moeilijke beslissingen voor de boeg en zonder twijfel veel veranderen van onderdelen, dus ik denk dat alle kleine beetjes helpen, en aangezien ik ook voor de ssd's goede kwaliteit voorop stel[boven snelheid of extra's].

Dus om een lang vehaal nog langer te maken is een gewone/hybride hdd voor nu goed genoeg, en aangezien ik voor 80 tot 100 euro 1tb hdd kan krijgen en een maar 256gb ssd, en ik dit weekend mij huidige schijf heb getest en die defecte sectoren aangaf vervang ik die maar voor de veiligheid maar helemaal, zodoende.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je hebt meer aan een SSD van 60 euro dan een moederbord van 200 euro. Je hebt meer aan 4GB RAM + SSD dan aan 8GB RAM en HDD.

Verder is een HDD van 2TB volgend jaar niet opeens 50% goedkoper. Je kan misschien 5 euro uitsparen, maar that's it. Verder is een 128GB SSD voor Windows niet echt genoeg als je ook nog software gaat installeren. Er wordt vrij veel hardcoded naar C: gedownload/gekopieerd, en WinSXS blijft ook nog steeds lekker groeien met elke installatie en update.

Een Core 2 Duo met een SSD gaat je sneller laten werken dan een i5 met HDD om maar wat te noemen. En een i5 met 8GB RAM en HDD vs. een i5 met 4GB RAM en een SSD zal ook de SSD-setup als winnaar uit de bus laten komen.

Ik zou nu een SSHD of SSD kopen en geen HDD. Als je echt goed met storage bezig wil gaan kan je sowieso beter een RAID1 opstelling met twee HDD's maken voor massaopslag. Dan is 1 HDD nu kopen ook met perse de beste keuze.

• petjax
Ok dank je wel john, maar snelheid ga ik mij volgend jaar zorgen om maken, maar bedankt voor de lessen, ik had werkelijk geen idee dat het zo werkt/veel uitmaakt, weer wat wijzer geworden, en een goede hulp voor mij nieuwe pc volgend jaar.
En ik heb geen behoefte aan massaopslag, ik ben meer een weggooier of wegbrander dan een opslag persoon,ik hou niet van een oerwoud van folders en files, irriteert mij mateloos, dus ik heb aan een 1tb sshd meer dan genoeg tot ik mijn nieuwe pc ga samenstellen/kopen,met deze pc is niet zoveel meer snelheid te winnen[behalve een ssd] en ik ben bang als ik nu een bv 1tb ssd koop dat ik als ik mijn nieuwe pc samenstel toch een ander merk of model beter had geweest of bij mij pc had gepast, en dat wil ik liever voorkomen, en daarom lijkt mij jou advies om een goede sshd te kopen, ik ben nu alleen nog gewent aan gewone hdd's dus geen probleem, en nog bedankt voor je tijd,moeite en advies.
peter.

• petjax
Ok ik ben eruit ik had 2 ssd's gekocht[bij toeval en een gelukje met 16gb geheugen in dezelfde koop] voor een schitterende prijs maar mij is verteld dat ze niet betrouwbaar/solide waren en niet kwalitatief erg goed dus die heb ik verkocht[en daardoor 16gb ripjaw series 4 of zoiets gratis] en een 1tb wd black gekocht en al is die zeker niet zo snel als de ssd's die waren veel sneller, maar ik ben altijd een 7200 hdd gewent geweest dus deze black is voor mij al een merkbaar verschil.
Dus wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.
En nogmaals alle mensen bedankt voor jullie hulp, ik waardeer het zeer.
Peter
Pagina: 1